Basisschool OBS Camelot in Uden

Het team van OBS Camelot in Uden

Current section: team
Germenzeel 500
5403 Uden

Zie hier hoe het team van OBS Camelot is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Camelot. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Camelot bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Camelot bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Camelot zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Camelot. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (28.6%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (14.3%)
55-65 jaar (35.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Camelot werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (14.3%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Camelot gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Onderwijsondersteuning: Vakkundige Vervanging bij OBS Camelot

Bij OBS Camelot zorgen we ervoor dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief goed onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Of het nu gaat om ziekte of deelname aan professionele ontwikkelingstrajecten, wij zetten flexibele en vakkundige collega's in die bekend zijn met onze school en werkwijze. Onze interne flexibele pool zorgt voor continuïteit in het leerproces. Deze collega's zijn nauw verbonden aan OBS Camelot of andere scholen binnen ons onderwijscluster, wat zorgt voor een soepele integratie en een vertrouwde omgeving voor de leerlingen. Ondanks deze inspanningen kan het landelijke lerarentekort soms leiden tot uitdagingen in de beschikbaarheid van vervangers. In dergelijke situaties zetten wij alles op alles om een passende oplossing te vinden en de onderwijskwaliteit te waarborgen. Ons uitgebreide vervangingsprotocol, dat jaarlijks door de Medezeggenschapsraad (MR) wordt vastgesteld, beschrijft gedetailleerd hoe wij deze processen organiseren en beheren. Dit garandeert transparantie en een gestructureerde aanpak voor alle betrokkenen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De volgende vijf organisatievormen vormen de bouwstenen van ErvaringsGericht Onderwijs:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS Camelot

4

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert
Interne Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op OBS Camelot bieden we gerichte extra ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben bij taal en rekenen. Onze toegewijde leerkrachten en onderwijsassistenten geven deze kinderen de aandacht die ze verdienen. Indien aanvullende begeleiding gewenst is, werken we nauw samen met onze specialisten om de beste aanpak te bepalen. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om optimaal te presteren. Bij behoefte aan expertise buiten onze schoolmuren, schakelen we met vertrouwen externe deskundigen in, zoals Kentalis, logopedisten of gespecialiseerde taalklassen. Zo garanderen we altijd de best mogelijke zorg.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Interne Begeleider
EGO-Coach

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling en sociale veiligheid van onze leerlingen staan centraal in ons EGO-onderwijs. We monitoren het welbevinden, de verbondenheid en de veiligheid van elk kind systematisch met ons volgsysteem LOOQIN. We anticiperen proactief op signalen en bieden passende interventies. Als een kind ondanks onze inspanningen onvoldoende vooruitgang boekt, zoeken we samenwerking met het samenwerkingsverband of externe professionals. We stimuleren de autonomie van kinderen en leren hen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Dit doen we door hen te begeleiden bij het maken van keuzes, het formuleren van leerdoelen en het aansluiten bij hun individuele niveau. Het cultiveren van een 'growth mindset' is hierbij essentieel.

2

Gedrag, Werk- en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert
Interne Begeleider

Toelichting van de school:

Ons team van specialisten, waaronder gedragsexperts en interne begeleiders, zet zich in om de werkhouding en taakaanpak van leerlingen te verbeteren. We bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen zich beter te concentreren en hun schoolwerk effectiever aan te pakken. Door middel van individuele begeleiding en klassikale strategieën werken we aan een positieve leeromgeving waarin iedereen succesvol kan zijn. We geloven in het versterken van zelfstandigheid en veerkracht bij onze leerlingen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Interne Begeleider
Specialistische Bewegingsdocent

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen wordt actief gestimuleerd door onze interne begeleiders en gespecialiseerde vakleraren bewegingsonderwijs. We bieden een gevarieerd bewegingsprogramma dat gericht is op het verbeteren van coördinatie, kracht en algemene fitheid. Onze aanpak zorgt ervoor dat kinderen plezier beleven aan bewegen en zich fysiek optimaal kunnen ontwikkelen. We besteden aandacht aan zowel individuele vooruitgang als gezamenlijke sportieve activiteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor vragen of ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen we u graag naar de juiste instanties en professionals. Onze school richt zich primair op het onderwijskundige aspect van de ontwikkeling van uw kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Atelierruimtes (handenarbeidlokalen)
Schoolkeuken

Extra Ondersteuning voor Elk Kind op OBS Camelot

Ons Beleid voor Passend Onderwijs

Op OBS Camelot geloven we in passend onderwijs voor ieder kind. Sommige leerlingen hebben extra begeleiding nodig, zowel tijdelijk als structureel. Passend onderwijs is de manier waarop wij deze zorg organiseren. Onze school werkt nauw samen binnen Samenwerkingsverband Primair Onderwijs 30 06 (SWV 30 06). Samen met andere scholen en besturen stellen we duidelijke afspraken op om ervoor te zorgen dat elk kind het onderwijs krijgt dat het beste bij hem of haar past. Dit geldt voor leerlingen met specifieke behoeften zoals dyslexie, gedragsproblemen, meer- of hoogbegaafdheid, of taalachterstanden. Passend onderwijs is een gezamenlijke inspanning waarbij schoolbesturen, leraren, professionals, ouders en externe partners zoals jeugdhulp en gemeenten een cruciale rol spelen. Meer gedetailleerde informatie over de werking en de verantwoordelijkheden binnen passend onderwijs is te vinden op de website van SWV PO 30 06, inclusief een verhelderende infografic en animatiefilm. De Ondersteuningsplanraad, bestaande uit vertegenwoordigers van ouders en leraren, is het medezeggenschapsorgaan van het samenwerkingsverband. Het Ondersteuningsplan 2023-2027 van SWV PO 30 06 beschrijft onze gezamenlijke aanpak, doelstellingen, de inzet van middelen en kwaliteitsbewaking. Blijf op de hoogte van ontwikkelingen in passend onderwijs en meld u aan voor de nieuwsbrief van SWV PO 30 06 via www.swvpo3006.nl. Voor directe vragen, advies of ondersteuning kunt u terecht bij de school van uw kind of bij het Ouder- en Jeugdsteunpunt 30 06. Het Ouder- en Jeugdsteunpunt 30 06 biedt toegankelijke en begrijpelijke informatie over passend onderwijs, met veelgestelde vragen en antwoorden voor zowel basis- als voortgezet onderwijs. Ook vindt u er uitleg van begrippen en nuttige links op www.ouderjeugdsteunpunt3006.nl. U kunt ook direct contact opnemen via info@ouderjeugdsteunpunt3006.nl. Voor de toekomst streven we naar voortdurende verbetering van onze ondersteuningsstructuur. Dit doen we door een sterke samenwerking tussen leraren en onderwijsondersteuners en door handelingsgericht werken te optimaliseren, zodat kinderen met een uniek ontwikkelingsperspectief optimaal kunnen groeien. Onze leraren en onderwijsondersteuners bieden directe, constructieve feedback in de klas en op het leerplein, gebaseerd op duidelijke instructies en begeleiding bij de vakgebieden. We zetten onze faciliteiten, inclusief diverse leerruimtes, effectief in en creëren gestructureerde, heldere verwachtingen voor werkaanpak, gedrag en focus tijdens het werk op de leerpleinen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan OBS Camelot: Een Blik op Ons Onderwijs

Wat zijn de doelen van het schoolplan op OBS Camelot?

OBS Camelot streeft continu naar onderwijsverbetering door planmatige aanpak. Ons schoolplan beschrijft helder de visie, doelstellingen en uitgangspunten van de schoolontwikkeling. Het plan bevat concrete beleidsvoornemens voor diverse schoolterreinen, met als doel meetbare en zichtbare kwaliteitsverbeteringen. Deze verbeteringen omvatten zowel onderwijsinhoud, personeelsontwikkeling als organisatie en communicatie. Het schoolplan is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met het gehele team, de medezeggenschapsraad en experts op het gebied van ervaringsgericht onderwijs. Dit plan markeert een logische stap in de continue ontwikkeling van OBS Camelot, waarbij de implementatie van activiteiten direct gekoppeld is aan de groei van leraarvaardigheden.

Hoe realiseert OBS Camelot haar onderwijsdoelen?

SAAM* focust in 2024 op de kernwaarden: KIND, ONDERWIJS en KWALITEIT. Iedereen is welkom op OBS Camelot, waar we de unieke identiteit van elk kind waarderen en respecteren. Ons onderwijs is kindgericht: elk kind is onze opdracht. We leren kinderen kennen in hun eigenheid, creativiteit en diversiteit, en bieden een veilige, stimulerende leeromgeving. We streven ernaar kinderen zo lang mogelijk thuisnabij onderwijs te bieden, met nadruk op diepgang, nieuwsgierigheid en hoge verwachtingen van zowel leerlingen als docenten. In lijn met het SAAM* Voornemen 2024 blijven we ons richten op onze basisopdracht: deugdelijk onderwijs, met persoonlijke en professionele ontwikkeling als drijfveren. We werken aan schoolontwikkelingen, met speciale aandacht voor rekenonderwijs. Een kritische evaluatie van de huidige beleidsperiode bereidt ons voor op een nieuw strategisch beleidsplan en schoolplannen per januari 2025. Voor het schooljaar 2024-2025 implementeren we een vernieuwde overlegstructuur met dagelijkse werkvloeroverleggen, tweewekelijkse inhoudelijke werkoverleggen en tweewekelijkse grote werkoverleggen voor het gehele team. Ontwikkelteams richten zich op specifieke thema's zoals Leeromgeving, Rekenen, Zicht op Ontwikkeling, en het nieuwe Schoolplan 2025-2029. We waarborgen een positief pedagogisch klimaat en stimuleren betrokkenheid door middel van ervaringsgericht onderwijs. De leeromgeving is overzichtelijk ingericht, met duidelijke structuren die kinderen ondersteunen bij hun leerproces. De inrichting bevordert de actuele ontwikkeling van kinderen, waarbij voorleven en naleven centraal staan. Na de evaluatie van de IPC-methode in 2021-2022, oriënteren we ons in 2024-2025 op een nieuwe invulling van ons projectonderwijs. Rekenen blijft een prioriteit, met de methode 'Wereld in Getallen' en de Barekamuurtjes voor individuele leerdoelen. Observaties vormen de basis voor aangepast onderwijs op gebied van rekenen, taal, motoriek en sociaal-emotionele ontwikkeling. Voor de jongere kinderen gebruiken leerkrachten van groep 1-2 observaties zoals ‘Mijn kleutergroep’. Voor oudere kinderen (groep 3-8) zetten we LVS IEP en SAAM* analyses in voor effectief reken-, lees- en spellingonderwijs, gebaseerd op dagelijkse observaties. We blikken samen met kinderen, ouders en collega's terug op de huidige schoolplanperiode om ambities voor de komende vier jaar vast te stellen. Per 1 januari 2025 geven we vorm aan onze schoolontwikkeling met een nieuw schoolplan (2025-2029). Binnen Kindcentrum Mellepark werken we samen met kinderopvang Mellepark en basisschool De Palster. Kindraden, teams en medezeggenschapsraden onderzoeken gezamenlijke mogelijkheden. Verbeterprocessen worden gestuurd via werkvloeroverleggen en ontwikkelteams. Jaarlijkse evaluaties en reflecties op studiedagen en overleggen zorgen ervoor dat we onze doelen blijven volgen. Regelmatige gesprekken met collega's, kinderen en ouders borgen de voortdurende reflectie op onze schoolvisie en -voornemens.

Warm Welkom voor Jonge Kinderen bij OBS Camelot

Toelichting van de school

OBS Camelot biedt een complete opvangoplossing voor kinderen van 0 tot 13 jaar, in nauwe samenwerking met Kanteel Kinderopvang, locatie Mellepark. Dit maakt het eenvoudig om broertjes en zusjes op dezelfde vertrouwde locatie te brengen. Wij nodigen u van harte uit voor een bezoek om de sfeer te proeven. Plan uw rondleiding of vraag direct meer informatie aan via de website van Kinderopvang Mellepark. Onze kinderopvang voor 0-2 jarigen is een veilige en stimulerende omgeving waar baby's en peuters zich in hun eigen tempo kunnen ontwikkelen. Onze toegewijde pedagogisch professionals bieden uitdagende activiteiten die aansluiten bij elke leeftijd. Hier maken kinderen hun eerste vriendjes en genieten ze van een fijne tijd, speciaal voor de allerkleinsten. Voor kinderen van 2-4 jaar die behoefte hebben aan sociale interactie en spel, is ons peuterarrangement een uitstekende keuze. Dit, voorheen peuterspeelzaal genoemd, biedt een aantal vaste dagdelen per week waar kinderen op een speelse manier leren en vriendschappen sluiten. Het helpt peuters wennen aan de basisschoolomgeving. Volledige dagopvang behoort uiteraard ook tot de mogelijkheden.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft OBS Camelot voor jonge kinderen?

OBS Camelot biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, waaronder kinderopvang en peuterarrangementen, om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen.

OBS Camelot biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, waaronder kinderopvang en peuterarrangementen, om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen.

Ontdek ons Kindcentrum
Binnen ons kindcentrum bieden wij geïntegreerde kinderopvang en voor- en naschoolse opvang.

Met welke partners werkt OBS Camelot samen voor het jonge kind programma?

OBS Camelot werkt nauw samen met Kanteel Kinderopvang, locatie Mellepark, om een naadloze en kwalitatieve opvang en educatie te bieden voor jonge kinderen.

OBS Camelot werkt nauw samen met Kanteel Kinderopvang, locatie Mellepark, om een naadloze en kwalitatieve opvang en educatie te bieden voor jonge kinderen.

Team | OBS Camelot in Uden | [2025] Schoolregister