WereldKidz Achtbaan

Het team van WereldKidz Achtbaan in Veenendaal

Current section: team
Boerenzwaluw 19
3905 Veenendaal

Zie hier hoe het team van WereldKidz Achtbaan is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WereldKidz Achtbaan. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WereldKidz Achtbaan bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Achtbaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WereldKidz Achtbaan zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.6%)
Man (7.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WereldKidz Achtbaan. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.5%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (29.6%)
45-55 jaar (3.7%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WereldKidz Achtbaan werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63%)
Direct ondersteunend personeel (25.9%)
Indirect ondersteunend personeel (3.7%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WereldKidz Achtbaan gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Inzet van Onderwijspersoneel bij WereldKidz Achtbaan

Bij WereldKidz Achtbaan geloven we in de kracht van samenwerking en diverse rollen binnen ons onderwijsteam. Naast onze toegewijde leerkrachten, werken we nauw samen met leraarondersteuners, onderwijsassistenten, intern begeleiders, gespecialiseerde externe professionals en onze betrokken schoolleiding. Elke professional vervult een unieke rol in de begeleiding van onze leerlingen. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners werken onder directe supervisie van de leerkrachten. Zij bieden ondersteuning aan kleine groepen leerlingen, maar een leraarondersteuner kan ook de begeleiding van een volledige groep op zich nemen. De leerkracht blijft altijd eindverantwoordelijk voor de aanpak en de ontwikkeling binnen de groep. In gezamenlijk overleg bepalen leerkracht, schoolleiding en ondersteunend personeel wie direct communiceert met de ouders. Het lerarentekort is een uitdaging in het onderwijs, maar bij WereldKidz Achtbaan anticiperen we hierop door slim gebruik te maken van onze interne expertise. De inzet van verschillende rollen stelt ons in staat om de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. We hebben onze basisformatie versterkt met extra personeel dat lesgevende of ondersteunende taken kan uitvoeren. Dit betekent dat we flexibeler zijn in het opvangen van afwezige collega's, wat leidt tot een lagere werkdruk en een stabiele leeromgeving voor uw kind. Deze extra capaciteit maakt het ook mogelijk om ons onderwijsaanbod te verrijken en nog gevarieerder te maken, wat bijdraagt aan een stimulerende leerervaring.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In schooljaar 2025 / 2026 starten we met 7 groepen; groep 1/2 A, 1/2 B, groep 3, groep 4, groep 5, groep 6/7 en groep 8. Onze leerkrachten zijn bedreven in het lesgeven aan combinatiegroepen. Door samen te leren in verschillende (coöperatieve) samenwerkingsvormen leren kinderen zelfstandig te werken, krijgen ze instructie in groepjes en plannen ze hun werkzaamheden. Daarnaast werken wij met onderwijsteams. De leerkrachten in onderwijsteam 1 tot en met 3 dragen samen verantwoordelijkheid voor alle leerlingen van deze groepen. De leerkrachten van de groepen 4 tot en met 8 dragen verantwoordelijkheid voor alle leerlingen in deze groepen. Door deze verantwoordelijkheid te delen is er altijd een team van experts aanwezig om samen te kijken naar wat het beste is voor de kinderen horend bij het onderwijsteam.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Gespecialiseerde Ondersteuning voor Elk Kind op WereldKidz Achtbaan

3

Optimale Taal- en Rekenzorg op Basisschool Achtbaan

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Ervaren Remedial Teacher
Specialist Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op WereldKidz Achtbaan bieden we gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Onze interne begeleiders en remedial teachers werken nauw samen om uw kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Bovendien beschikt ons netwerk binnen WereldKidz over specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid, waardoor we ook uitdaging en verdieping kunnen bieden waar nodig.

3

Sterke Sociaal-Emotionele Ontwikkeling met Onze Specialisten

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Ondersteunende Remedial Teacher
Specialist Gedrag en Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van ieder kind op WereldKidz Achtbaan. Ons toegewijde team, inclusief intern begeleiders en specialisten meer- en hoogbegaafdheid, staat klaar. Indien specifieke vakinhoudelijke ondersteuning gewenst is, schakelen we een ervaren remedial teacher in. Samen zorgen we voor een veilige en stimulerende leeromgeving.

2

Verbetering Gedrag en Werkhouding met Gerichte Aanpak

Beschikbare specialisten:

Deskundige Intern Begeleider
Ondersteunende Remedial Teacher

Toelichting van de school:

De gedragsmatige en taakgerichte ontwikkeling van uw kind staat centraal op WereldKidz Achtbaan. Onze intern begeleiders delen actief kennis binnen het WereldKidz netwerk. Daarnaast zorgen onze gediplomeerde specialisten, zoals de intern begeleider, voor een effectieve aanpak die aansluit bij de individuele behoeften van elk kind.

1

Stimulering Motorische Ontwikkeling door Vakspecialisten

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

WereldKidz Achtbaan bevordert de motorische vaardigheden van alle leerlingen. We werken samen met Sportservice Veenendaal voor kwalitatief hoogstaand bewegingsonderwijs. Onze eigen vakspecialist bewegingsonderwijs verzorgt lessen voor de groepen 1 tot en met 8, wat bijdraagt aan een gezonde en actieve levensstijl.

0

Ondersteuning Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging bieden wij waar nodig ondersteuning. We werken samen met externe partners om aan alle zorgbehoeften te voldoen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
VSO en BSO en kinderdagverblijf in het gebouw
peuteropvang
handvaardigheidsruimte/ techniekruimte
Een dag per week plusklas voor groep 5-8

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij WereldKidz Achtbaan

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Begeleiding van Kinderen met Unieke Onderwijsbehoeften WereldKidz Achtbaan verwelkomt alle leerlingen in Veenendaal en biedt naast basisondersteuning ook gespecialiseerde hulp. Dit omvat extra begeleiding voor leerlingen die meer tijd nodig hebben om leerdoelen te bereiken, evenals uitdagende programma's voor snelle leerders. Onze leerkrachten volgen voortdurend professionele ontwikkeling, werken nauw samen in teams en maken gebruik van externe expertise om flexibel in te spelen op de behoeften van elke leerling. We houden rekening met groepsdynamiek, het aantal leerlingen en de specifieke leerbehoeften binnen de groep om optimale ontwikkeling te garanderen. Bij aanmelding bespreken we openlijk met ouders of onze school de benodigde ondersteuning kan bieden. Mochten we inschatten dat dit niet toereikend is, dan werken we samen met u om een passende school te vinden voor uw kind. Uw kind is bij ons in goede handen, met aandacht voor individuele groei en ontwikkeling. Individuele Begeleiding in de Leerontwikkeling Op WereldKidz Achtbaan stemmen we ons onderwijs af op de specifieke leerbehoeften van elke leerling. Door middel van gerichte observaties van werk- en leergedrag, analyse van toetsresultaten en gesprekken met leerlingen, ouders en onze intern begeleider, brengen we de onderwijsbehoefte nauwkeurig in kaart. We focussen ons op het aanpassen van lesstof, instructie, werkwijzen en begeleiding om leerlingen te helpen hun doelen te bereiken. Ons onderwijs is gestructureerd in vijf flexibele arrangementen die we continu evalueren: het zeer intensieve, intensieve, basis, verdiepte en top arrangement. Elk arrangement is ontworpen om tegemoet te komen aan verschillende leerstijlen en tempo's, zodat elk kind de kans krijgt om te excelleren. De Vijf Onderwijsarrangementen van WereldKidz Achtbaan: 1. Zeer Intensief Arrangement: Voor leerlingen met een ontwikkelingsperspectief (OPP) en een jaarhandelingsplan, gericht op leerlingen die de kerndoelen niet behalen en mogelijk doorstromen naar praktijkonderwijs of LWO. Vanaf groep 6 passen we de lesstof aan op individuele doelen. 2. Intensief Arrangement: Leerlingen volgen de methode en ontvangen verlengde instructie, extra verwerkingstijd en kleine aanpassingen om de gestelde leerdoelen te behalen. 3. Basis Arrangement: Leerlingen volgen de reguliere methode en verwerken de stof zelfstandig na de instructie, met ondersteuning van de leerkracht die rondes maakt om vragen te beantwoorden. Elk kind werkt op eigen niveau aan de leerdoelen. 4. Verdiept Arrangement: Biedt extra uitdaging voor leerlingen die de methode beheersen. Dit arrangement, startend in groep 1-2, richt zich op jonge kinderen met een voorsprong en kent drie niveaus: verdiepend werk binnen de methode, methode-overstijgend werk en een plusklas. 5. Top Arrangement: Voor leerlingen die uitzonderlijke prestaties leveren en extra uitdaging nodig hebben. Schoolondersteuningsprofiel: Onze Belofte aan Passend Onderwijs Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft de extra ondersteuning die WereldKidz Achtbaan biedt aan leerlingen met specifieke behoeften en de grenzen hiervan. We streven naar verantwoorde begeleiding voor alle kinderen door middel van differentiatie, extra hulpmiddelen voor dyslexie en dyscalculie, en ondersteuning van onze intern begeleider en externe partners. We evalueren samen met ouders of onze school de meest geschikte plek is voor uw kind, rekening houdend met groepsdynamiek en beschikbare expertise. Als reguliere school met reguliere bekostiging, inclusief middelen vanuit het samenwerkingsverband voor passend onderwijs, zetten we ons maximaal in. Indien nodig, ondersteunen we bij het vinden van een andere passende school via ons samenwerkingsverband. WereldKidz Achtbaan is aangesloten bij Samenwerkingsverband Rijn- en Gelderse Vallei. Meer informatie vindt u op https://swvrijnengeldersevallei.nl. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning We onderzoeken momenteel mogelijkheden voor verdere specialisatie en opleiding binnen ons team om ons aanbod aan extra ondersteuning in Veenendaal te versterken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Toegewijde Kwaliteitszorg en Schoolplan van WereldKidz Achtbaan

Wat Zijn De Strategische Doelen Van Ons Schoolplan?

Bij WereldKidz Achtbaan streven we ernaar om elke dag de kwaliteit van ons onderwijs te optimaliseren, zodat elk kind de kans krijgt zich optimaal te ontwikkelen en voorbereid is op de toekomst. Professionele samenwerking en gedeelde verantwoordelijkheid staan centraal in onze aanpak. We moedigen open communicatie, kritisch denken en een proactieve houding aan om signalen te herkennen en te gebruiken voor continue verbetering. Ons strategisch beleidsplan, opgesteld om de vier jaar, vormt de basis voor ons schoolplan en de jaarlijkse schoolplannen. De huidige focus ligt op het versterken van burgerschap, het verbeteren van digitale geletterdheid en het optimaliseren van ons taalonderwijs. Ons burgerschapsonderwijs, met het motto “De wereld wordt kleiner als je groter wordt”, integreert kennis, vaardigheden en attitudes. Dit gebeurt zowel binnen onze lesmethodes en HVO-lessen als door specifieke lessen en het benutten van dagelijkse leermomenten. We stimuleren kinderen om mee te denken over mondiale thema's en hun rol daarin. We nemen ook actief deel aan wetenschappelijk onderzoek. Anonieme resultaten uit het leerlingvolgsysteem, zoals taal- en rekentoetsen, helpen ons om de onderwijsontwikkelingen te analyseren en te verbeteren, zowel binnen onze school als landelijk.

Hoe Zorgt WereldKidz Achtbaan Voor Het Bereiken Van Haar Educatieve Doelen?

Ons kwaliteitszorgsysteem is gericht op het leveren van excellent onderwijs en goed werkgeverschap. We evalueren ons kwaliteitsbeleid minimaal tweejaarlijks met directie, schoolleiders en de Raad van Toezicht, waarbij signalen van teams en ouders (via de MR) worden meegenomen. We hanteren beleidskaders op zowel stichtings- als schoolniveau, die we continu evalueren en bijstellen. Een set van indicatoren, beschreven in het 'Dashboard Kwaliteit WereldKidz', helpt ons om de kwaliteit systematisch te monitoren sinds 2016. Elke school kan eigen indicatoren toevoegen aan dit dashboard. Naast meetbare normen hanteren we kwalitatieve ijkpunten. Elk team en schoolleiding stelt eigen streefnormen vast, passend bij de schoolambitie. Het digitale veiligheidsplan met actuele procedures is ook een essentieel onderdeel van onze kwaliteitsborging. We verzamelen feedback op verschillende niveaus om onze organisatie te verbeteren. De motto ‘samen leren’ is hierbij leidend. Dit vertaalt zich in studiedagen, netwerkgroepen, kenniscafés en expertise-ontwikkelgroepen. We werken met ‘dakpansgewijze verantwoordelijkheden’ sinds 2016, wat samenwerking, informatie-uitwisseling en constructieve feedback tussen medewerkers bevordert voor optimale onderwijskwaliteit.

Speciaal Aanbod Jonge Kind: WereldKidz Achtbaan Veenendaal

Toelichting van de school

Ontdek de unieke wereld van WereldKidz Achtbaan, waar uw jonge kind de ruimte krijgt om te groeien en te ontdekken. Onze locatie is een integraal onderdeel van een bruisend KindCentrum, wat zorgt voor een naadloze overgang en een rijke leeromgeving. Wij bieden een warme en veilige omgeving met twee verticale groepen (0-4 jaar) en een stimulerende peutergroep (2-4 jaar). Kinderdagverblijf De Zwaluw is uitgerust met een eigen, uitdagende buitenspeelruimte, een veelzijdig speellokaal en een ruime aula die perfect is voor creatieve activiteiten. Gelegen in een kindvriendelijke wijk, wordt onze school omringd door een prachtig aangelegd speelterrein dat uitnodigt tot avontuur en ontdekking.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt WereldKidz Achtbaan voor jonge kinderen?

WereldKidz Achtbaan biedt een rijk en stimulerend programma voor het jonge kind, volledig geïntegreerd binnen ons KindCentrum. Dit omvat gespecialiseerde groepen en faciliteiten die gericht zijn op de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 4 jaar, met extra aandacht voor spel en ontdekking.

WereldKidz Achtbaan biedt een rijk en stimulerend programma voor het jonge kind, volledig geïntegreerd binnen ons KindCentrum. Dit omvat gespecialiseerde groepen en faciliteiten die gericht zijn op de ontwikkeling van kinderen van 0 tot 4 jaar, met extra aandacht voor spel en ontdekking.

KindCentrum

Met welke partners werkt WereldKidz Achtbaan samen voor het jonge kind?

Wij geloven in de kracht van samenwerking voor de optimale ontwikkeling van uw kind. WereldKidz Achtbaan werkt nauw samen met Kind en Co Ludens, een partner die onze visie deelt op het creëren van een stimulerende en veilige omgeving voor jonge kinderen.

Wij geloven in de kracht van samenwerking voor de optimale ontwikkeling van uw kind. WereldKidz Achtbaan werkt nauw samen met Kind en Co Ludens, een partner die onze visie deelt op het creëren van een stimulerende en veilige omgeving voor jonge kinderen.

Team | WereldKidz Achtbaan in Veenendaal | [2025] Schoolregister