De Oase in Utrecht

Het team van De Oase in Utrecht

Current section: team
Belcampostraat 9
3544 Utrecht

Zie hier hoe het team van De Oase is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Oase. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Oase bij jullie?

Ontdek hoe goed De Oase bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Oase zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86%)
Man (14%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Oase. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.5%)
25-35 jaar (31.8%)
35-45 jaar (36.4%)
45-55 jaar (15.9%)
55-65 jaar (11.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Oase werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.8%)
Direct ondersteunend personeel (18.6%)
Indirect ondersteunend personeel (4.7%)
Management (7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Oase gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging bij Afwezigheid: Continuïteit van Onderwijs op De Oase

Bij Basisschool De Oase staat de continuïteit van het onderwijs voorop, zelfs wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is wegens ziekte of verlof. We zetten ons volledig in om de impact op uw kind te minimaliseren en een stabiele leeromgeving te garanderen. Onze eerste prioriteit is interne flexibiliteit. We onderzoeken de mogelijkheden om de lessen op te vangen met collega's die extra uren beschikbaar hebben of met onze getalenteerde parttime leerkrachten. Daarnaast maken we effectief gebruik van een specifieke invalpool binnen onze scholengroep, wat ons in staat stelt om snel en efficiënt gekwalificeerde vervangers te regelen. Indien interne oplossingen op het moment van afwezigheid niet direct voorhanden zijn, zoeken we naar creatieve oplossingen binnen de school. Dit kan betekenen dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen. Hoewel we begrijpen dat dit niet de ideale situatie is, passen we dit alleen toe als er geen andere haalbare optie is, altijd met het welzijn van de leerlingen als leidraad. In uitzonderlijke gevallen waarin er geen geschikte vervanging gevonden kan worden, kunnen ouders gevraagd worden om hun kind thuis te houden. We realiseren ons dat dit logistieke uitdagingen met zich mee kan brengen, met name vanwege werkverplichtingen. Daarom bieden we in dergelijke situaties altijd een vangnet: uw kind is welkom op school en krijgt een tijdelijke plek in een andere groep, zodat opvang altijd gegarandeerd is. Alle beslissingen worden genomen met de grootste zorg en aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Ouders worden proactief geïnformeerd over de situatie via Social Schools, zodat u altijd op de hoogte bent. Ons doel is om de rust, structuur en een consistente leerervaring voor alle leerlingen van De Oase te waarborgen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Een grote school met een vertrouwd gevoel

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning op Basisschool De Oase: Ons Specialisten Team

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Expertise voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsondersteuning
Gediplomeerd Orthopedagoog
Specialist Rekenen en Wiskunde
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Kinderen

Toelichting van de school:

Op basisschool De Oase in Utrecht bieden we op maat gemaakte ondersteuning en verrijking. We hanteren het bewezen instructiemodel van Expliciete Directe Instructie (EDI) voor gerichte en actieve leerbegeleiding. Onze focus ligt op de Handelingsgerichte Werkwijze (HGW) om optimaal aan te sluiten bij individuele leerbehoeften. Onze taal- en rekencoördinatoren werken nauw samen met leerkrachten en intern begeleiders. Zij adviseren, analyseren leerresultaten en ontwikkelen ons onderwijsaanbod doorlopend. De kwaliteitscoördinator waarborgt de uitvoering van ons onderwijsbeleid en ondersteunt het team bij het vertalen van onderwijsdoelen naar de dagelijkse praktijk. Voor kinderen die extra uitdaging of juist ondersteuning nodig hebben, bieden we gespecialiseerde hulp. Deze zorg wordt altijd afgestemd op het kind, in nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten, om optimale ontwikkeling te garanderen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Kinderen
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn
Expert Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Toelichting van de school:

De Oase bevordert een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling voor alle leerlingen. Met het programma De Vreedzame School leren kinderen samenwerken, conflicten oplossen en verantwoordelijkheid nemen, wat integraal onderdeel is van ons schoolklimaat. We besteden extra aandacht aan groepsvorming met de Gouden Weken en Zilveren Weken, gebaseerd op de fasen van groepsdynamica. Onze school beschikt over expertise in weerbaarheidstrainingen zoals Rots en Water, die het zelfvertrouwen en de sociale vaardigheden van kinderen versterken. We bieden maatwerkondersteuning en werken samen met ouders en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Deelname aan de Week van de Lentekriebels en Paarse Vrijdag onderstreept onze inzet voor inclusie en welzijn.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Op Maat Gemaakt

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gedragsondersteuning
Specialist Gedrag en Leren

Toelichting van de school:

Basisschool De Oase legt een sterke nadruk op de sociaal-emotionele ontwikkeling en biedt gerichte ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze kwaliteitscoördinatoren ondersteunen het team bij het analyseren van onderwijsbehoeften en het versterken van pedagogische en didactische strategieën. Bij extra begeleidingsbehoefte werken we samen met ouders en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs om effectieve arrangementen te realiseren en te integreren in de klaspraktijk. We geloven in een gezamenlijke aanpak waarbij maatwerk centraal staat, zodat elk kind zich met vertrouwen en plezier kan ontwikkelen binnen onze schoolgemeenschap.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Externe Expertise

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen interne specialisten hebben voor motorische en lichamelijke ontwikkeling, werken we nauw samen met een gespecialiseerde Cesar therapeut. Deze therapeut observeert en begeleidt kinderen op school waar nodig, met als doel hun fysieke ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat ook op dit gebied deskundige zorg beschikbaar is voor onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Oase biedt zorgzame ondersteuning voor medische handelingen en persoonlijke verzorging. Meerdere collega's zijn BHV-opgeleid en EHBO-gecertificeerd voor eerste hulp bij incidenten. Voor specifieke zorgbehoeften maken we individuele afspraken met ouders, vastgelegd in een medisch protocol. We kunnen adviseren via de schoolverpleegkundige of jeugdarts en ondersteunen bij PGB-regelingen indien van toepassing. Ons doel is een veilige en ondersteunende omgeving waar elk kind zich gezien en goed verzorgd voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal
Lokaal projectgroep

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op De Oase Utrecht

Ons Toekomstig Aanbod voor Passend Onderwijs

Basisschool De Oase in Utrecht investeert de komende jaren volop in het verstevigen van een solide onderwijsbodem. Wij streven ernaar om ieder kind een inspirerende, veilige en op maat gemaakte leeromgeving te bieden, waarin persoonlijke groei centraal staat. Ons uitgebreide ondersteuningsaanbod, gericht op inclusief en passend onderwijs, schetst gedetailleerd welke hulp wij als school kunnen bieden en waar onze expertise reikt. We garanderen een zorgvuldige implementatie van dit aanbod, met als doel elk kind optimaal te begeleiden in diens unieke leer- en ontwikkelingspad. Doorlopend onderhouden we nauwe banden met ouders, ons toegewijde team en externe partners. Samen werken we aan onderwijs dat naadloos aansluit bij de individuele behoeften van elk kind, voor een succesvolle schoolloopbaan.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan De Oase Utrecht

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan 2025-2029?

Ons Schoolplan 2025-2029 vormt de leidraad voor de groei en ontwikkeling van Basisschool De Oase. Dit plan, opgesteld in samenwerking met ons toegewijde team, schetst onze huidige positie en de weg vooruit. Een schoolplan is immers essentieel voor gerichte ontwikkeling en het stellen van heldere onderwijsdoelen. Het fungeert als ons kompas, stuurt bewustzijke keuzes aan en bevordert teamwerk voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. We streven ernaar continu te verbeteren, zowel in onze lesmethoden als in de voorbereiding van kinderen op hun toekomst. Voor ouders biedt het schoolplan een transparant inzicht in onze onderwijsfilosofie en onze ambitie om elk kind optimaal te laten ontwikkelen. Ontdek onze speerpunten: Daltononderwijs, Handelingsgericht Werken, Effectief Leesonderwijs, Expliciete Directe Instructie en focus op Gedrag en Sociaal-Emotionele Ontwikkeling.

Hoe realiseren we onze schoolplandoelen effectief?

De doelen uit ons schoolplan worden jaarlijks vertaald naar concrete acties in een gedetailleerd jaarplan. Dit plan bevat specifieke prioriteiten, tijdlijnen en meetbare resultaten. De voortgang wordt nauwlettend gevolgd door de schoolleiding en periodiek geëvalueerd met het voltallige team. Bijsturing vindt plaats waar nodig om optimale resultaten te garanderen. De Medezeggenschapsraad (MR) speelt een cruciale rol in het goedkeuren van het jaarplan en het monitoren van de doelrealisatie. Ons werkverdelingsplan zorgt ervoor dat alle afdelingen betrokken zijn bij de uitvoering van onze schoolplandoelen, met vertegenwoordiging in werkgroepen. De overlegstructuur omvat wekelijks leerjaaroverleg, driewekelijks overleg met leerjaarcoördinatoren en wekelijks schoolleidingsoverleg (MT-KC) voor een efficiënte dagelijkse aansturing. Zes geplande studiedagen in het schooljaar 2025-2026 worden ingezet om de jaarplan-doelen verder te verdiepen en te implementeren.

Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Oase

Toelichting van de school

Basisschool De Oase in Utrecht biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. In ons schoolgebouw bevinden zich zowel de peuterschool als de buitenschoolse opvang (BSO) van Kind & Co Ludens. Hoewel wij een zelfstandige basisschool zijn, zorgt de gedeelde locatie voor een prettige samenwerking en een soepele overgang tussen opvang en school. Onze school werkt nauw samen met andere kinderopvangorganisaties in de wijk. Deze samenwerking is gericht op praktische afstemming, zoals schooltijden en het brengen en halen van kinderen. Zo garanderen we een naadloze dagindeling voor de kinderen en hun ouders, waarbij de ontwikkeling van het jonge kind centraal staat. Belangrijk om te weten is dat een plek op de peuterschool of BSO van Kind & Co Ludens geen voorrang of garantie biedt voor plaatsing op Basisschool De Oase. De aanmelding voor onze basisschool verloopt uitsluitend via het officiële aanmeldsysteem van de gemeente Utrecht. U vindt alle informatie en kunt u aanmelden via www.naardebasisschool.utrecht.nl.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Oase?

Basisschool De Oase Utrecht biedt specifieke programma's ter ondersteuning van de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat toegewijde aandacht voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start in het basisonderwijs. Daarnaast faciliteren we toegang tot hoogwaardige peuteropvang binnen onze schoolomgeving.

Basisschool De Oase Utrecht biedt specifieke programma's ter ondersteuning van de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat toegewijde aandacht voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat essentieel is voor een goede start in het basisonderwijs. Daarnaast faciliteren we toegang tot hoogwaardige peuteropvang binnen onze schoolomgeving.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool De Oase samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool De Oase nauw samen met de peutergroep van Kind&co Ludens. Deze samenwerking waarborgt een harmonieuze overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Kind&co Ludens biedt kwalitatieve kinderopvang die aansluit bij onze onderwijsvisie, waardoor kinderen een vliegende start maken.

Voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool De Oase nauw samen met de peutergroep van Kind&co Ludens. Deze samenwerking waarborgt een harmonieuze overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Kind&co Ludens biedt kwalitatieve kinderopvang die aansluit bij onze onderwijsvisie, waardoor kinderen een vliegende start maken.

Team | De Oase in Utrecht | [2025] Schoolregister