Montessori Sterrenschool Geerstraat in Vaassen

Het team van Montessori Sterrenschool Geerstraat in Vaassen

Current section: team
Oude Sluisweg 14
8171 Vaassen

Zie hier hoe het team van Montessori Sterrenschool Geerstraat is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessori Sterrenschool Geerstraat. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessori Sterrenschool Geerstraat bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessori Sterrenschool Geerstraat bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessori Sterrenschool Geerstraat zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessori Sterrenschool Geerstraat. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.8%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (6.3%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessori Sterrenschool Geerstraat werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (86.7%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessori Sterrenschool Geerstraat gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Deskundige Personeelsvervanging voor Ononderbroken Leren op Montessori Sterrenschool Geerstraat

Bij Montessori Sterrenschool Geerstraat garanderen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. Of het nu gaat om kortstondige ziekte of langerdurig verlof zoals ouderschapsverlof, onze prioriteit ligt bij een soepele voortgang van de leerervaringen van uw kind. Wij beschikken over een flexibel vervangingsbeleid dat zowel interne als externe expertise benut. Vaak zetten we ervaren leerkrachten binnen onze eigen school in om de vertrouwde leeromgeving te waarborgen. Daarnaast maken we gebruik van een speciaal samengestelde invalpool met professionele leerkrachten die verbonden zijn aan onze onderwijsstichting. Onze invalkrachten worden zorgvuldig geselecteerd en ontvangen uitstekende begeleiding en ondersteuning vanuit de stichting. Dit zorgt ervoor dat zij direct productief kunnen zijn en de Montessori-pedagogiek op onze school effectief kunnen toepassen. Uw kind kan rekenen op een stabiele en stimulerende leeromgeving. In uitzonderlijke situaties, waarbij geschikte vervanging op korte termijn niet mogelijk is, kunnen we genoodzaakt zijn u te verzoeken uw kind tijdelijk thuis te laten. U wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Mocht thuisopvang een uitdaging vormen, dan nodigen we u van harte uit contact op te nemen met de directeur om samen tot een passende oplossing te komen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op onze Montessorischool werken kinderen van verschillende leeftijden samen in één groep, die we ‘bouwen’ noemen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten van Montessori Sterrenschool Geerstraat

8

Taalontwikkeling en Rekenvaardigheid: Extra Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingondersteuning
Intern Begeleider (IB) voor zorgcoördinatie
Orthopedagoog voor gedrag- en leeranalyses
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Hoogbegaafdheidsspecialist voor uitdaging
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Logopedist voor spraak- en taalproblemen
Montessorispecialist voor pedagogische verdieping

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider (IB) is het centrale aanspreekpunt voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben, of juist extra uitdaging zoeken binnen het Montessoriprogramma. De IB coördineert de zorg en werkt nauw samen met leerkrachten, ouders en externe specialisten zoals dyslexie- en hoogbegaafdheidsexperts. Deze samenwerking zorgt ervoor dat elk kind een leerervaring krijgt die is afgestemd op zijn of haar unieke talenten en leerbehoeften. De Montessorivisie, met respect voor het individuele leerproces, staat hierbij centraal. Onze directeur en IB zijn beide gecertificeerde Montessorispecialisten die het team continu begeleiden in de ontwikkeling van ons onderwijs. Verder maken we gebruik van de expertise van het Kennis Centrum Onderwijs (KCO). Dit centrum biedt toegang tot gespecialiseerde kennis op het gebied van dyslexie, logopedie, hoogbegaafdheid en orthopedagogiek, waardoor we een breed scala aan maatwerkondersteuning kunnen garanderen.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsinterventies
Intern Begeleider (IB) voor zorgcoördinatie
Orthopedagoog voor gedrag- en leeranalyses
Remedial Teacher voor leerondersteuning
Hoogbegaafdheidsspecialist voor sociaal-emotionele uitdagingen

Toelichting van de school:

Twee gespecialiseerde medewerkers binnen onze school richten zich op de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Zij bieden ondersteuning aan zowel leerlingen als leerkrachten bij specifieke zorgvragen en werken nauw samen om een positieve sociaal-emotionele omgeving te waarborgen. We onderzoeken dit schooljaar actief nieuwe methodieken die onze Montessori-pedagogiek kunnen verrijken. De intern begeleider kan, indien nodig, de expertise van de orthopedagoog en hoogbegaafdheidsspecialist van het Kennis Centrum Onderwijs (KCO) inschakelen voor aanvullende inzichten. Deze brede aanpak garandeert dat we niet alleen focussen op academische vooruitgang, maar ook op het welzijn en de emotionele groei van elk kind, in lijn met onze Montessori-principes.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Intern Begeleider (IB) voor leerkrachtondersteuning
Orthopedagoog voor diagnostiek en advies
Hoogbegaafdheidsspecialist voor aangepaste leerstrategieën

Toelichting van de school:

De leerkracht in de klas is de primaire ondersteuner voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Binnen de Montessori-omgeving stimuleren we zelfstandigheid en verantwoordelijkheid, wat essentieel is voor een positieve leerhouding. Onze intern begeleider (IB) biedt leerkrachten gespecialiseerd advies en ondersteuning bij specifieke zorgvragen. De IB coördineert de inzet van interne en externe expertise om een effectieve aanpak te garanderen. Bij complexe vraagstukken kan de orthopedagoog van het Kennis Centrum Onderwijs (KCO) worden ingeschakeld. Na observatie en analyse geeft de orthopedagoog advies, altijd in nauwe samenwerking met ouders en het schoolteam. Dit waarborgt een zorgvuldige en individuele begeleiding die het welzijn en de ontwikkeling van elk kind bevordert.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Kinderen

Beschikbare specialisten:

Leerkrachten met gymbevoegdheid voor bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Montessori Sterrenschool Geerstraat stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling door een veilige en uitdagende leeromgeving te bieden, conform de Montessori-principes van zelfontdekking en eigen tempo. Onze bevoegde leerkrachten verzorgen het bewegingsonderwijs, met speciale aandacht voor de verschillende ontwikkelingsfasen. In de onderbouw is dagelijkse beweging geïntegreerd, zowel binnen als buiten. Vanaf de middenbouw krijgen kinderen twee keer per week gestructureerde gymlessen, aangepast aan hun motorische groei. Bij specifieke ondersteuningsbehoeften op motorisch gebied, werkt de leerkracht nauw samen met de intern begeleider. Indien nodig schakelen we externe specialisten zoals fysiotherapeuten of ergotherapeuten in, in samenspraak met ouders, om een op maat gemaakt trainingsprogramma op te stellen. Het schoolzwemmen voor groep 3, 4 en 5 draagt bij aan zwemvaardigheid en motorische ontwikkeling, met continue monitoring en ondersteuning. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar fysieke potentieel volledig te ontwikkelen, zowel tijdens de lessen als daarbuiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de medische veiligheid zijn er drie medewerkers met een geldig BHV-diploma aanwezig op school, waardoor er altijd deskundige hulp beschikbaar is. De school communiceert proactief met ouders over de gezondheidssituatie van kinderen en de te volgen procedures, die worden vastgelegd in het leerlingvolgsysteem. We werken samen met de GGD om, indien gewenst, workshops te organiseren gericht op persoonlijke verzorging, vooral voor de midden- en bovenbouw. Dit bevordert zelfstandigheid en bewustzijn rondom hygiëne en welzijn. Onze schoolfaciliteiten zijn uitgerust met een AED, wat de veiligheid en paraatheid bij medische noodgevallen verder versterkt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Podium voor uitvoeringen en optredens
RT-ruimte voor extra ondersteuning

Op maat gemaakte ondersteuning voor elke leerling op de Montessori Sterrenschool Geerstraat

Hoe wij uw kind extra begeleiden

Bij Montessori Sterrenschool Geerstraat geloven we in de kracht van gezamenlijke expertise. Ons team vormt een levend Kenniscentrum Onderwijs, waar de kennis en ervaring van al onze medewerkers samenkomen. Door middel van een collegiale database en een toegewijd specialistenteam bieden we effectieve ondersteuning aan kinderen met diverse leerbehoeften. We streven ernaar om elke leerkracht te voorzien van de nodige hulp en inzichten, zodat zij hun leerlingen optimaal kunnen begeleiden. Onze expertise omvat een breed scala aan gebieden, zoals rekenen, taalontwikkeling, hoogbegaafdheid, didactische coaching, gedragsproblematiek, de ontwikkeling van jonge kinderen, coaching voor startende leerkrachten, en specifieke ondersteuning bij begrijpend lezen en NT2-onderwijs. Ook bieden we hulp voor groep 8 en maken we gebruik van gespecialiseerde software voor leesinterventies en rekengedeeltes. We beschikken over twee ervaren orthopedagogen, waaronder een GZ-psycholoog, die nauw samenwerken met onze scholen. Zij bieden specialistische begeleiding aan leerlingen die extra aandacht nodig hebben vanwege hun leertempo, begaafdheid (inclusief hoogbegaafdheid), leerstoornissen, gedragsuitdagingen of emotionele ontwikkeling. Indien de reguliere ondersteuning niet volstaat, kan de intern begeleider een indicatie aanvragen bij onze orthopedagogen. Ouders worden altijd volledig geïnformeerd en betrokken bij dit proces. De orthopedagoog voert observaties en testen uit en verzamelt informatie van zowel ouders als leerkrachten om een compleet beeld te krijgen van de ondersteuningsvraag. Samen met ouders, leerkrachten en de intern begeleider stellen we een concreet plan van aanpak op, gericht op de individuele behoeften van het kind. Dit zorgt voor een effectieve en gezamenlijke aanpak. Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe: Een specialisme binnen onze stichting. Binnen onze stichting is het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe opgericht. Hier bundelen groepsleerkrachten en orthopedagogen hun krachten om een passend onderwijsaanbod te ontwikkelen voor hoogbegaafde kinderen. Dit centrum ontwikkelt ook het bijbehorende beleid, verzorgt teamtrainingen op maat en biedt consultaties bij specifieke vragen over hoogbegaafdheid. Het doel van het Expertisecentrum is om het onderwijs voor (hoog)begaafde kinderen in de breedste zin van het woord te optimaliseren. Meer informatie over ons aanbod voor hoogbegaafde kinderen vindt u op de website van het Expertisecentrum of op de sites van onze zuster scholen, Basisschool De Expeditie in Epe en Basisschool De Arendshorst in Ermelo. Passend Onderwijs en Samenwerkingsverband Zeeluwe: Samenwerken voor elk kind. Elk kind verdient goed onderwijs, ook als er extra ondersteuning nodig is. De Wet op Passend Onderwijs zorgt ervoor dat scholen binnen een regio hun ondersteuningsaanbod coördineren. Dit garandeert dat er voor ieder kind een passende plek gevonden kan worden. Onze school is aangesloten bij Samenwerkingsverband Zeeluwe PO 2509. Meer details zijn te vinden op de website van Zeeluwe: www.zeeluwe.nl. Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning: Continue verbetering van onze zorg. Dit jaar zetten we onze onderwijsassistenten opnieuw in om kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften doelgericht en op maat te begeleiden. Zij verrijken de groepsdynamiek en dragen bij aan een inclusieve leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd en geholpen voelt. Daarnaast faciliteren we dyslexiebehandelingen op school door een gespecialiseerde externe partner. We streven ernaar dit aanbod uit te breiden, zodat meer kinderen met dyslexie hun behandeling op school kunnen ontvangen. Dit creëert één duidelijk aanspreekpunt voor ouders en leerkrachten, wat essentieel is voor een sterke gezamenlijke begeleiding rondom het kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Jaarplan: Montessori Sterrenschool Geerstraat

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan voor 2025-2029 vormt de ruggengraat van onze onderwijsvisie, nauw verbonden met het strategisch beleidsplan van de Stichting. Hierin leggen we de focus op de essentiële kwaliteit van ons onderwijs, met als primair doel de basis solide te verankeren voor alle leerlingen. Voor het schooljaar 2025-2026 hebben we specifieke hoofddoelen geformuleerd die onze ontwikkeling sturen. Deze doelen waarborgen dat de individuele ontwikkeling van elk kind systematisch wordt gevolgd en verrijkt met een op maat gemaakt aanbod via MijnLeerlijn. Ons taalonderwijs krijgt meer diepgang en samenhang door de bewuste koppeling aan kosmische thema's, rijke taalcontexten, de effectieve aanpak van Close Reading en het strategisch inzetten van de specifieke TaalDoenkasten.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Binnen de Montessori Sterrenschool Geerstraat hanteren we een heldere visie met concrete, meetbare doelen die ons onderwijs richting geven. Deze doelen worden actief vertaald naar de dagelijkse onderwijspraktijk door een systematische en doelgerichte aanpak, waarbij we constant oog hebben voor de unieke ontwikkeling van elk kind. We waarborgen de voortgang door middel van gedetailleerde kinddoelen die nauwgezet worden bijgehouden in MijnLeerlijn. Dit systeem stelt ons in staat om de ontwikkeling van elke leerling scherp te volgen en waar nodig bij te sturen. Regelmatige leerlingbesprekingen en teamoverleggen vormen de basis voor gezamenlijke analyse van de voortgang en het gezamenlijk bijstellen van onze aanpak. Interne collegiale consultaties, gerichte studiedagen en continue professionele ontwikkeling zorgen ervoor dat ons team scherp blijft op de hoogste kwaliteit van onderwijs. De vorderingen op onze schooldoelen worden transparant vastgelegd in het jaarverslag, besproken met het bestuur en actief gedeeld met alle ouders. Op deze manier verzekeren we een sterke basis en realiseren we onze ambitieuze doelen voor de komende jaren.

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Montessori Sterrenschool Geerstraat

Toelichting van de school

Bij Montessori Sterrenschool Geerstraat geloven we sterk in de voordelen van een vroege start met leren. Hoewel we momenteel geen kinderopvang aanbieden voor kinderen onder de vier jaar, zetten we ons in om jonge kinderen optimaal te ondersteunen in hun ontwikkeling. We werken nauw samen met Stichting KOM om kinderen met een VVE-indicatie (Voor- en Vroegschoolse Educatie) extra begeleiding en gespecialiseerd aanbod te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang vanuit de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf, waardoor eventuele achterstanden vroegtijdig worden gesignaleerd en effectief worden aangepakt. Ons doel is om elk jong kind een stevige basis te geven voor een succesvolle schoolcarrière. Door gerichte aandacht en een stimulerende leeromgeving helpen we uw kind om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Veelgestelde vragen

Biedt Montessori Sterrenschool Geerstraat speciaal aanbod voor jonge kinderen?

Hoewel we geen kinderopvang aanbieden voor kinderen jonger dan vier jaar, bieden we wel specifieke ondersteuning voor jonge kinderen met een VVE-indicatie. Dit gebeurt in samenwerking met onze partners om een optimale start te garanderen.

Met welke organisaties werkt de school samen voor het jonge kind programma?

Montessori Sterrenschool Geerstraat werkt samen met Stichting KOM Kinderopvang om kinderen met een VVE-indicatie extra ondersteuning te bieden. Deze samenwerking garandeert een warme overdracht en aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Montessori Sterrenschool Geerstraat werkt samen met Stichting KOM Kinderopvang om kinderen met een VVE-indicatie extra ondersteuning te bieden. Deze samenwerking garandeert een warme overdracht en aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen.

Team | Montessori Sterrenschool Geerstraat in Vaassen | [2025] Schoolregister