Basisschool Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella in Vaassen

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella in Vaassen

Current section: team
Boxhofstede 17
8171 Vaassen

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90.9%)
Man (9.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (54.5%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (18.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging op Gerardus Majella: Altijd Onderwijsgarantie

Bij Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella begrijpen we dat uitval van leerkrachten invloed kan hebben op de continuïteit van het onderwijs. Daarom maken we gebruik van een efficiënt vervangingssysteem. Onze school, als onderdeel van de Veluwse Onderwijsgroep, heeft toegang tot een eigen flexibele pool van ervaren invalkrachten en aanstormend talent. Deze professionals staan paraat om direct in te springen wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zowel voor korte als langere periodes. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde leerkracht. Leerlingen van Gerardus Majella kunnen rekenen op een stabiele leeromgeving, zonder onderbrekingen in het lesprogramma. Uw kind naar huis sturen is voor ons een absolute uitzondering.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Gezonde leefstijl

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind

4

Taal en Rekenen: Academische Groei Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Rekenspecialist voor Numerieke Vaardigheden
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Talentontwikkeling
Taalspecialist voor Communicatieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Wanneer de reguliere lesstof extra aandacht vereist, bieden wij bij Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella op maat gemaakte ondersteuning. Dit gebeurt altijd in nauwe samenwerking met u als ouder en, waar mogelijk, met uw kind. Externe expertise wordt ingeschakeld voor complexe situaties. Onze specialisten helpen leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Dit kan variëren van hulp bij spraak-, taal- of gehoorproblemen tot het ontwikkelen van aangepaste leerlijnen. Wij werken samen met organisaties zoals Pento en Kentalis, en schakelen fysiotherapeuten en logopedisten in voor optimale begeleiding. Leerlingen die behoefte hebben aan een specifieke onderwijsbenadering, zoals een eigen leerlijn, aangepast lesprogramma of een gewijzigde dag- of taakstructuur, ontvangen gerichte hulp. Ons doel is om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden voor academische en persoonlijke groei.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Zelfvertrouwen Vergroten

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Emotionele Steun
Hoogbegaafdheidsspecialist voor Sociale Integratie

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze deskundigen bieden ondersteuning aan kinderen die extra begeleiding nodig hebben op dit vlak. Dit omvat hulp bij gedragsmanagement en het bevorderen van een positief zelfbeeld. Leerlingen die baat hebben bij specifieke gedragsstrategieën, zoals het gebruik van een time-out plek of een rustigere werkplek, kunnen rekenen op onze expertise. We ontwikkelen samen met u en uw kind gerichte aanpakken om succes te garanderen.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Bevorderen

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Studieplanning

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor studiesucces. Onze specialisten bieden ondersteuning aan leerlingen die hierin uitdagingen ervaren. We richten ons op het verbeteren van concentratie, zelfstandigheid en motivatie. Kinderen die extra begeleiding nodig hebben bij hun gedrag, werkhouding of het structureren van hun taken, ontvangen van ons gerichte hulp. Dit kan bestaan uit het creëren van een gestructureerde leeromgeving, het aanleren van planningsvaardigheden of het bieden van een prikkelarme werkplek. Ons doel is om leerlingen te helpen uitblinken in al hun schoolse activiteiten.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke faciliteiten of medewerkers hebben voor motorische en lichamelijke ontwikkeling, werken we nauw samen met externe professionals. Fysiotherapeuten en logopedisten worden ingeschakeld om leerlingen te ondersteunen waar nodig. Deze samenwerking garandeert dat ook leerlingen met specifieke motorische behoeften de nodige aandacht krijgen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige en Gezonde Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met fysieke beperkingen of langdurige ziekte onderhouden wij contacten met gespecialiseerde instanties. Via ons samenwerkingsverband Zeeluwe hebben we toegang tot expertise van De Twijn. Dit zorgt ervoor dat wij leerlingen met specifieke medische behoeften optimaal kunnen begeleiden. Daarnaast werken wij samen met het Landelijk Werkverband Onderwijs en Epilepsie (LWOE). Hun ambulante onderwijskundige begeleiders bieden landelijke ondersteuning aan kinderen met epilepsie, wat bijdraagt aan een veilige en inclusieve leeromgeving voor alle kinderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Individuele Ondersteuning op Maat: Ontwikkelingskansen voor Elk Kind

Hoe Basisschool Gerardus Majella Extra Behoeften Ondersteunt

Op Basisschool Gerardus Majella geloven we in het bieden van optimale kansen voor ieder kind. Soms heeft een leerling extra begeleiding nodig die verder gaat dan ons reguliere lesaanbod. In deze situaties werken we nauw samen met ouders en externe specialisten om de best passende ondersteuning te realiseren, volledig afgestemd op de unieke behoeften van uw kind. Wij streven ernaar om individuele ondersteuningsplannen (OPP) te ontwikkelen die de groei en ontwikkeling van elke leerling stimuleren. Deze plannen worden opgesteld in samenspraak met u en de leerling, en bieden een helder kader voor specifieke leerdoelen en verwachte resultaten, met als doel thuisnabij passend onderwijs te waarborgen. Onze school werkt samen met deskundigen uit het onderwijs en de jeugdzorg, zoals het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en het samenwerkingsverband Zeeluwe. Deze partnerschappen stellen ons in staat om gespecialiseerde hulp en advies in te schakelen, wat essentieel is voor het voorkomen van doorverwijzing naar speciaal (basis)onderwijs. De ondersteuning kan zowel binnen als buiten de klas plaatsvinden, individueel of in groepsverband. Het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP): Een Gids voor Succes Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, stellen wij een OPP op. Dit document is cruciaal voor het definiëren van de benodigde hulp en het vaststellen van realistische leerdoelen, met speciale aandacht voor leerlingen die een eigen leerlijn volgen en mogelijk niet het standaard eindniveau van het basisonderwijs behalen. Het OPP wordt zorgvuldig opgesteld in dialoog met ouders en de leerling. Minimaal tweemaal per jaar evalueren en actualiseren we dit plan om blijvende aansluiting bij de ontwikkeling van het kind te garanderen. Dit proces waarborgt een continue afstemming op de individuele leerbehoeften. Een Vloeiende Overgang in Educatie Wij zorgen voor een naadloze en warme overdracht van voorschoolse educatie en van speciaal (basis)onderwijs bij terugplaatsing. Tevens garanderen we een zorgvuldige begeleiding bij de overgang van groep 8 naar het voortgezet onderwijs, zodat elke leerling een soepele start maakt in de volgende onderwijs fase. Grenzen van Onze Ondersteuning: Waar Maatwerk Stopt Basisschool Gerardus Majella biedt ondersteuning binnen de kaders van een reguliere basisschool. In uitzonderlijke gevallen, zoals bij ernstige gedragsproblemen die het leerproces van anderen belemmeren, langdurige inzet van extra ondersteuning zonder voldoende resultaat, of de noodzaak van zeer specialistische expertise die wij niet kunnen bieden, kan de ondersteuningsbehoefte onze capaciteit overstijgen. Dit geldt ook voor leerlingen met een zeer laag IQ of een sterk afwijkende ontwikkelingsleeftijd. In dergelijke situaties zoeken we in overleg met u en externe partners naar de meest geschikte onderwijsplek waar uw kind de benodigde, intensievere ondersteuning kan ontvangen. Toekomstgericht Aanbod: Continue Verbetering Om onze dienstverlening te optimaliseren, investeert Basisschool Gerardus Majella in de professionele ontwikkeling van ons team. In het komende jaar zal het team een uitgebreide training volgen in het werken met het vernieuwde ontwikkelingsperspectief, wat de kwaliteit van onze individuele begeleiding verder zal verhogen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan Gerardus Majella

Wat zijn de focuspunten van ons schoolplan voor het komende schooljaar?

Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op drie kerngebieden om de ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Ten eerste versterken we de basisvaardigheden op het gebied van taal, leesontwikkeling en schrijfvaardigheid. We streven ernaar dat onze leerlingen over twee jaar significant betere resultaten behalen, passend bij hun individuele leerbehoeften. Ten tweede verbeteren we het pedagogisch-didactisch handelen van onze leerkrachten. Het lesaanbod en de verwerkingsmethoden worden aangepast om nog beter aan te sluiten bij de specifieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie. Ten derde verstevigen we de samenwerking tussen school en ouders door een duidelijk beleid te ontwikkelen. We waarborgen een respectvolle en ondersteunende omgeving voor zowel leerlingen als ouders, waarbij leerkrachten getraind worden in effectieve communicatievaardigheden. Burgerschap op Basisschool Gerardus Majella: Onze visie op actief burgerschap is gericht op het voorbereiden van leerlingen op een steeds complexere en diverse samenleving. Kennis is essentieel, maar we leggen ook nadruk op bewustzijn, respect voor anderen en zorg voor de omgeving. Leerlingen leren samen te leven, samen te werken en ontwikkelen een verantwoordelijkheidsgevoel voor de maatschappij. Onze specifieke doelen voor burgerschap: We begeleiden leerlingen, samen met hun ouders, tot evenwichtige individuen die respectvol omgaan met zichzelf, anderen en hun omgeving, vanuit duidelijke normen en waarden. We stimuleren leerlingen om de principes van democratie te begrijpen en ernaar te handelen, en om hun mening over maatschappelijke thema's te uiten. We moedigen actieve participatie en samenwerking in de samenleving aan, zodat leerlingen zich betrokken voelen. We bevorderen kennis van en respect voor diverse opvattingen en overtuigingen, inclusief religieuze. We bieden brede culturele bagage en algemene ontwikkeling voor een rijk leven. Specifieke kerndoelen voor maatschappelijke participatie: Leerlingen verwerven kennis over de Nederlandse en Europese staatsinrichting en de rol van de burger (kerndoel 36). Ze leren zich te gedragen met respect voor algemeen aanvaarde waarden en normen (kerndoel 37). Ze ontwikkelen kennis over belangrijke geestelijke stromingen en leren respectvol om te gaan met diversiteit, inclusief seksuele diversiteit (kerndoel 38). We bevorderen milieubewustzijn en zorg voor de leefomgeving (kerndoel 39). Leerlingen vergelijken de ruimtelijke inrichting van hun omgeving met die elders, zowel nationaal als internationaal. Ze leren over belangrijke historische personen en gebeurtenissen in de Nederlandse geschiedenis en verbinden deze met wereldgeschiedenis (kerndoel 53). Vaardigheden voor democratische participatie: Leerlingen leren informatie te beoordelen in discussies en argumenten te gebruiken (kerndoel 3). Ze ordenen informatie en meningen uit diverse bronnen, inclusief digitale (kerndoel 6). Culturele en sociale ontwikkeling: Leerlingen gebruiken beeld, taal, muziek en beweging om expressie te geven en te communiceren (kerndoel 54). Ze reflecteren op eigen werk en dat van anderen (kerndoel 55). Ze ontwikkelen kennis en waardering voor cultureel erfgoed (kerndoel 56). Ze leren respectvol deel te nemen aan bewegingsactiviteiten en afspraken te maken (kerndoel 58). Ons onderwijsaanbod omvat burgerschap doorlopend, met speciale aandacht in wereldoriëntatie (BLINK), verkeer, levensbeschouwing en bewegingsonderwijs. We implementeren de Kanjertraining voor sociale vaardigheden. Jaarlijks organiseren we themaweken rond Godly Play. De week van de Lentekriebels besteedt aandacht aan seksuele ontwikkeling. Talentenmiddagen bieden leerlingen de kans om eigen talenten te ontdekken en die van anderen te waarderen. In de midden- en bovenbouw worden wekelijks nieuwsitems besproken. Leerlingen kijken tijdens de lunch naar educatieve programma's zoals Klokhuis. Onze school heeft een toegewijde cultuurcoördinator. Alle klassen hebben een bibliotheekabonnement en bezoeken de bibliotheek minimaal één keer per jaar.

Hoe zorgt Basisschool Gerardus Majella voor de realisatie van de schoolplan doelen?

Alle ambities en doelstellingen van Basisschool Gerardus Majella, inclusief de bijbehorende planning, zijn gedetailleerd vastgelegd in ons schoolplan. Dit document dient als leidraad voor onze kwaliteitsborging. We maken gebruik van kwaliteitskaarten waarin onze ambities worden vertaald naar concrete, uitvoerbare doelen. Dit systeem stelt ons in staat om afspraken scherp te houden, de voortgang te evalueren en waar nodig bij te sturen tijdens team- en kernteamoverleggen. Zo waarborgen we gezamenlijk de hoge kwaliteit van ons onderwijs. Onze stichting, De Veluwse Onderwijsgroep, hanteert een systeem van kwartaalgesprekken. In deze gesprekken worden de doelen uit het schoolplan structureel besproken. Deelnemers aan deze gesprekken zijn de Sectordirecteur, een kwaliteitsmedewerker, de Intern Begeleider van de school en de schooldirecteur, wat zorgt voor een gecoördineerde aanpak en continue kwaliteitsverbetering.

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Ontdek PeuterKOM, onze levendige peuteropvang en peuterspeelzaal, speciaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar. PeuterKOM is een veilige en inspirerende plek waar maximaal 16 jonge kinderen samen spelen en leren. Gelegen binnen onze school, biedt het een ideale kans voor kinderen om nieuwe vriendjes te maken en alvast te wennen aan de schoolse omgeving. Wij werken met boeiende thema's die aansluiten bij de belevingswereld van elk kind. Vanaf driejarige leeftijd krijgen peuters de kans om deel te nemen aan een deel van de ochtend in de kleuterklas. Een toegewijde pedagogisch medewerker begeleidt hen daar, samen met de leerkracht. Deze nauwe samenwerking zorgt voor een soepele overgang van peuteropvang naar basisschool, met een duidelijke doorgaande lijn tussen peuters en kleuters. De medewerkers van PeuterKOM en de leerkrachten van Gerardus Majella werken intensief samen. Door regelmatig overleg en warme overdrachten garanderen we een optimale start voor ieder kind in zijn of haar schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool Gerardus Majella voor peuters?

Basisschool Gerardus Majella biedt een rijk programma voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Basisschool Gerardus Majella biedt een rijk programma voor jonge kinderen, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegankelijke peuteropvang. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen optimaal voor te bereiden op de basisschool.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Gerardus Majella samen voor het jonge kind programma?

Voor het aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool Gerardus Majella nauw samen met KOM Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige en doorlopende ontwikkeling voor alle deelnemende peuters.

Voor het aanbod voor jonge kinderen werkt Basisschool Gerardus Majella nauw samen met KOM Kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige en doorlopende ontwikkeling voor alle deelnemende peuters.

KOM Kinderopvang
Team | Rooms Katholieke Basisschool Gerardus Majella in Vaassen | [2025] Schoolregister