Basisschool Maria ter Heide in Veghel

De resultaten van Basisschool Maria ter Heide in Veghel

Current section: resultaten
Ericastraat 21
5464 Veghel

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Maria ter Heide, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Maria ter Heide bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Maria ter Heide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op Maria ter Heide

Op Basisschool Maria ter Heide streven we ernaar dat alle leerlingen de basisvaardigheden voor taal en rekenen onder de knie krijgen. Dit essentiële niveau, gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, vormt de basis voor verdere educatie. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit fundamentele niveau behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor alle basisscholen, waaronder ook onze school in Veghel.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Basisschool Maria ter Heide

Naast het fundamentele niveau zetten we ons in voor het behalen van het streefniveau, een ambitieuzere maatstaf voor taal- en rekenvaardigheid aan het einde van de basisschool. Voor Basisschool Maria ter Heide wordt het specifieke streefpercentage bepaald op basis van onze leerlingpopulatie. Dit percentage, vastgesteld door de onderwijsinspectie, fungeert als de unieke signaleringswaarde voor onze school in Veghel.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Maria ter Heide?

De overstap van de basisschool naar het voortgezet onderwijs is een cruciale stap in de ontwikkeling van uw kind. Op Basisschool Maria ter Heide in Veghel besteden we hier in groep 7 en 8 veel aandacht aan, met een heldere communicatie over het gehele proces. In groep 7 bieden wij een pré-adviesgesprek aan, waarin we samen met u en uw kind de mogelijke middelbare schoolniveaus bespreken. Dit advies is onderbouwd met de langetermijnresultaten, werkhouding en specifieke vaardigheden van uw kind. Zowel de didactische ontwikkeling als de sociaal-emotionele groei worden meegewogen voor een holistisch beeld. In groep 8 ontvangt u in januari het voorlopige schooladvies. Bij afwijkingen van het eerdere pré-advies nemen we eerst persoonlijk contact met u op. Na de doorstroomtoets in februari, waarvan de resultaten in maart bekend zijn, volgt een definitief adviesgesprek. Het schooladvies wordt bepaald door een samenwerking tussen de leerkrachten van uw kind, de intern begeleider en de schooldirectie, om zo tot een weloverwogen en passend advies te komen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden bij Basisschool Maria ter Heide

Bij Basisschool Maria ter Heide in Veghel zetten we ons actief in voor de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van elke leerling. We geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor succes in het leven. Daarom stimuleren we onze leerlingen om verantwoordelijke, zelfstandige individuen te worden die respectvol omgaan met hun omgeving en de maatschappij. Dit doen we door een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren waarin sociale vaardigheden centraal staan.

Ontwikkel Persoonlijk Leiderschap

Stimuleer Wederzijds Vertrouwen

Bevorder een Proactieve Houding

Hoe bevordert Basisschool Maria ter Heide de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in het 'Leader in Me'-programma, gebaseerd op de principes van Stephen R. Covey. Dit programma richt zich op het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap bij onze jongste talenten. Daarnaast gebruiken we 'WonderWoorden' om een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een veilige schoolomgeving te cultiveren. Doorlopend werken we aan groepsvorming via onze 'Van Harte Samen'-aanpak. De voortgang van zowel de groep als individuele leerlingen wordt besproken in regelmatige groeps- en leerlinggesprekken met de leerkracht en kindercoach, waar ook strategieën voor verdere ontwikkeling worden uitgedacht.

Welke methoden gebruikt Basisschool Maria ter Heide om sociale vooruitgang te registreren?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratiemodellen: * KindVolgModel: Dit model biedt een holistisch beeld van de ontwikkeling van elk kind. * Leerling in Beeld: Hiermee monitoren we de voortgang op diverse ontwikkelingsgebieden, inclusief sociale vaardigheden.

Welke sociaal-emotionele leerprogramma's worden toegepast op onze school?

Basisschool Maria ter Heide hanteert een bewezen methode om sociaal-emotionele groei te stimuleren: * Leader in Me: Dit programma is een hoeksteen van onze pedagogische aanpak en legt de nadruk op de ontwikkeling van leiderschapskwaliteiten en zelfredzaamheid bij onze leerlingen.

Inspectierapport Basisschool Maria ter Heide: Een Diepgaande Kijk op Onderwijskwaliteit

De Inspectie van het Onderwijs heeft Basisschool Maria ter Heide grondig geëvalueerd en een bevredigende beoordeling toegekend. Dit resultaat bevestigt onze toewijding aan hoogwaardig basisonderwijs. Onze school streeft voortdurend naar excellentie, waarbij we ons richten op de individuele ontwikkeling van elke leerling. De positieve inspectiebeoordeling is een erkenning van de inspanningen van ons toegewijde team en de ondersteunende rol van onze schoolgemeenschap. We nodigen u van harte uit om de details van het inspectierapport te bekijken en meer te leren over hoe Basisschool Maria ter Heide een stimulerende en effectieve leeromgeving biedt voor alle kinderen in Veghel.

Resultaten | Basisschool Maria ter Heide in Veghel | [2025] Schoolregister