
Schoolweging
De schoolweging van De Voorhof is 29,68 , met een spreiding van 5,98 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Het fundamenteel niveau wordt met 97,7% ruimschoots gehaald (signaleringswaarde: 85%). Dit is 1,8% hoger dan het regionaal gemiddelde, dankzij gerichte aandacht voor basisvaardigheden in het bewegend leren concept.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school behaalt met 67,4% een bovengemiddeld streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 47,1%. Dit is 9,7% hoger dan vergelijkbare scholen, wat wijst op effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op hogere onderwijsstromen: 33,3% havo en 13,3% vwo (vs. 16,1% en 18,6% landelijk). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (0%), terwijl vmbo-k met 26,7% relatief hoog blijft. Dit past bij de complexe leerlingenpopulatie met brede onderwijsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Voorhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177 | 175.41 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Maar liefst 42,9% van de leerlingen presteert boven hun advies (vs. 25,3% landelijk), terwijl slechts 11,4% onder advies scoort. Dit benadrukt de kwaliteit van het adviesproces en de doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.