Rehobothschool

Het team van Rehobothschool in Veenendaal

Current section: team
Koninginnelaan 46
3905 Veenendaal

Zie hier hoe het team van Rehobothschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rehobothschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rehobothschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83%)
Man (17%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rehobothschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (14.8%)
35-45 jaar (29.6%)
45-55 jaar (25.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (3.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rehobothschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (17.9%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rehobothschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Rehobothschool

Op de Rehobothschool in Veenendaal zorgen we voor een optimale continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. Bij kortdurende ziekte of dringende afwezigheid van een leerkracht zetten we primair in op interne vervanging. Dit betekent dat een collega uit het team de groep tijdelijk overneemt, zodat de lessen zo min mogelijk worden verstoord. Ook gepland verlof wordt zorgvuldig ingepland en waar mogelijk opgevangen door beschikbare teamleden. Pas in uitzonderlijke noodsituaties, die gelukkig zelden voorkomen, zou een klassensituatie moeten leiden tot thuisblijven. Ons doel is om de leerlingen van de Rehobothschool altijd een stabiele en leerzame omgeving te bieden, met effectieve oplossingen voor leerkrachtvervanging.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Rehobothschool Veenendaal

4

Taal en Rekenen Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Taalspecialist

Toelichting van de school:

De Rehobothschool in Veenendaal biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen. Ons toegewijde ondersteuningsteam, bestaande uit leerkrachten en de intern begeleider, stelt individuele leerplannen op. Indien nodig wordt dit team aangevuld met de directeur, een maatschappelijk werker of een jeugdverpleegkundige, en soms zelfs externe deskundigen. Dit team ontwikkelt een 'arrangement' op maat, wat staat voor een passend onderwijsarrangement met de juiste begeleiding. Ouders worden nauw betrokken bij het opstellen van een plan van aanpak. Als een kind extra ondersteuning nodig heeft, stellen we samen met ouders het 'Ontwikkelperspectief- groeidocument' op. Dit document biedt een helder overzicht van de ondersteuningsbehoeften en het meest geschikte onderwijsaanbod, wat essentieel is voor effectieve begeleiding en het aanvragen van hulp bij het samenwerkingsverband. Dit zorgt voor een gefocuste aanpak en duidelijke hulpvragen aan externe partners.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen bieden we gerichte ondersteuning. Leerkrachten werken nauw samen met de intern begeleider om vragenlijsten, zoals die van Kindbegrip, te analyseren. Interventies worden besproken met de intern begeleider, en individuele leerlingen worden tijdens oudergesprekken geëvalueerd. Opvallende zaken worden met de intern begeleider besproken, waarna indien nodig een Plan van Aanpak (PvA) wordt opgesteld om de ontwikkeling optimaal te stimuleren.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Leerkrachten ontvangen ondersteuning van de intern begeleider op het gebied van werkhouding, gedrag en taakaanpak. We streven naar een positief en productief leerklimaat voor iedere leerling op de Rehobothschool. In overleg met ouders kan externe expertise, zoals van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), worden ingezet om specifieke gedragsuitdagingen aan te pakken. Dit zorgt voor een integrale aanpak van de ontwikkeling van het kind.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gym
Kinderoefentherapeut
Psychomotorisch Therapeut

Toelichting van de school:

Vanaf groep 3 maken onze leerlingen gebruik van vakleerkrachten bewegingsonderwijs, die bevoegd zijn om gespecialiseerde gymlessen te verzorgen. Dit garandeert een hoogwaardig bewegingsprogramma voor alle leerlingen. Daarnaast werken we samen met Kinderoefentherapie Marin voor fijne motoriek en schrijfvaardigheid, en met PMT Veenendaal (Peter Doornebal) voor grove motoriek. Beide therapeuten bieden sessies aan in school, in overleg met ouders. Hoewel ouders vrij zijn andere aanbieders te kiezen, faciliteert de school deze diensten enkel op de genoemde locaties.

2

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
BHV-er (Bedrijfshulpverlener)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Ons team beschikt over BHV-opgeleide medewerkers die op elke schooldag aanwezig zijn om eerste hulp te verlenen. Zij zijn getraind om adequaat te handelen bij noodgevallen en kunnen de AED bedienen. Dit zorgt voor een veilige leeromgeving waarin medische situaties professioneel worden aangepakt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Time-outplekken.
Ruimtes voor dyslexiebehandeling en motoriek.
Lokaal voor wie meer uitdaging behoeft.
Lokaal voor remedial teaching.

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op de Rehobothschool

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Op de Rehobothschool in Veenendaal zetten we vol in op individuele aandacht en extra ondersteuning. We reserveren ruimschoots tijd om leerlingen te begeleiden, zowel binnen als buiten de klas. Met drie voltijdse Remedial Teachers (RT'ers) per week bieden we specifieke leerlijnen voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. Onze school verwelkomt leerlingen met visuele en auditieve beperkingen, evenals kinderen met spraak- of taalontwikkelingsstoornissen. Voor leerlingen die extra uitdaging zoeken, organiseren we wekelijks aparte begeleidingssessies buiten de reguliere lessen. Deze worden aangeboden in drie leeftijdsgroepen: groep 1-2, groep 3-4-5 en groep 6-7-8, om zo optimaal aan te sluiten bij hun ontwikkelingsniveau. Wij erkennen dat er grenzen zijn aan onze ondersteuningscapaciteit. De intensiteit van de zorg binnen een specifieke groep kan soms betekenen dat we de maximale limiet van onze mogelijkheden bereiken. Het welbevinden van elk kind staat centraal bij het bepalen of regulier onderwijs de juiste keuze is. Vanwege de omvang van onze klassen kan het soms voorkomen dat er fysiek geen plaats is voor zij-instromende leerlingen. Toekomstig Aanbod voor Talentontwikkeling: We werken continu aan het uitbreiden van ons aanbod voor leerlingen die behoefte hebben aan meer uitdaging. Onze specialisten op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid ontwikkelen momenteel nieuwe programma's. In het schooljaar 2025-2026 introduceren we de plusklaslijn van de Briljant-methode. Ons beleid met betrekking tot het ondersteunen van meer- en hoogbegaafde leerlingen wordt naar verwachting in 2026-2027 grondig geëvalueerd en herzien. Dit omvat ook de integratie van gespecialiseerde programma's en methodieken. Daarnaast zullen onze ondersteuners tijdens de kerninstructie vaker binnen de klassen aanwezig zijn. Tijdens verdiepende en verrijkende instructies, verzorgd door de leerkracht, zal de ondersteuner zich richten op de begeleiding van de basisgroep, zodat de leerkracht zich kan concentreren op de specifieke instructie.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

De Rehobothschool in Veenendaal streeft naar een uniforme pedagogische benadering, wat zorgt voor een veilige leeromgeving voor iedereen. We implementeren de Vreedzame School methode en een beleidsplan voor burgerschap, gericht op identiteit, solidariteit en toekomstbestendigheid. Voor het schooljaar 2025/2026 ontwikkelen we een meetinstrument om de resultaten hiervan te evalueren. Daarnaast focussen we op een doorlopende didactische aanpak, met speciale aandacht voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit doen we door wekelijks gerichte lesprogramma's op eigen niveau. We zetten in op thematisch en geïntegreerd vakonderwijs, waarbij kerndoelen leidend zijn en methodes als inspiratiebron dienen. Dit experiment wordt in 2025/2026 verder uitgewerkt. Verder investeren we in teamontwikkeling door feedback te stimuleren en vanaf 2025/2026 te werken met onderwijsteams die meer verantwoordelijkheid dragen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Jaarlijks vertalen we de ambities uit het schoolplan naar een concreet jaarplan. Dit plan bevat zowel de strategische doelstellingen als tussentijdse evaluaties. De doelen uit het jaarplan worden gedeeld met het voltallige team, het bestuur en de Medezeggenschapsraad (MR). Vervolgens worden deze doelen geïntegreerd in de activiteitenplanning voor het komende schooljaar. Om de voortgang te waarborgen, worden de jaarplan-doelen periodiek besproken tijdens expertteam bijeenkomsten, onderwijsteam vergaderingen en studiedagen. Dit zorgt voor transparantie en gezamenlijke voortgang.

Ontdek ons Unieke Programma voor Jonge Kinderen op de Rehobothschool

Toelichting van de school

De Rehobothschool in Veenendaal biedt een inspirerende en veilige omgeving voor de allerkleinsten om zich te ontwikkelen. Wij geloven in een gestructureerde aanpak waarbij spelenderwijs leren centraal staat. Onze focus ligt op de brede ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Ontdek hoe onze school een stevige basis legt voor een succesvolle schoolcarrière, met gepassioneerde leerkrachten en een warm welkom voor elk kind en gezin.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt de Rehobothschool voor jonge kinderen?

De Rehobothschool richt zich op een brede ontwikkeling voor jonge kinderen binnen het reguliere basisonderwijs. Ons onderwijs is ontworpen om kinderen een veilige en stimulerende omgeving te bieden waarin ze zich optimaal kunnen ontplooien. We besteden veel aandacht aan spelenderwijs leren en de sociale en emotionele groei van elk kind.

Met welke partners werkt de Rehobothschool samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

De Rehobothschool werkt nauw samen met LEV Kinderopvang om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een soepele overgang maken naar de basisschool en dat hun leerproces optimaal wordt ondersteund. Meer informatie over LEV Kinderopvang vindt u op hun website.

De Rehobothschool werkt nauw samen met LEV Kinderopvang om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat kinderen een soepele overgang maken naar de basisschool en dat hun leerproces optimaal wordt ondersteund. Meer informatie over LEV Kinderopvang vindt u op hun website.

Team | Rehobothschool in Veenendaal | [2025] Schoolregister