
De resultaten van Rafael, school voor zmlk in Utrecht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rafael, school voor zmlk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Rafael, school voor zmlk
Hoe goed past Rafael, school voor zmlk bij jullie?
Ontdek hoe goed Rafael, school voor zmlk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rafael, school voor zmlk?
Bij de schooladviezen zien we 68% uitstroom naar arbeidsgerichte trajecten en 22% naar dagbesteding (landelijk gemiddelde zmlk: 65% en 25%). Dit past bij de nadruk op praktische vaardigheden in het schoolplan. Slechts 10% stroomt door naar vervolgonderwijs, waarvan 6% naar Entree-opleidingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Utrecht | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Rafael, school voor zmlk in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Van de uitgestroomde leerlingen functioneert 83% volgens of boven het verwachte niveau binnen hun vervolgtraject (Q1 2024). Deze cijfers onderstrepen het effect van het schoolbeleid ‘Groei op Eigen Wijze’, waarbij maatwerk in ontwikkelperspectieven centraal staat.
Sociale ontwikkeling
Bij het ontwikkelen van de sociaal-emotionele vaardigheden streven we ernaar dat een leerling die onze school verlaat, zo goed mogelijk voorbereid is om zich adequaat te kunnen manifesteren in wonen, werken en welzijn. De Kerndoelen Sociaal Emotionele Ontwikkeling zijn hierbij leidend: 1. De leerlingen leren met behoud van het gevoel voor zelfvertrouwen en zelfwaardering om te gaan met de eigen mogelijkheden en beperkingen 2. De leerlingen leren omgaan met anderen. Wij geven dit vorm door onze doelen te stellen op het gebied van: Jezelf presenteren Een keuze maken Opkomen voor jezelf Omgaan met gevoelens Ervaringen delen Aardig doen Omgaan met ruzie LEES MINDER