
Schoolweging
De schoolweging van Johannes Calvijnschool Vlaardingen is 30,42 , met een spreiding van 5,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,8% scoren leerlingen ruimschoots boven de landelijke signaleringswaarde van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit benadrukt een sterke basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
56,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat ruim boven de inspectienorm van 45,5% ligt. Dit toont aan dat de school ondanks een complexe populatie hogere doelen weet te realiseren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel laat een tweedeling zien: 35,3% vmbo-k tegenover 17,7% havo en 17,7% vwo. Opvallend is het relatief hoge percentage vmbo-(g)t (23,5%) vergeleken met regionale gemiddelden. Praktijkonderwijs ontbreekt volledig in de adviezen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Johannes Calvijnschool Vlaardingen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.76 | 179.7 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
73,3% van de leerlingen zit op advies, wat 10% boven het landelijk gemiddelde ligt. Het percentage onderadvisering (13,3%) is vergelijkbaar met andere scholen, maar het lage percentage bovenadvisering (13,3% vs. 25,3% landelijk) vraagt om aandacht voor potentieherkenning.