
De resultaten van Basisschool Bernardus in Ulicoten
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Bernardus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Bernardus bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Bernardus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Bernardus
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit niveau wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Deze 85% fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Basisschool Bernardus.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Basisschool Bernardus
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons streven is om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit ambitieuze niveau te laten excelleren. De onderwijsinspectie stelt per school een specifiek streefniveau vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, dat dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau op Basisschool Bernardus, wordt individueel bepaald en weerspiegelt onze toewijding aan de ontwikkeling van elke leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Bernardus?
Het kiezen van de juiste vervolgstap na de basisschool is cruciaal voor de leerontwikkeling van uw kind. Basisschool Bernardus in Ulicoten geeft een weloverwogen schooladvies, afgestemd op de individuele capaciteiten en ambities van elke leerling. Ons schooladvies is opgebouwd uit een combinatie van een enkelvoudig diplomaperspectief en een eventueel plaatsingsadvies. Het diplomaperspectief geeft het hoogst haalbare diploma in het voortgezet onderwijs aan, zoals vmbo-t, havo of vwo. Het plaatsingsadvies kan specifieker zijn en aangeven welke brugklas of onderwijsvorm de beste startkans biedt voor het behalen van dit diploma. Soms kan het plaatsingsadvies afwijken van het diplomaperspectief. Een leerling kan bijvoorbeeld een havo-advies krijgen met een plaatsingsadvies voor een havo/vwo-brugklas. Dit zorgt ervoor dat elke leerling op de juiste plek start en de beste begeleiding krijgt om succesvol te zijn in het voortgezet onderwijs. Onze schooladviescommissie, bestaande uit ervaren onderwijsprofessionals, stelt deze adviezen zorgvuldig op. Wij streven ernaar dat 100% van onze leerlingen na drie jaar nog steeds succesvol is op de school die wij hebben geadviseerd, wat de kwaliteit van onze adviezen onderstreept. Raadpleeg de sectie 'Resultaten Eindtoets' voor gedetailleerde informatie over de advisering in het schooljaar 2024-2025.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Bernardus: Samen Leren en Groeien
Basisschool Bernardus in Ulicoten stimuleert een brede persoonlijke ontwikkeling bij elk kind. Met een uitdagende leeromgeving en een warme benadering creëren onze toegewijde medewerkers een omgeving waarin kinderen floreren. We erkennen dat elk kind uniek is en zich in een eigen tempo ontwikkelt, met eigen behoeften. Daarom volgen we elk kind nauwlettend op Basisschool Bernardus. Door onze aanpak aan te passen aan individuele behoeften, stimuleren we een optimale ontwikkeling. Dit leidt tot breed ontwikkelde kinderen die de kennis en vaardigheden verwerven die essentieel zijn voor hun toekomst. Daarnaast hechten we veel waarde aan sociaal-emotionele vaardigheden. Met de methode Kwink bieden we gestructureerde ondersteuning voor sociaal-emotioneel leren. Ons team gelooft dat de combinatie van kennis en sociale vaardigheden cruciaal is voor de vorming van jonge mensen.
Samenwerken op Bernardus
Betrokkenheid van leerlingen en team
Vertrouwen in elkaar en de toekomst
Wat is de aanpak van Basisschool Bernardus voor sociale ontwikkeling?
Op Basisschool Bernardus staat 'samen' centraal: samen spelen, samen leren, samenwerken, samen plezier maken en samen stralen. Deze focus bevordert een veelzijdige ontwikkeling bij onze leerlingen. Concrete voorbeelden van onze aanpak zijn schoolvieringen, teambuildingactiviteiten, burgerschapsprojecten en gezamenlijke opdrachten. Ook presentaties zoals spreekbeurten en optredens van onze 'Stralende Sterren' dragen bij aan deze ontwikkeling. Ons gevarieerde aanbod sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen en is gericht op hun algehele ontwikkeling, met speciale aandacht voor sociale vaardigheden.
Hoe registreert Basisschool Bernardus sociale vooruitgang?
Basisschool Bernardus maakt gebruik van specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit helpt ons om de ontwikkeling van elk kind te volgen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.
- Kindbegrip
Welke methode voor sociaal-emotioneel leren wordt op Basisschool Bernardus gehanteerd?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool Bernardus gebruik van de erkende methode Kwink. Deze methode is speciaal ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van essentiële sociale en emotionele vaardigheden.
- Kwink
Inspectierapport Basisschool Bernardus: Vertrouwd en Kwalitatief Onderwijs
Basisschool Bernardus in Ulicoten, met 73 leerlingen, biedt een stabiele en kwalitatieve leeromgeving. De meest recente inspectie in het schooljaar 2019-2020 bevestigde dat er geen significante tekortkomingen zijn in ons onderwijs. Dit toont de betrouwbaarheid van onze educatieve aanpak. Zowel het bestuur van Stichting Katholiek Onderwijs Het Groene Lint als de onderwijsinspectie hebben tijdens de jaarlijkse evaluaties geen risico's geïdentificeerd. Bovendien heeft een onafhankelijk extern onderzoek onze schoolprocedures positief beoordeeld, zonder specifieke aandachtspunten. We nodigen u van harte uit om de gedetailleerde rapportages in te zien. Deze documenten onderstrepen de toewijding van Basisschool Bernardus aan uitstekend basisonderwijs voor elk kind in Ulicoten.