Rehobothschool

De resultaten van Rehobothschool in Veenendaal

Current section: resultaten
Koninginnelaan 46
3905 Veenendaal

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rehobothschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Rehobothschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rehobothschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Basisonderwijs Rehobothschool

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten middels de eindtoets in groep acht, ook wel de doorstroomtoets genoemd. Conform de richtlijnen van de onderwijsinspectie, dient minimaal 85% van alle leerlingen dit basisniveau te halen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Rehobothschool.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Leerlingen Rehobothschool Veenendaal

Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen van de Rehobothschool het streefniveau naar verwachting zouden moeten behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rehobothschool?

De Rehobothschool in Veenendaal bereidt leerlingen van groep 1 tot en met 8 optimaal voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs. Wij bieden een gestructureerd traject dat de ontwikkeling van uw kind centraal stelt, met als doel een passende plaatsing op een school voor voortgezet onderwijs. Ons onderwijstraject begint al in groep 3, waar we door middel van leerlingvolgsysteemtoetsen (zoals Cito) inzicht geven in de voortgang van uw kind. Hoge scores (I en II) duiden op een boven-gemiddelde ontwikkeling, terwijl gemiddelde scores (II en III) en lager een gemiddelde tot beneden-gemiddelde ontwikkeling aangeven. Resultaten op het gebied van begrijpend lezen, technisch lezen en rekenen wegen zwaarder dan die van spelling, omdat deze een beter beeld geven van de cognitieve capaciteiten. Naast cognitieve prestaties hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. Met behulp van het LVS van Kindbegrip volgen we deze ontwikkeling nauwgezet en bespreken deze jaarlijks met u tijdens de contactavonden. Door observaties van leerkrachten te combineren met toetsresultaten en aandacht te besteden aan vaardigheden als doorzettingsvermogen en werkhouding, vormen we een compleet beeld. Het schooladvies, dat wordt opgesteld door een werkgroep bestaande uit de intern begeleider, directeur, groepsleerkracht van groep 8 en de teamleider bovenbouw, is bindend voor de school voor voortgezet onderwijs. Dit advies, dat rekening houdt met cognitieve en sociaal-emotionele aspecten, werkhouding en ouderlijke wensen, wordt altijd persoonlijk met u besproken. De uiteindelijke schoolkeuze ligt bij u, maar het niveau van het advies bepaalt mede uw opties.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Democratisch Burgerschap op Rehobothschool Veenendaal

Op de Rehobothschool in Veenendaal staat de sociale ontwikkeling van onze leerlingen centraal. Wij maken gebruik van "De Vreedzame School", een uitgebreid lesprogramma gericht op het bevorderen van sociale vaardigheden en democratisch burgerschap. Dit programma beschouwt elke klas en de school als een levendige leefgemeenschap. Hierin worden kinderen gestimuleerd om zich gehoord en gezien te voelen, krijgen ze een eigen stem en leren ze gezamenlijk beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Door deze aanpak ontwikkelen kinderen een sterk gevoel van verantwoordelijkheid voor elkaar en voor de gemeenschap, waarbij respect voor onderlinge verschillen voorop staat. De kern van "De Vreedzame School" bestaat uit een gestructureerde reeks lessen. Deze lessen ondersteunen de kinderen in het aanleren van essentiële sociale vaardigheden. Naast de lessen krijgen leerlingen actieve taken en verantwoordelijkheden binnen de klas, de schoolomgeving en zelfs daarbuiten. Speciaal opgeleide leerlingmediatoren helpen bij het vreedzaam oplossen van onderlinge geschillen. Door kinderen een actieve stem te geven en hen te betrekken bij het meedenken over hun omgeving, bevorderen we hun verantwoordelijkheidsgevoel. De Rehobothschool fungeert hiermee als een oefenterrein voor democratisch en actief burgerschap, waarbij leerlingen de vaardigheden ontwikkelen die nodig zijn als betrokken burger in onze samenleving.

Plezier en Samenwerken

Verbondenheid en Veiligheid

Respect voor Eigenheid

Hoe pakt de Rehobothschool de sociale ontwikkeling van leerlingen aan?

De Rehobothschool werkt planmatig aan de sociale vorming van alle leerlingen door wekelijks specifieke lessen aan te bieden ter verbetering en oefening van sociale vaardigheden. Onze school hanteert een duidelijke grondwet en klassenregels, opgesteld door leerkrachten. Kinderen worden actief betrokken bij het maken van gezamenlijke afspraken, waarbij de focus ligt op positief en gewenst gedrag. Dit creëert een veilige en respectvolle leeromgeving. Onze schoolgrondwet, gebaseerd op het volgen van Jezus' voorbeeld, omvat de volgende kernwaarden: Plezier: Wij genieten van elkaars gezelschap en werken samen met plezier. Samenwerken: We spelen en werken effectief samen als een team. Verbondenheid: Iedereen hoort erbij en voelt zich onderdeel van onze schoolgemeenschap. Veiligheid: Wij creëren een veilige omgeving waarin iedereen zich gezien en gehoord voelt. Eigenheid: We tonen respect voor elkaars unieke eigenschappen en houden rekening met elkaar.

Welke methoden gebruikt de Rehobothschool voor sociaal-emotioneel leren?

De Rehobothschool zet "De Vreedzame School" in als kernmethode voor sociaal-emotioneel leren. Dit programma biedt een gestructureerde aanpak om sociale vaardigheden te ontwikkelen en te versterken bij alle leerlingen.

  • Vreedzame school

Hoe meet de Rehobothschool de sociale vooruitgang van leerlingen?

Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt de Rehobothschool gebruik van het registratiesysteem "Kindbegrip". Dit systeem helpt ons om de sociale vooruitgang van elk kind te volgen en te ondersteunen.

  • Kindbegrip.

Inspectierapport Rehobothschool: Kwaliteit en Ontwikkeling in Basisonderwijs

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over de Rehobothschool in Veenendaal. Wij presenteren transparant de resultaten van ons basisonderwijs. Lees hoe onze school presteert op het gebied van onderwijskwaliteit, pedagogisch klimaat en leerlingontwikkeling. Ons team werkt continu aan verbetering en innovatie. Op deze pagina vindt u actuele informatie en links naar officiële inspectierapporten. Krijg inzicht in onze prestaties en onze visie op toekomstgericht onderwijs.

Resultaten | Rehobothschool in Veenendaal | [2025] Schoolregister