WereldKidz Achtbaan

De resultaten van WereldKidz Achtbaan in Veenendaal

Current section: resultaten
Boerenzwaluw 19
3905 Veenendaal

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van WereldKidz Achtbaan, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past WereldKidz Achtbaan bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Achtbaan bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau door Leerlingen van WereldKidz Achtbaan

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets, cruciaal voor de verdere schoolloopbaan. De Onderwijsinspectie hanteert een minimum norm van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland gelijk is.

Grafiek

Grafiek laden...

Bereiken van het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op WereldKidz Achtbaan

Het streefniveau bouwt voort op het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om een hoger academisch niveau te bereiken. Ons doel op WereldKidz Achtbaan is om zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau te laten halen voor het einde van groep acht. De Onderwijsinspectie stelt specifieke streefniveaus vast per school, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit resulteert in een gepersonaliseerde signaleringswaarde die aangeeft hoeveel leerlingen het streefniveau zouden moeten behalen om aan de verwachtingen te voldoen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van WereldKidz Achtbaan?

De overstap naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke stap die we bij WereldKidz Achtbaan serieus nemen. Al in groep 7 starten we met het informeren van ouders over dit proces middels een speciale informatiebijeenkomst. Ons schooladvies wordt zorgvuldig samengesteld op basis van de ontwikkeling van uw kind vanaf groep 6. Hierbij betrekken we de inzichten van alle betrokken leerkrachten, met aandacht voor zowel cognitieve prestaties als sociaal-emotionele groei. We kijken naar toetsresultaten, zoals de IEP-toetsen, maar ook naar motivatie en werkhouding, inclusief concentratie en zelfstandigheid. In januari bespreken we dit advies altijd met zowel de leerling als de ouders. Tijdens het schoolkeuzegesprek lichten we de specifieke kenmerken van verschillende middelbare scholen toe. Ouders en leerlingen geven hierbij hun voorkeur aan, waarna de aanmelding plaatsvindt. De school stelt het onderwijskundig rapport op, terwijl het voortgezet onderwijs verantwoordelijk is voor de verdere verwerking en definitieve plaatsing. We streven naar een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs. Dit doen we door middel van een 'warme overdracht' met coördinatoren van brugklassen. In november bespreken onze leerlingbegeleiders de voortgang van onze leerlingen in de brugklas met hun voormalige leerkrachten. Deze nauwe samenwerking met het voortgezet onderwijs, gebaseerd op terugkoppeling van mentoren, bevestigt dat de aansluiting uitstekend verloopt. Voorafgaand aan de ouderlijke keuze, ontvangen leerlingen een advies gebaseerd op de eindtoets en schoolgegevens. Het schooladvies van WereldKidz Achtbaan is cruciaal voor de toelating tot het voortgezet onderwijs. De score op de doorstroomtoets is hierbij leidend. Bij een hogere doorstroomtoetsscore wordt het advies aangepast, tenzij er onderbouwde uitzonderingen zijn. Middelbare scholen mogen naast de doorstroomtoets en het schooladvies geen andere gegevens, zoals IQ-tests, gebruiken voor toelating. Afspraken binnen de regio bepalen welke gegevens bij het schooladvies worden betrokken. Een schooladvies mag maximaal twee leerwegen of schoolsoorten omvatten, zoals een enkel advies (bijvoorbeeld havo) of een dubbel advies (bijvoorbeeld vmbo-tl/havo).

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welbevinden bij WereldKidz Achtbaan

Bij WereldKidz Achtbaan geloven we dat een sterke sociale ontwikkeling de basis vormt voor succesvol leren. We bieden onze leerlingen essentiële vaardigheden aan om veerkrachtig uitdagingen aan te gaan en positief bij te dragen aan de samenleving. Samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid zijn sleutelcompetenties die we actief stimuleren. Deze vaardigheden dragen bij aan een veilige en prettige schoolomgeving, verbeteren de leerprestaties en bevorderen de ontwikkeling tot actieve burgers. Onze visie is gericht op het creëren van een omgeving waarin elke leerling zich veilig, gewaardeerd en vertrouwd voelt. We focussen op oplossingsgerichte benaderingen, respecteren diversiteit en voeren gesprekken op een respectvolle manier. Persoonlijke aandacht, duidelijke regels en gezamenlijk toezicht garanderen een positief leefklimaat. WereldKidz Achtbaan is met trots een gecertificeerde Kanjerschool, waarbij al ons personeel is opgeleid door het Kanjer Instituut.

Positief welbevinden van elke leerling

Actieve betrokkenheid bij het leerproces

Kernwaarden van de Kanjertraining voor respectvolle interactie

Hoe bevordert WereldKidz Achtbaan de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze school hanteert een effectieve aanpak voor sociale ontwikkeling, waarbij de Kanjertraining centraal staat. Een consistente aanpak tussen school, opvang en thuis is cruciaal voor het creëren van vertrouwen, rust, veiligheid en wederzijds respect. Elke leerkracht en pedagogisch medewerker van onze BSO is getraind in het geven van de Kanjertraining. Deze training is gebaseerd op vijf kernregels: 'We vertrouwen elkaar', 'We helpen elkaar', 'Niemand speelt de baas', 'Niemand lacht uit' en 'Niemand blijft zielig'. De Kanjerpetten dienen als symbolen om kinderen te helpen bij het maken van bewuste gedragskeuzes en het nemen van verantwoordelijkheid. Dit leert hen dat zij zelf invloed hebben op hun gedrag. We gebruiken het observatiesysteem Kanvas en de leerlijnen van ParnaSsys om de sociaal-emotionele ontwikkeling te volgen. Jaarlijks evalueren we de tevredenheid van leerlingen uit groep 6, 7 en 8, en om de twee jaar ook die van ouders.

Welke systemen gebruikt WereldKidz Achtbaan voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Voor het nauwkeurig in kaart brengen van de sociale vooruitgang van onze leerlingen, maakt WereldKidz Achtbaan gebruik van de volgende registratievormen:

  • Het observatiesysteem Kanvas
  • De leerlijnen van ParnaSsys

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op WereldKidz Achtbaan?

WereldKidz Achtbaan zet effectieve methodieken in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren:

  • De Kanjertraining
  • De methode KWINK

Onderwijsinspectie WereldKidz Achtbaan: Kwaliteit en Resultaten

Graag delen wij de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze school, WereldKidz Achtbaan in Veenendaal. De inspectie heeft een positief oordeel uitgesproken over de algehele kwaliteit van ons onderwijs. Onze school opereert binnen het basisarrangement, wat de solide basis van onze educatieve aanpak onderstreept. We zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waarin ieder kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek meer over onze prestaties en de officiële beoordeling via de onderstaande link naar de schoolpagina van de onderwijsinspectie.

Resultaten | WereldKidz Achtbaan in Veenendaal | [2025] Schoolregister