
Het team van Patrimoniumschool in Veenendaal
Current section: teamZie hier hoe het team van Patrimoniumschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Patrimoniumschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Patrimoniumschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Patrimoniumschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Patrimoniumschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Patrimoniumschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Patrimoniumschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Patrimoniumschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Leerkrachtvervanging op de Patrimoniumschool
Op de Patrimoniumschool, onderdeel van GAVE scholen, zorgen wij voor een optimale continuïteit van het onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zetten we primair onze eigen flexibele invalpool in. Deze pool bestaat uit ervaren leerkrachten die direct inzetbaar zijn op al onze locaties, wat zorgt voor een snelle en effectieve plaatsing. Indien de invalpool niet de juiste vervanging kan bieden, volgen we een gestructureerd plan. We benaderen eerst collega's binnen de school die mogelijk extra uren kunnen draaien of zoeken we actief naar gekwalificeerde leerkrachten buiten onze bestaande pool. Ook de inzet van onze remedial teachers of onderwijsassistenten voor de klas behoort tot de mogelijkheden. In het zeldzame geval dat geen van deze opties succesvol is, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk niet onderwezen kan worden. U wordt in dat geval uiterlijk om 07:30 uur via Parro geïnformeerd over deze situatie. Gelukkig is dit scenario de afgelopen jaren dankzij onze proactieve aanpak slechts sporadisch voorgekomen, wat de betrouwbaarheid van onze vervangingsregeling onderstreept.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op de Patrimoniumschool Veenendaal
Verbeteren Taal- en Rekenniveau
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Patrimoniumschool in Veenendaal legt een sterke nadruk op een solide basis in taal en rekenen. Wij gebruiken de bewezen methodes Pluspunt voor rekenen en Staal voor taal. Onze lessen volgen het Expliciete Directe Instructiemodel (EDI), wat zorgt voor maximale betrokkenheid van alle leerlingen. Binnen de klas bieden we instructie op drie niveaus: basis, verdieping en verlenging. Dit garandeert dat elke leerling de juiste ondersteuning ontvangt. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, kunnen rekenen op gespecialiseerde hulp buiten de klas. Dit wordt verzorgd door onze RT'er, onderwijsassistent, leerkrachtondersteuner of de leerkracht van de plusgroep.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Naast de cruciale rol van onze intern begeleider, is er op de Patrimoniumschool een toegewijde Kanjercoördinator actief. Deze coördinator is verantwoordelijk voor de algehele organisatie en implementatie van de Kanjertraining, een programma dat bijdraagt aan een positief sociaal klimaat.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze intern begeleider heeft haar expertise verder uitgebreid met een gespecialiseerde opleiding tot gedragsspecialist. Deze gecombineerde kennis stelt ons team in staat om leerlingen optimaal te ondersteunen op het gebied van gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Patrimoniumschool beschikt over een psychomotorisch kindercoach die zich specifiek richt op de motorische ontwikkeling van jonge leerlingen, met name in groep 2 en 3. Zij observeert leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben en biedt het team waardevolle coaching op het gebied van observatie en bewegend leren. Deze specialistische aanpak zorgt ervoor dat we de fysieke ontwikkeling van onze leerlingen nauwlettend volgen en bevorderen, wat essentieel is voor een brede ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor situaties die medische handelingen of specifieke persoonlijke verzorging vereisen, werkt de Patrimoniumschool nauw samen met het Centrum Jeugd en Gezin. Deze samenwerking waarborgt dat leerlingen die extra ondersteuning op dit gebied nodig hebben, de juiste zorg en begeleiding binnen onze schoolomgeving ontvangen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerlingondersteuning op de Patrimoniumschool
Onze Aanpak voor Succesvol Leren
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van de Patrimoniumschool
Wat zijn de prioriteiten in het jaarplan van onze school?
Hoe realiseren we de schoolontwikkelingsdoelen?
Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op de Patrimoniumschool Veenendaal
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft de Patrimoniumschool voor jonge kinderen?
De Patrimoniumschool biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE), gericht op het stimuleren van taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden. Daarnaast faciliteren we toegankelijke peuteropvang, zodat kinderen al op jonge leeftijd kunnen wennen aan een gestructureerde omgeving en spelenderwijs leren. Dit vroege contact met onderwijs legt een solide basis voor hun verdere schoolcarrière.
Met welke partners werkt de Patrimoniumschool samen voor het jonge kind?
Voor een naadloze overgang en optimale ontwikkeling van jonge kinderen, werkt de Patrimoniumschool nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijkste samenwerkingsverbanden is met Kinderopvang LeV. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en kwalitatieve aanpak, waarbij de expertise van beide organisaties wordt gebundeld. Hierdoor kunnen wij een stimulerende en educatieve omgeving garanderen die perfect aansluit bij de behoeften van jonge kinderen.