Obadjaschool in Urk

Het team van Obadjaschool in Urk

Current section: team
Vlechttuinen 4
8322 Urk

Zie hier hoe het team van Obadjaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Obadjaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Obadjaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Obadjaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Obadjaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 79.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (79.5%)
Man (20.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Obadjaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (25%)
25-35 jaar (17.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (15%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (2.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (20.4%)
35-45 jaar (26.1%)
45-55 jaar (24.4%)
55-65 jaar (21.6%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Obadjaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (43.6%)
Direct ondersteunend personeel (56.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Obadjaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op de Obadjaschool

De Obadjaschool garandeert continuïteit in het onderwijs door een efficiënt systeem voor personeelsvervanging. We beschikken over een eigen invalpool om snel te kunnen anticiperen op onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Momenteel ervaren we, net als veel andere scholen, een uitdaging in het vinden van voldoende gekwalificeerd invalpersoneel. Om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen, werken we daarom nauw samen met een gespecialiseerd uitzendbureau. Deze samenwerking stelt ons in staat om ook bij tijdelijk personeelstekort altijd een passende en ervaren vervanger te vinden. Zo blijft de educatieve ontwikkeling van uw kind op de Obadjaschool altijd gewaarborgd.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam op de Obadjaschool

2

Taal- en Rekenhulp: Extra Ondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Logopedist

Toelichting van de school:

Op de Obadjaschool staat een toegewijde intern begeleider klaar om leerlingen te ondersteunen, minimaal twee dagen per week. Daarnaast werken we nauw samen met professionele logopedisten voor gespecialiseerde screenings en begeleiding. Deze expertise zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke taal- of rekenuitdagingen de extra hulp krijgen die ze nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken. Wij geloven in een proactieve aanpak voor optimale leerresultaten.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Daarom beschikt de Obadjaschool over een gespecialiseerd team bestaande uit een gedragsspecialist en een orthopedagoog. Deze professionals maken deel uit van onze Commissie van de Begeleiding en werken samen om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Wij bieden gerichte ondersteuning bij sociale en emotionele vraagstukken.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Om een optimale leeromgeving te garanderen, zet de Obadjaschool sterk in op gedrag, werkhouding en effectieve taakaanpak. Ons team van experts, bestaande uit een gedragsspecialist, intern begeleider en orthopedagoog, vormt de ruggengraat van onze begeleiding. Deze specialisten, allen verbonden aan de Commissie van de Begeleiding, bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen hun concentratie te verbeteren, een positieve werkhouding te ontwikkelen en leerdoelen efficiënt te behalen. Samen werken we aan succesvol leren.

2

Motorische & Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

De Obadjaschool besteedt veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Hiervoor hebben we gespecialiseerde begeleiding van een fysiotherapeut en logopedist. We onderhouden een nauwe samenwerking met het nabijgelegen 'het Dok' om onze leerlingen de best mogelijke zorg te bieden. Indien nodig kunnen ook andere medische specialismen worden ingeschakeld, zodat er voor elke leerling een passende oplossing gevonden wordt voor hun specifieke behoeften.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische professionals op school hebben voor dagelijkse medische handelingen of intensieve persoonlijke verzorging, streven we ernaar om waar nodig ondersteuning te faciliteren. We werken samen met externe partners en ouders om de zorgbehoeften van leerlingen zo goed mogelijk te vervullen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Aparte werkplekken
Aangepaste leermiddelen
Iedere leerling heeft zijn eigen laptop
Speellokaal i.s.m. Petrus Dathenusschool
Sporthal 'de Vlechttuinen'

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op de Obadjaschool

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod

Op de Obadjaschool in Urk brengen we de unieke behoeften van elke leerling nauwkeurig in kaart. De individuele leerlingplannen (OPP) documenteren deze kenmerken, en wij analyseren ze grondig om gerichte conclusies en effectieve interventies te formuleren op zowel groeps- als schoolniveau. Vaak signaleren we bij onze leerlingen uitdagingen op het gebied van leren en gedragsregulatie. Daarom gedijen zij het best in kleine, gestructureerde lesgroepen waar een duidelijke aanpak centraal staat. Dit zorgt voor een veilige en effectieve leeromgeving. Binnen het kader van passend onderwijs faciliteert onze school diverse fysieke voorzieningen om leerlingen optimaal te ondersteunen. Denk hierbij aan speciale werkplekken voor leerlingen die gevoelig zijn voor overprikkeling, groepstafels voor samenwerkend leren, en hulpmiddelen zoals koptelefoons, zitkussens en speciaal aangepast meubilair. Daarnaast zetten we in op afgestemd schrijfmateriaal, laptops, en boeken met een groter lettertype. Digitale leermiddelen, waaronder een digibord en de Alfa-Smart tool, verrijken het leerproces en bieden extra mogelijkheden voor differentiatie. Hiermee waarborgen we dat elke leerling de ondersteuning krijgt die hij of zij nodig heeft om succesvol te zijn. Onze ambitie is om 'Zorg in Onderwijs' continu te verbeteren en de samenwerking met gemeenten en samenwerkingsverbanden te versterken. Zo creëren we een gezamenlijke, integrale zorgstructuur voor onze leerlingen en de bredere gemeenschap van Urk. We streven ernaar om onze ondersteuningsmogelijkheden voortdurend uit te breiden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Obadjaschool: Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste verbeterdoelen van de Obadjaschool voor 2023-2027?

De Obadjaschool heeft voor de periode 2023-2027 een ambitieus schoolplan opgesteld met duidelijke verbeterdoelen. Deze doelen vormen de kern van onze onderwijsstrategie en garanderen een toekomstbestendige leeromgeving. Onze speerpunten omvatten de implementatie van een pedagogische en onderwijskundige visie die aansluit bij de specifieke ondersteuningsbehoeften van elke leerling. We focussen op effectieve didactiek, pedagogiek, kwaliteitszorg en het gebruik van geavanceerde observatie-instrumenten. Daarnaast hanteren we het model 'Opbrengstgericht werken in 4D' om de leerresultaten continu te optimaliseren. We streven naar een aantrekkelijke schoolomgeving met een rijke en stimulerende leeromgeving die de ontwikkeling van onze leerlingen bevordert. Vanuit onze levensbeschouwelijke identiteit besteden we veel aandacht aan burgerschapsonderwijs. Hierbij staat de persoonlijke vorming van de leerling, met al zijn unieke gaven en talenten, centraal. We geloven dat dit essentieel is voor de brede ontwikkeling van elk kind.

Welke aanvullende doelen heeft de Obadjaschool voor het komende jaar?

Naast de overkoepelende verbeterdoelen voor de komende vier jaar, heeft de Obadjaschool specifieke doelen geformuleerd voor het komende jaar. Deze zijn gericht op verdere professionalisering en optimalisatie van onze dienstverlening. We zetten in op het realiseren van uitstekende arbeidsomstandigheden, met een sterke focus op de gezondheid en het welzijn van ons toegewijde personeel. Dit draagt bij aan een positieve werksfeer en verhoogt de effectiviteit in de klas. Verder werken we aan het ontwikkelen en actualiseren van ons schoolconcept, specifiek gericht op het bieden van hoogwaardig gespecialiseerd onderwijs. Dit omvat ook de ontwikkeling van een heldere visie op burgerschapsonderwijs en de bijbehorende lesmaterialen. De school ontwikkelt een visie op pedagogisch handelen met een concrete pedagogische aanpak. Dit wordt ondersteund door een vernieuwd leermiddelenbeleid, gebaseerd op onze visie op leren en onderwijzen. Ook verbeteren we onze communicatie om de herkenbaarheid en zichtbaarheid van onze reformatorische identiteit te versterken. We intensiveren de contacten met ouders door middel van panelgesprekken over specifieke thema's. Daarnaast formuleren scholen een visie op pedagogisch handelen en een implementatieplan. We werken aan beleid voor leerlingbetrokkenheid en het creëren van een cultuur van waardering en stimulering, inclusief preventief ziekteverzuimbeleid.

Hoe wordt de voortgang van de schoolse doelen gemonitord?

De voortgang van alle vastgestelde doelen binnen de Obadjaschool wordt nauwgezet gemonitord via het systeem Mijnschoolplan in ParnasSys. Alle doelstellingen zijn geïntegreerd in onze jaarplannen voor de komende vier jaar. Deze jaarplannen worden jaarlijks geëvalueerd. De resultaten en evaluaties worden uitgebreid besproken binnen het onderwijsteam, het managementteam en met de directie. Deze inzichten worden tevens gedeeld met de GMR (Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad) om transparantie en draagvlak te waarborgen.

Downloaden

Speciaal Aanbod Jonge Kind Obadjaschool Urk

Toelichting van de school

De Obadjaschool in Urk biedt een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een sterke basis voor elk kind, waarbij persoonlijke aandacht en ontwikkelingsgericht onderwijs centraal staan. Ons onderwijs is afgestemd op de unieke behoeften van jonge kinderen. Door middel van spelend leren en ontdekken, ontwikkelen zij belangrijke sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven op de Obadjaschool in Urk.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op de Obadjaschool?

De Obadjaschool in Urk biedt een speciale Junior Kleuterklas (JRK) aan. Deze klas is specifiek ontworpen voor leerlingen in groep 1 en 2 en richt zich op een optimale ontwikkeling en een prettige start op de basisschool. We zorgen voor een veilige en uitdagende leeromgeving.

De Obadjaschool in Urk biedt een speciale Junior Kleuterklas (JRK) aan. Deze klas is specifiek ontworpen voor leerlingen in groep 1 en 2 en richt zich op een optimale ontwikkeling en een prettige start op de basisschool. We zorgen voor een veilige en uitdagende leeromgeving.

Onze basisschool in Urk heeft een speciale Junior Kleuterklas (JRK) voor leerlingen van groep 1 en 2. Deze groep is ingericht om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen en biedt extra ondersteuning en uitdaging voor onze jongste leerlingen.

Werkt de Obadjaschool samen met externe partners voor het jonge kind aanbod?

Op dit moment werkt de Obadjaschool in Urk niet samen met externe partners voor het aanbod voor jonge kinderen. Wij ontwikkelen ons programma intern met ons toegewijde team van ervaren leerkrachten, om zo de beste zorg en begeleiding te garanderen.
Team | Obadjaschool in Urk | [2025] Schoolregister