
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Ruim 90% van de adviezen richt zich op praktisch onderwijs: 50% praktijkonderwijs en 40% vmbo-b (versus 40,63% en 27,69% bij vergelijkbare scholen). Slechts 5% ontvangt een vmbo-(g)t/havo-advies, wat significant lager is dan regionale tendensen. Deze focus reflecteert de specialisatie in onderwijsaanbod voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Gemeente Utrecht | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij volgen de ontwikkeling van de leerlingen nauwgezet door het observeren van hun dagelijks werk en houden de gegevens van resultaten bij in ons leerlingvolgsysteem (ParnasSys). De leerlingen worden regelmatig getoetst met methodegebonden toetsen. Daarnaast gebruiken we halfjaarlijks op het gebied van rekenen/wiskunde, technisch en begrijpend lezen en spelling, landelijk genormeerde toetsen. Op basis van de gegevens uit de toetsen en de observaties wordt de planning van het onderwijs in de groep op- of bijgesteld (het leerstofaanbod, de aanpak, extra ondersteuning). In het OPP van elke leerling worden twee keer in het jaar doelen geëvalueerd en nieuwe doelen opgesteld. Deze doelen worden vervolgens vertaald naar de groepsplannen en de dagelijkse planning.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is dat 80,49% van de leerlingen op adviesniveau presteert, ruim boven het landelijk gemiddelde (62,93%). Slechts 9,76% zit onder advies, wat de nauwkeurigheid van de beredeneerde adviezen onderstreept. De school hanteert een intensief monitoringssysteem zoals beschreven in het OPP.
Sociale ontwikkeling
Om te werken aan de sociale- en emotionele vaardigheden en om het welbevinden en de betrokkenheid van de kinderen te vergroten werken we op dit moment met:· De Vreedzame school Grip op de groep Rots en Water Kinderyoga Mindfulness Meidenvenijn Waar nodig wordt dit aangevuld door onderzoek en advies door de orthopedagoog. De Luc Stevensschool volgt de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen door middel van observaties, gesprekken en het invullen van verschillende analyse-instrumenten: de Monitoring sociale veiligheid (van Vensters PO) en CITO leerling in beeld 'sociaal-emotioneel functioneren' voor leerjaar 4 tot en met 8 en voor groep 1 tot en met 3 'mijn kleutergroep'. Voor de Monitor sociale veiligheid vullen leerlingen uit de leerjaren 6 tot en met 8 een vragenlijst in. Daarnaast staat de Luc Stevensschool als openbare school open voor alle kinderen, ongeacht hun achtergrond. De school erkent culturele en levensbeschouwelijke verschillen. Kinderen leren op school respectvol om te gaan met andersdenkenden. Zij spelen en werken actief samen met anderen, ongeacht culturele of levensbeschouwelijke verschillen. LEES MINDER
Relatie
Autonomie
Competentie
Wat is de werkwijze van de Luc Stevensschool voor sociale ontwikkeling?
De Luc Stevensschool maakt gebruik van de methodiek van de Vreedzame School.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Luc Stevensschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Luc Stevensschool gebruikt de Sociaal Emotionele Vragenlijst en Mijn kleutergroep / Leerling in Beeld om sociale opbrengsten in kaart te brengen.