Christelijke Basisschool De Violier in Vaassen

Het team van Christelijke Basisschool De Violier in Vaassen

Current section: team
Vlierstraat 33
8171 Vaassen

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Violier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Violier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Violier bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Violier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Violier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.2%)
Man (11.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Violier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (22.2%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Violier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Violier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Personeel bij Christelijke Basisschool De Violier: Onze Aanpak

Bij Christelijke Basisschool De Violier zorgen we voor een structurele aanpak bij de afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. We begrijpen het belang van continuïteit in het onderwijs en hebben daarom duidelijke procedures opgesteld. Onze stichting hanteert heldere afspraken voor de omgang met personeelsafwezigheid, zoals ziekte of verlof. Bij onverwachte uitval van een leerkracht of onderwijsassistent, zetten we alles op alles om op de eerste dag een geschikte vervanger te vinden. Hiervoor maken we gebruik van een regionale invalpool, een samenwerkingsverband van schoolbesturen. Ondanks onze inspanningen kan de beschikbaarheid van invallers, met name tijdens piekperiodes zoals griepgolven of door specifieke gezondheidssituaties, beperkt zijn. In dergelijke gevallen zoeken we naar alternatieve oplossingen om de continuïteit te waarborgen. Onze volgende stap is het benaderen van collega's binnen onze eigen school of andere scholen van ons bestuur voor vrijwillige vervanging. We waarderen de flexibiliteit en betrokkenheid van ons personeel enorm. Indien dit nog steeds niet tot een oplossing leidt, kunnen onderwijsassistenten of stagiairs, onder deskundige begeleiding van een collega-leerkracht, ingezet worden. Communicatie is essentieel. Mocht het, in het allerlaatste geval, onverhoopt toch niet lukken om vervanging te regelen, dan informeren wij u direct via onze communicatie-app. Uw kinderen kunnen dan, onder begeleiding, thuisblijven. Dit is echter een uitzonderlijke maatregel die we alleen in het uiterste geval toepassen, met als doel de kwaliteit van het onderwijs te allen tijde te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Violier heeft de afgelopen jaren bewust de keuze gemaakt om in te zetten op sport, spel, bewegen, welbevinden en gezonde voeding. Een logisch gevolg was het behalen van de bijbehorende Gezonde School themacertificaten. Zo hebben we inmiddels, weer, de 3 themacertificaten bewegen en sport, voeding en welbevinden. Deze onderwerpen passen nog steeds geheel in ons streven om de komende jaren spel, sport, bewegen op een gezond schoolplein i.c.m. gezonde voeding en welbevinden op een hoger plan te brengen. Inmiddels zijn we druk doende het themacertificaat Relaties en seksualiteit te behalen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Onderwijsondersteuningsteam op De Violier

3

Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Leesspecialist

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool De Violier zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. In het schooljaar 2023-2024 hebben al onze leerkrachten de cursus 'Sprongen Vooruit' succesvol afgerond. Voor het schooljaar 2024-2025 introduceren we de innovatieve methode 'Staal'. Deze methode omvat alle aspecten van taalonderwijs, zoals spelling, grammatica, lezen, schrijven en woordenschat. Door deze geïntegreerde aanpak worden de verschillende taalvaardigheden op een samenhangende manier aangeboden, wat de leerresultaten aanzienlijk verbetert. Daarnaast streven we ernaar om onze expertise in het werken met het interactieve, gedifferentieerde, directe instructiemodel (IGDI) verder te verdiepen in de periode 2024-2026. Dit model garandeert gepersonaliseerde aandacht voor elke leerling.

4

Sociaal-Emotionele Groei en Welbevinden van Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Leerkracht met Master SEN (Gedrag)
Twee Intern Begeleiders met Gespecialiseerde Training
Kanjer Gecertificeerde Leerkrachten

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team heeft zich de afgelopen jaren door middel van gespecialiseerde nascholing verder bekwaamd in het ondersteunen van leerlingen met uitdagend gedrag. We streven naar een veilige en stimulerende leeromgeving voor iedereen. Een Master SEN (Special Educational Needs) is een geavanceerde opleiding die onderwijsprofessionals opleidt om optimaal te functioneren bij leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Deze opleiding richt zich op diverse specialisaties, waaronder gedrag, nieuwkomersonderwijs, jonge kind, intern begeleiding en passend onderwijs, zodat we elke leerling de best mogelijke ondersteuning kunnen bieden.

2

Gedragsmanagement, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Leerkracht met Master SEN

Toelichting van de school:

Binnen ons schoolteam hebben we geïnvesteerd in verdere professionalisering door middel van nascholing. Hierdoor zijn we uitstekend in staat om leerlingen met gedragsuitdagingen effectief te begeleiden en een positieve werkhouding te stimuleren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs (MRT-gespecialiseerd)

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs beschikt over expertise in Motorische Remedial Teaching (MRT). Dit stelt ons in staat om leerlingen gericht te ondersteunen bij de ontwikkeling van zowel grove als fijne motoriek, evenwicht en coördinatie. Een vakleerkracht MRT is een expert in het verbeteren van de motorische vaardigheden van basisschoolleerlingen. De focus ligt op het bieden van individuele begeleiding aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van bewegingsvaardigheden, wat bijdraagt aan hun algehele ontwikkeling en schoolprestaties.

1

Veilige Zorg: Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV-Gecertificeerde Medewerkers

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Momenteel zijn 14 medewerkers van ons team BHV-geschoold, wat inhoudt dat zij gekwalificeerd zijn in eerste hulp, reanimatie en andere essentiële medische handelingen. Deze belangrijke certificering wordt jaarlijks onderhouden middels herhalingscursussen, zodat we altijd voorbereid zijn op noodsituaties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Gymlokaal
Kinderdagverblijf
BSO
Techniek- en leerplein (2023)

Individuele Leerlingondersteuning op De Violier

Ons Pedagogisch en Didactisch Beleid

Bij Christelijke Basisschool De Violier zetten we ons volledig in voor de ontwikkeling van elke leerling. Ons toegewijde team is gespecialiseerd in het begeleiden van kinderen met diverse gedragskenmerken en leerbehoeften. Ons zorgprofiel schetst helder waar onze expertise ligt en hoe we uw kind optimaal kunnen ondersteunen. De afgelopen jaren hebben we fors geïnvesteerd in de uitbreiding van ons lesmateriaal, mede dankzij de NPO-gelden. Deze investeringen bevorderen samenwerkend leren, de motorische ontwikkeling en vergroten het enthousiasme voor kennisverwerving. De aanschaf van technologische materialen heeft tevens geleid tot de realisatie van een inspirerend leerplein in 2023, waar kinderen actief leren. We bieden proactieve ondersteuning binnen de klassen, waardoor zowel individuele leerlingen als groepen gerichte hulp ontvangen. Dit geldt voor leerlingen die excelleren, maar ook voor zij die extra ondersteuning nodig hebben bij lesstof, leertempo of andere uitdagingen. Voor het schooljaar 2023-2024 heeft ons team zich verdiept in de vernieuwende rekenmethode 'Met Sprongen Vooruit'. Deze methode integreert bewegend leren, interactieve lessen en coöperatieve spelvormen, wat het rekenonderwijs verrijkt en de motivatie van leerlingen stimuleert door leuker en betekenisvoller materiaal. Met ingang van schooljaar 2024-2025 introduceren we de nieuwe taalmethode "Staal". Staal2 legt de nadruk op communicatie en tekstbegrip, met een geïntegreerde aanpak waarbij schrijf-, spreek-, luister- en leesvaardigheden elkaar versterken voor een complete taalontwikkeling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Schoolplan en Kwaliteitszorg: Visie en Doelen van De Violier

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor verbetering?

Bij Christelijke Basisschool De Violier streven we continu naar verbetering van het onderwijs. Ons schoolplan, geldig van 2023 tot 2027, vormt de basis voor onze kwaliteitszorg en bevat concrete ontwikkeldoelen. We focussen op het versterken van de kennis en vaardigheden van ons team in het effectief inzetten van een schoolbreed instructiemodel. Dit zorgt voor een consistente en hoge kwaliteit van de lessen. Daarnaast implementeren we de nieuwe methode 'Staal' om de samenhang tussen taal, spelling, woordenschat en begrijpend lezen te optimaliseren. Dit helpt leerlingen om taalvaardigheden effectiever te ontwikkelen. Onze leerkrachten investeren in hun professionele ontwikkeling met gerichte scholing, zoals via E-Wise, en verbeteren ons rekenonderwijs met het programma 'Met Sprongen Vooruit'. Dit garandeert up-to-date en effectieve lesmethoden. We zetten ons ook in voor een doorlopende leerlijn op het gebied van gezonde relaties en seksualiteit, wat bijdraagt aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Tevens streven we naar schooltijden die optimaal bijdragen aan zowel de onderwijskwaliteit als het welbevinden van leerlingen en leerkrachten. Tot slot benutten we de potentie van onze onderwijssystemen, zoals Leerling in Beeld en Parnassys, om de groei van elke leerling nauwkeurig te volgen en te ondersteunen. Burgerschapsonderwijs is geïntegreerd met een beleidsplan en een praktische jaarkalender, waarbij we jaarlijks de kennis over burgerschap meten bij leerlingen in groep 7 en 8 via de vragenlijst 'Burgerschap Meten'.

Hoe waarborgt De Violier de onderwijskwaliteit en het behalen van doelstellingen?

Onze kwaliteitszorg is gedocumenteerd in ons schoolplan en de daaruit voortvloeiende jaarplannen, ondersteund door een gedetailleerde jaarplanner voor de kwaliteitszorg. We analyseren systematisch de resultaten van CITO Midden- en Eindtoetsen, in combinatie met gesprekken over de voortgang van zowel groepen als individuele leerlingen. Dit geeft ons een helder beeld van de onderwijsresultaten. Regelmatige kwaliteitsgesprekken met de bestuurder en collega-directeuren zorgen voor een continue borging van de kwaliteit op bestuursniveau. Binnen onze stichting hebben we een eigen, effectief kwaliteitssysteem met ontwikkelde kwaliteitskaarten. Daarnaast dragen vergaderingen van de Medezeggenschapsraad (MR), het Managementteam (MT) en het schoolteam bij aan de continuïteit en het overzicht van de voortgang van diverse deelplannen. Elk jaar wordt de voortgang van de plannen besproken en bijgestuurd. Volgens de planning van de stichting ondergaat onze school elke drie jaar een externe audit. Deze audit toetst de effectiviteit van ons kwaliteitszorgsysteem en onze onderwijspraktijken, wat essentieel is voor continue verbetering.

Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij De Violier

Toelichting van de school

Ontdek Duimelot, een inspirerende plek voor de eerste ontwikkelingsjaren van uw kind, gevestigd binnen Christelijke Basisschool De Violier. Dit unieke kindcentrum biedt een doorlopende leerlijn voor kinderen van 0 tot 13 jaar, met zowel voorschoolse als buitenschoolse opvang. Duimelot beschikt over lichte en ruime lokalen, zowel binnen als buiten, speciaal ingericht voor de behoeften van jonge kinderen. Baby's kunnen veilig spelen en hun eerste vaardigheden ontdekken in aangepaste ruimtes. De peutergroep stimuleert zelfstandigheid en bereidt kinderen voor op de basisschool met gerichte activiteiten. Met een sterk accent op natuurbeleving, biedt Duimelot een groen en actief programma. Kinderen gaan regelmatig naar buiten om de natuur te ontdekken en te ervaren, wat bijdraagt aan hun algehele ontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor de allerkleinsten op De Violier?

Christelijke Basisschool De Violier biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat kwalitatieve kinderopvang, stimulerende peuteropvang met VVE-programma's, en een geïntegreerd kindcentrum. De school werkt nauw samen met diverse partners om een holistische ontwikkeling te garanderen.

Christelijke Basisschool De Violier biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat kwalitatieve kinderopvang, stimulerende peuteropvang met VVE-programma's, en een geïntegreerd kindcentrum. De school werkt nauw samen met diverse partners om een holistische ontwikkeling te garanderen.

Kinderopvang met persoonlijke aandacht
Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Integraal Kindcentrum met brede voorzieningen
Samenwerking met Marant, 1801, Intraverte en Fysiotherapie voor een compleet pakket

Met welke organisaties werkt De Violier samen voor het jonge kind programma?

De Violier werkt nauw samen met KOM Kinderopvang om een hoogwaardige en gestructureerde opvang en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de ontwikkeling.

De Violier werkt nauw samen met KOM Kinderopvang om een hoogwaardige en gestructureerde opvang en educatie voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente benadering van de ontwikkeling.

Team | Christelijke Basisschool De Violier in Vaassen | [2025] Schoolregister