
Het team van Basisschool Jules Verne in Utrecht
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Jules Verne is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Jules Verne. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Jules Verne bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Jules Verne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Jules Verne zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 61.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Jules Verne. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Jules Verne werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Jules Verne gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Leerkrachtvervanging op Basisschool Jules Verne
Bij Basisschool Jules Verne garanderen we een stabiele leeromgeving, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. We zetten alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen en uw kind een prettige dag te bezorgen, zelfs wanneer de vaste leerkracht er niet is. Onze prioriteit is het vinden van een gekwalificeerde invaller om de lesgroep optimaal te begeleiden. Gezien het huidige lerarentekort kan dit soms een uitdaging zijn. In situaties waar een directe vervanger voor de specifieke groep niet direct beschikbaar is, organiseren we interne oplossingen. Een collega-leerkracht kan tijdelijk de groep overnemen, zodat een ingevlogen professional zich kan richten op de groep die anders onbegeleid zou blijven. Als er geen externe invallers beschikbaar zijn, raadplegen we ons interne team van ervaren leerkrachten. Wanneer ook intern geen geschikte oplossing te vinden is, verkennen we de mogelijkheden met gespecialiseerde vakdocenten. We onderhouden waardevolle samenwerkingen met partners zoals 'Talentiko', 'Mad Science', 'Professor Loep' en 'Cultuur en School' voor gespecialiseerde invulling. In uitzonderlijke gevallen, na het uitputten van alle beschikbare opties, kan het noodzakelijk zijn om u te vragen uw kind een dag thuis te laten. We doen er alles aan om dit tot een absoluut minimum te beperken en streven naar een zo spoedig mogelijke terugkeer naar de normale lesstructuur.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
'Op-Eigen-Wijze'
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek onze Ondersteuningsspecialisten op Basisschool Jules Verne
Taal- en Rekenspecialisten voor Succesvol Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Jules Verne in Utrecht besteedt veel aandacht aan de taal- en rekenontwikkeling van elke leerling. Bij ons starten veel kinderen in een meertalige omgeving, waarbij we extra ondersteuning bieden voor een sterke Nederlandse taalbasis. Onze aanpak omvat gerichte taallessen, nauwe samenwerking met logopedisten en expertise in het begeleiden van leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Met de komst van een leescoördinator in schooljaar 2025-2026 versterken we het begrijpend lezen. Deze specialist werkt samen met het team aan optimale leesvaardigheid en de borging van effectieve leesstrategieën. Voor rekenonderwijs bieden we verdiepte instructie en individuele begeleiding. Onze rekenspecialist optimaliseert het rekenaanbod en ontwikkelt interventies op maat. Leerlingen kunnen versnellen of vertragen binnen de rekenleerlijn, aangepast aan hun tempo en leerbehoeften. Ook voor meerbegaafde leerlingen bieden we uitdagende verdieping en verrijking, met specifieke begeleiding door een expert.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Jules Verne staat het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen centraal, met het programma 'De Vreedzame School' als leidraad. Onze leerkrachten worden continu getraind in effectief pedagogisch handelen, ondersteund door een gedragsspecialist. Met het 'Kindbegrip' sociaal-emotioneel volgmodel monitoren we de ontwikkeling van elke leerling. Dit helpt ons om de leerbehoeften, sterke punten en uitdagingen van elk kind te begrijpen, zodat we een veilige en stimulerende leeromgeving kunnen bieden. De overgang naar de midden- en bovenbouw wordt soepel begeleid met klassenbindende activiteiten, verzorgd door een 'Ik sta sterker' specialist. Dit bevordert vertrouwen en een positieve groepsdynamiek.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Jules Verne biedt gespecialiseerde ondersteuning voor gedrag en werkhouding. Onze gedragsspecialist adviseert leerkrachten bij gedragsvragen, en onze intern begeleider beschikt over expertise in trauma sensitief handelen. Hoewel we streven naar een optimale leeromgeving, kunnen we voor leerlingen met zeer lage (IQ < 75) of zeer hoge cognitieve capaciteiten, en voor extreem externaliserend gedrag, niet altijd de benodigde gespecialiseerde zorg bieden. In dergelijke gevallen verwijzen we met zorg door naar gespecialiseerde instellingen, waarbij we ondersteunen bij het vinden van de juiste plek voor het kind. Voor leerlingen met specifieke leerbehoeften op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak, zetten we onze interne expertise in om hen zo goed mogelijk te begeleiden binnen onze schoolmuren.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beperkte Expertise
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor vragen over motorische en lichamelijke ontwikkeling buiten de school kunnen wij u adviseren over mogelijke externe verwijzingen. Basisschool Jules Verne heeft momenteel geen specifieke expertise op het gebied van visuele, auditieve beperkingen of motorische beperkingen die rolstoelgebruik vereisen. Ons schoolgebouw is echter wel uitgerust om toegankelijk te zijn. We denken graag met u mee over externe ondersteuningsmogelijkheden.
Medisch Handelen en Medicatie Toediening door BHV'ers
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij ziekte van uw kind op school, wordt altijd contact opgenomen met de ouders. Medicatie toediening gebeurt na overleg met ouders of, indien nodig, de huisarts. Onze medewerkers, getraind als BHV'ers, mogen uitwendige en orale medicatie toedienen, waarbij ouders verantwoordelijk blijven voor dosering en aanwezigheid. Voor complexe medische zorg zoals injecties of bloedafname, kan onze school geen ondersteuning bieden. Wij volgen hierin het Protocol Medisch Handelen op scholen SPO Utrecht. Ouders worden geadviseerd contact op te nemen met de leerkracht of directeur voor specifieke medische afspraken.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Passend Onderwijs en Extra Ondersteuning Basisschool Jules Verne Utrecht
Ontdek Ons Flexibele Onderwijsmodel
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2028?
Hoe waarborgt Basisschool Jules Verne onderwijskwaliteit?
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Basisschool Jules Verne
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal programma biedt Basisschool Jules Verne voor jonge kinderen?
Basisschool Jules Verne Utrecht biedt specifieke programma's ter ondersteuning van jonge kinderen. Dit omvat een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) om een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière. We zorgen voor een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de ontwikkelingsfase van jonge kinderen, met aandacht voor spelend leren en sociale interactie.
Met welke partnerschappen werkt Basisschool Jules Verne samen voor het jonge kind?
Voor de optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Jules Verne in Utrecht samen met gerenommeerde partners. Een van onze belangrijke samenwerkingsverbanden is met Kind&CO Ludens. Via deze samenwerkingen zorgen we voor een doorlopende leerlijn vanaf de peuteropvang tot aan de basisschool, met een gedeelde visie op educatie en kinderopvang.