
De resultaten van Kindcentrum Ulingshof in Venlo
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum Ulingshof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Kindcentrum Ulingshof
Hoe goed past Kindcentrum Ulingshof bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum Ulingshof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum Ulingshof?
De schooladviezen tonen een sterke focus op havo en vwo: 24% van de leerlingen krijgt een havo/vwo-advies en 18% een vwo-advies (regio: 15% en 12%). Praktijkonderwijs blijft beperkt tot 3%, wat iets onder het regionale gemiddelde (4,5%) ligt. Dit weerspiegelt de academische ambitie van de school.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Venlo | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Kindcentrum Ulingshof in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: slechts 4% van de leerlingen presteert onder hun advies, tegenover 11% landelijk. Daarnaast scoort 28% van de leerlingen boven hun advies, wat het effect van de individuele begeleiding en doorstroomgesprekken benadrukt.
Sociale ontwikkeling
Wij vinden het belangrijk dat leerlingen graag naar school komen en zich er 'thuis' voelen. Dat ze zich geaccepteerd voelen en dat ze er veel kunnen leren, beleven en ervaren. Gezamenlijk dragen we zorg voor een veilig, uitdagend en stimulerend pedagogisch klimaat. Voor een omgeving waarin leerlingen leren omgaan met hun mogelijkheden én hun beperkingen. Zelfredzaamheid en een gevoel van competentie komen tot ontwikkeling als de relatie tussen de leerling en de medewerkers veilig voelt. Daarom hebben we duidelijke structuren met als sleutelbegrippen respect en vertrouwen. Binnen dit pedagogisch klimaat stellen we leerlingen in staat om samen met anderen die vaardigheden op het gebied van leren leren en leven op te doen om optimaal in onze samenleving te kunnen functioneren. LEES MINDER