Basisschool Kindcentrum Cornelis in Uitgeest

Het team van Kindcentrum Cornelis in Uitgeest

Current section: team
Wiekenlaan 94
1911 Uitgeest

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Cornelis is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Cornelis. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Cornelis bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Cornelis bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Cornelis gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging bij Kindcentrum Cornelis

Bij Kindcentrum Cornelis zorgen wij voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ons team werkt met een proactieve aanpak om de continuïteit van de lessen en opvang te waarborgen. Wij maken gebruik van een gespecialiseerde flexpool en een flexibele schil van ervaren onderwijsprofessionals. Deze collega's zijn speciaal geselecteerd op hun pedagogische kwaliteiten en didactische vaardigheden, waardoor zij snel en effectief kunnen inspringen. Deze zorgvuldige planning minimaliseert de impact van uitval en zorgt ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs en vertrouwde gezichten. Kindcentrum Cornelis investeert in flexibiliteit om de best mogelijke leerervaring te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Van groep 1 t/m groep 8 krijgen de leerlingen eens per week les van een vakleerkracht Muziek.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum Cornelis

2

Versterking Taal en Rekenen voor Optimale Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum Cornelis biedt meer dan basisonderwijs; wij bieden extra ondersteuning aan leerlingen die behoefte hebben aan gerichte begeleiding. Of het nu gaat om tijdelijke hulp of structurele ondersteuning, wij stemmen de begeleiding af op de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind. Onze aanpak is gericht op het bieden van hulp binnen de vertrouwde omgeving van de klas, de zogenaamde 'Wereld', of indien nodig, individueel of in kleine groepjes. Een nauwe samenwerking met ouders, onze kwaliteitsمدewerker en externe deskundigen garandeert een integrale aanpak. Binnen ons team bevinden zich gespecialiseerde professionals die zich inzetten voor de ontwikkeling van taal- en rekenvaardigheden. Onze rekenspecialist, met een opleiding tot rekencoördinator, fungeert als vraagbaak en ondersteunt collega's bij het optimaliseren van het rekenonderwijs. Hij biedt ook begeleiding aan medewerkers die leerlingen extra ondersteuning bieden. Daarnaast is onze leesspecialist toegewijd aan het versterken van het leesonderwijs en biedt zij gespecialiseerde hulp aan leerlingen met leesproblemen, zoals dyslexie of een vertraagde leesontwikkeling. Deze expertise stelt ons in staat om op een effectieve, doelgerichte wijze te werken aan de academische vooruitgang van elk kind, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kanjercoordinator

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum Cornelis staat het welbevinden van elk kind centraal. Wij creëren een veilige, positieve en inclusieve leeromgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied, bieden wij gerichte begeleiding binnen de 'Wereld'. Ons team telt gekwalificeerde specialisten die zich inzetten voor de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen. Onze gedragsspecialist versterkt het pedagogisch handelen binnen de klas, traint het team in het omgaan met uitdagend gedrag en bevordert inclusie op school. Zij biedt tevens ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Daarnaast is onze Kanjercoördinator gespecialiseerd in de Kanjertraining, onze methode voor sociaal-emotioneel leren. Zij ondersteunt leerkrachten bij het analyseren van leerlingvragenlijsten en denkt mee over effectieve interventies, zodat signalen tijdig worden herkend en omgezet in passende ondersteuning. Door deze gespecialiseerde aanpak bouwen we aan een hechte en betrokken gemeenschap, waarin ieder kind zich gezien, gehoord en gesteund voelt.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvolle Schoolloopbaan

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum Cornelis ondersteunt leerlingen actief bij het ontwikkelen van positief gedrag, een sterke werkhouding en een effectieve taakaanpak. Indien nodig bieden wij gerichte ondersteuning binnen de 'Wereld' voor kinderen die hierin extra begeleiding behoeven. De ondersteuning wordt op maat geleverd, afgestemd op de individuele leerbehoeften. Dit kan variëren van coaching op taakgericht werken binnen de klas tot hulp bij planning en organisatie van taken, of begeleiding bij gedragsregulatie en prikkelverwerking. Onze gedragsspecialist speelt een cruciale rol in dit proces. Zij helpt bij het analyseren van gedrag, adviseert over effectieve aanpakken en begeleidt leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied. Haar expertise draagt bij aan een inclusieve leeromgeving waarin diversiteit wordt omarmd en ondersteund. Bij specifieke behoeften werken we samen met externe specialisten via het Samenwerkingsverband IJmond of andere relevante zorgprofessionals. Dit zorgt voor een consistente en effectieve begeleiding, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Zo voorzien we elke leerling van de nodige handvatten voor optimale persoonlijke en academische groei.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum Cornelis stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. Een goede motorische vaardigheid draagt bij aan zelfvertrouwen, leerprestaties en algemeen welzijn. Leerlingen vanaf groep 3 ontvangen tweemaal per week gespecialiseerd bewegingsonderwijs van een vakleerkracht. Deze lessen richten zich op de ontwikkeling van zowel grove als fijne motoriek, met veel aandacht voor spelplezier, samenwerking en lichaamsbewustzijn. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied, werken wij nauw samen met de fysiotherapeuten van Fysiotherapiepraktijk Nelissen. In samenspraak met ouders en betrokken professionals kunnen observaties en gerichte behandelingen plaatsvinden, die zo veel mogelijk aansluiten op het schoolrooster. Deze samenwerking stelt ons in staat om snel en effectief in te spelen op de behoeften van leerlingen die baat hebben bij extra motorische begeleiding, wat bijdraagt aan hun algehele ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum Cornelis streeft ernaar een veilige en zorgzame omgeving te bieden aan alle leerlingen. Hoewel we geen eigen medische specialisten in dienst hebben, faciliteren wij waar mogelijk ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging. Indien een leerling tijdens de schooluren medische handelingen of persoonlijke verzorging nodig heeft, maken we in overleg met ouders duidelijke afspraken. Dit kan variëren van het toedienen van medicatie (met toestemmingsformulier) tot begeleiding bij zindelijkheid of ondersteuning bij chronische aandoeningen. Ons team handelt hierbij altijd conform geldende protocollen en met de grootste zorgvuldigheid. Voor gespecialiseerde zorg werken we samen met externe partijen zoals de jeugdverpleegkundige van de GGD of het Sociaal Team Uitgeest. In nauwe afstemming met ouders zorgen we ervoor dat de geboden ondersteuning optimaal aansluit bij de behoeften van het kind en binnen de schoolse mogelijkheden past. Onze betrokkenheid bij medische en persoonlijke zorg, in samenwerking met ouders en externe partners, garandeert een verantwoorde en respectvolle aanpak voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
7
Totaal specialisten
7
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Hoeken in het gebouw
Keuken
Tribune/ podium

Optimale Leerlingondersteuning op Kindcentrum Cornelis

Onze Visie op Inclusief Onderwijs

Kindcentrum Cornelis zet zich voortdurend in om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften optimaal te begeleiden. Vanaf dit schooljaar zetten we een significante stap naar een meer inclusieve leeromgeving, waarin elk kind zich thuis voelt en volledig tot bloei kan komen. Onze gedragsspecialist speelt een cruciale rol in het bevorderen van inclusie binnen ons kindcentrum. Zij is toegewijd aan het versterken van ons team door gerichte trainingen en individuele coaching. Hierdoor kunnen onze medewerkers effectief inspelen op diverse ondersteuningsvragen en gedragsuitdagingen, en zo een veilige, stimulerende en ondersteunende leeromgeving creëren voor iedere leerling. Onze ambitie is om een plek te zijn waar elk kind zich welkom en gewaardeerd voelt. We streven ernaar om ons team te versterken in inclusieve en handelingsgerichte werkwijzen. Door nauw samen te werken met ouders en externe zorgprofessionals, kunnen we nog beter voorzien in de unieke signalen en ondersteuningsbehoeften van onze leerlingen. Samen bouwen we aan een school waar alle kinderen de kans krijgen zich optimaal te ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Ambitieus Schoolplan

Welke Toekomstgerichte Doelen Bevorderen Wij in Ons Schoolplan?

De ambitieuze doelen van Kindcentrum Cornelis zijn vastgelegd in ons Kindcentrumplan 2024–2028, in lijn met de visie van stichting Tabijn. Onze drie kernambities zijn gericht op het vormen van wereldwijze kinderen, het stimuleren van persoonlijke groei in een inspirerende leeromgeving en het gezamenlijk bouwen aan een toekomstbestendig kindcentrum. Wij hanteren een thematische en vakoverstijgende lesaanpak, gebaseerd op de Noordwijkse Methode. Hierbij ligt de nadruk op eigenaarschap van leerlingen, betekenisvol leren en een brede, holistische ontwikkeling. Kinderen documenteren hun leerproces in een persoonlijk portfolio. Burgerschapsvorming is een vast onderdeel van ons curriculum, geïntegreerd in de atelierlessen. We bevorderen respect, empathie, verantwoordelijkheid en sociale betrokkenheid, en leren kinderen open te staan voor diverse perspectieven. Kinderen maken actief kennis met de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties. Ze ontwikkelen wereldwijsheid, leren samenwerken, en tonen zorg voor mens, milieu en dieren. Onze concrete resultaten omvatten: kinderen die zich gezien, gehoord en verantwoordelijk voelen; respectvolle omgang met verschillen; en actieve deelname aan de maatschappij. Deze voortgang monitoren we nauwgezet via ons kwaliteitszorgsysteem (Focus PO) en de leerlingportfolio's, met jaarlijkse bijstellingen in het jaarplan.

Hoe Realiseren Wij de Vastgestelde Educatieve Doelstellingen?

De realisatie van onze onderwijsdoelen verloopt planmatig en gefaseerd, zoals uitgewerkt in ons Kindcentrumplan en bijbehorende planning. Jaarlijks vertalen we de meerjarige ambities naar concrete actiepunten in het jaarplan, wat zorgt voor een duidelijke roadmap. We monitoren de voortgang via ons geavanceerde kwaliteitszorgsysteem Focus PO en het effectieve leerlingvolgsysteem IEP. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling maken we gebruik van KANVAS, voortkomend uit de Kanjertraining. Via regelmatige portfoliogesprekken, observaties, toetsresultaten en teamoverleggen evalueren we continu onze koers. De bevindingen worden gedeeld in het team, met ouders en indien relevant, met de kinderen zelf. Op basis van deze inzichten sturen we bij, zodat we onze educatieve doelstellingen stap voor stap succesvol kunnen behalen en de leerervaringen van onze leerlingen continu kunnen optimaliseren.

Programma voor het Jonge Kind bij Kindcentrum Cornelis: Een Vliegende Start

Toelichting van de school

Kindcentrum Cornelis in Uitgeest biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om zich optimaal te ontwikkelen. Ons onderwijs is gericht op het creëren van een veilige en uitdagende leeromgeving waar elk kind kan groeien. Wij geloven in een brede ontwikkeling, waarbij we niet alleen focussen op cognitieve vaardigheden, maar ook op sociaal-emotionele groei en creatieve expressie. Ons team van toegewijde professionals staat klaar om uw kind de best mogelijke start te geven. Ontdek hoe wij, als Kindcentrum Cornelis, het verschil maken door aandacht voor elk individueel kind, met een programma dat aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Kindcentrum Cornelis voor jonge kinderen?

Kindcentrum Cornelis zet zich in voor een rijke leerervaring voor jonge kinderen. Ons centrum biedt specifieke programma's die gericht zijn op vroege educatie en ontwikkeling, waaronder toegankelijke peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een solide basis te geven in taal, rekenen en sociale vaardigheden. We stimuleren nieuwsgierigheid en spelenderwijs leren, zodat elk kind zich optimaal kan voorbereiden op de volgende stap in hun onderwijs. Binnen ons kindcentrum integreren we deze vroege educatie naadloos met het verdere basisonderwijs, wat zorgt voor een consistente en ondersteunende leerlijn vanaf de allerkleinsten.

Kindcentrum Cornelis zet zich in voor een rijke leerervaring voor jonge kinderen. Ons centrum biedt specifieke programma's die gericht zijn op vroege educatie en ontwikkeling, waaronder toegankelijke peuteropvang en voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een solide basis te geven in taal, rekenen en sociale vaardigheden. We stimuleren nieuwsgierigheid en spelenderwijs leren, zodat elk kind zich optimaal kan voorbereiden op de volgende stap in hun onderwijs. Binnen ons kindcentrum integreren we deze vroege educatie naadloos met het verdere basisonderwijs, wat zorgt voor een consistente en ondersteunende leerlijn vanaf de allerkleinsten.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Kindcentrum met brede ontwikkelingsmogelijkheden

Met welke organisaties werkt Kindcentrum Cornelis samen voor het programma voor het jonge kind?

Kindcentrum Cornelis richt zich primair op het bieden van hoogwaardige interne programma's voor het jonge kind. Op dit moment zijn er geen specifieke externe samenwerkingsverbanden met andere partijen voor dit aanbod. Onze focus ligt op het optimaal benutten van onze eigen expertise en faciliteiten om een stimulerende en educatieve omgeving te garanderen. We streven ernaar om de ontwikkeling van jonge kinderen binnen onze eigen muren zo effectief mogelijk te begeleiden. Dit stelt ons in staat om de kwaliteit en continuïteit van onze programma's nauwlettend te bewaken en flexibel in te spelen op de behoeften van de kinderen en hun ouders.