WereldKidz Mozaïek Petenbos

Het team van WereldKidz Mozaïek Petenbos in Veenendaal

Current section: team
Margaretha Turnorlaan 7
3903 Veenendaal

Zie hier hoe het team van WereldKidz Mozaïek Petenbos is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WereldKidz Mozaïek Petenbos. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WereldKidz Mozaïek Petenbos bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Mozaïek Petenbos bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WereldKidz Mozaïek Petenbos zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WereldKidz Mozaïek Petenbos. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.4%)
25-35 jaar (27.6%)
35-45 jaar (27.6%)
45-55 jaar (31%)
55-65 jaar (10.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WereldKidz Mozaïek Petenbos werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.3%)
Direct ondersteunend personeel (26.7%)
Indirect ondersteunend personeel (3.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WereldKidz Mozaïek Petenbos gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Ondersteuning en Vloeiende Vervanging op WereldKidz Mozaïek Petenbos

Bij WereldKidz Mozaïek Petenbos geloven we in een teamgerichte aanpak om de ontwikkeling van elk kind optimaal te begeleiden. Naast onze toegewijde leerkrachten werken er ook leraarondersteuners, onderwijsassistenten, een intern begeleider, gespecialiseerde externe krachten en de schoolleiding. Iedereen vervult een unieke rol in het onderwijsleerproces. Onze onderwijsassistenten en leraarondersteuners werken nauw samen met de leerkrachten, die de eindverantwoordelijkheid dragen. Zij bieden gerichte ondersteuning aan kleine groepen leerlingen, waarbij een leraarondersteuner zelfs een volledige groep kan begeleiden. De leerkracht bepaalt de specifieke taken en aanpak, en denkt actief mee over de onderwijsactiviteiten binnen de groep. In geval van afwezigheid van een leerkracht, bijvoorbeeld door ziekte of scholing, zorgen wij voor een naadloze voortzetting van het onderwijs. Dankzij de inzet van onze flexibele teams met onderwijsassistenten en leraarondersteuners kunnen we de kwaliteit en continuïteit waarborgen. Leerlingen ontvangen altijd de geplande instructie, verzorgd door een leerkracht en ondersteund door een collega. Om de werkdruk te verlagen en flexibel in te spelen op onvoorziene omstandigheden, heeft WereldKidz gekozen voor een ruime basisformatie. Dit betekent dat we meer personeel hebben dan strikt noodzakelijk voor de groepen. Hierdoor kunnen we afwezigheid efficiënt opvangen en het onderwijsaanbod verrijken, wat resulteert in een nog betere en gevarieerdere leerervaring voor uw kind. De directie communiceert proactief over geplande afwezigheden, zoals studiedagen en verlofdagen voor het team. Dit wordt vastgelegd in een jaarrooster, zodat ouders tijdig geïnformeerd zijn en er geen onverwachte 'vrije dagen' ontstaan voor de leerlingen. Zo blijft het onderwijs op WereldKidz Mozaïek Petenbos altijd in beweging, met oog voor kwaliteit en continuïteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In schooljaar 2025/2026 hebben wij 9 groepen. Ook is er een Plusklas en Brainwave. Door de Daltonwerkwijze en verschillende (coöperatieve) samenwerkingsvormen leren kinderen goed om te gaan met zelfstandige verwerking, instructie in groepjes en het plannen van hun werkzaamheden. Daarnaast werken wij in drie onderwijsteams. De collega's in onderwijsteam 1/2 dragen samen verantwoordelijkheid voor alle leerlingen in deze groepen. Dit geldt ook voor de collega's in onderwijsteam 3 t/m 5 en onderwijsteam 6 t/m 8. Door deze verantwoordelijkheid te delen is er altijd een team van experts aanwezig om samen te kijken naar wat het beste is voor de kinderen horend bij het onderwijsteam.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Specialisme: Extra Ondersteuning op WereldKidz Mozaïek Petenbos

5

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Op WereldKidz Mozaïek Petenbos zetten onze toegewijde leerkrachten zich in met specifieke expertise. Onze remedial teachers bieden gerichte, kortdurende ondersteuning. Onze extra ondersteuning omvat: Taal: Versterking van begrip, woordenschat en spelling met methodes als Spellingsprint. Rekenen: Interactieve oefeningen met rekenmuurtjes zoals Bareka voor het automatiseren en memoriseren, aangevuld met Rekensprint en concrete materialen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Coördinator Kanjertraining
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Onze school heeft gespecialiseerde leerkrachten die zich richten op de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. We bevorderen een positief schoolklimaat. Onze extra focus ligt op: Verdiepende Kanjertrainingen, inzichtelijke spiegelgesprekken en inspirerende talentgesprekken om zelfvertrouwen te bouwen.

4

Gedrag en Werkhouding: Leren Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde teamleden bieden ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak, met aandacht voor individuele behoeften. Remedial teachers helpen met gerichte interventies. Onze aanpak omvat: Effectieve strategieën zoals 'leren leren' om zelfstandigheid en studievaardigheden te stimuleren.

2

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Jonge Kind

Toelichting van de school:

Wij besteden aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze specialisten zorgen voor een stimulerende omgeving. Dit doen we door: Gerichte activiteiten en begeleiding die de grove en fijne motoriek bevorderen.

1

Veiligheid en Zorg: Altijd Paraat

Beschikbare specialisten:

BHV'ers

Toelichting van de school:

WereldKidz Mozaïek Petenbos beschikt over een team van gecertificeerde bedrijfshulpverleners. Zij zijn getraind om snel en adequaat te handelen in noodsituaties. Onze BHV'ers: Volgen jaarlijks opfriscursussen om de kennis en vaardigheden up-to-date te houden voor ieders veiligheid.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
BSO
Airco
Plusklas
Brainwave
Tiny Forest

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden bij WereldKidz Mozaïek Petenbos

Gedetailleerde Uitleg van Onze School

WereldKidz Mozaïek Petenbos biedt optimale begeleiding voor elk kind, met speciale aandacht voor leerlingen met unieke onderwijsbehoeften. Wij geloven in een omgeving waar ieder kind zich kan ontplooien, met toegang tot basisondersteuning en licht curatieve interventies. Ons schoolbudget voor lichte ondersteuning stelt ons in staat om proactief in te spelen op individuele leerbehoeften. Bij WereldKidz Mozaïek Petenbos kijken we verder dan alleen het kind; de groepsdynamiek, het aantal leerlingen en de specifieke onderwijsbehoeften binnen de klas worden zorgvuldig meegenomen. Bij aanmelding bespreken we openlijk met u als ouders of onze school de benodigde begeleiding kan bieden. Mocht dit niet toereikend zijn, dan helpen we u actief bij het vinden van een passendere schoolomgeving. Als trotse deelnemer aan het samenwerkingsverband Rijn- en Gelderse Vallei, werken we nauw samen om de beste ondersteuning te garanderen. Meer informatie is te vinden op www.swvrijnengeldersevallei.nl. Dit samenwerkingsverband biedt aanvullende middelen en expertise voor kinderen die meer ondersteuning nodig hebben dan wij binnen de school kunnen bieden. **Gestructureerd Stappenplan voor Leerlingen met Specifieke Behoeften** Wanneer een leerkracht of het onderwijsteam signalen opvangt betreffende het leren of gedrag van een leerling, volgen we een helder protocol. Dit proces waarborgt dat elke zorg tijdig wordt aangekaart en de juiste expertise wordt ingeschakeld. - Leerkrachten identificeren en documenteren leervraagstukken proactief. - Interne consultatie tussen leerkrachten verbetert de aanpak en effectiviteit van extra ondersteuning. - Open communicatie met ouders over leer- en gedragsproblemen en mogelijke oplossingen is cruciaal. - Leerlingen worden besproken in het team voor een brede analyse en gedeelde expertise. - De intern begeleider (IB) wordt geïnformeerd voor verdere observatie en begeleiding. - De IB observeert het kind in de klas en raadpleegt indien nodig het samenwerkingsverband. - Een gedetailleerd plan van aanpak wordt opgesteld in samenwerking met de IB. - Voortgang en resultaten worden periodiek geëvalueerd met leerkracht, ouders en de IB. - Bij onvoldoende vooruitgang zoeken we in overleg met ouders en het samenwerkingsverband naar de meest geschikte oplossing, eventueel inclusief speciaal onderwijs. Het volledige schoolondersteuningsplan met gedetailleerde procedures is te raadplegen op onze schoolwebsite. **Handelingsgericht Onderwijs voor Optimale Kindontwikkeling** Ons onderwijs is volledig afgestemd op de individuele onderwijsbehoeften van elke leerling. Door middel van gerichte observaties, analyses van toetsresultaten en gesprekken met alle betrokkenen, brengen we de specifieke leerbehoeften van elk kind in kaart. De kernvraag hierbij is altijd hoe we de lesstof, instructie en begeleiding optimaal kunnen afstemmen op wat een kind nodig heeft om zijn of haar leerdoelen te bereiken. Ons onderwijsaanbod is onderverdeeld in vier arrangementen: 1. Zeer Intensief Arrangement 2. Intensief Arrangement 3. Basisarrangement 4. Verdiept Arrangement Voor een gedetailleerde beschrijving van deze arrangementen verwijzen wij u graag naar onze website. **Schoolondersteuningsprofiel: Verantwoorde Begeleiding voor Iedereen** WereldKidz Mozaïek Petenbos zet zich in voor verantwoorde begeleiding van alle leerlingen. Wij bieden ondersteuning waar nodig, binnen de grenzen van onze mogelijkheden. Dit omvat differentiatie binnen de klas, zowel voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben als voor leerlingen die gebaat zijn bij extra uitdaging. Kinderen met dyslexie of dyscalculie ontvangen extra hulpmiddelen en gerichte oefenmomenten. We bieden ook specifieke begeleiding aan kinderen die behoefte hebben aan meer structuur of extra sociaal-emotionele ondersteuning. De intern begeleider adviseert leerkrachten en ouders, en indien nodig schakelen we tijdelijk externe expertise in via het samenwerkingsverband. Bij kinderen met specifieke onderwijsbehoeften voeren we een open gesprek met ouders over de haalbaarheid van passende begeleiding op onze school. Dit is afhankelijk van de benodigde ondersteuning en de groepsdynamiek. De veiligheid en optimale ontwikkeling van alle kinderen staan hierbij voorop. De voortgang wordt nauwlettend gemonitord in samenwerking met ouders en het samenwerkingsverband. Als reguliere school met reguliere bekostiging, inclusief middelen vanuit het samenwerkingsverband voor passend onderwijs, zijn er grenzen aan de extra ondersteuning die we kunnen bieden. Mocht onze school niet de juiste omgeving bieden voor een kind met specifieke behoeften, dan zoeken we samen met de ouders naar een passende alternatieve school, met ondersteuning van het samenwerkingsverband. **Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning** WereldKidz Mozaïek Petenbos, als onderdeel van de bredere WereldKidz organisatie, ontwikkelt zich continu. Door de inzet van ons IB-netwerk en samenwerkingen met partners zoals het CJG en het Samenwerkingsverband, stellen we jaarlijks onze ambities bij voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Dit proces, mede vormgegeven door 'Perspectief op School' (POS), legt de basis voor ons Schoolondersteuningsplan.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van WereldKidz Mozaïek Petenbos

Welke ambitieuze doelen streeft WereldKidz Mozaïek Petenbos na in het schoolplan?

Bij WereldKidz Mozaïek Petenbos zetten alle teamleden zich dagelijks in voor onderwijs van topkwaliteit. Elk kind verdient een leeromgeving die stimuleert tot maximale ontplooiing en hen voorbereidt op de uitdagingen van de 21e eeuw. Kwaliteit staat centraal in al onze activiteiten, ondersteund door professionele samenwerking en individuele verantwoordelijkheid. Ons motto voor kwaliteitszorg is: “Samen leren we elke dag, elk kind verdient het beste onderwijs”. Als schoolorganisatie dragen we de belangrijke maatschappelijke verantwoordelijkheid om kinderen een toekomstgericht en kwalitatief hoogstaand onderwijs te bieden binnen een veilige en stimulerende omgeving. Ouders en verzorgers vertrouwen ons deze taak toe, wat we met de grootste zorgvuldigheid uitvoeren. Goede kwaliteitszorg is essentieel voor de continue verbetering van ons onderwijs, de begeleiding, personeelsbeleid en de algehele organisatie. Het stelt ons in staat om verantwoordelijkheid af te leggen over onze prestaties. We hanteren de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) voor een systematische kwaliteitsaanpak. Deze cyclus zorgt ervoor dat plannen niet alleen worden gerealiseerd, maar ook geëvalueerd en waar nodig bijgestuurd. Leraren gebruiken dezelfde cyclus om de effectiviteit van hun onderwijs te beoordelen en aan te passen voor de volgende lesdag. Kwaliteitsverbetering omvat voor ons: open communicatie, zelfreflectie, een proactieve houding ten opzichte van signalen, continue monitoring van indicatoren voor onderwijs en organisatie, en focus op verbeterpunten, onderwijsontwikkeling en professionalisering. Het kwaliteitsbeleid wordt minimaal tweejaarlijks geëvalueerd met directie, schoolleiders en de Raad van Toezicht. We werken met beleidskaders op zowel stichtings- als schoolniveau, die regelmatig worden geëvalueerd en aangepast. Indicatoren, vastgelegd in het 'Dashboard Kwaliteit WereldKidz', monitoren deze kaders. Elke school en het bestuur heeft een eigen dashboard met ruimte voor specifieke indicatoren. Kwaliteit wordt gewaarborgd door meetbare normen en kwalitatieve ijkpunten, waarbij we gezamenlijk ondergrenzen vaststellen en teams eigen streefnormen definiëren. Naast het dashboard verzamelen we feedback op diverse niveaus om continu te kunnen verbeteren. Verbeteracties worden gedocumenteerd in het dashboard. 'Samen leren' is de kern van onze ontwikkelingsaanpak, met initiatieven zoals studiedagen, netwerkgroepen, kenniscafés en expertise-ontwikkelgroepen. Samenwerking, informatie-uitwisseling en feedback staan centraal, vanuit een gedeelde verantwoordelijkheid voor de onderwijskwaliteit.

Hoe realiseert WereldKidz Mozaïek Petenbos de gestelde onderwijsdoelen?

De voortgang en realisatie van onze onderwijsdoelen, zoals vastgelegd in het schoolplan en de schooljaarplannen, worden structureel geëvalueerd tijdens onderwijsteamvergaderingen, studiedagen en de strategische gesprekken met het bestuur van WereldKidz. Hierdoor kunnen we doelen continu bijsturen en verder ontwikkelen.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij WereldKidz Mozaïek Petenbos

Toelichting van de school

Ontdek het veelzijdige aanbod voor jonge kinderen bij WereldKidz Mozaïek Petenbos in Veenendaal. Onze school is trots op de samenwerking met Kind&Co, die zowel voor- als naschoolse opvang op onze locatie aan de Margaretha Turnorlaan 7 verzorgt. Daarnaast biedt Kind&Co ook kinderopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar in Kindcentrum de Zwaluw, gelegen in Veenendaal West. Veel van onze leerlingen maken ook met plezier gebruik van de buitenschoolse opvang van Kwink, een vertrouwde partner in de regio. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang tussen school en opvang, en bieden ouders flexibele en kwalitatieve opvangmogelijkheden voor hun kinderen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op WereldKidz Mozaïek Petenbos?

WereldKidz Mozaïek Petenbos biedt in samenwerking met KMN Kind&Co een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat voor- en naschoolse opvang op onze eigen schoollocatie. Daarnaast faciliteert KMN Kind&Co kinderopvang voor peuters en dreumesen (0-4 jaar) in het nabijgelegen Kindcentrum de Zwaluw in Veenendaal West. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren in een veilige en leerzame omgeving.

Met welke organisaties werkt WereldKidz Mozaïek Petenbos samen voor het jonge kind?

WereldKidz Mozaïek Petenbos werkt nauw samen met KMN Kind&Co om een optimaal aanbod voor het jonge kind te garanderen. KMN Kind&Co is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en educatie. Zij verzorgen zowel de voor- en naschoolse opvang op onze school in Veenendaal als de kinderopvang voor 0-4 jarigen in Kindcentrum de Zwaluw. Deze samenwerking waarborgt de kwaliteit en continuïteit van de zorg en educatie voor de allerkleinsten.

WereldKidz Mozaïek Petenbos werkt nauw samen met KMN Kind&Co om een optimaal aanbod voor het jonge kind te garanderen. KMN Kind&Co is een gerenommeerde organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en educatie. Zij verzorgen zowel de voor- en naschoolse opvang op onze school in Veenendaal als de kinderopvang voor 0-4 jarigen in Kindcentrum de Zwaluw. Deze samenwerking waarborgt de kwaliteit en continuïteit van de zorg en educatie voor de allerkleinsten.

Team | WereldKidz Mozaïek Petenbos in Veenendaal | [2025] Schoolregister