Kindcentrum Kornak in Uitgeest

Het team van Kindcentrum Kornak in Uitgeest

Current section: team
Benningskamplaan 60
1911 Uitgeest

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Kornak is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Kornak. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Kornak bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Kornak bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Kornak gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Personeelsvervanging bij Kindcentrum Kornak

Bij Kindcentrum Kornak zorgen we voor een naadloze continuïteit van ons hoogwaardige basisonderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze vaste medewerkers. Onze flexibele schil van gekwalificeerde leerkrachten en onderwijsassistenten staat klaar om direct in te springen. Dit team is speciaal samengesteld om snel en effectief te reageren op alle vervangingsbehoeften. Daarnaast maken we gebruik van de professionele flexpool van Stichting Tabijn, onze overkoepelende organisatie. Dit garandeert een brede beschikbaarheid van deskundig personeel, zodat de educatieve kwaliteit en de vertrouwde leeromgeving voor uw kind altijd gewaarborgd blijven.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling

Kindcentrum Kornak: Maatwerk in Educatie

Bij Kindcentrum Kornak geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan al onze leerlingen. Ons doel is om elke student de kans te geven om zijn of haar volledige potentieel te bereiken, met speciale aandacht voor diverse leerbehoeften. **Ondersteuning bij Lees- en Spellingsproblemen en Dyslexie:** Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van lezen en spellen, of die gediagnosticeerd zijn met dyslexie, hanteren wij een proactieve aanpak. Een persoonlijk plan van aanpak wordt zorgvuldig opgesteld in samenwerking met zowel de leerling als de ouders. Dit plan kan bestaan uit verlengde instructie, gerichte oefeningen met methodieken zoals Ralfi, en deelname aan gespecialiseerde lees- en spellinggroepjes. We bieden compenserende en dispenserende maatregelen om de leerervaring te optimaliseren. Vanaf de middengroep 2 starten we met 'Bouw Lezen' voor risicoleerlingen. Ons Dyslexie Protocol (zie bijlage 5) vormt de basis voor onze aanpak. Technologie zoals Yoleo, de Bouw Lezen app, de Lex app en de voorleesfunctie van Snappet ondersteunen dit proces, aangevuld met materialen uit onze orthotheek en de mogelijkheid tot extra werkplekken. **Ondersteuning bij Rekenproblemen en Dyscalculie:** Leerlingen met ernstige rekenproblemen of dyscalculie ontvangen verlengde instructie en gerichte ondersteuning binnen kleinere rekengroepjes. Compensatie en dispensatie worden toegepast waar nodig. Voor specifieke gevallen stellen we een Ontwikkelingsperspectief op, waarbij de leerstof wordt aangepast aan het individuele tempo van de leerling. ICT-toepassingen, zoals Snappet (groep 4-8), en materialen uit de orthotheek bieden aanvullende ondersteuning, evenals speciale werkplekken. **Stimulering van Meer- en Hoogbegaafdheid:** Kindcentrum Kornak daagt leerlingen met een bovengemiddelde intelligentie actief uit. Via ons protocol voor meer- en hoogbegaafdheid, het gebruik van Plannex, deelname aan onze plusklas (zie bijlage 6 en 7 voor protocollen) en specifieke materialen uit de orthotheek en pluskisten, stimuleren we hun intellectuele groei. Het Digitaal Handelingsprotocol Hoog- en Meerbegaafdheid en een debatklas voor groep 7/8 verrijken hun leerervaring. Extra werkplekken en een eigen laptop per leerling bevorderen hun zelfstandige studie. **Ondersteuning bij Minder-dan-gemiddelde Intelligentie:** Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben vanwege een minder dan gemiddelde intelligentie, profiteren van verlengde instructie en gerichte hulp in extra begeleidingsgroepjes. Compensatie en dispensatie zijn standaard. Voor sommigen wordt een ontwikkelingsperspectief opgesteld, zodat zij de leerstof in hun eigen tempo kunnen verwerken, met nauwgezette begeleiding. ICT-middelen en materialen uit de orthotheek, samen met speciale werkplekken, faciliteren hun leerproces. **Gestructureerde Leeromgeving voor Alle Leerlingen:** Kindcentrum Kornak onderscheidt zich door een zeer gestructureerde en ordelijke leeromgeving. Deze omgeving is bij uitstek geschikt voor leerlingen die behoefte hebben aan duidelijke structuur en voorspelbaarheid. Ook leerlingen met gedragsproblematiek gedijen hier uitstekend, aangezien de heldere structuur preventief werkt tegen het ontstaan van dergelijk gedrag. Duidelijke afspraken en verwachtingen vormen de kern van ons schoolklimaat, ondersteund door het Interactieve Gedifferentieerde Instructie model en de datamuur die leerlingvorderingen zichtbaar maakt. Onze leerkrachten in groep 1-2 zijn gespecialiseerd in het bevorderen van spelend en ontdekkend leren bij kleuters. De eigen plusklas van Kornak biedt een uitdagende omgeving voor meer- en hoogbegaafde leerlingen om hun ontwikkeling te stimuleren. Bovendien bieden we tweemaal per jaar een faalangstreductie training aan om leerlingen te helpen zelfvertrouwen op te bouwen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | Kindcentrum Kornak in Uitgeest | [2025] Schoolregister