De Bron

Het team van De Bron in Veenendaal

Current section: team
Spiesheem 54
3907 Veenendaal

Zie hier hoe het team van De Bron is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Bron. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Bron bij jullie?

Ontdek hoe goed De Bron bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Bron gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Bron

Op Basisschool De Bron begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom hebben we een robuust systeem voor het regelen van leerkrachtvervanging, zelfs in uitdagende tijden. Wij maken gebruik van een specifieke invalpool met toegewijde leerkrachten die flexibel inzetbaar zijn op onze scholen. Deze pool wordt als eerste benaderd wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof. Daarnaast kijken we intern naar beschikbare leerkrachten die reeds werkzaam zijn binnen Basisschool De Bron. Deze aanpak zorgt ervoor dat we snel de juiste vervanging kunnen vinden om de lessen zo min mogelijk te laten onderbreken. In uitzonderlijke situaties waarin vervanging via de reguliere weg niet direct mogelijk is, worden kinderen verdeeld over andere groepen, gaat ondersteunend personeel voor de klas, of worden noodmaatregelen overwogen om de impact op het leerproces te minimaliseren. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Bron

5

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator Onderwijs
Rekencoördinator voor Sterk Rekenonderwijs
Taalcoördinator voor Taalontwikkeling

Toelichting van de school:

Op basisschool De Bron zetten we ons actief in voor optimale taal- en rekenvaardigheden bij alle leerlingen. Onze rekencoördinator ontwikkelt en implementeert het rekenbeleid, met aandacht voor innovatieve methodes zoals "Met Sprongen Vooruit" en stimuleert deelname aan de "Grote Rekendag". Daarnaast zorgt onze taalcoördinator voor een rijke taalontwikkeling door de methode "Taal Actief 5" en "De Bieb op School" te integreren en te blijven verbeteren. Deze coördinatoren waarborgen een consistent en effectief onderwijs. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid coördineert in overleg met de kwaliteitscoördinator uitdagende activiteiten voor getalenteerde leerlingen, zoals deelname aan de plusgroep "Biotoop", om hun potentieel volledig te benutten.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator voor Welzijn
Orthopedagoog in Opleiding
Specialist Groepsdynamiek en "Groepsgeluk"

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotionele welzijn van onze leerlingen staat centraal bij De Bron. Leerkrachten ontvangen hierbij waardevolle ondersteuning van onze Kwaliteitscoördinator. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we proactief omgaan met de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind binnen onze school. We streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving waar ieder kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

4

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studievaardigheden
Remedial Teacher voor Studiehulp
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kwaliteitscoördinator voor Leerstrategieën

Toelichting van de school:

Voor het optimaliseren van de werkhouding, het bevorderen van positief gedrag en het ontwikkelen van een efficiënte taakaanpak, biedt onze Kwaliteitscoördinator gerichte ondersteuning aan alle leerkrachten. Dit helpt hen om leerlingen beter te begeleiden. Samen werken we aan strategieën die de leerprestaties en het zelfvertrouwen van de leerlingen vergroten. Onze specialisten dragen bij aan een gestructureerde en motiverende leeromgeving voor iedereen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Gymnastiek

Toelichting van de school:

Op De Bron stimuleren we de motorische vaardigheden en lichamelijke fitheid van onze leerlingen door middel van professionele gymlessen. Meerdere leerkrachten hebben hiervoor een specifieke opleiding gevolgd. Deze bevoegde leerkrachten verzorgen zelfstandig en met enthousiasme gymlessen voor alle groepen binnen onze basisschool. Dit zorgt voor een gevarieerd en kwalitatief hoogstaand bewegingsonderwijs dat bijdraagt aan de algehele ontwikkeling van elk kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische ondersteuning en hulp bij persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de specifieke protocollen en beschikbare ondersteuning binnen de gemeente Veenendaal en de GGD.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Bron

Ontdek Ons Aanbod voor Passend Onderwijs in Veenendaal

Basisschool De Bron in Veenendaal zet zich in voor de ontwikkeling van elke leerling. Wij geloven dat elk kind uniek is en speciale aandacht verdient om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Onze school biedt een veilige en stimulerende leeromgeving waar we streven naar passend onderwijs voor iedereen. Ons schoolondersteuningsprofiel beschrijft de zorgbehoeften die wij aankunnen. Mocht de zorgvraag van uw kind buiten dit profiel vallen, dan werken we nauw samen met externe partners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. We nodigen u uit om meer te ontdekken over onze aanpak. Ontdek meer over: Passend onderwijs, onze rol binnen het samenwerkingsverband, de concrete invulling van passend onderwijs, kind kansen, ondersteuningsteams op school, onze visie op passend onderwijs, extern onderzoek, de wetgeving rondom zorgplicht, en hoe wij zorg op maat bieden. Informatie over de GGD en ons toekomstige aanbod aan extra ondersteuning is ook beschikbaar. Vanaf het schooljaar 2022-2023 heeft De Bron de 'Biotoop' gelanceerd: een plusgroep voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze initiatief biedt gerichte aandacht en stimuleert talentontwikkeling. Een specialist hoogbegaafdheid heeft het beleidsplan voor deze groep ontwikkeld en bewaakt de uitvoering, zowel binnen de reguliere klassen als tijdens de activiteiten in de Biotoop.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan De Bron: Vooruitgang in Onderwijs

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ons vierjarige schoolplan focust op vier cruciale pijlers voor optimale ontwikkeling. Ten eerste streven we naar uitmuntende cognitieve resultaten in rekenen, taal en begrijpend lezen, waarbij we ons zelfgestelde normen hanteren die boven het landelijk gemiddelde liggen. Dit waarborgen we door continue monitoring en gerichte aanpak. Ten tweede zetten we vol in op sociaal-emotionele groei. We meten en verbeteren de ervaren veiligheid en het welzijn van onze leerlingen, met als doel een omgeving te creëren die vrij is van pestgedrag en waar iedereen zich gewaardeerd voelt. Ten derde bevorderen we een cultuur van continue professionalisering. Feedback geven en ontvangen is hierin essentieel, net als hoge verwachtingen koesteren en het leerproces van leerlingen actief begeleiden met constructieve feedback. Ten vierde versterken we de samenwerking met ouders, onze gewaardeerde partners. We moedigen actieve deelname aan schoolactiviteiten en organisatorische taken aan, wat de betrokkenheid ten goede komt. Tot slot is kwaliteitszorg verankerd in onze werkwijze. Door een cyclisch proces borgen en verbeteren we de sociale en cognitieve resultaten. Dit leidt tot een meerjarenplanning en jaarplannen, waarin persoonlijke ontwikkelingen van het team naadloos aansluiten bij de schoolambities. De gezamenlijke inzet van alle betrokkenen is hierbij van onschatbare waarde. Wij geloven in een veilige leeromgeving met een sfeer van rust en orde. Duidelijke kaders bieden leerlingen de ruimte voor eigen verantwoordelijkheid. Pesten tolereren we absoluut niet en pakken we aan volgens ons strikte protocol, met ondersteuning van het bewezen effectieve "De Vreedzame School" programma. Een professionele cultuur is de motor achter schoolontwikkeling. Hierin nemen teamleden gezamenlijk verantwoordelijkheid voor resultaten en processen. Schoolleiding stimuleert actief vakmanschap, betrokkenheid en samenwerking gericht op kwaliteitsverbetering. Onze organisatiestructuur van "Teamgerichte Arbeidsorganisatie" versterkt deze gedeelde verantwoordelijkheid, zichtbaar in onze jaarlijkse plannen en activiteiten. Een positief, betrokken klimaat tussen alle belanghebbenden verhoogt ons aanpassingsvermogen. De integrale aanpak betekent dat persoonlijke en schoolontwikkeling hand in hand gaan. We verbinden schoolambities direct aan de competenties van onze medewerkers. Zo zorgen we dat de groei van het team en elk individu bijdraagt aan de vooruitgang van de hele school.

Hoe realiseren we onze ambitieuze school- en jaarplandoelen?

Elk schooljaar vertalen we het schoolplan naar een gedetailleerd jaarplan. Dit jaarplan bevat zowel de strategische doelen uit het schoolplan als de actuele, tussentijds opgestelde doelstellingen. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we het jaarplan grondig met het voltallige team. Op basis van deze evaluatie stellen we het jaarplan voor het komende schooljaar definitief vast, zodat we continu blijven verbeteren. De doelen uit het jaarplan worden uitgebreid besproken met het team, het schoolbestuur en de medezeggenschapsraad (MR). Deze doelen integreren we vervolgens in de gedetailleerde activiteitenplanning voor het aankomende jaar. Dit zorgt voor transparantie en duidelijkheid over wie wanneer welke taken uitvoert. De voortgang en realisatie van de doelen worden actief besproken tijdens expertteam bijeenkomsten, onderwijsteam vergaderingen en eventuele studiedagen. Zo blijven alle teamleden continu geïnformeerd en betrokken bij de gezamenlijke doelstellingen.

Uitgebreid Aanbod voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Bron

Toelichting van de school

Basisschool De Bron biedt meer dan alleen onderwijs. In ons gebouw is ook kinderopvang gevestigd, wat zorgt voor een naadloze overgang tussen school en opvang. Daarnaast werken we samen met diverse externe opvangorganisaties. Deze organisaties halen uw kinderen na schooltijd op, zodat u kunt rekenen op betrouwbare buitenschoolse opvang. Dit verhoogt het gemak voor ouders aanzienlijk.

Veelgestelde vragen

Welk aanvullend aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Bron?

Basisschool De Bron zet zich extra in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden een stimulerende omgeving die voorbereidt op de basisschool. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en geïntegreerde peuteropvang. Dit helpt kinderen een vliegende start te maken in hun educatieve reis.

Basisschool De Bron zet zich extra in voor de ontwikkeling van jonge kinderen. We bieden een stimulerende omgeving die voorbereidt op de basisschool. Ons aanbod omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en geïntegreerde peuteropvang. Dit helpt kinderen een vliegende start te maken in hun educatieve reis.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Programma's

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool De Bron samen?

Voor een soepele overgang van school naar opvang werkt Basisschool De Bron nauw samen met erkende kinderopvangorganisaties. Onze partners Kinderopvang Lev en Kinderopvang Veenkids bieden kwalitatief hoogstaande opvang. Zij halen uw kinderen op van school en bieden een veilige en leerzame omgeving.

Voor een soepele overgang van school naar opvang werkt Basisschool De Bron nauw samen met erkende kinderopvangorganisaties. Onze partners Kinderopvang Lev en Kinderopvang Veenkids bieden kwalitatief hoogstaande opvang. Zij halen uw kinderen op van school en bieden een veilige en leerzame omgeving.

Team | De Bron in Veenendaal | [2025] Schoolregister