Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander in Uddel

Het team van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander in Uddel

Current section: team
Uddelsekampweg 1
3888 Uddel

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging Leerkrachten: Onze Aanpak voor Continuïteit

Bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander zorgen we voor een soepele continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. In eerste instantie zetten we onze interne expertise in. Dit kan betekenen dat collega's, zoals duo-leerkrachten of andere teamleden, bijspringen. Ook de expertise van onze Intern Begeleider of directeur kan worden ingezet om de lessen zo goed mogelijk door te laten gaan. Als interne oplossingen niet volstaan, schakelen we externe bronnen in via invallersonline.nl. We streven ernaar om altijd gekwalificeerde vervanging te vinden, zodat uw kind ononderbroken kan leren. In zeldzame, uitzonderlijke gevallen waarbij geen vervanging mogelijk is, informeren we u direct. Mochten ouders dan geen opvang kunnen regelen, dan garanderen wij dat uw kind op school wordt opgevangen binnen een andere vertrouwde groep. Uw kind is altijd welkom bij ons.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Missie

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Prins Willem Alexander

1

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Academische Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Specialist in Leerondersteuning

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij lezen, spellen en rekenen. Deze begeleiding kan zowel individueel plaatsvinden als via coaching van de leerkrachten, zodat zij de best mogelijke hulp kunnen bieden. Indien nodig, schakelen we ook gespecialiseerde hulp in via het Samenwerkingsverband Apeldoorn, en de onderwijsassistent ondersteunt waar nodig.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Voor Positief Gedrag en Welzijn
Intern Begeleider: Ondersteuning bij Sociaal-Emotionele Uitdagingen

Toelichting van de school:

Martine te Morsche, onze intern begeleider, staat klaar om te helpen bij sociaal-emotionele vraagstukken. Willeke Ansink, onze gedragsspecialist, biedt expertise op dit gebied. Daarnaast is er een speciaal Kiva Steunteam beschikbaar om effectief in te spelen op uitdagingen binnen de sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Optimalisatie van Leergedrag

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist, Willeke Ansink, is uw aanspreekpunt voor het verbeteren van gedrag en werkhouding. Zij helpt leerlingen met een effectieve taakaanpak en stimuleert een positieve leeromgeving. Extra expertise is bovendien op afroep beschikbaar via ons samenwerkingsverband.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van motorische en lichamelijke ontwikkeling, bieden wij toegang tot expertise via ons samenwerkingsverband. Deze specialisten kunnen worden ingeschakeld om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van hun fysieke vaardigheden. Ons doel is om elke leerling te stimuleren in zijn of haar algehele ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Indien er behoefte is aan ondersteuning op het gebied van medisch handelen of persoonlijke verzorging, kunnen wij een beroep doen op deskundigen van het samenwerkingsverband. Deze externe professionals bieden gespecialiseerde zorg en begeleiding, afgestemd op de individuele behoeften van de leerlingen. Uw kind kan rekenen op de best mogelijke zorg binnen onze school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander

Gedetailleerde Uitleg van Ons Onderwijsbeleid

Passend Onderwijs: Een Fundament voor Iedere Leerling Elk kind verdient onderwijs dat aansluit bij individuele behoeften. Sinds 2014 garandeert de wet passend onderwijs dat zoveel mogelijk leerlingen, ook zij met extra ondersteuningsvragen, terechtkunnen op een reguliere basisschool. Dit principe stelt de mogelijkheden en leerbehoeften van uw kind centraal, niet de eventuele beperkingen. Speciaal (basis)onderwijs is uitsluitend een optie wanneer dit strikt noodzakelijk is. Onze School en het Samenwerkingsverband Om passend onderwijs te realiseren, werken alle basisscholen samen in regionale samenwerkingsverbanden. Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander is trots lid van Samenwerkingsverband Apeldoorn. Deze samenwerking stelt ons in staat om expertise te delen en de best mogelijke ondersteuning te bieden. Verdiepende Ondersteuning Naast Basisondersteuning Naast de standaard basisondersteuning, biedt onze school ook aanvullende hulp aan leerlingen die dit nodig hebben. Wij zetten ons in om elke leerling te laten excelleren. Ondersteuning bij Dyslexie: Een Gerichte Aanpak Voor leerlingen met dyslexie hanteren we een specifieke aanpak. Met 'Spellingspeurders' ondersteunen we kinderen die moeite hebben met spelling, wat fungeert als een waardevol voortraject voor dyslexieonderzoek. Bij een vastgestelde diagnose bieden we ondersteuning met de 'Spellingshulp', die buiten de reguliere lesuren wordt aangeboden, in samenwerking met de behandelaar. Ondersteuning bij Dyscalculie: Protocol en Onderzoek Onze aanpak voor dyscalculie volgt het protocol ERWD. We voeren gespecialiseerde rekenonderzoeken uit bij leerlingen die extra ondersteuning op rekengebied nodig hebben. Indien nodig, faciliteren we verder onderzoek door externe specialisten. Aanpak voor Leerlingen met een Minder Uitgebreid Leertempo Kinderen die meer individuele begeleiding nodig hebben om de reguliere lesstof te volgen, werken met een persoonlijk leerplan. Dit plan bevat specifieke doelen voor de komende periode en zorgt ervoor dat zij onderwijs op hun eigen niveau ontvangen. Soms kan dit ook betekenen dat zij tijdelijk aansluiten bij een jongere groep. Aanpak voor Hoogbegaafde Leerlingen: Verrijkend Onderwijs Hoogbegaafde leerlingen ontvangen aangepaste lesstof met extra uitdagingen binnen diverse schoolvakken. De focus ligt op verdieping van de leerstof, niet op het vooruitwerken. Voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben die wij niet direct in de klas kunnen bieden, kunnen we een aanvraag indienen voor deelname aan de bovenschoolse Plusklas. De geschiktheid wordt beoordeeld op basis van diverse factoren, waaronder de mogelijkheid tot een dagdeel of volledige dag deelname. Ondersteuning voor Nieuwkomers en Talentontwikkeling In Putten bestaat een gezamenlijke voorziening voor nieuwkomers met een taalachterstand. Een vergelijkbare ondersteuning wordt ook aangeboden via ons Samenwerkingsverband Apeldoorn. Binnen CNS Putten stimuleren we praktische talenten met een speciale 'klusklas' voor leerlingen die graag met hun handen werken. Professionele Ondersteuning en Samenwerking Meestal kunnen wij de benodigde ondersteuning intern organiseren en bieden. De leerkracht is altijd de eerste aanspreekpunt voor begeleiding. Bij uitdagingen schakelen leerkrachten ondersteuning in van collega's of de intern begeleider. Indien nodig, wordt de leerling uitgebreid besproken door de leerkracht en intern begeleider, gevolgd door observaties en adviezen. Als deze stappen onvoldoende resultaat bieden, wordt contact gezocht met het kernteam van het Samenwerkingsverband. Dit team bestaat uit de intern begeleider, een gedragswetenschapper, de schoolverpleegkundige en een schoolmaatschappelijk werker. In het kernteam bespreken we, in nauwe samenspraak met u als ouders, de optimale ondersteuning voor uw kind. Het samenwerkingsverband kan kortdurende interventies bieden, waarbij een specialist de leerkracht ondersteunt bij de aanpak. Dit kan uitgebreid worden naar 'Extra ondersteuning' of 'Extra ondersteuning Plus', wat kan leiden tot de inzet van een onderwijsassistent voor extra begeleiding in de klas. Ouderbetrokkenheid: Essentieel voor Succes Wij geloven sterk in de kracht van samenwerking met ouders bij de ondersteuning van leerlingen. Daarom nodigen we u uit voor gesprekken waarin uw kind individueel wordt besproken. We realiseren ons dat het soms lastig kan zijn om zorgen te uiten, maar open communicatie en vertrouwelijkheid zijn cruciaal voor de best mogelijke ondersteuning van uw kind. Aaranelt u zich niet om contact op te nemen als u extra hulp voor uw kind nodig acht. Samen met u dragen wij de verantwoordelijkheid voor het welzijn en de ontwikkeling van uw kind. Ouder- en Jeugdsteunpunt Apeldoorn: Uw Partner in Passend Onderwijs Voor een optimale samenwerking tussen leerling, ouders en school is het Ouder- en Jeugdsteunpunt Apeldoorn een waardevolle bron. Dit onafhankelijke steunpunt biedt informatie en ondersteuning bij alle vragen rondom passend onderwijs. Meer details over hun werkwijze vindt u op de website van Samenwerkingsverband Apeldoorn: https://www.swvapeldoornpo.nl/ Contact opnemen met het Steunpunt: U kunt op diverse manieren contact opnemen met het Ouder- en Jeugdsteunpunt. U wordt binnen drie werkdagen teruggebeld. - Via het contactformulier op de website van het samenwerkingsverband PO en VO. - Per e-mail: skuis@oudersteunpunt-apeldoorn.nl - Telefonisch: 06 – 485 21 452 (bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09.30 – 11.00 uur). Sabine Kuis is het eerste aanspreekpunt en ondersteunt zowel het primair als voortgezet onderwijs. Zij bespreekt uw vraag en bepaalt, in overleg met u, wie u het beste kan helpen. Dit kan een professional van school, het bestuur of het samenwerkingsverband zijn. Ook kan een ouder-ervaringsdeskundige worden ingeschakeld. Sabine informeert u over wie contact met u zal opnemen om uw vraag verder te behandelen. Uw input over de meest geschikte contactpersoon is hierbij welkom. Toekomstig Aanbod: Continue Ontwikkeling van Ondersteuning Onze ambitie is om alle kinderen in Uddel te voorzien van kwalitatief hoogstaand onderwijs, binnen de mogelijkheden van ons team en onze school. We blijven ons onderwijsaanbod continu verbeteren. Innovatie in Ondersteuning: We zetten onderwijsassistenten in voor gerichte begeleiding buiten de klas aan leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Door middel van gedetailleerde groeps- en leerlinganalyses verfijnen we onze inzichten in de individuele leerbehoeften, wat essentieel is voor groei. In de onderbouw implementeren we een interventieprogramma om jonge leerlingen met mogelijke leesrisico's vroegtijdig te ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg voor Toekomstig Onderwijs

Welke ambitieuze doelen stellen we voor het schooljaar 2027?

Onze school, Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander, heeft duidelijke speerpunten voor de komende jaren. We richten ons op het versterken van burgerschapsonderwijs met een heldere visie en praktische invulling op onze school. Ook integreren we leren met hoofd, hart en handen in diverse vakgebieden. Verder optimaliseren we onze onderwijsmethoden om beter aan te sluiten bij individuele leerbehoeften en ontwikkelen we een doorlopende leerlijn voor creatieve vakken. Samenwerkend leren wordt een vast onderdeel van onze aanpak, waarbij we continu van en met elkaar leren. Ook wordt ons kleuteronderwijs vernieuwd en stimuleren we metacognitieve strategieën bij onze leerlingen.

Hoe zorgen we ervoor dat we onze onderwijsdoelen bereiken?

Om onze ambitieuze doelen te realiseren, hanteren we een gestructureerde aanpak. We breken de hoofddoelen op in behapbare tussendoelen, die we jaarlijks integreren in onze schoolplannen. Deze tussendoelen worden nauwlettend gevolgd door middel van periodieke tussenevaluaties en een eindevaluatie. Hierdoor bewaken we onze voortgang en kunnen we tijdig bijsturen voor het komende schooljaar. Deze methodische aanpak garandeert dat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen.

Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander

Toelichting van de school

Bij Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander bieden we een gestructureerd en ontwikkelingsgericht programma voor jonge kinderen. We hanteren de 'leerlijnen jonge kind' binnen Parnassys om de voortgang van elk kind nauwkeurig te volgen. Ons onderwijsaanbod is volledig afgestemd op de specifieke behoeften en het ontwikkelingstempo van jonge leerlingen. We zorgen voor een stimulerende omgeving waarin kinderen spelenderwijs leren en groeien. Voor peuters bieden we, in samenwerking met Vrij Spel, ook Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan. Dit programma verrijkt de voorschoolse periode en bereidt kinderen optimaal voor op de basisschool. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren op onze school.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander voor jonge kinderen?

Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander biedt een eigen, op maat gemaakt programma voor jonge kinderen, gebaseerd op de 'leerlijnen jonge kind'. Dit programma is volledig afgestemd op de individuele behoeften en ontwikkeling van elk kind.

Met welke partners werkt onze school samen voor het jonge kind?

Onze school werkt samen met Vrij Spel om Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan te bieden. Deze samenwerking versterkt het leeraanbod voor jonge kinderen in de voorschoolse periode.

Onze school werkt samen met Vrij Spel om Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan te bieden. Deze samenwerking versterkt het leeraanbod voor jonge kinderen in de voorschoolse periode.

Team | Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander in Uddel | [2025] Schoolregister