Basisschool Edith Stein in Veghel

Het team van Basisschool Edith Stein in Veghel

Current section: team
Past. Clercxstraat 52
5465 Veghel

Zie hier hoe het team van Basisschool Edith Stein is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Edith Stein. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Edith Stein bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Edith Stein bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Edith Stein zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Edith Stein. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Edith Stein werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Indirect ondersteunend personeel (11.1%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Edith Stein gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Wetenschap en Technologie

Professionele Invulling Leerkrachtvervanging bij Edith Stein

Bij Basisschool Edith Stein hebben we een helder beleid voor het waarborgen van onderwijscontinuïteit bij afwezigheid van een leerkracht. Ons 'Opvangplan bij verlof of verzuim bij ziekte' beschrijft de stappen die we nemen om de impact te minimaliseren. Allereerst zetten we interne ondersteunende leerkrachten in. Deze collega's zijn extra op school aanwezig om flexibel bij te springen waar nodig. Voor onze IB-er en locatieleider geldt hierbij een beperking in inzetbaarheid, gezien hun essentiële coördinerende en leidinggevende taken. Wanneer directe vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen van de afwezige leerkracht over andere klassen. Bij langdurige afwezigheid evalueren we deze verdeling continu en passen we deze aan waar nodig om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij klassenverdeling niet meer haalbaar is, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk naar huis wordt gestuurd. Deze beslissing wordt altijd minimaal een dag van tevoren genomen en tijdig met ouders gecommuniceerd, zodat iedereen voorbereid is. Ook in het geval van een tijdelijke thuissituatie voor een groep, streven we ernaar dit te beperken tot maximaal één dag. Als vervanging op korte termijn uitblijft, verdelen we de extra belasting over meerdere groepen om een stabiele leeromgeving te garanderen. Het volledige en gedetailleerde opvangplan is beschikbaar voor alle ouders. U vindt dit document eenvoudig terug op onze website onder het kopje 'Ouders' en vervolgens 'Documenten'. Ontdek hoe we de continuïteit van het onderwijs waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De sfeer waarin een kind opgroeit is van belang voor zijn ontwikkeling. Een kind moet zich “thuis voelen”. Dan kan het zich op een goede manier ontwikkelen. Niet alleen de vakken als rekenen, lezen en taal zijn van groot belang, maar vooral een goede leerhouding. Dit om straks, zelfstandig, verantwoordelijk, creatief en kritisch te leven in een multiculturele samenleving. Kinderen ontwikkelen zich als persoon, leren hun eigen mogelijkheden te ontplooien, krijgen zelfvertrouwen en bewegen zich sociaal in een groep mensen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op Basisschool Edith Stein

7

Taal en Rekenen: Succes met Onze Experts

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellinghulp
Intern Begeleider voor algemene leerondersteuning
Orthopedagoog voor specialistische begeleiding
Rekenspecialist voor rekenvaardigheden
Remedial Teacher voor gerichte bijles
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool Edith Stein in Veghel geloven we in de kracht van gespecialiseerde hulp. Onze zeven toegewijde specialisten werken samen om leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van taal en rekenen optimaal te ondersteunen. Van dyslexie tot rekenuitdagingen, wij bieden gerichte aanpakken. Deze expertise is naadloos geïntegreerd binnen ons 'Verdi'-ondersteuningssysteem, wat zorgt voor een efficiënte en effectieve begeleiding van elke leerling.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Orthopedagoog voor emotionele groei
Remedial Teacher voor persoonlijke ontwikkeling
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal bij Basisschool Edith Stein. Ons team van vijf specialisten, waaronder gedragsexperts en orthopedagogen, creëert een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. We bieden ondersteuning bij sociale interacties en emotionele verwerking. Deze zorg is volledig geïntegreerd in ons 'Verdi'-ondersteuningsmodel, waardoor we proactief en effectief inspelen op de behoeften van elk kind.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief gedrag
Intern Begeleider voor studievaardigheden
Orthopedagoog voor leerstrategieën
Remedial Teacher voor motivatie
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor executieve functies

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een positieve taakaanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Basisschool Edith Stein biedt hiervoor gespecialiseerde begeleiding. Met vijf deskundige professionals, waaronder gedragsspecialisten en orthopedagogen, helpen we leerlingen om hun focus te verbeteren, effectieve studiemethoden te ontwikkelen en met plezier aan schoolwerk te werken. We streven naar een gestructureerde en motiverende leeromgeving. Onze aanpak is verankerd in het 'Verdi'-ondersteuningssysteem, wat zorgt voor een consistente en op maat gemaakte begeleiding.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor bewegingsstimulatie
Orthopedagoog voor motorische mijlpijlen
Remedial Teacher voor fijn- en grofmotoriek

Toelichting van de school:

Basisschool Edith Stein stimuleert een gezonde lichamelijke ontwikkeling en een actieve levensstijl bij alle leerlingen. Ons team van drie specialisten, waaronder intern begeleiders en remedial teachers, biedt ondersteuning bij de ontwikkeling van zowel grove als fijne motoriek. We zorgen ervoor dat elk kind zich fysiek optimaal kan ontplooien. Deze begeleiding is geïntegreerd binnen ons 'Verdi'-ondersteuningsframework, wat een holistische benadering garandeert.

4

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor dagelijkse zorg
Orthopedagoog voor welzijn op school
Remedial Teacher voor ondersteuning bij verzorging
Pedagogisch Educatief Professional voor zorgtaken

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Basisschool Edith Stein biedt ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Ons team van vier toegewijde professionals, waaronder intern begeleiders en pedagogisch educatief professionals, staat klaar om te assisteren bij specifieke zorgbehoeften en de persoonlijke verzorging van leerlingen te waarborgen. We creëren een veilige en verzorgende omgeving. Deze gespecialiseerde zorg is volledig geïntegreerd in ons 'Verdi'-ondersteuningssysteem, wat zorgt voor een naadloze en zorgzame begeleiding.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
24
Totaal specialisten
24
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Edith Stein

Ontwikkeling en Ondersteuning: Een Diepgaande Toelichting

Bij Basisschool Edith Stein, onderdeel van Verdi Onderwijs, waarborgen we een naadloze ontwikkelingslijn voor kinderen van 0 tot 12 jaar. We focussen op kansen en kijken naar wat leerkrachten nodig hebben om alle leerlingen optimale ondersteuning te bieden. Onze sterke basis ligt in een solide ondersteuningsstructuur en een continue kwaliteitsverbetering. Scholen kunnen rekenen op ons gespecialiseerde Verdi-brede Team Onderwijs en Opvang. Dit deskundige team bestaat uit een teamleider, drie orthopedagogen/schoolpsychologen en diverse gespecialiseerde ondersteuners. Elke school binnen Verdi heeft een vaste orthopedagoog/schoolpsycholoog toegewezen. Leerkrachten signaleren vroegtijdig en bespreken dit met de Interne Begeleider (IB). Na overleg met ouders kan een ondersteuningsvraag worden ingediend voor consultatie. Tijdens deze consultaties analyseren we grondig de situatie om de juiste ondersteuning aan leerkracht, kind of groep te bieden. Ons doel is het basisaanbod in de klas zo aan te passen dat alle leerlingen profiteren. Indien nodig, bieden onze ondersteuners extra hulp, altijd in afstemming met de ouders. We werken nauw samen met het samenwerkingsverband PO 30 06 en andere regionale partners voor optimale zorg. Als ondanks alle inspanningen de huidige schoolsetting niet meer passend is, zoeken we samen met alle betrokkenen naar een alternatieve onderwijsplek. We verkennen eerst andere basisscholen in de regio. Als deze niet de benodigde ondersteuning kunnen bieden, kijken we naar speciaal basisonderwijs (SBO) of, indien nodig, naar gespecialiseerd onderwijs (SO). Zodra de meest geschikte school is gevonden, starten we, in overleg met alle partijen, de aanvraagprocedure voor dit gespecialiseerde onderwijs. Meer details over dit proces vindt u in het document ‘Ondersteuningsstructuur Onderwijs en Opvang Verdi’ op onze website. Ambitie voor Toekomstige Ondersteuning: Basisschool Edith Stein is trots deel uit te maken van Verdi Onderwijs. Ons toegewijde 'Team Onderwijs en Opvang' beschikt over brede expertise. Leerkrachten kunnen, in overleg met de IB'ers, gebruikmaken van deze waardevolle ondersteuning. Voor een gedetailleerd overzicht van onze ambities en werkwijzen met betrekking tot leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften, verwijzen wij u graag naar ons Schoolondersteuningsprofiel.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Edith Stein

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

In een dynamische wereld streven wij bij Basisschool Edith Stein naar wendbaarheid en een duidelijke richting. Hoewel de toekomst ongrijpbaar is, formuleren we concrete ambities voor de komende schooljaren. Ons primaire doel is het leveren van kwalitatief hoogstaand onderwijs dat niet alleen voldoet aan wettelijke eisen, maar ook waarde toevoegt voor onze leerlingen en de maatschappij. We zetten ons actief in voor Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling 4 van de VN, gericht op kwaliteitsonderwijs. Dit realiseren we door te focussen op sterke basisvaardigheden zoals lezen, taal en rekenen. Een rotsvast fundament stelt kinderen in staat om te vertrouwen en te bouwen. Daarom blijven we ons aanbod van basisvaardigheden continu borgen, actualiseren en verbeteren. Voor de schooljaren 2024-2025 en 2025-2026 verdiepen we de leesvaardigheid en optimaliseren we ons rekenonderwijs. We zorgen voor een actueel aanbod dat past bij onze visie en leerlingenpopulatie. Tevens versterken we het pedagogisch-didactisch handelen van onze leerkrachten, met speciale aandacht voor analytische vaardigheden en beïnvloedbare factoren. Via verdiepende leerervaringen ontwikkelen we brede competenties bij kinderen. Geïnspireerd door 'Verdiepend Leren', cultiveren we zes mondiale competenties: karaktervorming, samenwerking, communicatie, creativiteit, kritisch denken en burgerschap. Deze competenties integreren we naadloos in ons gehele onderwijsaanbod en maken we zichtbaar. We stimuleren actieve partnerschappen om leerlingen te verbinden met de wereld buiten de school. Dit versterkt ook de betrokkenheid van ouders, in lijn met Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling 17 van de VN. We verdiepen ons burgerschapsonderwijs, maken het planmatig en curriculumdekkend. Nieuwsgierigheid naar culturen en wereldwijde uitdagingen staat centraal. Ons pedagogisch klimaat is solide, maar we blijven ambitieus. We investeren in een duurzaam pedagogisch fundament door een gedeelde taal te ontwikkelen met partners in het kindcentrum. We vergroten het eigenaarschap en de zelfstandigheid van kinderen, wat leidt tot meer betrokkenheid bij hun leerproces en dat van de groep. Het sociaal-emotioneel welzijn van kinderen is cruciaal voor succesvol en plezierig leren. Met De Wijzelaar gaan we een gezamenlijke clustervorming aan. We delen onze expertise om elkaar te versterken. Voor onze kinderen creëren we kansen om hun leefwereld te vergroten en kennis te maken met diverse culturen. Ook hier investeren we in waardevolle partnerschappen. Onze doelen voor de komende periode zijn om kinderen te vormen tot vaardige, aardige en waardige jonge mensen. Mensen die vol zelfvertrouwen, met innerlijke kracht en in samenwerking met anderen, een positieve bijdrage leveren aan de samenleving als zelfbewuste wereldburgers. Jaarlijks stellen we gedetailleerde jaarplannen op met specifieke, meetbare subdoelen en activiteiten. We evalueren tweemaal per jaar de voortgang en passen onze plannen aan op basis van observaties en inzichten, altijd met onze vastgestelde richting als leidraad.

Hoe monitort Basisschool Edith Stein de schoolontwikkeling en kwaliteit?

Wij evalueren onze voortgang tweemaal per jaar aan de hand van de doelen in ons jaarplan. Daarnaast voeren we twee keer per jaar een grondige schoolanalyse uit, waarbij we alle data verzamelen, analyseren en interventies formuleren op basis van beïnvloedbare factoren. Om de algehele onderwijskwaliteit te waarborgen, volgen we een eigen, planmatige kwaliteitscyclus die volledig aansluit bij de Verdi kwaliteitscyclus. Dit zorgt voor continue monitoring en verbetering van ons onderwijs. De Onderwijsinspectie houdt toezicht op de kwaliteit van ons onderwijs. Dit gebeurt jaarlijks via schoolbezoeken of documentatieonderzoek, resulterend in een inspectieverslag met een kwaliteitsoordeel. De verslagen van de inspectie zijn publiekelijk beschikbaar op de website van de Onderwijsinspectie.

Stimuleer Vroegschoolse Ontwikkeling bij Edith Stein

Toelichting van de school

Verdi Start Edith Stein, gevestigd in ons inspirerende multifunctionele gebouw 'Het Klooster', biedt een stimulerende omgeving voor kinderen vanaf 2 jaar en 3 maanden tot 4 jaar. Hier ontmoeten peuters elkaar en ontwikkelen ze spelenderwijs belangrijke sociale vaardigheden. Onze pedagogisch medewerkers zetten de Piramide-methode in, een educatieve aanpak die diverse thema's behandelt zoals verkeer, seizoenen, kunst en wonen. Ter ondersteuning van de ontwikkeling gebruiken we het KIJK observatiesysteem. Dit helpt ons om elke peuter individueel te volgen en te stimuleren. Om de overgang naar de basisschool soepel te laten verlopen, organiseren we het hele jaar door gezamenlijke activiteiten met onze kleuters. Een bezoek aan de peuterspeelzaal helpt kinderen om beter te wennen aan de basisschoolomgeving. Bovendien spelen onze medewerkers een cruciale rol in het vroegtijdig signaleren van eventuele ontwikkelingsuitdagingen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Edith Stein specifieke programma's voor jonge kinderen?

Absoluut! Basisschool Edith Stein biedt een scala aan aanvullende programma's die speciaal zijn ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze programma's stimuleren de cognitieve, sociale en emotionele groei van uw kind in een veilige en leerzame omgeving.

Absoluut! Basisschool Edith Stein biedt een scala aan aanvullende programma's die speciaal zijn ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Deze programma's stimuleren de cognitieve, sociale en emotionele groei van uw kind in een veilige en leerzame omgeving.

Ontdek onze kinderopvangmogelijkheden
Verken Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Edith Stein samen voor de jonge kind programma's?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Edith Stein nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang De Plu, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en pedagogische expertise.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Edith Stein nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang De Plu, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en pedagogische expertise.

Team | Basisschool Edith Stein in Veghel | [2025] Schoolregister