Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof in Utrecht

Het team van Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof in Utrecht

Current section: team
Pieterskerkhof 10
3512 Utrecht

Zie hier hoe het team van Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (31.3%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (12.5%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Pieterskerkhof

Ontdek hoe wij op Dalton Basisschool Pieterskerkhof zorgen voor kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Onze school werkt nauw samen met het bureau Werving en Selectie van de Stichting Primair Onderwijs (SPO Utrecht) voor alle leerkrachtvervangingen. Zij beheren de bovenschoolse vervangingspools SPO PRO en SPO FLEX, die ons ondersteunen bij het vinden van gekwalificeerde vervangers. Ondanks deze samenwerking kunnen we, met name voor de bovenbouw, soms uitdagingen ondervinden bij het invullen van vacatures of kortdurende vervangingen. In dergelijke situaties zetten we eerst de SPO PRO of FLEX pool in. Indien deze opties niet beschikbaar zijn, wordt een ambulante leerkracht ingezet om de afwezige collega te vervangen. Daarnaast kunnen leraarondersteuners of LIO-stagiaires (leraren in opleiding) worden ingezet onder de directe verantwoordelijkheid van een aanwezige groepsleerkracht. Als uiterste noodmaatregel, en enkel in uitzonderlijke omstandigheden, kunnen kinderen tijdelijk verdeeld worden over andere groepen of kan een groep naar huis worden gestuurd. We rekenen in deze situaties op uw begrip en medewerking. Bij langdurige afwezigheid van een groepsleerkracht onderzoeken we altijd intern de meest geschikte oplossing. We streven ernaar om de onderwijsorganisatie zo flexibel mogelijk in te richten, zodat we langdurige vervangingen effectief zelf kunnen opvangen en de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Mobiele telefoonbeleid

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij Dalton Basisschool Pieterskerkhof

0

Verbetering Taal en Rekenen Basisonderwijs

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op onze basisschool focussen we op een sterke basis in taal en rekenen. We zetten reken- en taalcoördinatoren in die nauw samenwerken met leerkrachten, directie en de intern begeleider. Deze specialisten ontwikkelen ons reken- en taalonderwijs continu. Vanaf het komende schooljaar leiden we een specifieke reken coördinator op om de kwaliteit verder te verhogen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider

Toelichting van de school:

Ons welzijnsprogramma omvat een toegewijde intern begeleider. Deze professional is uw aanspreekpunt voor externe instanties, waaronder buurtteams en samenwerkingsverbanden. De intern begeleider onderhoudt essentiële contacten om optimale ondersteuning te garanderen voor elke leerling.

1

Gedrag, Werkhouding en Taalaanpak

Beschikbare specialisten:

Dalton coördinator

Toelichting van de school:

Onze Dalton coördinator speelt een sleutelrol in het bevorderen van een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. Zij werkt nauw samen met het onderwijsteam om deze belangrijke aspecten van de leerontwikkeling te optimaliseren.

0

Motorische Ontwikkeling Kinderen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specialistische begeleiding op het gebied van motorische ontwikkeling werken we samen met Kind&motoriek. Zij bieden extra ondersteuning waar nodig. Dit partnerschap zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke motorische behoeften de juiste aandacht krijgen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school biedt ondersteuning waar nodig op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging. We zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving. Voor specifieke zorgvragen werken we samen met de juiste professionals.

0

Verbetering Gedrag en Taakaanpak Dalton

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De daltoncoördinator werkt intensief samen met ons onderwijsteam. Samen ontwikkelen we effectieve strategieën voor de aanpak van gedrag en werkhouding. Dit leidt tot een gestructureerde leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren.

Overzicht ondersteuning

6
Ondersteuningsgebieden
2
Totaal specialisten
2
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool Pieterskerkhof

Gedetailleerde Uitleg Schoolondersteuning Utrecht

Op Basisschool Pieterskerkhof zetten we ons in voor de brede ontwikkeling van elk kind. We bieden gerichte aandacht aan zowel de sociaal-emotionele groei als de cognitieve vooruitgang van al onze leerlingen. De basisondersteuning is ontworpen om de meeste kinderen uitstekend te begeleiden in hun leerproces. Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, stelt onze school een uitgebreid ondersteuningsplan op. Ons uitgangspunt is dat de leerkrachten, als deskundigen in het dagelijkse leerproces, de primaire rol spelen in het bieden van deze extra hulp. Ondersteuning wordt zoveel mogelijk binnen de eigen groep georganiseerd, wat zorgt voor een consistente en effectieve aanpak. Hierdoor wordt de hulp naadloos geïntegreerd in de dagelijkse lesstructuur, wat de duidelijkheid en efficiëntie ten goede komt. Afhankelijk van specifieke behoeften en eventuele arrangementen, passen we onze ondersteuning aan. Dit schoolondersteuningsplan is volledig inzichtelijk via de website 'scholen op de kaart'. SPO Utrecht streeft ernaar om elk kind passende educatie te bieden, dichtbij huis. Het Samenwerkingsverband Utrecht PO (SWV) bundelt expertise en middelen om kinderen met speciale onderwijsbehoeften optimaal te laten ontwikkelen. Onze consulenten werken nauw samen met school en ouders, en betrekken waar nodig buurtteams, leerplicht en jeugdgezondheidszorg. Samen creëren we de meest geschikte ondersteuningsstrategieën, zoals kortdurende trajecten of specifieke arrangementen voor interne of externe begeleiding., Wanneer de onderwijsbehoefte van een leerling specifieke aanpassingen vereist die verder gaan dan de school kan bieden, zelfs met een ondersteuningsarrangement, werken ouders en school samen aan een aanvraag bij het SWV. Dit proces kan leiden tot plaatsing in een gespecialiseerde school of voorziening, zoals het speciaal basisonderwijs. De Toelatingscommissie van het SWV Utrecht PO beoordeelt deze aanvragen. Voor uitgebreide informatie over het SWV en hun procedures, bezoek www.swvutrechtpo.nl. Buurtteam Utrecht: Een Essentiële Partner. Het buurtteam Utrecht biedt waardevolle ondersteuning aan zowel school als ouders bij opvoedingsvragen. In overleg met ouders kan de school het buurtteam inschakelen, of ouders kunnen hier zelf het initiatief toe nemen. Ons team is op de hoogte van de bereikbaarheid en werkwijze van deze belangrijke partner. Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling: Veiligheid voorop. Onze school hanteert strikt de wettelijk verplichte meldcode voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Deze code, met een duidelijk 5-stappenplan, leidt onze professionals bij het signaleren en handelen bij vermoedens van onveiligheid. Meer details zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid. De meldcode is te allen tijde op school beschikbaar. Toekomstig Aanbod: Continu Verbeteren. Voor de ambitieuze plannen en verdere uitbreiding van onze ondersteuningsmogelijkheden voor leerlingen met extra behoeften, verwijzen wij u graag naar ons schoolondersteuningsplan.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij PK

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor het komende schooljaar?

Voor het schooljaar 2024-2025 richten we ons op concrete verbeteringen, voortkomend uit onze recente Dalton visitatie. Het team ondergaat een schoolbrede Dalton opleiding om onze onderwijsmethoden te versterken. Daarnaast zetten we in op een vernieuwd ICT-beleid, met extra aandacht voor digitale geletterdheid en mediawijsheid bij onze leerlingen. Centraal in ons onderwijs staat de vorming van onze leerlingen tot actieve burgers in de Nederlandse samenleving, zoals vastgelegd in de visie van onze stichting, SPO Utrecht. Dit doen we door acht kernwaarden centraal te stellen: vrijheid van meningsuiting, gelijkwaardigheid, begrip, verdraagzaamheid, autonomie, verantwoordelijkheidsbesef, en het actief afwijzen van onverdraagzaamheid en discriminatie. We leren kinderen essentiële vaardigheden voor een democratische samenleving: Besluitvorming met respect: Kinderen leren hun mening te uiten en te onderbouwen, zich te verplaatsen in anderen, compromissen te sluiten en kritisch te denken. Constructieve conflictoplossing: We bieden kennis over conflicthantering en mediatietechnieken, zodat kinderen leren conflicten op een positieve manier op te lossen. Verantwoordelijkheid en gemeenschapszin: We stimuleren een zorgzame houding, initiatief nemen en actief deelnemen aan de gemeenschap. Openheid naar diversiteit: Kinderen leren verschillen tussen mensen te waarderen, vooroordelen te herkennen en kennis op te doen over diverse culturen en levensbeschouwingen. Begrip van democratische principes: We onderwijzen de structuur en regels van onze democratische samenleving. Deze ontwikkeling wordt ondersteund door ons 'Lighthouse Team', dat fungeert als kartrekker voor de principes van 'The Leader In Me'.

Hoe waarborgt PK continu de kwaliteit van het onderwijs?

Bij Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof werken we systematisch aan de continue verbetering van ons onderwijs. Kwaliteitszorg omvat voor ons alle activiteiten die gericht zijn op het definiëren, bewaken, borgen en verbeteren van de onderwijskwaliteit. We stellen ons continu de vraag: Wat is goed onderwijs? Welke eisen stelt de overheid? Welke doelen stellen we onszelf? Hoe garanderen we dat we deze kwaliteit leveren en hoe behouden we deze op lange termijn? Onze school initieert en begeleidt de ontwikkeling en vernieuwing van ons onderwijs, waarbij we ervoor zorgen dat succesvolle praktijken stevig worden verankerd. De ontwikkeling en leerresultaten van elk kind staan centraal. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling maken we gebruik van de IEP-vragenlijst. Hiermee stemmen we individuele en groepsgerichte interventies en lesaanbod af op de specifieke behoeften van onze leerlingen. De voortgang van individuele kinderen, groepen en de school als geheel wordt nauwkeurig gedocumenteerd in Parnassys, waarbij elk kind een persoonlijk groeidossier heeft. Voor alle kernvakken hanteren we een gestandaardiseerde schoolaanpak. Drie keer per jaar bespreken de teams per bouw de voortgang van de leerlingen met de intern begeleider. Op basis van deze gesprekken stellen we concrete plannen op voor zowel groepen als individuele leerlingen. We verzamelen en evalueren (zelf)evaluatie- en tevredenheidsgegevens van ons team, ouders en leerlingen, inclusief monitoring van de sociale veiligheid. Jaarlijks wordt de sociale veiligheidsmonitor via PO-vensters afgenomen bij leerlingen van groep 6 tot en met 8. De resultaten hiervan integreren we in de evaluatie en bijstelling van ons beleid en onze aanpak voor sociale veiligheid. De leerlingenraad wordt actief betrokken bij dit proces. Om de vier jaar organiseren we een uitgebreide kwaliteitsmeting onder leerlingen, ouders en medewerkers. De uitkomsten worden grondig geanalyseerd en besproken met het team en de Medezeggenschapsraad (MR). De conclusies en voorgestelde verbeteracties worden gedeeld met de hele schoolgemeenschap. Voor specifieke verbeterpunten organiseren we ouderbijeenkomsten en betrekken we de leerlingenraad bij het formuleren van passende acties en vervolgstappen. Deze actiepunten worden vertaald naar ambities en doelen in ons schoolplan en jaarplan. De evaluatie van onze ambities en de behaalde doelen uit het jaarplan vindt jaarlijks plaats. Het team evalueert kritisch in hoeverre de gestelde doelen voor het afgelopen schooljaar zijn behaald en welke nieuwe inzichten onze ambities verder vormgeven. Op basis hiervan passen we de ambities, doelen en acties in het schoolplan aan en formuleren we nieuwe, geprioriteerde doelen voor het komende schooljaar. Tijdens de bouwvergaderingen werken we actief aan deze doelen en evalueren we de voortgang tussentijds.

Dalton Onderwijs voor Jonge Kinderen: Een Vliegende Start

Toelichting van de school

Bij Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof in Utrecht geloven we in de kracht van zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, samenwerken, reflectie en effectiviteit. Deze kernwaarden vormen de basis van ons Daltononderwijs, speciaal afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. Onze school biedt een stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich ontwikkelen tot zelfbewuste individuen. We creëren een veilige en uitdagende leeromgeving die de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen voedt en hen aanmoedigt om hun eigen leerpad te ontdekken. Met een focus op de brede ontwikkeling van elk kind, zorgen we voor een soepele overgang naar het basisonderwijs. Ontdek hoe ons Daltononderwijs uw kind een solide basis biedt voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Dalton Basisschool Pieterskerkhof?

Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof biedt een rijk en gestructureerd programma voor jonge kinderen, volledig geïntegreerd binnen ons Daltononderwijs. We zetten sterk in op een speelse en ontdekkende leeromgeving die de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal ondersteunt. Ons onderwijs is ingericht om kinderen de kans te geven zich op diverse vlakken te ontwikkelen, met aandacht voor zowel individuele als groepsactiviteiten. Hierdoor leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolloopbaan. Elke dag staat in het teken van groei en ontdekking, waarbij we de unieke talenten van elk kind stimuleren binnen een veilige en vertrouwde sfeer.

Met Welke Partners Werkt Dalton Basisschool Pieterskerkhof Samen voor Jonge Kinderen?

Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze doorgaande lijn te garanderen voor de jongste leerlingen. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een veilige en stimulerende omgeving te creëren vanaf de vroegste kinderjaren. Onze partners, waaronder Kinderdagverblijf het Stoerwoud, Kinderopvang de Kleine Aap en Kinderdagverblijf de Poppenzolder, delen onze visie op kindontwikkeling en bieden aanvullende expertise. Door deze samenwerkingen kunnen wij een breed scala aan activiteiten en ondersteuning aanbieden die aansluit bij de specifieke behoeften van jonge kinderen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod en zorgen ervoor dat kinderen een goede start maken in hun educatieve reis, met een focus op speelse ontdekking en persoonlijke groei.

Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof werkt nauw samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze doorgaande lijn te garanderen voor de jongste leerlingen. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een veilige en stimulerende omgeving te creëren vanaf de vroegste kinderjaren. Onze partners, waaronder Kinderdagverblijf het Stoerwoud, Kinderopvang de Kleine Aap en Kinderdagverblijf de Poppenzolder, delen onze visie op kindontwikkeling en bieden aanvullende expertise. Door deze samenwerkingen kunnen wij een breed scala aan activiteiten en ondersteuning aanbieden die aansluit bij de specifieke behoeften van jonge kinderen. Deze partnerschappen versterken ons aanbod en zorgen ervoor dat kinderen een goede start maken in hun educatieve reis, met een focus op speelse ontdekking en persoonlijke groei.

Team | Openbare Dalton Basisschool Pieterskerkhof in Utrecht | [2025] Schoolregister