
De resultaten van Basisschool De Heiacker in Veldhoven
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Heiacker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool De Heiacker bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Heiacker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamenteel Niveau op De Heiacker
Basisschool De Heiacker streeft ernaar dat alle leerlingen aan het einde van hun basisschoolperiode een solide basiskennis van taal en rekenen hebben. Dit essentiële niveau, vaak gemeten met een doorstroomtoets in groep acht, vormt de ruggengraat van ons onderwijsaanbod. De landelijke norm, vastgesteld door de onderwijsinspectie, vereist dat minimaal 85% van de leerlingen dit fundamentele niveau bereikt. Deze 'signaleringswaarde' is een cruciale graadmeter voor de kwaliteit van ons onderwijs, en wij zetten ons dagelijks in om deze te overtreffen voor elke leerling. Op Basisschool De Heiacker zien we dat een indrukwekkend percentage van onze leerlingen dit fundamentele niveau met succes afrondt. Dit weerspiegelt de effectiviteit van onze lesmethoden en de inzet van ons toegewijde team.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Bereiken van het Streefniveau op Basisschool De Heiacker
Naast het fundamentele niveau, daagt Basisschool De Heiacker haar leerlingen uit om ook het ambitieuze streefniveau te behalen. Dit niveau vertegenwoordigt een dieper begrip en een hogere beheersing van de leerstof, wat leerlingen uitstekend voorbereidt op hun verdere schoolcarrière. Het specifieke streefpercentage wordt door de onderwijsinspectie per school bepaald, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Deze 'signaleringswaarde' dient als een maatstaf voor scholen om te excelleren en individuele leerlingen te stimuleren tot hun hoogste potentieel. Basisschool De Heiacker is er trots op dat een aanzienlijk deel van de leerlingen het streefniveau weet te behalen. Dit resultaat onderstreept onze focus op persoonlijke ontwikkeling en academische groei voor iedere leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Heiacker?
Basisschool De Heiacker in Veldhoven gelooft in het potentieel van elke leerling. Wij stimuleren kinderen om hun talenten optimaal te benutten, wat leidt tot uitstekende leerresultaten. Deze prestaties liggen consistent boven het landelijk gemiddelde, zelfs rekening houdend met onze leerlingenpopulatie. Onze inspectierapporten bevestigen dit succes, met resultaten die jaar na jaar boven verwachting presteren. Dit succes zien we ook terug in de positieve uitstroom van onze leerlingen naar het voortgezet onderwijs, waar ze goed voorbereid zijn op hun volgende stap. Ontdek hoe Basisschool De Heiacker uw kind begeleidt naar succesvolle schoolresultaten en een veelbelovende toekomst. Wij bieden een stimulerende leeromgeving waar elk kind kan floreren.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling bij Basisschool De Heiacker: Groeien tot Wereldburgers
Bij Basisschool De Heiacker in Veldhoven stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind, met als doel hen te vormen tot zelfbewuste en betrokken wereldburgers. We faciliteren de persoonlijke groei door het aanleren van essentiële vaardigheden en het vergaren van kennis, rekening houdend met individuele leerstijlen en behoeften. Onze aanpak erkent en waardeert de unieke eigenschappen van elk kind, zoals leertempo, interesses en de behoefte aan structuur. Naast academische vaardigheden zoals lezen en rekenen, leggen we sterk de nadruk op de ontwikkeling van persoonlijkheid, zelfvertrouwen en zelfkennis. Kinderen leren bij ons respectvol met elkaar om te gaan, verdraagzaamheid te tonen en open te staan voor diverse culturen en perspectieven. Deze brede benadering zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen kennis opdoen, maar ook sociale competenties ontwikkelen die hen in de toekomst succesvol maken.
Gezamenlijke verantwoordelijkheid
Groeien in zelfvertrouwen
Openheid en eerlijkheid in communicatie
Hoe bevordert Basisschool De Heiacker de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool De Heiacker stimuleert de sociale ontwikkeling door kinderen te begeleiden in hun persoonlijke groei, het aanleren van praktische vaardigheden en het bevorderen van zelfvertrouwen en zelfkennis. We creëren een omgeving waarin kinderen leren omgaan met elkaar, verdraagzaamheid tonen en openstaan voor andere culturen en opvattingen. Dit alles met respect voor de individuele verschillen van elk kind.
Welke methoden hanteert Basisschool De Heiacker voor het monitoren van sociale opbrengsten?
Voor het in kaart brengen van de sociale opbrengsten maakt Basisschool De Heiacker gebruik van het observatie-instrument 'Zien'.
- Zien
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Basisschool De Heiacker?
Basisschool De Heiacker maakt gebruik van 'Kwink' (www.kwinkopschool.nl) als methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze methode ondersteunt de ontwikkeling van belangrijke sociale en emotionele vaardigheden bij onze leerlingen.
- Kwink (www.kwinkopschool.nl)
Inspectierapport Basisonderwijs De Heiacker: Kwaliteit en Ontwikkeling
De onderwijskwaliteit op Basisschool De Heiacker is door de Inspectie van het Onderwijs beoordeeld als ruim voldoende tot goed. Dit oordeel is gebaseerd op een bezoek in april 2014, waarbij alle groepen werden gevisiteerd en uitgebreide gesprekken plaatsvonden met zowel de intern begeleiders als de schoolleiding. Deze externe evaluatie biedt waardevolle inzichten en bevestigt de sterke punten van onze educatieve aanpak. We hechten veel belang aan deze kritische blik om continu te kunnen verbeteren en de ontwikkeling van elk kind te waarborgen. Voor een gedetailleerd overzicht van de bevindingen, kunt u het volledige inspectierapport raadplegen via de onderstaande link. Het rapport beschrijft de resultaten van het vierjaarlijkse onderzoek naar de kwaliteit van ons onderwijs.