
De resultaten van Openbare Basisschool De Tuimelaar in Veghel
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Tuimelaar, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Tuimelaar bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Tuimelaar bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op De Tuimelaar
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht middels de doorstroomtoets. De Onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de kritieke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die voor alle Nederlandse basisscholen geldt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Ambitie en Resultaat op De Tuimelaar
Het streefniveau markeert een ambitieuzer academisch doel, dat voortbouwt op het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De Onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, weerspiegelt onze schoolspecifieke ambitie en wordt nauwlettend gevolgd.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Tuimelaar?
Op Openbare Basisschool De Tuimelaar ontvangen leerlingen in groep 7 een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt zorgvuldig bepaald op basis van een brede evaluatie, waarbij niet alleen toetsresultaten, maar ook de dagelijkse ontwikkeling en persoonlijke eigenschappen van het kind worden meegenomen. De school kijkt naar het totale plaatje, met extra aandacht voor zelfstandigheid, leergierigheid, voorkeur voor theorie of praktijk, doorzettingsvermogen, creativiteit, assertiviteit en sociaal-emotionele vaardigheden. In groep 8 wordt dit voorlopige advies in januari opnieuw bekeken en indien nodig bijgesteld, waarna ouders een gesprek kunnen aanvragen met de groepsleerkracht. In februari vindt de doorstroomtoets plaats op school, gevolgd door gesprekken over het definitieve schooladvies in maart. Aansluitend wordt er een gesprek gevoerd over de juiste overdracht naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Tuimelaar
Openbare Basisschool De Tuimelaar in Veghel stimuleert actief de sociaal-emotionele groei van elk kind. We creëren een veilige en positieve leeromgeving waar kinderen leren omgaan met zichzelf en anderen. Door aandacht te besteden aan de unieke kwaliteiten en behoeften van elk kind, bevorderen we de ontwikkeling van essentiële sociale vaardigheden. Samenwerking tussen school en ouders is hierbij cruciaal om de groei van uw kind te ondersteunen.
Vertrouwen in elkaar
Gedeelde verwachtingen voor groei
Veiligheid in de klas
Hoe bevordert Basisschool De Tuimelaar de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op Basisschool De Tuimelaar focussen we zowel op individuele groei als op een positieve groepsvorming, wat essentieel is voor een veilige leeromgeving. We integreren diverse activiteiten, zoals klassengesprekken, samenwerkingsopdrachten en energizers, om sociaal-emotionele vaardigheden structureel te ontwikkelen. Kinderen leren zichzelf beter begrijpen, de ander waarderen, omgaan met gevoelens en conflicten oplossen. Ouders worden actief betrokken middels samenwerkingsopdrachten voor thuis, die de lessen versterken. Dit gezamenlijke traject zorgt voor een holistische benadering van sociale groei. Daarnaast organiseren we speciale 'Gouden', 'Zilveren' en 'Bronzen' weken na vakanties. Deze periodes zijn gericht op het versterken van groepscohesie en oudercontact, wat bijdraagt aan een positieve en veilige sfeer waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien en eigenaar wordt van groepsafspraken.
Welke meetinstrumenten gebruikt Basisschool De Tuimelaar voor sociale opbrengsten?
Basisschool De Tuimelaar monitort de sociale ontwikkeling nauwkeurig met behulp van gespecialiseerde instrumenten. Deze school maakt gebruik van de volgende registratievormen om sociale opbrengsten in kaart te brengen: * CITO executieve functies * CITO LiB Sociaal-emotioneel functioneren
- CITO executieve functies
- CITO LiB Sociaal-emotioneel functioneren
Welke lesmethodes zet Basisschool De Tuimelaar in voor sociaal-emotioneel leren?
Basisschool De Tuimelaar hanteert effectieve methodieken om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze school maakt gebruik van de volgende methodes voor sociaal-emotioneel leren: * Gouden Weken * Fides
- Gouden Weken
- Fides
Inspectierapport Basisschool De Tuimelaar: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Openbare Basisschool De Tuimelaar in Veghel hecht grote waarde aan transparantie. Wij geloven dat open communicatie over onze onderwijsprestaties en ontwikkelpunten essentieel is voor ouders en verzorgers. Daarom bieden we u graag inzicht in de bevindingen van de onderwijsinspectie.