
De resultaten van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander in Uddel
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau: Succes op Prins Willem Alexander
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die we met trots overtreffen op onze school. Op Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander streven we ernaar dat al onze leerlingen de basisvaardigheden op een solide manier beheersen. Dit niveau is cruciaal voor hun verdere schoolloopbaan en persoonlijke ontwikkeling. We zetten ons dagelijks in om deze doelstelling te realiseren voor elke student. Onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand onderwijs zorgt ervoor dat leerlingen uitstekend voorbereid zijn op de volgende stap. De resultaten op het fundamentele niveau bevestigen de effectiviteit van onze aanpak en de inzet van ons team.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Ambitie en Ontwikkeling op Prins Willem Alexander
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basis en excelleren in taal en rekenen. Dit ambitieuke niveau wordt op maat bepaald door de onderwijsinspectie, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie van onze school. Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander gelooft in het maximaliseren van het potentieel van elke leerling. We stimuleren groei en bieden extra ondersteuning waar nodig om ook het streefniveau voor zoveel mogelijk leerlingen haalbaar te maken. Onze focus ligt op een brede ontwikkeling, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontplooien. Onze resultaten op het streefniveau tonen aan dat we leerlingen uitdagen en voorbereiden op succesvolle vervolgstappen. We zijn er trots op dat we een omgeving bieden waarin leerlingen hun academische grenzen kunnen verleggen en hun talenten volledig kunnen benutten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander?
Op Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander in Uddel begeleiden we leerlingen zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een eerste schooladvies, gebaseerd op hun prestaties, aanleg en werkhouding. Dit advies is leidend voor de aanmelding. In groep 8 stellen we het definitieve schooladvies vast, dat we bespreken tijdens persoonlijke verwijsgesprekken met leerlingen en ouders. Dit advies wordt opgenomen in het onderwijskundig rapport voor een soepele overgang naar de middelbare school. De doorstroomtoets, afgenomen in februari, biedt een extra objectieve meting van kennis en vaardigheden. Bij een hogere score dan het schooladvies, heroverwegen we het advies in overleg met u als ouder. Het schooladvies zelf is leidend voor toelating, niet de eindtoets. We kunnen een enkelvoudig advies geven, zoals HAVO, of een meervoudig advies, bijvoorbeeld VMBO-TL/HAVO. Bij verschil van mening over het schooladvies, staan we open voor een gesprek met de leerkracht, IB'er of directeur. Indien nodig, kunt u contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon of de klachtencommissie, wier gegevens in de schoolgids vermeld staan.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander: Samen Sterk
Op Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander vormen christelijke waarden zoals naastenliefde en zelfacceptatie de kern van ons onderwijs. Wij geloven dat deze principes essentieel zijn voor een positieve en harmonieuze sfeer waarin kinderen leren omgaan met elkaar en effectief samenwerken. Onze school besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. We creëren een veilige omgeving waar kinderen zich gewaardeerd voelen en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Hiervoor maken we onder andere gebruik van de bewezen effectieve KiVa-methode, die focust op pestpreventie en het bevorderen van sociale vaardigheden.
Een liefdevolle relatie met God centraal stellen
Respect en zorg voor de medemens
Persoonlijke groei en zelfacceptatie bevorderen
Hoe bevordert Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander sociale vaardigheden bij leerlingen?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is gebaseerd op de KiVa-methode, een programma gericht op pestpreventie en het versterken van sociale competenties. Twee keer per jaar voeren we een veiligheidsmonitor uit om de sociale dynamiek binnen de klas te evalueren. Op basis van de resultaten stellen we gerichte plannen op om de sociale veiligheid verder te optimaliseren. Daarnaast volgen leerlingen in groep 5/6 tweejaarlijks het Grol weerbaarheidstraining programma. Dit preventieve programma is ontworpen om kinderen weerbaarder te maken en hen te voorzien van praktische vaardigheden om met uitdagende situaties om te gaan.
Welke tools gebruikt onze school om sociale vooruitgang te meten?
Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander zet de KiVa-methode in als primair instrument voor het monitoren en bevorderen van sociale opbrengsten. Deze methode biedt een gestructureerd kader om de sociale interacties en het welzijn van leerlingen binnen de klas te volgen en te verbeteren.
- KiVa-methode voor sociale monitoring
Welke methodieken worden ingezet voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen maken wij gebruik van de KiVa-methode. Deze methode biedt een uitgebreid curriculum dat gericht is op het ontwikkelen van empathie, zelfregulatie en positieve sociale interacties, wat bijdraagt aan een veilige en ondersteunende leeromgeving.
- KiVa-methode voor sociaal-emotioneel leren
Inspectierapport Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander: Inzicht en Kwaliteit
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Christelijke Basisschool Prins Willem Alexander. Wij streven naar uitmuntend onderwijs en transparantie is hierin essentieel. Dit rapport geeft u een gedetailleerd beeld van onze onderwijskwaliteit, pedagogische aanpak en de ontwikkeling van onze leerlingen. Lees hoe onze school presteert en welke aandachtspunten er zijn voor verdere groei. Wij zetten ons dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen op onze school in Uddel.