Patrimoniumschool in Veenendaal - Resultaten

Patrimoniumschool
Patrimoniumlaan 1
3904 AA Veenendaal

Resultaten

Fundamenteel niveau

Fundamenteel niveau

Score: 92.9999%

Streefniveau

Streefniveau

Score: 55.9999%

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Schooladviezen

Verdeling van schooladviezen voor deze school en vergelijkbare scholen

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op de Patrimoniumschool willen we de ontwikkeling van onze leerlingen goed in de gaten houden. Om de opbrengsten van de kernvakken rekenen, taal en lezen te monitoren maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem CITO Leerling in Beeld. Twee keer per jaar worden vanaf groep 3 deze toetsen afgenomen. De resultaten van deze toetsen worden binnen de onderwijsteams besproken aan de hand van 4 d's (data, duiden, doelen en doen). Aan de hand van deze bespreking worden er doelen geformuleerd en interventies afgesproken. De gestelde interventies worden binnen de onderwijsteams regelmatig geëvalueerd. Na de volgende tussentoets herhalen we deze cyclus. In ons jaarverslag beschrijven we ieder cursusjaar wat de opbrengsten van onze school zijn en hoe we deze beoordelen.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Vergelijking van schooladviezen met vergelijkbare scholen

Sociale ontwikkeling

De sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen vinden wij erg belangrijk. Vanuit een goed welbevinden kunnen kinderen het beste tot leren komen. Ongeacht prestaties moeten kinderen kunnen terugkijken op een goede basisschool-periode waarin ze zich veilig voelen en gezien weten. Er moet een goede balans zijn tussen de sociaal emotionele ontwikkeling en de andere ontwikkelingsgebieden. De sociaal emotionele ontwikkeling is een basis van waaruit kinderen zich op andere gebieden kunnen ontplooien. Wij vinden het belangrijk dat onze kinderen op sociaal emotioneel gebied zich zo ontwikkelen, dat ze op een goede manier zelfstandig kunnen functioneren in de samenleving. LEES MINDER

Samen

Enthousiast

Betrokken

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De Patrimoniumschool is een Kanjerschool. Dat betekent dat we werken met de Kanjertraining als methode voor sociaal emotionele ontwikkeling. We gebruiken ook een methode om de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen te volgen. Deze methode heet Kindbegrip en is onderdeel van ons leerlingvolgsysteem. Elk jaar vullen de leerkrachten de observatielijsten in om de ontwikkeling te monitoren. De leerlingen van de groepen 5-8 vullen ook zelf een lijst in. Naar aanleiding van deze lijsten maakt de leerkracht de keus met welke leerlingen er een kindgesprek wordt gevoerd. Dit kan zijn omdat er onduidelijkheid is ontstaan door het invullen van de vragenlijst of omdat we denken dat er een plan moet komen. Een verslag van dit gesprek komt ook in het leerling-dossier. Uit de ingevulde lijsten van de leerkrachten en de leerlingen komen mooie overzichten die inzicht geven over de sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze overzichten worden besproken bij de besprekingen met de intern begeleider. Als er zorgen zijn over de ontwikkeling dan volgt er een individueel- of een groepsplan

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: KindBegrip

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Kanjer trainingen