
Het team van Basisschool Harmpje Visser in Urk
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Harmpje Visser is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Harmpje Visser. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Harmpje Visser bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Harmpje Visser bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Harmpje Visser zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Harmpje Visser. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Harmpje Visser werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Harmpje Visser gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit van Onderwijs bij Basisschool Harmpje Visser
Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zoals bij ziekte, zorgen wij voor een naadloze continuïteit van het onderwijs. Het Managementteam (MT) van Basisschool Harmpje Visser neemt proactief de organisatie van gekwalificeerde vervanging op zich. Dit garandeert dat uw kind altijd kan rekenen op deskundige begeleiding en een gestructureerde lesdag. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces, zodat elke leerling de aandacht en educatie krijgt die hij of zij verdient. Vertrouw op onze snelle en effectieve aanpak voor leerkrachtvervanging.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts voor Extra Ondersteuning op Basisschool Harmpje Visser
Taal en Rekenen: Versterking voor Elke Leerling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Harmpje Visser zetten we ons in om elke leerling optimaal te laten presteren, met een focus op taal en rekenen. We signaleren proactief de onderwijsbehoeften van onze leerlingen door middel van diverse evaluatie-instrumenten. Ons onderwijs is gestructureerd op drie niveÙs, waarbij we de lesstof continu aanpassen aan de individuele leerbehoefte. Dit realiseren we door effectief gebruik te maken van compacten, verrijken en waar nodig versnellen, zodat elke leerling op zijn of haar tempo wordt uitgedaagd. Voor leerlingen die extra verdieping zoeken, bieden we Levelwerk aan. Daarnaast organiseren we interne verrijkingsgroepen en externe peergroepen. Deze groepen bieden een stimulerende omgeving waar kinderen met vergelijkbare interesses en denkwijzen elkaar kunnen ontmoeten. Onze HB-coördinator staat klaar om leerkrachten te ondersteunen, wat zorgt voor een extra laag van deskundige begeleiding. Wij hanteren duidelijke afspraken voor toelating tot de verrijkingsgroepen, om zo de meest passende begeleiding voor iedere leerling te garanderen. Met deze gerichte aanpak creëren we een inspirerende leeromgeving waarin alle kinderen de kans krijgen om hun volledige potentieel te benutten. **Specialisatie Taalontwikkelingsstoornis (TOS):** Naast ons brede aanbod voor taal en rekenen, heeft Basisschool Harmpje Visser zich sterk geprofileerd op het gebied van Taalontwikkelingsstoornis (TOS). Wij zijn een mediumsetting, met als doel integratie, participatie en normalisatie van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften binnen het reguliere onderwijs. Sinds 2012 werken we vanuit een gezamenlijke visie met Kentalis en schoolvereniging Rehoboth. Deze visie is in het schooljaar 2012-2013 tot stand gekomen door intensieve samenwerking, met als kernpunt het aanspreken van alle leerlingen op het reguliere curriculum en hun specifieke onderwijsbehoefte. Dit gebeurt zoveel mogelijk binnen de reguliere onderwijssetting. Concreet betekent dit dat de primaire ondersteuning van de onderwijsbehoeften plaatsvindt binnen de klas, door de reguliere leerkracht en de expertiseleerkracht, met aanvullende ondersteuning van de logopediste en de onderwijsassistente van cluster 2. We plaatsen maximaal 5 TOS-leerlingen per groep, wat de integratie en het reguliere karakter van de klas benadrukt. Het samen zitten in een groep met mede-TOS-leerlingen wordt als positief ervaren. **Onderwijsarrangement Kentalis (Groep 1/2):** Sinds 2019 breiden we onze samenwerking met Kentalis uit met een school-in-schoolconstructie voor leerlingen in groep 1 en 2 die een onderwijsarrangement van Kentalis hebben.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team omvat een Pedagogisch Begeleider die zich richt op zowel groepsgerichte als individuele preventieve ondersteuning. Deze specialist biedt tevens coaching aan leerkrachten en zorgt, in samenwerking met de leerkracht, voor een naadloze afstemming met externe professionals zoals POH-GGZ/SGGZ. Deze samenwerking waarborgt een integrale en systemische aanpak, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind centraal staan. We streven naar een holistische benoeming van ondersteuning, waarbij het sociaal-emotionele aspect van groot belang is. **Maatschappelijke Ondersteuning:** Indien extra ondersteuning van externe partijen gewenst is, werken wij nauw samen met Schoolmaatschappelijk Werk. Deze professional is regelmatig op school aanwezig om ouders, leerkrachten en kinderen te adviseren over gezondheid en welzijn. In overleg met ouders kunnen we ook samenwerken met gemeentelijke instanties of jeugdhulpverleningsorganisaties. **Samenwerking met GGZ-Professionals:** Bij noodzaak voor externe hulp, is onze werkwijze gebaseerd op gezamenlijke inspanningen van ouders, school en externe hulpverleners. In gezamenlijke overleggen stellen we doelen vast en verdelen we de verantwoordelijkheden, met als primair uitgangspunt een systemische aanpak voor optimale resultaten.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Harmpje Visser excelleert in het begeleiden van leerlingen met uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze Pedagogisch Begeleider biedt proactieve ondersteuning, zowel op groepsniveau als individueel. Daarnaast hebben we de expertise van een interne en externe gedragsdeskundige van het Samenwerkingsverband beschikbaar. Deze specialisten bieden waardevolle inzichten en strategieën om leerlingen optimaal te ondersteunen in hun leerproces en gedragsontwikkeling. Door deze gecombineerde expertise creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elke leerling zich kan ontwikkelen en succesvol kan zijn, ongeacht de uitdagingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fysieke Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wij onderhouden een nauwe samenwerking met een fysiotherapeut uit de vrije vestiging. Deze professional is meerdere dagdelen per week op school aanwezig om leerlingen te behandelen en advies te geven. Daarnaast werken we samen met de ambulante begeleider van cluster 3, gevestigd bij De Twijn in Zwolle. Deze samenwerking zorgt voor een brede ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Integrale Aanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met de ambulante begeleider van cluster 3, gevestigd bij De Twijn in Zwolle. Deze samenwerking garandeert een gecoördineerde en deskundige aanpak.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Harmpje Visser
Ons Toegewijde Support Systeem voor Uw Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool Harmpje Visser
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?
Hoe bewaakt en realiseert Basisschool Harmpje Visser haar onderwijsdoelen?
Downloaden
Download hier ons uitgebreide schoolplanSpeciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Harmpje Visser
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Harmpje Visser extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Harmpje Visser heeft een gespecialiseerd aanbod voor jonge kinderen, inclusief uitgebreide ondersteuning voor VVE-leerlingen.