Kindcentrum De Koekoek

Het team van Kindcentrum De Koekoek in Utrecht

Current section: team
Koekoeksplein 1A
3514 Utrecht

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Koekoek is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Koekoek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Koekoek bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Koekoek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Koekoek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 69.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (69.6%)
Man (30.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Koekoek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (45.8%)
35-45 jaar (29.2%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Koekoek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.6%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (13%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Koekoek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Leerkrachtvervanging bij Kindcentrum De Koekoek

Bij Kindcentrum De Koekoek staat de continuïteit van onderwijs voorop, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. We begrijpen dat een stabiele leeromgeving essentieel is voor uw kind. Daarom zetten we onze extra leerkrachten in onze minibouwen flexibel in. Deze specialisten ondersteunen dagelijks en zijn de eerste keuze voor het overnemen van klassen bij tijdelijke afwezigheid. Dit garandeert zoveel mogelijk ononderbroken onderwijs. Hoewel we streven naar volledige dekking op alle lesdagen, adviseren we ouders om voor de zekerheid een eigen achterwacht te regelen. Dit biedt een extra vangnet voor onverwachte situaties. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een passende vervanger niet direct beschikbaar is, kan een groep voor één dag naar huis worden gestuurd. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht zoeken we proactief naar stabiele en passende oplossingen, zoals roulerende vervanging. Hierbij wordt rekening gehouden met een eerlijke verdeling van de impact over alle leerlingen en ouders, door collega's flexibel in te zetten om het onderwijs voor iedere groep te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Verantwoord scherm en sociale mediagebruik Om kinderen te helpen gezond op te groeien in een digitale wereld, zijn er landelijke richtlijnen opgesteld voor verantwoord scherm- en sociale mediagebruik. Er wordt geadviseerd om kinderen vanaf groep 8 een eigen smartphone te geven. Voor berichtendiensten zoals WhatsApp geldt het advies: starten vanaf de middelbare school. Sociale media zoals TikTok en Instagram worden voor kinderen tot 15 jaar afgeraden. Op De Koekoek gelden onderstaande afspraken: Telefoons blijven in de tas en in het kluisje (08.30 t/m 15.00 uur). Smartwatches zijn ook niet toegestaan. De kinderen die gebruik maken van de BSO houden de (smart)telefoon ook in hun tas(kluisje). Dit zorgt voor rust, focus en sociale interactie in de klas. Samen met ouders, scholen en professionals zorgen we voor een gezonde balans tussen online en offline. In de klassen besteden we aandacht aan mediawijsheid en voor ouders worden er bijeenkomsten georganiseerd, waarin meer informatie en tips worden gegeven en waar ook ruimte is om te sparren. Meer weten of tips nodig?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum De Koekoek

5

Taal- en Rekenhulp voor Basisschoolleerlingen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum De Koekoek werken we met een toegewijd team van specialisten, waaronder onze intern begeleider, om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen. We hanteren een zorgvuldig cyclisch proces om de leerontwikkeling van elk kind te volgen. Dit proces omvat waarnemen, begrijpen, plannen, realiseren en evalueren. Onze basisaanpak (Niveau 1) richt zich op een sterk, betekenisvol en plezierig leerproces in een veilige omgeving, met betrokken en deskundige leerkrachten die oog hebben voor elk kind. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we op Niveau 2 verdieping binnen de klas. Dit kan extra oefening in taal, remediëring bij lezen en spellen, gerichte hulp bij rekenen, of uitdaging voor meer- en hoogbegaafde leerlingen omvatten. Op Niveau 3 bieden we intensievere, individuele begeleiding voor leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van taal, lezen, spelling, rekenen of sociaal-emotionele ontwikkeling. We werken hierbij samen met externe experts zoals logopedisten en gedragsspecialisten. Voor de meest specifieke ondersteuning (Niveau 4) werken we samen met externe partners zoals het Samenwerkingsverband (SWV), gespecialiseerde instellingen en therapeuten. Hierbij stellen we, in samenspraak met ouders en het kind, een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op om de doelen en benodigde ondersteuning helder te definiëren. Dit plan wordt twee keer per jaar geëvalueerd en aangepast.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist
Rots en Water Trainers

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Koekoek besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling en het gedrag van onze leerlingen. Ons team van specialisten, waaronder gedragsspecialisten en intern begeleiders, werkt samen om een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren. Onze basisaanpak (Niveau 1) focust op het creëren van rust, structuur en een positieve sfeer, waarin elk kind zich gezien en veilig voelt. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied (Niveau 2), bieden we gerichte aandacht, zoals individuele gesprekken en de inzet van de Rots en Water training. Op Niveau 3 intensiveren we de begeleiding met ondersteuning van onze gedragsspecialist of intern begeleider. Dit kan bestaan uit begeleide gesprekken of specifieke interventies. Indien nodig, bieden we op Niveau 4 intensieve, individuele ondersteuning, vaak in samenwerking met het Samenwerkingsverband (SWV) of externe jeugdgezondheidszorg. We stellen een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op om de specifieke doelen en aanpak voor het kind vast te leggen, wat twee keer per jaar wordt geëvalueerd.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum De Koekoek zetten we ons in voor een optimale werkhouding en taakaanpak bij alle leerlingen. Ons team, bestaande uit gedragsspecialisten en intern begeleiders, biedt ondersteuning op maat. De basis (Niveau 1) omvat een gestructureerde lesomgeving en duidelijke instructie, met leerkrachten die aandacht hebben voor elk kind. Voor leerlingen die meer structuur of concentratieondersteuning nodig hebben (Niveau 2), bieden we extra begeleiding en een rustige werkplek. Op Niveau 3 bieden we intensievere ondersteuning, zoals de Rots en Watertraining of begeleiding bij werkhoudingsproblemen, eventueel in samenwerking met externe partners zoals het SWV of buurtteams. Voor complexe gedragsvraagstukken of concentratieproblemen (Niveau 4) werken we samen met gedragsspecialisten of het SWV om individuele begeleidingstrajecten op te zetten. Een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) wordt opgesteld om de doelen en aanpak te specificeren en periodiek te evalueren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Koekoek stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Ons team, inclusief een ergotherapeut, biedt ondersteuning op verschillende niveaus. De basis (Niveau 1) omvat bewegingsonderwijs en extra aandacht van de leerkracht voor fijne motoriek, zoals de pengreep. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben (Niveau 2), bieden we gerichte oefeningen en werken we samen met vakleerkrachten bewegingsonderwijs. Op Niveau 3 bieden we intensievere hulp, zoals het gebruik van aangepaste materialen of hulpmiddelen, en werken we nauw samen met specialisten zoals ergotherapeuten van Kind en Motoriek. Jos Lahey is op maandag en dinsdag aanwezig voor gespecialiseerde ondersteuning. Bij specifieke motorische beperkingen of zintuiglijke uitdagingen (Niveau 4) zoeken we samenwerking met ambulante begeleiders en passen we de klasomgeving aan waar mogelijk, altijd in overleg met ouders en externe deskundigen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Koekoek hanteert strikte protocollen voor medische handelingen en persoonlijke verzorging. Hoewel we geen gediplomeerde medische specialisten in huis hebben, waarborgen we de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen. Bij ziekte of het nodig hebben van medicatie, werken we altijd nauw samen met ouders. Het toedienen van medicijnen gebeurt in overleg en conform de richtlijnen van het Protocol Medisch-handelen. Onze medewerkers mogen uitwendige en orale medicatie toedienen, waarbij ouders verantwoordelijk blijven voor de correcte informatievoorziening. Voor specifieke medische zorg zoals injecties of bloedafname, bieden wij deze diensten niet zelf aan, maar faciliteren wij de uitvoering ervan door ouders of door hen aangewezen personen op school. We streven naar een open communicatie en samenwerking met ouders om de gezondheid en verzorging van elk kind te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Deelname aan het Koekoekskoor op woensdagmiddag
Integratie met peuterspeelzaal Pino en BSO
TSO aanbod met verschillende workshops
Gezamenlijke ruimtes met onze kinderopvang
Gebruik Koekoeksplein en besloten achterplein

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Kindcentrum De Koekoek

Gedetailleerde Uitleg Over Onze Educatieve Ondersteuningsmethoden

Op Kindcentrum De Koekoek staat een veilig en stimulerend sociaal klimaat centraal voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Onze toegewijde leerkrachten creëren samen met de kinderen een positieve sfeer in de klas. Binnen ons leerstofjaarklassensysteem bieden wij gepersonaliseerde zorg en aandacht, waarbij instructies op drie niveaus worden afgestemd op de individuele leerbehoeften. Wij hanteren een handelingsgerichte werkwijze (HGW) met duidelijke uitgangspunten. Deze principes richten zich op de onderwijsbehoeften van de leerling, de interactie binnen de groep en de cruciale rol van de leerkracht. We benutten de kennis van leerkracht, leerling en ouders om effectieve leerdoelen te formuleren en de sterke punten van iedereen te maximaliseren. Samenwerking en doelgericht werken vormen de basis voor groei. Het proces start met een groepsoverzicht dat factoren, behoeften en doelen per leerling in kaart brengt. Dit overzicht is essentieel voor de groepsplannen en de overdracht naar volgende klassen. Wanneer een leerling sneller of langzamer leert, of moeite heeft met sociale interacties, wordt dit gemonitord. De leerkracht bespreekt de observaties met de ouders en schakelt, indien nodig, de intern begeleider (IB'er) in. Samen met de IB'er analyseren we de specifieke onderwijsbehoeften en de reeds ondernomen stappen. We bepalen gezamenlijk wat de leerling nodig heeft, wat de leerkracht kan doen en hoe ouders en leerling kunnen bijdragen. Aanpassingen aan het groepsplan of een individueel handelingsplan worden gemaakt in overleg met de leerling, IB'er en ouders. De leerkracht voert het plan uit, met ondersteuning van schoolse experts indien gewenst. Kindcentrum De Koekoek biedt specifieke aandacht aan intelligente en hoogbegaafde leerlingen. Deze leerlingen leren anders en hebben behoefte aan meer uitdaging, autonomie en verdieping. Wij bieden verrijkingsonderwijs door middel van compacten en verrijken, waarbij de leerstof waar mogelijk wordt ingekort en aangevuld met uitdagende opdrachten. Deze opdrachten worden wekelijks besproken. Voor leerlingen die extra ondersteuning buiten de groep nodig hebben, organiseren we speciale activiteiten. Voor groep 1-2 is er Kleuterlab, en voor groep 3-4 gebruiken we diverse materialen zoals 'Outside the Box' en 'Denksleutels'. Een aantal leerlingen uit groep 5 en 6 kan deelnemen aan 'Different Day', een ochtend per week met cognitief uitdagende en creatieve activiteiten, gebaseerd op het Day a Week School (DWS) gedachtegoed. De kwaliteit van onze leerkrachten is de sleutel tot leerontwikkeling. Continue professionalisering zorgt ervoor dat onze docenten beschikken over de nieuwste onderwijsmethoden en uitdagende lespraktijken. Dit bevordert niet alleen de directe leerervaringen, maar garandeert ook een duurzame verbetering van het onderwijs voor alle leerlingen op Kindcentrum De Koekoek. Leerplicht informatie voor ouders in Utrecht is beschikbaar via de gemeente Utrecht op www.utrecht.nl/zorg-en-onderwijs/onderwijs/leerplicht, telefonisch via 030-2862660 of per e-mail via leerplicht@utrecht.nl.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolplan Kindcentrum De Koekoek

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 is gebaseerd op kernwaarden die ons onderwijs sturen. 1. Kind Centraal: Wij zetten elk kind centraal, met passie voor onderwijs. Leerlingen krijgen vertrouwen, worden serieus genomen als gesprekspartners en worden aangemoedigd hun talenten te ontdekken en te benutten. 2. Welkom op De Koekoek: Iedereen is welkom om te groeien en plezier te hebben. We zien kansen voor alle kinderen en leerkrachten en bieden een veilige omgeving voor leren en ontwikkelen. Dit doen we samen met betrokken leerkrachten, opvangmedewerkers en ouders. 3. Ambitieus Leren: We dagen leerlingen en leerkrachten uit tot continue ontwikkeling. Dit bevorderen we door verantwoordelijkheid te nemen, te delen en te geven. Onze Ambities en Bouwstenen: 1. Betekenisvol Onderwijs Uitbreiden: Door aan te sluiten bij de belevingswereld van leerlingen, maken we het onderwijs op De Koekoek nog betekenisvoller. Dit verhoogt de betrokkenheid en motivatie, wat leidt tot betere leerresultaten. 2. Samenwerkingen Verrijken en Verdiepen: Leerkrachten, ouders en leerlingen worden actieve partners in de leerontwikkeling. We bieden inzicht in de voortgang en sluiten aan bij de actualiteit en de wereld om ons heen, inclusief lokale wijkverbindingen. 3. Lerende Organisatie: We versterken de onderwijskwaliteit door verbinding en betrokkenheid tussen leerkrachten, leerlingen en ouders. We leren continu hoe we dit als team kunnen optimaliseren en vergroten ons werkplezier door elkaars talenten te benutten. Doelen Schooljaar 2025-2026: 1. Leren en Ontwikkelen: Met 'My Motivations Insights' vergroten we inzicht in drijfveren voor teamgroei en samenwerking. We stimuleren verbinding in de minibouw en onderzoeken flexibele groepsindelingen. Het spelende en lerende aanbod wordt verrijkt en we implementeren een nieuw rapport/portfolio voor kindontwikkeling. 2. Werkbare Doorgaande Lijn Gesprekscyclus: We ontwikkelen een heldere visie op ontwikkeling en leren, koppelen deze aan opbrengsten en bepalen hoe we deze bespreken met leerlingen en ouders. Een doorlopende lijn in gesprekken, rekening houdend met leeftijd en inspanning, wordt gecreëerd, inclusief een handreiking voor de minibouw. 3. Verbeteren Taal- en Leesonderwijs: We waarborgen een doorgaande lijn in geletterdheid vanaf de minibouw, de overgang naar groep 3 en de leesmethodes. Ons doel is 95% enthousiaste lezers van groep 1-8. Taalonderwijs wordt verbonden met wereldoriëntatie en thema's; de bibliotheek blijft een aantrekkelijke plek. 4. Rekenen: We realiseren een consequente leerlijn voor automatisering in alle groepen, conform onze kwaliteitskaart. 5. Cultuur en Creatieve Vorming: Ons cultuurplan wordt geactualiseerd en we onderzoeken aansluiting bij 'De Vreedzame School' en burgerschapsvorming. 6. Vreedzaam: In alle groepen besteden we aandacht aan gouden en zilveren weken. Leerlingen reflecteren jaarlijks op hun functioneren, wat wordt meegenomen in voortgangsgesprekken. Culturele en religieuze feesten zoals Kerst, de Ramadan en het Suikerfeest worden besproken.

Hoe waarborgt Kindcentrum De Koekoek de onderwijskwaliteit?

Kindcentrum De Koekoek werkt systematisch aan onderwijskwaliteit door middel van kwaliteitszorg. Dit omvat het bepalen, bewaken, borgen en verbeteren van ons onderwijs. 1. Pedagogisch en Didactisch Handelen: We creëren een werkklimaat waarin medewerkers zorgen voor een veilig pedagogisch klimaat en effectief didactisch handelen. Medewerkers krijgen begeleiding en instrumenten voor reflectie op functioneren, vastgelegd in een Persoonlijk Ontwikkelplan (POP). Jaarlijkse gesprekken over drijfveren en behoeften ondersteunen persoonlijke groei. Medewerkers worden gestimuleerd en gefaciliteerd in hun ontwikkeling, met ondersteuning van schoolopleiders en specialisten. Observaties en metingen monitoren de voortgang. 2. Ontwikkeling en Resultaten van Leerlingen: We volgen leerlingen intensief om hun onderwijsbehoeften te identificeren en proactief te handelen bij stagnatie of versnelde ontwikkeling. Leerkrachten en intern begeleiders reflecteren periodiek op tussenresultaten om het vervolgaanbod te bepalen. Voor groepen 1-2 gebruiken we het observatiesysteem 'KIJK!' voor sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling. Vanaf groep 2 toetsen we basisvaardigheden, aangevuld met Cito-toetsen in ParnasSys voor groepen 3-8. Jaarlijks verantwoorden we opbrengsten in de schoolgids en analyseren deze voor verbeterplannen, gecoördineerd door de intern begeleider. 3. Evaluatie en Tevredenheid: Om de effectiviteit van ons onderwijs te meten, houden we elke vier jaar een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers, ouders en leerlingen. Het sociaal-emotioneel functioneren van leerlingen wordt tweemaal per jaar gemonitord met 'Hart en Handen' (LVS IEP). De resultaten informeren nieuw beleid en het schoolplan en worden besproken in teambijeenkomsten, met de leerlingenraad en de medezeggenschapsraad. Uitkomsten worden teruggekoppeld aan ouders. 4. Evaluatie Ambities en Jaarplan Doelen: Ambities zijn vastgelegd in het schoolplan, met jaarlijkse uitwerkingen in de jaarplannen. Deze plannen worden teambreed geëvalueerd en aangepast om de schoolplanambities te realiseren. De jaarplannen worden ook met de medezeggenschapsraad besproken. Wetenschappelijk Onderzoek en Kwaliteitsborging: Kindcentrum De Koekoek werkt samen met het Nationaal Regieorgaan Onderwijs (NRO) en het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO). Jaarlijks ontvangen we rapporten over onze onderwijsopbrengsten, gebaseerd op geanonimiseerde toets- en persoonsgegevens van leerlingen. Deze gegevens worden veilig gedeeld met het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het NRO om de onderwijskwaliteit te monitoren. Ouderlijke toestemming blijft van kracht, maar kan op verzoek worden gewijzigd. Bezwaar tegen gegevensverwerking is jaarlijks mogelijk via de schoolleider.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Koekoek Utrecht

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Koekoek Utrecht geloven we in een naadloze overgang van kinderopvang naar basisonderwijs. Daarom werken we intensief samen met vooraanstaande peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in de regio. Onze partnerschappen met Kind & Co Ludens, CursusBSO en Monkey Moves garanderen een hoogwaardige opvang en educatie, afgestemd op de unieke behoeften van elk kind. Deze organisaties hebben elk een eigen, sterke identiteit, wat zorgt voor een divers en kwalitatief aanbod. U vindt de contactgegevens van al onze samenwerkingspartners op onze website, zodat u eenvoudig de juiste keuze kunt maken. We staan altijd open voor nieuwe samenwerkingen om het kinderopvangaanbod voor onze ouders te optimaliseren, omdat we begrijpen hoe belangrijk deze faciliteit is voor gezinnen. In ons centrum is ook peuterspeelzaal Pino gevestigd (maandag t/m woensdag). Aanmelden hiervoor verloopt via Kind & Co Ludens. Onze toegewijde aannamecoördinator, Marjet van der Maale, begeleidt zorgvuldig de overgang en overdracht van kinderen die instromen in groep 1, om een soepele start te verzekeren.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Kindcentrum De Koekoek voor de allerkleinsten?

Kindcentrum De Koekoek biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, met een focus op vroege ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool. Dit omvat nauwe samenwerking met gespecialiseerde kinderopvangorganisaties die zich richten op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze partnerschappen waarborgen een stimulerende leeromgeving die de nieuwsgierigheid prikkelt en de basis legt voor toekomstig succes. Daarnaast faciliteren wij als integraal kindcentrum een doorlopende leerlijn, waarbij de ontwikkeling van het jonge kind centraal staat in alle activiteiten en programma's.

Kindcentrum De Koekoek biedt een rijk en ondersteunend programma voor jonge kinderen, met een focus op vroege ontwikkeling en een soepele overgang naar de basisschool. Dit omvat nauwe samenwerking met gespecialiseerde kinderopvangorganisaties die zich richten op voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze partnerschappen waarborgen een stimulerende leeromgeving die de nieuwsgierigheid prikkelt en de basis legt voor toekomstig succes. Daarnaast faciliteren wij als integraal kindcentrum een doorlopende leerlijn, waarbij de ontwikkeling van het jonge kind centraal staat in alle activiteiten en programma's.

Ontdek de voordelen van onze kinderopvangpartnerships.
Meer weten over Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang?
Ontdek ons integrale kindcentrum concept.

Met welke partners werkt onze basisschool samen voor het jonge kind?

Kindcentrum De Koekoek werkt samen met gerenommeerde kinderopvangpartners om een complete service te bieden aan jonge kinderen en hun gezinnen. Zo onderhouden we een sterke band met Kind & Co Ludens, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en educatieve programma's. Ook CursusBSO is een gewaardeerde partner, die zorgt voor kwalitatieve naschoolse opvang. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een doorlopende ontwikkeling te garanderen, van de vroegste jaren tot aan de start van het basisonderwijs.

Kindcentrum De Koekoek werkt samen met gerenommeerde kinderopvangpartners om een complete service te bieden aan jonge kinderen en hun gezinnen. Zo onderhouden we een sterke band met Kind & Co Ludens, een organisatie die bekend staat om haar hoogwaardige kinderopvang en educatieve programma's. Ook CursusBSO is een gewaardeerde partner, die zorgt voor kwalitatieve naschoolse opvang. Deze samenwerkingen stellen ons in staat om een doorlopende ontwikkeling te garanderen, van de vroegste jaren tot aan de start van het basisonderwijs.

Team | Kindcentrum De Koekoek in Utrecht | [2025] Schoolregister