
Schoolweging
De schoolweging van Torenpleinschool is 24,63 , met een spreiding van 5,57 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Torenpleinschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.04 | 175.23 | 177.2 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Om een goed beeld te krijgen van de tussentijdse resultaten op de verschillende vakgebieden, zoals spelling, taal, rekenen/wiskunde en (begrijpend) lezen, worden in de groep 3 t/m 8 toetsen van Leerling in beeld afgenomen. Met deze toetsen wordt tweemaal per jaar per lesstofonderdeel onder meer vastgesteld: of een leerling zich goed ontwikkelt als je kijkt naar de uitslagen van de vorige toetsen. of een leerling zich goed ontwikkelt als je het vergelijkt met andere leerlingen van dezelfde leeftijd. De tussentijdse resultaten worden besproken in de bouwvergaderingen, tijdens de studiedagen, groepsbesprekingen en in de kwaliteitsgesprekken met de intern begeleiders en de directie. De directeur bespreekt de resultaten bovenschools.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school vaardigheden die nodig zijn om op een goede manier met anderen om te gaan. En om bij te dragen aan de samenleving. Het gaat om vaardigheden zoals samenwerken, ruzies oplossen en jezelf weten te redden. Door deze vaardigheden is het fijn en veilig op school en verbeteren de leerprestaties. Kinderen nemen op een positieve manier deel aan de maatschappij. We besteden hier doorlopend aandacht aan en gebruiken hiervoor de kaders van de methode Kanjertraining. Deze methode voor sociaal emotionele ontwikkeling is gericht op het vergroten van de sociale vaardigheden van leerlingen, geeft een stappenplan bij conflictoplossing en leert leerlingen verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag te nemen. Dit alles gebeurt op een speelse manier en op een niveau dat aansluit bij de leerlingen. LEES MINDER
Respect/acceptatie
Samenwerking
Veiligheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Sinds schooljaar 2016/2017 werken wij met de Kanjertraining. Sinds het schooljaar 2020/2021 zijn wij een officiële een Kanjerschool geworden. Behalve de lessen van de Kanjertraining maken we ook gebruik van het Leerling Volg Systeem van de Kanjertraining (Kanvas). D.m.v. vragenlijsten, ingevuld door leerlingen en leerkrachten, volgen we de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Tevens wordt het sociogram van de Kanjertraining gebruikt. Informatie over de Kanjertraining vindt u op de volgende website: www.kanjertraining.nl
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kanvas Kanvas