Christelijke Basisschool De Reinboge in Twijzelerheide

Het team van Christelijke Basisschool De Reinboge in Twijzelerheide

Current section: team
Skoalstrjitte 1
9287 Twijzelerheide

Zie hier hoe het team van Christelijke Basisschool De Reinboge is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke Basisschool De Reinboge. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Reinboge bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Reinboge bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke Basisschool De Reinboge zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 63.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (63.6%)
Man (36.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke Basisschool De Reinboge. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (41.7%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke Basisschool De Reinboge werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke Basisschool De Reinboge gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Flexibele Invallerspool: Zekerheid voor Onderwijs op De Reinbôge

Bij Christelijke Basisschool De Reinbôge begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom is onze vervanging bij verlof centraal geregeld via Noventa, de koepelorganisatie voor christelijk basisonderwijs in Achtkarspelen. Wij streven naar een stabiele en rustige leeromgeving voor uw kind. Dit doen we door middel van een speciaal samengestelde vervangerspool. Zo garanderen we dat er altijd gekwalificeerde leerkrachten beschikbaar zijn om lessen over te nemen. Vanwege het landelijke tekort aan leerkrachten, kan het voorkomen dat vervanging bij ziekte of verlof een uitdaging wordt. In uitzonderlijke situaties, bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, kan het gebeuren dat een klas tijdelijk naar huis moet. We informeren u hierover uiteraard zo spoedig mogelijk en zorgen voor opvang indien er geen alternatieve voorzieningen zijn voor uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Reinboge

4

Taal en Rekenen: Individuele Groei en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor maatwerk
Orthopedagoog voor specialistische begeleiding
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Talentbegeleider voor meer- en hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool De Reinboge biedt een rijk aanbod aan zorg en begeleiding, afgestemd op de unieke behoeften van elke leerling. Van extra ondersteuning bij leeruitdagingen tot uitdagende programma's voor talentvolle leerlingen, wij zorgen voor een optimale ontwikkeling. Onze aanpak voor rekenen is divers en effectief. We zetten begeleidingsprogramma's in voor automatiseren, zoals Bareka en Rekensprint. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om de gestelde doelen te bereiken, bieden we een speciale rekenroute. Daarnaast gebruiken we de Pluspunt methode met de F- en S-lijn voor een gestructureerde aanpak. De rekenspecialist voert gerichte onderzoeken uit om precies te bepalen waar extra hulp het meest effectief is, en werkt nauw samen met de kwaliteitscoördinator om ons rekenonderwijs te borgen via een kwaliteitskaart rekenen. Op het gebied van taal en lezen investeren we in uitstekend leesonderwijs en bieden we extra tijd en oefening aan leerlingen die dat nodig hebben. We maken gebruik van het effectieve interventieprogramma BOUW! om leesvaardigheden te versterken. Onze taal- en leesspecialisten, Matty Haarsma en Neeltje Hiemstra, zijn actief betrokken bij TACO-bijeenkomsten en coördineren overlegmomenten met Margriet Zeinstra, de leescoördinator van de bibliotheek, om onze leesaanpak continu te verbeteren. Daarnaast richt onze rekenspecialist, Anna Sietske de Jong, zich op het rekenbeleid en de didactiek van het rekenonderwijs. Samen met de kwaliteitscoördinator zorgt zij voor de borging van ons rekenonderwijs. Johnny Mollema, onze talentbegeleider, is de drijvende kracht achter het beleid voor meer- en hoogbegaafde kinderen, ook wel meerkunners genoemd, en zorgt voor een uitdagende leeromgeving die hun talenten optimaal benut.

0

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij De Reinboge hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We streven naar een veilige en ondersteunende omgeving waar ieder kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Hoewel er op dit moment geen specifieke specialisten voor dit gebied benoemd zijn, integreren we sociaal-emotionele aspecten in ons dagelijkse onderwijs en schoolbeleid.

0

Gedrag en Werkhouding: Stimuleren van Zelfstandigheid en Focus

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Wij zetten ons in om leerlingen te begeleiden bij hun gedrag en werkhouding, met als doel hun zelfstandigheid en focus te vergroten. Door middel van een gestructureerde aanpak en positieve bekrachtiging stimuleren we een productieve leeromgeving. Op dit moment zijn er geen specifieke gedragsspecialisten aangesteld, maar dit aspect wordt breed gedragen binnen ons schoolteam.

0

Motorische Vaardigheden: Actieve Ontwikkeling en Plezier in Beweging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze leerlingen stimuleren we actief door middel van bewegingsonderwijs en diverse spelactiviteiten. We creëren een omgeving waarin kinderen plezier beleven aan bewegen en hun fysieke vaardigheden kunnen verbeteren. Momenteel zijn er geen gespecialiseerde motorische coaches aangesteld, maar beweging is een integraal onderdeel van ons curriculum.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Gezondheid voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de gezondheid van onze leerlingen staan centraal. We bieden ondersteuning waar nodig op het gebied van persoonlijke verzorging en zorgen voor een veilige omgeving. Hoewel er geen specifieke medische specialisten op school werkzaam zijn, werken we nauw samen met externe professionals indien dit vereist is voor de zorg van onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
lokaal voor onderwijsassistent

Ontdek de extra ondersteuning voor elke leerling op De Reinboge

Ons schoolbeleid voor optimale leerlingbegeleiding

Op Christelijke Basisschool De Reinboge stellen we de ontwikkeling van elk kind centraal. In ons ondersteuningsplan beschrijven we gedetailleerd hoe we iedere leerling volgen en begeleiden, aangepast aan onze unieke schoolomgeving. We werken nauw samen met externe specialisten zoals orthopedagogen, gebiedsteams en deskundigen van Kentalis om de best mogelijke zorg te garanderen. Wij zetten ons volledig in voor Passend Onderwijs, waarbij elke leerling de basisondersteuning ontvangt die hij of zij nodig heeft. Speciale aandacht gaat uit naar leerlingen met specifieke leermoeilijkheden, achterstanden of juist naar meerbegaafde kinderen. Waar mogelijk bieden we onderwijs op maat binnen onze schoolfaciliteiten. Ons doel is om elke leerling de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen en zo een succesvolle toekomst op te bouwen. Het is voor ons essentieel dat onze ondersteuning haalbaar blijft binnen onze dagelijkse schoolactiviteiten. Voor beide groepen leerlingen is er extra begeleiding, gespecialiseerd materiaal en deskundigheid beschikbaar. Wanneer de ontwikkeling van een leerling niet het verwachte resultaat oplevert, zoeken we actief naar verbeteringen. Soms is een plaatsing buiten onze school noodzakelijk, dit gebeurt altijd in nauw overleg met de ouders en, indien mogelijk, de leerling zelf. Toekomstige uitbreiding van ons ondersteuningsaanbod We werken continu aan de verdieping van onze expertise, met name op het gebied van taalontwikkeling en taalproblematiek bij leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op De Reinboge

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor 2025-2026?

Op Christelijke Basisschool De Reinboge richten we ons in het schooljaar 2025-2026 op diverse verbeterpunten om ons onderwijs te optimaliseren. We zetten vol in op het zichtbaar maken van leerprocessen en werken conform de afspraken op onze kwaliteitskaart voor alle kernvakken. Een positief pedagogisch klimaat is essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen. We realiseren een doorlopende lijn voor burgerschapsonderwijs voor groep 1 tot en met 8, inclusief concrete doelen en activiteiten. Voor de jongste leerlingen (groep 1 en 2) bieden we uitdagend onderwijs dat hun nieuwsgierigheid prikkelt. Daarnaast versterken we het leesonderwijs, zowel technisch als begrijpend lezen, wat we monitoren via onze tussentijdse en eindresultaten. Ook het rekenonderwijs, voor zowel het F- als S-potentieel, krijgt extra aandacht met als doel betere resultaten. Op de lange termijn streven we ernaar om over drie jaar een integraal kindcentrum te zijn. Onze specifieke doelen voor het aankomende schooljaar zijn gedetailleerd uitgewerkt in ons jaarplan. Burgerschap is hierbij een belangrijk thema; we willen kinderen opleiden tot bewuste en sociale wereldburgers in een veilige en stimulerende omgeving. Ons schooleigen burgerschapsplan is afgeleid van het bovenschoolse plan van Stichting Noventa en is te vinden op onze website. Voor het in kaart brengen van burgerschapsdoelen bij leerlingen in groep 7-8 maken we gebruik van een vragenlijst van Rovict, waarvan de resultaten ons helpen bij het formuleren van nieuwe doelen.

Hoe waarborgt onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op Handelingsgericht en Opbrengstgericht Werken, uitgevoerd binnen het systeem Mijn Schoolplan. We hanteren een cyclische aanpak volgens de Plan-Do-Check-Act (PDCA) methode, waarbij onze meerjarenplanning en jaarplannen de doelen per schooljaar uiteenzetten. Het team evalueert jaarlijks de voortgang en stelt deze vast in het jaarplan, waarna nieuwe doelen worden geformuleerd. De directie legt deze plannen en evaluaties voor aan de (P)MR en de algemeen bestuurder ter goedkeuring en zorgt voor upload naar de databank van de onderwijsinspectie. Om onze kwaliteitszorg te bewaken, voeren we diverse evaluatieve acties uit. Dit omvat jaarlijkse trendanalyses van schoolopbrengsten, evaluaties van ons schoolplan en strategisch beleid, en externe kwaliteits scans die worden besproken tijdens monitorgesprekken. Vierjaarlijkse inspectierapporten en auditrapportages, die we vertalen naar concrete verbeteracties, zijn eveneens cruciaal. Daarnaast analyseren we tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en personeel om onze dienstverlening te verbeteren. De resultaten van uitstroomgegevens en de aansluiting met het voortgezet onderwijs worden op school- en stichtingsniveau besproken. We voldoen aan de Arbo-wetgeving met een Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) en analyseren enquêtes over sociale veiligheid om direct verbeteracties te kunnen uitzetten. Met vier schoolbesprekingen per jaar monitoren we de voortgang op vier domeinen: technisch en begrijpend lezen/luisteren, spelling en rekenen, evenals sociale veiligheid. We analyseren trends in groeps- en schoolresultaten, evalueren onze schoolambities en de effectiviteit van ingezette acties, en stellen nieuwe interventies vast die we borgen op onze kwaliteitskaarten. We gebruiken de Successpiegel en MijnSchoolplan (ParnasSys) voor het plannen en evalueren van schooldoelen, wat voldoet aan de eisen van de onderwijsinspectie. Rapportages van MijnSchoolplan helpen ons de verschillende domeinen te monitoren, en deze zijn sinds schooljaar 2022-2023 stichting breed ingevoerd. Directie en kwaliteitscoördinator observeren klassen om de onderwijskwaliteit te waarborgen en coachen op verbetering. Monitor- en kwaliteitsgesprekken met de kwaliteitscoördinator, Noventa-vertegenwoordigers en de directeur-bestuurder van Noventa vinden meerdere keren per jaar plaats om trendanalyses en eindopbrengsten te bespreken. Professionalisering van leerkrachten, zowel teamgericht als individueel, is gekoppeld aan onze schoolontwikkeling. In juni 2024 heeft een externe audit onze kwaliteitszorg beoordeeld als voldoende tot goed, met specifieke waarderingen voor OP0, OP2, VS 2, SKA 1 en SKA2, wat aantoont dat onze kwaliteitszorgcyclus robuust is. Afgelopen schooljaren hebben we gewerkt aan het implementeren van een nieuwe kwaliteitscyclus, het analyseren van leerlinggegevens (Leerling in Beeld), en het monitoren op 1F en 2F/1S niveau. De korte cyclus voor rekenen is verbeterd, en we zetten meer in op pre-teaching en lesgeven vanuit hoge verwachtingen met activerende instructie. Daarnaast brengen we executieve functies in beeld en zetten we doelgericht werken centraal, waarbij de leerkracht de leerling en het doel vooropstelt in plaats van de methode. Ouderbetrokkenheid bij het leesproces in groep 3 en 4 is succesvol verhoogd, en de implementatie van Blink Lezen is afgerond. Voor schooljaar 2024-2025 richten we ons op een leesverbetertraject, gezamenlijke rekenevaluaties, het finetunen van de korte cyclus bij andere vakken, en het continueren van activerende instructie en hoge verwachtingen. In schooljaar 2025-2026 focussen we op het finetunen van de middellange reken cyclus door gezamenlijke blokevaluaties en het optimaliseren van leerlijnen, met aandacht voor leerkracht handelen in spelling en begrijpend lezen, en het verbeteren van het ondersteuningsaanbod voor technisch lezen.

Optimale Start voor Jonge Kinderen: Ontdek Ons Programma op De Reinboge

Toelichting van de school

Christelijke Basisschool De Reinboge in Twijzelerheide biedt een naadloze overgang voor jonge kinderen. Onze peuteropvang in dorpshuis De Jister werkt nauw samen met onze kleuterklassen. Door zorgvuldige informatie-uitwisseling en dossieroverdracht, met toestemming van ouders, waarborgen we de continuïteit in de ontwikkeling van elk kind. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen gerichte aandacht via speciale programma's. Dit zorgt voor een sterke start op de basisschool. Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) wordt aangeboden op de peuterspeelzaal en kinderopvang, gevolgd door vroegschoolse educatie in onze groepen 1 en 2. Schoolbesturen en gemeenten werken hierin samen, ondersteund door een themagroep met vertegenwoordigers uit alle onderwijs- en opvangsectoren. Ouderbetrokkenheid is cruciaal bij zowel voor- als vroegschoolse educatie. De Reinboge is geen officiële VVE-school, maar werkt intensief samen met peuterspeelzaal Ús Boartersplakje in Twijzelerheide. Gezamenlijk nemen we deel aan het VVE-thuis project, een initiatief dat perfect aansluit bij onze focus op taal- en leesontwikkeling.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Christelijke Basisschool De Reinboge voor jonge kinderen?

De Reinboge biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat gerichte aandacht voor kinderen met een risico op achterstanden, om een vliegende start op de basisschool te garanderen. We focussen op een soepele overgang van peuterspeelzaal naar kleuterklas.

De Reinboge biedt diverse extra programma's om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Dit omvat gerichte aandacht voor kinderen met een risico op achterstanden, om een vliegende start op de basisschool te garanderen. We focussen op een soepele overgang van peuterspeelzaal naar kleuterklas.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt De Reinboge samen voor het onderwijs aan jonge kinderen?

Christelijke Basisschool De Reinboge werkt nauw samen met peuterspeelzaal Ús Boartersplakje en kinderopvang Tiko in Twijzelerheide. Samen met de gemeente Achtkarspelen nemen we deel aan het VVE-thuis project, wat bijdraagt aan ons sterke taal- en leesonderwijs.

Christelijke Basisschool De Reinboge werkt nauw samen met peuterspeelzaal Ús Boartersplakje en kinderopvang Tiko in Twijzelerheide. Samen met de gemeente Achtkarspelen nemen we deel aan het VVE-thuis project, wat bijdraagt aan ons sterke taal- en leesonderwijs.

Peuterspeelzaal Ús Boartersplakje en Kinderopvang Tiko in Twijzelerheide
Team | Christelijke Basisschool De Reinboge in Twijzelerheide | [2025] Schoolregister