
Het team van IKC De Singel in Vlaardingen
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC De Singel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Singel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC De Singel bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC De Singel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC De Singel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Singel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC De Singel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Singel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op IKC De Singel
Bij IKC De Singel zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Bij gepland verlof proberen we flexibel op te lossen met onze interne leerkrachten. Is interne vervanging niet mogelijk, dan schakelen we deskundige invalkrachten in via onze stichting. Mocht een invaller onverhoopt niet beschikbaar zijn, dan verdelen we de leerlingen van de betreffende groep tijdelijk over andere klassen. De huidige krapte op de arbeidsmarkt maakt het vinden van gekwalificeerde vervangers een uitdaging. Als allerlaatste redmiddel kunnen we, in uitzonderlijke gevallen, besluiten een groep tijdelijk naar huis te sturen of de jongste kleuters een dagje vrij te geven. Ouders worden hierover direct geïnformeerd via een bericht op Parro.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC De Singel
Taalontwikkeling en Rekenvaardigheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Singel stimuleert optimale leerresultaten door middel van gerichte ontwikkelgroepen voor taal, lezen en rekenen. Onze toegewijde specialisten spelen hierin een cruciale rol. Deze experts bieden individuele begeleiding en ontwikkelen strategieën om de academische vooruitgang van elke leerling te waarborgen. Ze werken nauw samen met leerkrachten om leerlingen met specifieke behoeften extra ondersteuning te bieden, zowel op het gebied van taal als rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op IKC De Singel focussen we op een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschap. Onze gespecialiseerde teams werken aan de hand van een effectieve aanpak voor Sociaal Emotioneel Leren (SEL). Onze gedragsspecialist fungeert tevens als kindercoach en is deskundig in het signaleren, begeleiden en voorkomen van leer- en gedragsproblemen. Zij observeert kinderen met opvallend gedrag, ondersteunt leerkrachten en adviseert over de aanpak van uitdagingen zoals agressie of angst. Deze specialist werkt nauw samen met de kwaliteitscoördinator, leerkrachten, ouders en externe partners. Kinderen krijgen coaching om zelfvertrouwen op te bouwen, om te gaan met boosheid en grenzen te leren aangeven.
Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Singel biedt gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze gedragsspecialist en kindercoach, samen met de kwaliteitscoördinator, zetten zich in voor een optimale leeromgeving. Daarnaast beschikt onze school over een specialist talentontwikkeling die expertise biedt op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Deze combinatie van deskundigheid zorgt ervoor dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die nodig is om succesvol te zijn.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de motorische ontwikkeling van uw kind staat een gespecialiseerde leerkracht klaar die motorische remedial teaching aanbiedt. Dit helpt kinderen om hun fysieke vaardigheden te verbeteren en zelfvertrouwen op te bouwen. Op IKC De Singel is Myrthe de Koster, een ervaren logopediste, werkzaam op maandag en vrijdag. U kunt haar bereiken op 06-24733638. Myrthe de Koster, verbonden aan Logopediepraktijk Peter Helderop, behandelt diverse spraak-, taal-, lees- en schrijfproblemen. Meld uw kind aan via m.dekoster@LPPH.nl voor professionele logopedische zorg.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
IKC De Singel waarborgt de veiligheid met gecertificeerde BHV- en EHBO-medewerkers. Zij bieden directe hulp bij ongevallen en beoordelen situaties zorgvuldig, waarbij de gezondheid van uw kind altijd voorop staat. Bij elke zorgelijke situatie nemen wij contact op met u. Onze medewerkers verlenen eerste hulp, begeleiden kinderen naar medische professionals indien nodig en signaleren gezondheidskwesties. Medicatie toedienen of medische handelingen verrichten doen wij niet; hiervoor is een toestemmingsverklaring van ouders vereist. Zieke kinderen dienen altijd te worden opgehaald. Om de verspreiding van hoofdluis tegen te gaan, hanteren wij een strikt hoofdluisprotocol. Na elke vakantie worden controles uitgevoerd. Ouders worden via Parro geïnformeerd bij constatering van hoofdluis en verzocht zelf adequate maatregelen te nemen. Uw medewerking is essentieel voor een luizenvrije schoolomgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC De Singel
Ontdek Ons Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Uitstekende Kwaliteitszorg en Schoolplan op IKC De Singel
Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2024-2028?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en ambities?
Downloaden
Bekijk ons volledige schoolplan hierSpeciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij IKC De Singel
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt IKC De Singel extra ondersteuning voor jonge kinderen?
IKC De Singel biedt een uniek en verrijkend programma, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat thematisch werken, nauwe samenwerking tussen peuteropvang en basisschool, en een rijke leeromgeving die aansluit bij de belevingswereld van elk kind.