Patrimoniumschool

Het team van Patrimoniumschool in Veenendaal

Current section: team
Karel Fabritiusstraat 1
3904 Veenendaal

Zie hier hoe het team van Patrimoniumschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Patrimoniumschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Patrimoniumschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Patrimoniumschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Patrimoniumschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Patrimoniumschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (27.8%)
45-55 jaar (5.6%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Patrimoniumschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Patrimoniumschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op de Patrimoniumschool

Op de Patrimoniumschool, onderdeel van GAVE scholen, zorgen wij voor een optimale continuïteit van het onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zetten we primair onze eigen flexibele invalpool in. Deze pool bestaat uit ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn op al onze locaties, wat zorgt voor een snelle en effectieve plaatsing. Indien de invalpool niet de juiste vervanging kan bieden, volgen we een gestructureerd plan. We benaderen eerst collega's binnen de school die mogelijk extra uren kunnen draaien of zoeken we actief naar gekwalificeerde leerkrachten buiten onze bestaande pool. Ook de inzet van onze remedial teachers of onderwijsassistenten voor de klas behoort tot de mogelijkheden. In het zeldzame geval dat geen van deze opties succesvol is, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk niet onderwezen kan worden. U wordt in dat geval uiterlijk om 07:30 uur via Parro geïnformeerd over deze situatie. Gelukkig is dit scenario de afgelopen jaren dankzij onze proactieve aanpak slechts sporadisch voorgekomen, wat de betrouwbaarheid van onze vervangingsregeling onderstreept.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Specialistische Ondersteuning op de Patrimoniumschool Veenendaal

2

Verbeteren Taal- en Rekenniveau

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist

Toelichting van de school:

De Patrimoniumschool in Veenendaal legt een sterke nadruk op een solide basis in taal en rekenen. Wij gebruiken de bewezen methodes Pluspunt voor rekenen en Staal voor taal. Onze lessen volgen het Expliciete Directe Instructiemodel (EDI), wat zorgt voor maximale betrokkenheid van alle leerlingen. Binnen de klas bieden we instructie op drie niveaus: basis, verdieping en verlenging. Dit garandeert dat elke leerling de juiste ondersteuning ontvangt. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, kunnen rekenen op gespecialiseerde hulp buiten de klas. Dit wordt verzorgd door onze RT'er, onderwijsassistent, leerkrachtondersteuner of de leerkracht van de plusgroep.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Naast de cruciale rol van onze intern begeleider, is er op de Patrimoniumschool een toegewijde Kanjercoördinator actief. Deze coördinator is verantwoordelijk voor de algehele organisatie en implementatie van de Kanjertraining, een programma dat bijdraagt aan een positief sociaal klimaat.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider heeft haar expertise verder uitgebreid met een gespecialiseerde opleiding tot gedragsspecialist. Deze gecombineerde kennis stelt ons team in staat om leerlingen optimaal te ondersteunen op het gebied van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Psychomotorisch Kindercoach

Toelichting van de school:

De Patrimoniumschool beschikt over een psychomotorisch kindercoach die zich specifiek richt op de motorische ontwikkeling van jonge leerlingen, met name in groep 2 en 3. Zij observeert leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben en biedt het team waardevolle coaching op het gebied van observatie en bewegend leren. Deze specialistische aanpak zorgt ervoor dat we de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen nauwlettend volgen en bevorderen, wat essentieel is voor een brede ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor situaties die medische handelingen of specifieke persoonlijke verzorging vereisen, werkt de Patrimoniumschool nauw samen met het Centrum Jeugd en Gezin. Deze samenwerking waarborgt dat leerlingen die extra ondersteuning op dit gebied nodig hebben, de juiste zorg en begeleiding binnen onze schoolomgeving ontvangen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Intraverte (multidisciplinaire praktijk)

Individuele Leerlingondersteuning op de Patrimoniumschool

Onze Aanpak voor Succesvol Leren

Op de Patrimoniumschool in Veenendaal zetten we ons volledig in om elke leerling de optimale onderwijsondersteuning te bieden die nodig is voor persoonlijke groei en ontwikkeling. We zijn uitstekend toegerust om de basisondersteuning te garanderen, en bij specifieke behoeften onderhouden we nauwe banden met het Samenwerkingsverband Rijn en Gelderse Vallei. Onze sterke punten in leerlingondersteuning omvatten een solide zorgstructuur, een uitdagende plusgroep voor getalenteerde leerlingen en een voortdurende aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. We bieden uitgebreide ondersteuning door middel van diverse materialen en gespecialiseerde software. Door effectieve samenwerking binnen onze onderwijsteams, en de mogelijkheid voor gepersonaliseerde leerlijnen vanaf groep 6, faciliteren we een leeromgeving die aansluit bij de capaciteiten van iedere leerling. We erkennen dat bepaalde factoren grenzen kunnen stellen aan onze ondersteuningsmogelijkheden. Hieronder vallen de groepsgrootte, de zorgzwaarte binnen klassen, en situaties waarin samenwerking met ouders niet optimaal verloopt. Tevens kunnen wij geen optimale ontwikkeling garanderen voor kinderen die buiten ons expertisegebied vallen of een bedreiging vormen voor de veiligheid binnen de schoolgemeenschap. Voor de toekomst streven we ernaar ons aanbod aan extra ondersteuning verder uit te breiden. Met de beoogde aanstelling van een taalspecialist willen we kinderen met specifieke taalbehoeften nog beter kunnen begeleiden en hun leerproces verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van de Patrimoniumschool

Wat zijn de prioriteiten in het jaarplan van onze school?

Voor het schooljaar 2025-2026 focust de Patrimoniumschool op een aantal kerngebieden om de leeromgeving te optimaliseren. We implementeren de Kanjertraining om het welzijn en de weerbaarheid van onze leerlingen te versterken, zodat zij zich veiliger voelen. Daarnaast zorgen we ervoor dat de rekenresultaten voldoen aan onze ambitieuze, gestelde normen, wat de academische vooruitgang benadrukt. Elke leerkracht wordt continu getraind in Expliciete Directe Instructie (EDI) om effectief onderwijs te garanderen. Verder is de teamgerichte arbeidsorganisatie volledig operationeel, met duidelijke taakverdelingen en verantwoordelijkheden voor iedereen binnen het team.

Hoe realiseren we de schoolontwikkelingsdoelen?

Jaarlijks vertalen we de strategische doelen uit ons schoolplan naar concrete acties in een gedetailleerd jaarplan. Dit jaarplan omvat zowel de langetermijndoelen van het schoolplan als de tussentijdse prioriteiten die we vaststellen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de voortgang met het voltallige team en stellen we het plan voor het komende jaar definitief vast. Om deze doelen te bereiken, zijn er gespecialiseerde expertteams opgericht binnen de onderwijsteams. Deze teams zetten zich actief in voor de realisatie van onze schoolontwikkelingsdoelen.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Patrimoniumschool Veenendaal

Toelichting van de school

De Patrimoniumschool in Veenendaal biedt een inspirerende leeromgeving voor alle jonge kinderen. Ons toegewijde team zorgt voor een veilige en stimulerende start in het basisonderwijs. Wij geloven in de kracht van spelend leren en persoonlijke aandacht om de nieuwsgierigheid en ontwikkeling van elk kind te stimuleren. Wij streven ernaar een warme en uitnodigende sfeer te creëren waar kinderen zich thuis voelen en vol vertrouwen hun talenten kunnen ontdekken. Van de eerste schooldagen tot verdere ontwikkeling, de Patrimoniumschool is dé plek voor een succesvolle educatieve reis.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft de Patrimoniumschool voor jonge kinderen?

De Patrimoniumschool biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), gericht op het stimuleren van taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden. Daarnaast faciliteren we toegankelijke peuteropvang, zodat kinderen al op jonge leeftijd kunnen wennen aan een gestructureerde omgeving en spelenderwijs leren. Dit vroege contact met onderwijs legt een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

De Patrimoniumschool biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), gericht op het stimuleren van taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden. Daarnaast faciliteren we toegankelijke peuteropvang, zodat kinderen al op jonge leeftijd kunnen wennen aan een gestructureerde omgeving en spelenderwijs leren. Dit vroege contact met onderwijs legt een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt de Patrimoniumschool samen voor het jonge kind?

Voor een naadloze overgang en optimale ontwikkeling van jonge kinderen, werkt de Patrimoniumschool nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang LeV. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Hierdoor kunnen wij een stimulerende en educatieve omgeving garanderen die perfect aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Voor een naadloze overgang en optimale ontwikkeling van jonge kinderen, werkt de Patrimoniumschool nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang LeV. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Hierdoor kunnen wij een stimulerende en educatieve omgeving garanderen die perfect aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.

Team | Patrimoniumschool in Veenendaal | [2025] Schoolregister