Prof. Kohnstammschool in Utrecht

Het team van Prof. Kohnstammschool in Utrecht

Current section: team
Marislaan 1
3582 Utrecht

Zie hier hoe het team van Prof. Kohnstammschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Prof. Kohnstammschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Prof. Kohnstammschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Prof. Kohnstammschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Prof. Kohnstammschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81%)
Man (19%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Prof. Kohnstammschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (15%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Prof. Kohnstammschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (85%)
Direct ondersteunend personeel (5%)
Indirect ondersteunend personeel (5%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Prof. Kohnstammschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op de Prof. Kohnstammschool: Onze Aanpak

Op de Prof. Kohnstammschool in Utrecht zorgen we voor een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of andere redenen voor afwezigheid zetten we onze zorgvuldig samengestelde vervangingspool in, beheerd door onze stichting SPO Utrecht. Onze toegewijde invalkrachten worden warm onthaald en optimaal begeleid door ervaren teamleden en de schoolleiding. Zij zorgen ervoor dat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft en dat leerlingen zo min mogelijk hinder ondervinden van de tijdelijke afwezigheid van hun vaste leerkracht. Vanwege het landelijke lerarentekort kan het voorkomen dat we niet altijd direct een geschikte invalkracht kunnen vinden. In dergelijke situaties zoeken we eerst naar interne oplossingen binnen ons team. Als dit niet lukt, worden ouders tijdig geïnformeerd en gevraagd om flexibiliteit, bijvoorbeeld door de kinderen een dag thuis te laten. Ons bestuur, SPO Utrecht, anticipeert proactief op deze uitdagingen. Met de inzet van de SPO PRO pool voor veelbelovende pas afgestudeerden en de SPO FLEX pool voor ervaren onderwijsprofessionals, versterken we ons team continu. Daarnaast trekken we ook freelancers aan om zo de kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs te waarborgen en talentvolle mensen aan onze stichting te binden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepering van de kinderen

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op de Prof. Kohnstammschool

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Uw Kind

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Specialist
Intern Begeleider
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de Prof. Kohnstammschool bieden we speciale aandacht voor taalontwikkeling, met name voor jonge kinderen. We focussen op het spelenderwijs verrijken van de woordenschat en taalvaardigheid. Een toegewijde specialist ondersteunt kinderen hierbij, en ook binnen onze thematische lessen wordt veel aandacht besteed aan taal. Dit helpt elk kind om zijn of haar taalvaardigheden optimaal te ontwikkelen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij streven naar een veilige en stimulerende omgeving waarin kinderen zich sociaal en emotioneel goed kunnen ontwikkelen. Onze leerkrachten en team zetten zich hiervoor in.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Vanaf het schooljaar 2022-2023 werken we met een gespecialiseerde gedrags- en leerexpert, ondersteund door een van onze intern begeleiders die tevens gedragsspecialist is. Deze expertise helpt ons om kinderen met specifieke leerbehoeften effectief te begeleiden. Daarnaast biedt de intern begeleider individuele begeleiding aan meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zij ontvangen uitdagende opdrachten en gaan in leergesprekken over 'leren leren', wat bijdraagt aan hun academische en persoonlijke groei.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Prof. Kohnstammschool stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Door middel van diverse activiteiten en spel bevorderen we een gezonde leefstijl en coördinatie.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal. We bieden ondersteuning waar nodig op het gebied van persoonlijke verzorging en waarborgen een veilige omgeving voor alle kinderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Lokaal voor extra instructies aan kleine groepen of individuele begeleiding
Een binnen- en een buitenpodium
Een buitenlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de Prof. Kohnstammschool

Onze Visie op Passend Onderwijs en Leerlingbegeleiding

Op de Prof. Kohnstammschool geloven we dat elk kind een eigen plek verdient in het onderwijs. Wij bieden uitdagend onderwijs dat aansluit bij de individuele behoeften van elke leerling. Waar mogelijk integreren we leerlingen in het regulier onderwijs, met speciale aandacht voor diegenen die extra ondersteuning nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken en zich optimaal voor te bereiden op hun toekomst. Voor leerlingen die specifieke zorg nodig hebben, werken we nauw samen met jeugdhulpverleningsorganisaties die ondersteuning bieden binnen en rondom de thuissituatie. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) schetst onze visie op ondersteuning, de geboden faciliteiten voor passend onderwijs en onze ontwikkelingsdoelen. Een samenvatting van dit profiel is beschikbaar op onze website. **Aanmelding Kinderen met Specifieke Onderwijsbehoeften** Onze school verwelkomt kinderen met een handicap of stoornis, waaronder leerlingen met autisme spectrum stoornissen, leer- en gedragsstoornissen en het syndroom van Down. Dankzij externe expertise en specifieke financieringsstromen kunnen deze leerlingen, ook met een indicatie voor speciaal onderwijs, succesvol blijven binnen ons reguliere onderwijs. Dit wordt mogelijk gemaakt door zogenaamde ondersteuningsarrangementen (ARR). **Systematische Volgen van Elke Leerling** We hanteren een door de school ontwikkeld groepsoverzicht om de resultaten en de ontwikkeling van alle leerlingen nauwgezet te volgen. Dit overzicht vormt de basis voor onze groepsbesprekingen, waarin leerkrachten samen met de intern begeleider de voortgang en ontwikkeling van elke leerling analyseren. Deze driemaal per jaar gehouden besprekingen leggen de basis voor de oudergesprekken. Vanaf groep 4 passen we vooruit toetsen toe, zodat leerlingen inzicht krijgen in hun beheersing van de leerstof. De instructie en oefenstof worden hierop individueel afgestemd. Leerlingen controleren hun werk, geven en ontvangen feedback, wat hun eigenaarschap en leerproces bevordert. Regelmatige observaties en toetsen, zowel methodegebonden als landelijk genormeerde CITO-toetsen, meten de beheersing van leerdoelen. De resultaten worden centraal geregistreerd in Parnassys, ons leerlingvolgsysteem, en geanalyseerd om ons onderwijs continu te evalueren en te optimaliseren. Ouders kunnen de CITO-toetsresultaten inzien via het ouderportaal. Voor de jongste leerlingen in groep 1/2 gebruiken we het kleutervolgsysteem van Parnassys voor gerichte observatie en registratie. **Handelingsgericht Werken (HGW) voor Optimale Ontwikkeling** De intern begeleider (IB) bespreekt tweemaal per jaar de voortgang en ontwikkeling van alle leerlingen met de leerkrachten aan de hand van de groepsoverzichten. We volgen de cyclus van handelingsgericht werken, waarbij we per kind belemmerende en stimulerende factoren identificeren en onderwijsbehoeften vaststellen. Dit leidt tot gedifferentieerde instructie en oefenstof voor lezen, rekenen en spelling in de groepen 3 t/m 8, en voor geletterdheid en rekenvaardigheden in de groepen 1/2. Leerlingen kunnen flexibel worden ingedeeld in verschillende differentiatie niveaus op basis van tussentijdse observaties. De IB ondersteunt ouders bij zorggesprekken en verwijst indien nodig naar remedial teaching of externe specialisten zoals logopedisten en fysiotherapeuten. We werken samen met de schoolarts en logopediste van de GGD voor preventieve gezondheidsonderzoeken (leerjaar 2 en 6/7) en taal- en spraakontwikkelingsscreenings (leerjaar 2). **Samenwerking met Samenwerkingsverband Utrecht PO** Het Samenwerkingsverband Utrecht PO (SWV) ondersteunt ons bij het bieden van passend onderwijs aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Via het SWV kunnen we expertise en middelen inzetten en samen met ouders en ketenpartners zorgen voor optimale ontwikkeling. Het SWV biedt trajecten zoals Advies & Ondersteuning en arrangementen voor interne of externe begeleiding. Als de school of een ondersteuningsarrangement niet kan voldoen aan de onderwijsbehoefte, ondersteunt het SWV bij een aanvraag voor plaatsing in een meer geschikte onderwijssetting. **Lokale Partnerschappen voor Kindontwikkeling** Het buurtteam is een waardevolle partner voor school en ouders bij opvoedingsvragen en begeleiding. De school kan, in samenspraak met ouders, het buurtteam inschakelen. Ook kunnen ouders het buurtteam zelf benaderen. **Veiligheid en Welzijn: Meldcode Huiselijk Geweld** De Prof. Kohnstammschool hanteert de wettelijk verplichte meldcode 'Huiselijk geweld en kindermishandeling'. Deze meldcode, bestaande uit 5 stappen, ondersteunt professionals bij het signaleren en handelen bij vermoedens van huiselijk geweld of kindermishandeling, inclusief melding bij Veilig Thuis en het inzetten van passende hulp. **Medische Zorg en Medicatie op School** Indien uw kind medische zorg nodig heeft tijdens schooltijd, is het uitgangspunt dat dit in overleg met u gebeurt. Medewerkers mogen uitwendige en orale medicatie toedienen, mits de dosering en aanwezigheid van medicijnen duidelijk zijn vastgelegd en u hiervoor toestemming geeft. Voor complexere medische handelingen zoals injecties of bloedafname, bieden wij geen ondersteuning, maar werken we mee wanneer u of een door u aangewezen persoon dit tijdens schooluren op school uitvoert. **Leerplicht en Gemeente Utrecht** Voor informatie over de leerplicht in de gemeente Utrecht kunt u terecht op de website van de gemeente Utrecht of contact opnemen via telefoon of e-mail. **Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning** Ons team blijft zich continu bijscholen op het gebied van leerstoornissen, meer- en hoogbegaafdheid en taalontwikkeling bij jonge kinderen, om ons aanbod aan extra ondersteuning voortdurend te verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Jonge Kind Programma: Start Uw Kind Succesvol

Toelichting van de school

De Prof. Kohnstammschool in Utrecht biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons jonge kind programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. Wij geloven in een speelse en veilige leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, met aandacht voor taal, sociaal-emotionele vaardigheden en creativiteit.

Veelgestelde vragen

Extra Ondersteuning Jonge Kind op Basisschool Prof. Kohnstammschool Utrecht

Ja, de Prof. Kohnstammschool zet extra middelen in om het jonge kind te ondersteunen. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op een brede ontwikkeling. Bovendien investeren we in extra leerkrachturen specifiek voor taalontwikkeling en woordenschatverrijking in de kleuterklassen (groep 1 en 2).

Ja, de Prof. Kohnstammschool zet extra middelen in om het jonge kind te ondersteunen. Dit omvat gespecialiseerde programma's voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang, gericht op een brede ontwikkeling. Bovendien investeren we in extra leerkrachturen specifiek voor taalontwikkeling en woordenschatverrijking in de kleuterklassen (groep 1 en 2).

Professionele Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang
Extra Leerkrachturen voor Taal en Woordenschat in Groep 1/2

Samenwerkingspartners voor het Jonge Kind Programma in Utrecht

Voor ons jonge kind programma werken we nauw samen met gerenommeerde partners om de beste educatieve ervaring te garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Kind &Co Ludens. Zij bieden hoogwaardige kinderopvang en educatieve diensten die naadloos aansluiten bij onze schoolvisie. Deze samenwerking versterkt ons aanbod en zorgt voor een consistente ontwikkeling voor uw kind, van opvang tot basisschool.

Voor ons jonge kind programma werken we nauw samen met gerenommeerde partners om de beste educatieve ervaring te garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Kind &Co Ludens. Zij bieden hoogwaardige kinderopvang en educatieve diensten die naadloos aansluiten bij onze schoolvisie. Deze samenwerking versterkt ons aanbod en zorgt voor een consistente ontwikkeling voor uw kind, van opvang tot basisschool.

Team | Prof. Kohnstammschool in Utrecht | [2025] Schoolregister