Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg

Het team van Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg

Current section: team
Eilenbergstraat 256
5011 Tilburg

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Sleutel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Sleutel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Sleutel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Sleutel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Sleutel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 91.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (91.3%)
Man (8.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Sleutel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.2%)
25-35 jaar (29.2%)
35-45 jaar (29.2%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (4.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Sleutel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (60.9%)
Direct ondersteunend personeel (34.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Sleutel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool de Sleutel: Onze Aanpak

Bij Openbare Basisschool de Sleutel streven we naar continuïteit in het onderwijs. Bij de tijdelijke afwezigheid van een leerkracht, zetten wij alles op alles om passende vervanging te regelen. Onze eerste prioriteit is het inzetten van eigen, bevoegde leerkrachten. Dit kan door middel van het ruilen van diensten of het tijdelijk uitbreiden van de formatie binnen ons team. Zo waarborgen we de vertrouwde lesstructuur en de pedagogische aanpak. Mocht interne vervanging niet mogelijk zijn, dan schakelen wij een regionale vervangingspool in. Deze pool bestaat uit gekwalificeerde leerkrachten en onderwijsassistenten die direct inzetbaar zijn. We volgen een zorgvuldig proces om snel de benodigde expertise te vinden. Indien er onverhoopt geen geschikte leerkracht beschikbaar is, wordt een leraarondersteuner of Qrabbl ingezet om de lessen zo goed mogelijk te laten verlopen. Dit garandeert een minimale verstoring van het leerproces van uw kind. In uitzonderlijke situheden waarin zelfs deze opties niet volstaan, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Dit doen we voor maximaal één dag, om de impact op de dagelijkse routine te beperken. Deze maatregel geldt niet tijdens periodes met specifieke coronamaatregelen. Indien een leerkracht langer dan een dag afwezig is en er geen vervanging gevonden kan worden, informeren wij u tijdig. In dat geval vragen we u uw kind(eren) thuis op te vangen. Ouders die aantoonbaar geen alternatieve opvang kunnen regelen, kunnen contact opnemen met het managementteam. In overleg zoeken we naar passende oplossingen, waarbij de school verplicht is opvang te organiseren, zij het zonder reguliere lesinhoud.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling van Basisschool de Sleutel

3

Verbeteren van Taal en Rekenen: Specialisten op Basisschool de Sleutel

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Rekenspecialist voor Sterke Rekenvaardigheden
Taalspecialist voor Effectieve Communicatie

Toelichting van de school:

Op Basisschool de Sleutel zetten onze toegewijde specialisten zich in om de taal- en rekenvaardigheden van uw kind te versterken. Onze intern begeleider coördineert de individuele leerplannen, terwijl de rekenspecialist zorgt voor een solide basis in wiskunde door middel van gerichte oefeningen. De taalspecialist bevordert de lees- en schrijfvaardigheid, zodat elke leerling zich optimaal kan uitdrukken en ontwikkelen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veilige Omgeving op de Sleutel

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Welzijn

Toelichting van de school:

Het welzijn van uw kind staat centraal bij Basisschool de Sleutel. Onze gedragsspecialist werkt aan een positieve groepssfeer en ondersteunt leerlingen bij hun sociaal-emotionele groei. De intern begeleider biedt een luisterend oor en helpt bij het navigeren door persoonlijke uitdagingen. Samen creëren we een veilige en ondersteunende omgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvol Leren op Basisschool de Sleutel

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Focus en Motivatie
Intern Begeleider voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Basisschool de Sleutel stimuleert een proactieve leerhouding en een effectieve taakaanpak. Onze gedragsspecialist helpt leerlingen om hun concentratie te verbeteren en gemotiveerd te blijven tijdens lessen. De intern begeleider biedt praktische strategieën voor studievaardigheden, zodat elk kind het maximale uit zijn of haar schooltijd haalt.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren bij de Sleutel

Beschikbare specialisten:

Docent Sport en Beweging voor Gezonde Groei

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Bij Basisschool de Sleutel zorgt onze docent Sport en Beweging voor een gevarieerd aanbod aan fysieke activiteiten. Deze lessen bevorderen niet alleen de motorische vaardigheden, maar ook de algehele gezondheid en het welzijn van onze leerlingen. Door spel en sport leren kinderen samenwerken en ontwikkelen ze een gezonde levensstijl.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Aandacht op de Sleutel

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op dit moment zijn er geen gespecialiseerde professionals binnen Basisschool de Sleutel werkzaam die zich specifiek richten op medisch handelen en persoonlijke verzorging. We werken echter nauw samen met externe zorgverleners om de benodigde ondersteuning te waarborgen. Voor vragen over specifieke zorgbehoeften kunt u altijd contact opnemen met de schoolleiding.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Taalschoolgroep

Individuele Leerlingondersteuning op Basisschool de Sleutel: Groei en Ontwikkeling Centraal

Ons Pedagogisch Beleid: Een Diepgaande Toelichting

Bij Openbare Basisschool de Sleutel geloven we in het bieden van optimale kansen voor elke leerling. Onze school kenmerkt zich door kleine klassen, met gemiddeld slechts 24 leerlingen per groep. Dit zorgt voor persoonlijke aandacht en de mogelijkheid om lesprogramma's af te stemmen op individuele leerbehoeften. De Sleutel is volledig rolstoeltoegankelijk, waardoor een veilige en toegankelijke leeromgeving voor iedereen gegarandeerd is. We zetten ons in voor een inclusieve school waar ieder kind zich welkom en gewaardeerd voelt. In nauwe samenwerking met onze onderwijsexperts en externe specialisten bieden wij snelle en effectieve ondersteuning wanneer dat nodig is. Dit brede netwerk stelt ons in staat om proactief in te spelen op ontwikkelingsvragen en leeruitdagingen van onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Leeromgeving: Kwaliteitszorg en Schoolplan OBS De Sleutel

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan bij OBS De Sleutel?

Bij Openbare Basisschool de Sleutel streven we naar continue verbetering van ons onderwijs door een visiegedreven en planmatige aanpak, gebaseerd op de Deming-cyclus. Onze langetermijnvisie en doelen zijn vastgelegd in een Koersplan. Deze worden verder uitgewerkt in ambitiekaarten voor de komende vier jaar en kwaliteitskaarten die onze afspraken standaardiseren. Dit vormt de kern van ons effectieve kwaliteitssysteem, dat is gebaseerd op de Enigma kwaliteitsaanpak. De Enigma-aanpak is de motor achter de dagelijkse verbetering van ons onderwijs en de realisatie van onze missie en visie. De belangrijkste focusgebieden, voortkomend uit onze opdracht en resultaten, zijn de verbetering van het primaire proces, het versterken van leerkrachtcompetenties en het optimaliseren van onze kwaliteitszorg. Concreet vertalen we deze subdoelstellingen naar concrete ambitiekaarten voor Rekenen, Taal, Sociale Veiligheid en Welbevinden, Kwaliteitszorg en Educatief Partnerschap. Binnen deze kaarten worden professionele ontwikkeling en benodigde middelen standaard opgenomen om onze ambities te realiseren. De doelen op de ambitiekaarten zijn SMART geformuleerd, met een duidelijke koppeling aan kerndoelen en schoolbrede ambities zoals instructie, ouderbetrokkenheid en toetsing. Jaarlijks evalueren we deze kaarten en stellen we de doelen bij waar nodig, om zo continu te blijven excelleren.

Hoe monitort en evalueert OBS De Sleutel de voortgang van onderwijsdoelen?

Om te waarborgen dat we onze gestelde doelen en streefdoelen behalen, monitoren we kritische prestatie-indicatoren (KPI's). Hiermee brengen we in kaart of onze interventies succesvol zijn en problemen worden opgelost. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat monitoring alleen laat zien of een doel bereikt is, maar niet per se of de interventie de directe oorzaak is. Daarom combineren we monitoring met gerichte evaluatie van de ingezette interventies. Evaluatie helpt ons te bepalen of een specifieke aanpak effectief is en of de resultaten daadwerkelijk aan de interventie te danken zijn. Dit geeft inzicht of de investering in tijd, moeite en middelen het waard was. Kortom: monitoren beantwoordt 'Hebben we ons doel bereikt?', terwijl evaluatie antwoord geeft op 'Hebben we ons doel bereikt *dankzij deze specifieke interventie*?' Voor zowel succesvolle monitoring als evaluatie volgen we een gestructureerd proces: een heldere onderzoeksvraag formuleren, gebruikmaken van bestaande data, de voortgang bijhouden, gegevens verzamelen na de interventie, de data analyseren in tabellen of spreadsheets, en de resultaten interpreteren. Dit alles om de kwaliteit van ons onderwijs continu te waarborgen en te verbeteren.

Ontdek ons Rijke Aanbod voor Jonge Kinderen in Tilburg

Toelichting van de school

Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Wij geloven in een warme en veilige start, waarbij we de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen aanwakkeren. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een speelse en educatieve ontwikkeling. Wij bereiden uw kind met plezier voor op een succesvolle schoolloopbaan. Ontdek hoe wij de basis leggen voor levenslang leren en plezier in ontdekken. Uw kind staat centraal in ons pedagogisch beleid.

Veelgestelde vragen

Biedt Openbare Basisschool de Sleutel extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut! Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg heeft een uitgebreid aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een warme overgang van kinderopvang naar school en gerichte Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons VVE-programma is ontworpen om de taal- en cognitieve vaardigheden van jonge kinderen te versterken. We zorgen voor een speelse leeromgeving die de basis legt voor succes op de basisschool. Uw kind krijgt de aandacht die het verdient om zich optimaal te ontwikkelen.

Absoluut! Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg heeft een uitgebreid aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit omvat een warme overgang van kinderopvang naar school en gerichte Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons VVE-programma is ontworpen om de taal- en cognitieve vaardigheden van jonge kinderen te versterken. We zorgen voor een speelse leeromgeving die de basis legt voor succes op de basisschool. Uw kind krijgt de aandacht die het verdient om zich optimaal te ontwikkelen.

Kinderopvang: Een naadloze overgang naar de basisschool.
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE): Stimuleer de ontwikkeling van uw peuter.

Met welke partners werkt Basisschool de Sleutel samen voor het jonge kind?

Openbare Basisschool de Sleutel werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een complete en veilige omgeving voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en aanvullende ontwikkelingskansen. Onze partners zijn Peuteropvang Symfonie, onderdeel van Kinderstad, en Kinderdagverblijf De Symfonie van Norlandia. Met deze partnerschappen bieden we een doorlopende lijn van zorg en educatie, afgestemd op de behoeften van uw kind.

Openbare Basisschool de Sleutel werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een complete en veilige omgeving voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en aanvullende ontwikkelingskansen. Onze partners zijn Peuteropvang Symfonie, onderdeel van Kinderstad, en Kinderdagverblijf De Symfonie van Norlandia. Met deze partnerschappen bieden we een doorlopende lijn van zorg en educatie, afgestemd op de behoeften van uw kind.

Peuteropvang Symfonie (Kinderstad): Kwalitatieve opvang dichtbij.
Kinderdagverblijf De Symfonie (Norlandia): Professionele zorg en ontwikkeling.
Team | Openbare Basisschool de Sleutel in Tilburg | [2025] Schoolregister