Basisschool Bernardus in Ulicoten

Het team van Basisschool Bernardus in Ulicoten

Current section: team
Bernardusstraat 13
5113 Ulicoten

Zie hier hoe het team van Basisschool Bernardus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Bernardus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Bernardus bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Bernardus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Bernardus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Bernardus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (14.3%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (42.9%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Bernardus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Bernardus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging bij Basisschool Bernardus: Zekerheid voor Kwalitatief Onderwijs

Bij Basisschool Bernardus zorgen we ervoor dat uw kind altijd deskundige begeleiding krijgt, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. Voor korte periodes van afwezigheid kijken we primair intern naar beschikbare collega's. Denk hierbij aan onze duo-leerkrachten of leerkrachten die momenteel geen vaste groep begeleiden. Deze interne oplossingen stellen ons in staat om de continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs naadloos te waarborgen. Indien een interne oplossing niet haalbaar is, doen we een beroep op onze zorgvuldig samengestelde invalpoule. Deze pool bestaat uit ervaren onderwijsprofessionals die flexibel inzetbaar zijn. In uitzonderlijke gevallen, en dankzij onze kleinschalige groepen en de zelfstandigheid van onze leerlingen, kunnen we klassen tijdelijk combineren. Dit is een weloverwogen keuze die de leerervaring van uw kind ten goede komt. Voor langdurige vervangingen maken we gebruik van een specifieke vervangingspool binnen onze stichting, Het Groene Lint. Hierin werken gekwalificeerde leerkrachten die werkzaam zijn op scholen onder ons bestuur. Dit garandeert een stabiele en hoogwaardige invulling van de lesuren, zodat de educatieve ontwikkeling van uw kind altijd centraal staat.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Bernardusschool kijkt naar de onderwijsbehoefte van elk kind. Jaarlijks bekijken we hoe we in ons aanbod combinaties kunnen maken zodat we maatwerk kunnen leveren. Wat houdt dat in de praktijk in?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Bernardus

2

Verbeteren van Taal- en Rekenenvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gedragsspecialist in Opleiding

Toelichting van de school:

Op Basisschool Bernardus zetten we ons dagelijks in om de taal- en rekenvaardigheden van alle leerlingen te optimaliseren. Onze toegewijde intern begeleider en onze gedragsspecialist in opleiding werken nauw samen om de leerplannen te verrijken en individuele ondersteuning te bieden waar nodig. Dit team zorgt voor een solide basis in deze essentiële vakgebieden, zodat elke leerling zijn of haar potentieel kan bereiken.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen staat centraal bij Basisschool Bernardus. Onze intern begeleider biedt gerichte ondersteuning en begeleidt leerlingen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en emotionele veerkracht. Voor specifieke expertise werken we samen met partners binnen onze stichting en het samenwerkingsverband, om zo de beste zorg voor elk kind te garanderen.

1

Gedrag, Werk Houding en Taak Aanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool Bernardus stimuleert een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak bij alle leerlingen. Onze intern begeleider coördineert de ondersteuning op dit gebied, met speciale aandacht voor gedragsuitdagingen en leerstrategieën. Daarnaast volgt een van onze leerkrachten de opleiding tot gedragsspecialist, wat onze interne expertise verder versterkt en ons in staat stelt om op maat gemaakte oplossingen te bieden.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke motorisch specialist in huis hebben, hecht Basisschool Bernardus veel waarde aan de brede ontwikkeling van elk kind. We benutten onze samenwerkingsverbanden met andere scholen binnen de stichting en het bredere onderwijsnetwerk. Als er specifieke behoeften zijn op het gebied van motorische of lichamelijke ontwikkeling, zoeken we actief naar externe expertise om onze leerlingen optimaal te ondersteunen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging Assistentie

Beschikbare specialisten:

Leerkracht met Verpleegkundige Achtergrond

Toelichting van de school:

Basisschool Bernardus zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving, ook op het gebied van medische zorg en persoonlijke verzorging. Een van onze leerkrachten beschikt over een waardevolle verpleegkundige achtergrond en kan specifieke ondersteuning bieden waar nodig. Voor aanvullende expertise werken we nauw samen met externe partners, om zo te voldoen aan de individuele zorgbehoeften van onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
De school is gevestigd in een Dorpshuis met mogel

Op Maat Gemaakte Ondersteuning: Zo Stimuleren Wij Elke Leerling op Basisschool Bernardus

Ontdek Ons Aanbod: Extra Hulp en Begeleiding voor Succesvol Leren

Basisschool Bernardus zet zich volledig in voor de optimale ontwikkeling van al onze leerlingen. Wij bieden een rijk en divers ondersteuningsaanbod om aan te sluiten bij de unieke leerbehoeften van elk kind. Ons SchoolOndersteuningsProfiel (SOP) biedt een gedetailleerd overzicht van onze aanpak. U vindt dit uitgebreide document onder het kopje 'Downloads' op onze website, waar u ook de meest actuele informatie vindt over het SOP van Basisschool Bernardus. Binnen ons samenwerkingsverband met andere scholen, ontwikkelen we continu ons aanbod voor extra ondersteuning. Momenteel focussen we gezamenlijk op de volgende belangrijke gebieden: meer- en hoogbegaafdheid, Nederlands als Tweede Taal (NT2), pedagogisch handelen en vroegsignalering in nauwe samenwerking met voorschoolse instellingen zoals Kober. Dit stelt ons in staat om een breed scala aan leertrajecten te faciliteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan en Educatieve Doelen

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan, met name Deel A in PowerPoint-formaat, schetst onze visie voor de toekomst. Deel B en de gedetailleerde uitwerking van onze meerjarenplannen zijn opvraagbaar. Ons gewaagde doel, zoals vastgelegd in het koersplan van Het Groene Lint, is om kinderen een optimaal en breed ontwikkelingsrecht te bieden. We geloven dat gelukkige, nieuwsgierige kinderen gedijen bij spelenderwijs leren en uitdaging. Tegen 2030 willen we, als Integraal Kindcentrum, een doorlopende ontwikkelingslijn garanderen vanaf de aanmelding, waarbij alle kinderen een brede en optimale ontwikkeling doormaken. Om dit te realiseren, hebben we vorig schooljaar de samenwerking met de kinderopvang versterkt. Dit heeft geleid tot een kwaliteitskaart die onze aanpak beschrijft. Gezamenlijk onderzoeken we de mogelijkheden en wensen van ouders, kinderopvang en school om de integrale samenwerking verder te ontwikkelen vanuit een gedeelde visie op brede ontwikkeling en een rijke speelleeromgeving. Ons hogere doel is om als bevlogen team inspirerend onderwijs te bieden. We ontwikkelen kennis, vaardigheden en talenten, zodat onze leerlingen optimaal voorbereid zijn op een dynamische samenleving. De leerkracht fungeert als coach, specialist en begeleider, met hoge verwachtingen en een focus op de professionele ontwikkeling van het team. We stimuleren de onderzoekende houding en het eigenaarschap van leerlingen over hun leerproces, in nauwe samenwerking met ouders. Gepersonaliseerd leren binnen een gestructureerde omgeving waarborgt de ontwikkeling van relatie, autonomie en competentie, essentieel voor motivatie en groei.

Hoe monitort Basisschool Bernardus het behalen van schoolse doelen?

Conform de kwaliteitsnota van bestuur S.K.O. Het Groene Lint, houden we onze kwaliteitsdoelen jaarlijks bij in een monitor. Hierin registreren we onze resultaten tweemaal per jaar en bespreken deze met het bestuur. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op met specifieke doelen en een planning. Dit plan wordt in juni geëvalueerd, waarna het nieuwe jaarplan voor het komende schooljaar wordt opgesteld. Zowel de evaluatie als het nieuwe jaarplan zijn opvraagbaar bij de directie van Basisschool Bernardus.

Stimulerend Programma voor Jonge Kinderen bij Basisschool Bernardus Ulicoten

Toelichting van de school

Basisschool Bernardus biedt een geïntegreerd concept voor kinderen van 0 tot 12 jaar, in samenwerking met Kober kinderopvang. Deze unieke combinatie van onderwijs en opvang onder één dak sluit perfect aan bij de hedendaagse onderwijsbehoeften. Door nauwe organisatorische en inhoudelijke samenwerking garanderen we een soepele doorlopende leerlijn. Dit minimaliseert de overstap van voorschoolse opvang, zoals de peuterspeelzaal, naar het basisonderwijs. Sinds het schooljaar 2023-2024 intensiveren we onze samenwerking met Kober kinderopvang. Deze professionalisering zet zich voort in het huidige schooljaar en het komende schooljaar 2024-2025, met als doel een optimale ontwikkeling voor elk jong kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Bernardus specifieke programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Bernardus heeft geen aparte aanvullende programma's specifiek voor jonge kinderen, maar integreert hun ontwikkeling binnen het reguliere onderwijs en de samenwerking met kinderopvang.

Met welke kinderopvangorganisatie werkt Basisschool Bernardus samen voor het jonge kind?

Basisschool Bernardus werkt nauw samen met Kober kinderopvang om een doorlopende leerlijn te waarborgen voor de jongste leerlingen.

Basisschool Bernardus werkt nauw samen met Kober kinderopvang om een doorlopende leerlijn te waarborgen voor de jongste leerlingen.

Team | Basisschool Bernardus in Ulicoten | [2025] Schoolregister