Basisschool Kindcentrum Klinkers in Tilburg

Het team van Kindcentrum Klinkers in Tilburg

Current section: team
Woerdenstraat 60
5036 Tilburg

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Klinkers is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Klinkers. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Klinkers bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Klinkers bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Klinkers zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Klinkers. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (3.8%)
25-35 jaar (30.8%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (19.2%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (3.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Klinkers werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (4.2%)
Indirect ondersteunend personeel (8.3%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Klinkers gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum Klinkers: Een Vlekkeloze Regeling

Bij Kindcentrum Klinkers zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. De directeur coördineert de vervanging bij verlof en ziekte. Voor gepland verlof stellen we alles in het werk om tijdig de juiste vervanging te vinden. Ziekteverzuim vraagt om flexibiliteit, waarbij we snel schakelen om de impact op de lessen te minimaliseren. Onze stappen voor optimale vervanging: We zetten eerst de ondersteunende leerkrachten binnen de eigen bouwen in voor directe ondersteuning. Indien nodig, vragen we ondersteunende leerkrachten uit andere bouwen of stagiaires van de opleiding. We maken gebruik van de professionele vervangerspool van Xpect013 en het Regionaal Transfer Centrum (RTC) voor gespecialiseerde hulp. Beunvoegde ambulante collega's worden ingezet indien beschikbaar, als extra ondersteuning. In uitzonderlijke gevallen verdelen we een klas over andere groepen binnen dezelfde bouw. Als laatste redmiddel, en enkel bij langdurige afwezigheid, kan een klas een dag thuisblijven, mits dit ruim van tevoren wordt gecommuniceerd. Ouders worden altijd proactief geïnformeerd over eventuele klasverdelingen of thuisblijfdagen, zodat zij tijdig eigen opvangmogelijkheden kunnen regelen. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Opleiden in school (‘onderwijsnest’)

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Kindcentrum Klinkers

5

Experts in Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheidsspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum Klinkers bieden we een solide basis voor taal en rekenen met bewezen methodes. Voor rekenen zetten we Pluspunt 4 in, terwijl STAAL 2 de basis vormt voor spelling. Technisch lezen, begrijpend lezen en taalontwikkeling integreren we naadloos binnen onze transdisciplinaire Units of Inquiry. We monitoren de voortgang van elk kind nauwkeurig. Dit doen we via methodegebonden toetsen voor rekenen en spelling, aangevuld met de halfjaarlijkse Leerling In Beeld toetsen vanaf groep 3. In groep 7 en 8 gebruiken we de AMN aansluitings- en doorstroomtoetsen. Regelmatige reken- en taalgesprekken met alle leerkrachten van een bouw zorgen voor een gezamenlijke focus op onderwijs en ondersteuning. Onze reken- en taalspecialisten zijn hierbij nauw betrokken. Met het digitale portfolio-systeem MRF (Mijn Referentie Functies) krijgen leerlingen inzicht in hun leerproces en vaardigheden. Ouders zijn cruciale partners; hun observaties thuis bespreken we met de leerkracht en intern begeleider. De intern begeleider gebruikt het leerlingvolgsysteem en groepsbesprekingen om de ontwikkeling van leerlingen te volgen en waar nodig extra ondersteuning te plannen. Indien nodig bieden we aanvullende ondersteuningsinterventies, afgestemd op de individuele behoeften van het kind en de mogelijkheden van onze school. Dit varieert van dyslexiebegeleiding en differentiatie in de klas tot verrijkingsprogramma's zoals de Peergroep en Peers013. Soms is externe expertise nodig, waarvoor we consultatiegesprekken aangaan met ons samenwerkingsverband Plein013.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum Klinkers stimuleert een positief sociaal-emotioneel klimaat waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. De Kanjertraining is een integraal onderdeel van onze dagelijkse aanpak, gericht op het versterken van sociale vaardigheden, het voorkomen van pesten en het bevorderen van zelfvertrouwen. We streven naar een veilige leeromgeving, het aanleren van effectieve conflictbeheersing en het vergroten van de zelfredzaamheid. In de bovenbouw gebruiken we Dramataal om leerlingen te helpen hun gedrag te analyseren, hun emoties te begrijpen en bewuste keuzes te maken voor hun persoonlijke groei. De sociaal-emotionele ontwikkeling volgen we via groepsbesprekingen, KanVAS-vragenlijsten (groep 5-8) en portfoliogesprekken. Oudergesprekken bieden waardevolle inzichten in de thuissituatie. Bij specifieke ondersteuningsvragen werken we samen met partners zoals het bovenschools ondersteuningsteam (BOT), schoolmaatschappelijk werk (SMW) en de GGD. Gezamenlijke overleggen met alle betrokkenen, inclusief ouders en specialisten, zorgen voor een integrale aanpak op maat.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak voor Optimale Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Hoogbegaafdheidsspecialist

Toelichting van de school:

Bij Kindcentrum Klinkers leggen we sterk de nadruk op de ontwikkeling van gedrag, een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. We gebruiken de Kanjertraining, het Learner Profile en de ATL's (Approaches to Learning) om leerlingen deze cruciale vaardigheden bij te brengen. We observeren en evalueren de voortgang van leerlingen tijdens de Units of Inquiry, via groepsbesprekingen en in portfoliogesprekken. Dit helpt ons om individuele ondersteuningsbehoeften tijdig te signaleren en aan te pakken. Indien extra ondersteuning nodig is, werken we nauw samen met externe partners zoals het BOT, SMW en de GGD. Gezamenlijke overleggen met ouders, leerkrachten en specialisten garanderen een gecoördineerde en effectieve aanpak voor elk kind.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen is Essentieel

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Kindcentrum Klinkers investeert in kwalitatief hoogwaardig bewegingsonderwijs. Elke week genieten de kinderen van een gymles verzorgd door een gediplomeerde vakdocent, aangevuld met een tweede gymles door bevoegde leerkrachten. We volgen de motorische ontwikkeling nauwlettend, onder andere tijdens de schrijfles in groep 2 en via de jaarlijkse 4SS-test voor alle leerlingen in groep 3. Deze observaties bepalen of leerlingen baat hebben bij onze gespecialiseerde MRT-ondersteuningslessen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied, plannen we overleggen met ons ondersteuningsteam (OST) en andere partners. Zo zorgen we voor een integrale aanpak, waarbij we samen met ouders en specialisten de beste oplossingen vinden.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rondom medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de daarvoor aangewezen professionals en instanties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
buitenlokaal
leer- en chilldak

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum Klinkers

Ontdek Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Op Kindcentrum Klinkers geloven we sterk in de unieke ontwikkeling van ieder kind. Daarom werken we met combinatiegroepen en bieden we flexibel onderwijs dat aansluit bij het individuele niveau van uw kind. Door onze bouwbrede aanpak kunnen we gemakkelijk inspelen op specifieke leerbehoeften. Soms heeft een kind extra tijd nodig om zich te ontwikkelen binnen een bouw, of juist de mogelijkheid om sneller door te stromen. In beide gevallen, of het nu gaat om doubleren of versnellen, staan wij voor een nauwe samenwerking met u als ouder om tot de beste beslissing te komen voor uw kind. Onderwijs voor Langdurig Zieke Kinderen Kindcentrum Klinkers biedt specifieke ondersteuning aan leerlingen die langdurig ziek zijn, conform de Wet Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen (WOOZ). Onze school is verantwoordelijk voor het bieden van passend onderwijs, waarbij we ondersteuning zoeken via een consulent Onderwijs Zieke Leerlingen (OZL). Deze expert helpt ons bij het organiseren van onderwijs, of dit nu thuis, in het ziekenhuis of op school plaatsvindt, en helpt leerachterstanden te voorkomen. Grenzen van Onze Ondersteuning Wij streven ernaar om elk kind de aandacht te geven die het verdient binnen onze groepsdynamiek. Wanneer gedrag of specifieke ondersteuningsbehoeften de leeromgeving of de veiligheid van de groep structureel verstoren, kunnen we de grenzen van onze capaciteit bereiken. Dit geldt ook voor kinderen die een gevaar vormen voor zichzelf of hun omgeving. Onze aanpak is gericht op samenwerking: school, ouders en leerling werken hand in hand. Respectvolle communicatie is hierbij essentieel. Wanneer de samenwerking met ouders onder druk komt te staan, kan dit de mogelijkheden voor ondersteuning beïnvloeden, vooral als het welzijn van de leerling in het geding is. Tevens kunnen kinderen die een zeer prikkelarme omgeving nodig hebben of die complexe (medische of psychiatrische) problematieken hebben, buiten onze directe ondersteuningsmogelijkheden vallen. In situaties waarin we niet de benodigde ondersteuning kunnen bieden, gaan we open het gesprek aan met ouders. Indien nodig, betrekken we het samenwerkingsverband Plein013 voor consultatie. Samen zoeken we naar oplossingen om het kind succesvol te laten functioneren op onze school, binnen de kaders van onze visie en de haalbaarheid voor onze groepen. Bezwaar Maken tegen Ondersteuning Bent u het niet eens met de geboden ondersteuning? We nodigen u van harte uit voor een gesprek met de groepsleerkracht. Voor een formele bezwaarprocedure kunt u contact opnemen met het schoolbestuur. Bij onenigheid over een toelaatbaarheidsverklaring of schoolkeuze kunt u terecht bij de landelijke geschillencommissie via www.onderwijsgeschillen.nl. Ouderlicht: Uw Partner in Passend Onderwijs Ouderlicht is een waardevolle informatiebron voor ouders en jeugd in Tilburg en omgeving, gespecialiseerd in passend onderwijs. Zij bieden toegankelijke informatie en ondersteuning. Heeft u vragen over passend onderwijs, zoekt u advies of wilt u meedenken met een expert? Neem contact op met Ouderlicht via hun website www.ouderlicht.nl, per app, telefoon of het contactformulier. U ontvangt duidelijke informatie, luisterende oren en praktische hulp. De 1-Zorgroute: Een Gestructureerde Aanpak De 1-Zorgroute biedt een duidelijke en herkenbare methodiek voor alle scholen en betrokkenen bij leerlingenzorg. Dit vergemakkelijkt de afstemming en zorgt voor een vroegtijdige signalering van risicoleerlingen, met als doel onderwijs-leerproblemen aan te pakken. Deze route brengt de onderwijsbehoeften van elk kind in kaart, die als basis dienen voor het groepsplan en het onderwijsaanbod. De kernprincipes van de 1-Zorgroute zijn: 1. Alle kinderen hebben zorg nodig, maar de mate en wijze verschillen. Individuele behoeften worden zoveel mogelijk gebundeld in groepsplannen voor een optimale groepsdynamiek en klassenmanagement. 2. We focussen op onderwijsbehoeften, niet op kindkenmerken. Zo stimuleren we actiegericht denken: 'Hoe kan ik mijn onderwijs afstemmen op dit kind?' in plaats van beperkende labels. 3. De route bevordert proactief denken: leerkrachten denken vooruit over wat een kind nodig heeft om doelen te bereiken, in plaats van achteraf te 'repareren'. 4. We streven ernaar zoveel mogelijk tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van elk kind, met ondersteuning van externe specialisten indien nodig. 5. Ouders zijn cruciale samenwerkingspartners. Samen met hen stellen we het welzijn en de ontwikkeling van het kind voorop. Toekomstige Ambities voor Extra Ondersteuning bij Xpect013 Xpect013 heeft ambitieuze plannen voor de uitbreiding van SBO-niveau ondersteuning in elke buurt. Wij geloven in kinderen, elkaar, onze professionaliteit en onze partners. Vertrouwen is hierbij een sleutelwoord. Onze kernwaarden zijn solidariteit, gelijke kansen, onderlinge hulp en het stellen van het belang van het kind of de organisatie boven persoonlijk belang. We werken inclusief, waarbij ieder kind, ouder en professional telt en meedoet. We waarderen diversiteit en zorgen voor een open en verwelkomende omgeving. Daarnaast omarmen we uitdagingen met LEF, durven we buiten gebaande paden te treden en grenzen te verleggen waar nodig. Elk kind verdient een doorlopende ontwikkelingslijn op een passende plek dichtbij huis. We dagen kinderen uit zich te ontwikkelen tot zelfstandige individuen met kennis, vaardigheden en oog voor de omgeving. Een rijke dag met balans tussen inspanning en ontspanning is ons doel. Wij bieden begeleiding, vertrouwen, tijd en ruimte, en ontzorgen ouders, in nauwe samenwerking met hen en maatschappelijke partners. Ambities Kindcentrum Klinkers Met een sterke focus op de professionalisering van ons team, streven we ernaar om zoveel mogelijk kinderen binnen ondersteuningsniveaus 1 en 2 te bedienen. Deze kinderen worden zoveel mogelijk binnen hun eigen vertrouwde groep ondersteund.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kindcentrum Klinkers

Wat zijn de kernambities van Kindcentrum Klinkers?

Bij Kindcentrum Klinkers staat ieder kind centraal, met als ambitie een passende leerplek voor iedereen. Sinds zomer 2021 zijn we een erkende IB-kandidaatschool en sinds het voorjaar van 2024 officieel geautoriseerd als IB World School. Deze autorisatie bevestigt dat ons onderwijs voldoet aan de hoge standaarden en de filosofie van het International Baccalaureate (IB). Ons Programme of Inquiry (POI) integreert de SLO-kerndoelen met zes transdisciplinaire thema's, die jaarlijks terugkeren. Elk vakgebied heeft een 'scope and sequence document' dat de essentiële elementen van het PYP transparant maakt en de rol van elk vakgebied binnen ons transdisciplinaire programma verduidelijkt. Na de autorisatie volgen we het IB-monitorsysteem, met een vijfjaarlijkse controle om te waarborgen dat we blijven voldoen aan de IB-eisen en een optimale leeromgeving bieden. Meer over ons burgerschapsonderwijs vindt u in de sectie missie/visie. Onze medewerkers maken het verschil! We zien professionalisering als een cruciaal onderdeel van onze kwaliteitszorg. Door gezamenlijk ons onderwijs te evalueren, te onderzoeken en te ontwerpen, en elkaar professioneel aan te spreken, leren we continu van en met elkaar. We stellen kritische vragen zoals: 'Draagt mijn handelen effectief bij aan de leerontwikkeling van de leerlingen?' en zoeken actief naar kennis en expertise om onze aanpak te verbeteren. We zorgen goed voor elkaar en onze omgeving. Als onderdeel van de gemeentelijke visie op integrale kindcentra in Tilburg, streven we naar een diepgaande samenwerking tussen kinderopvang en primair onderwijs. Onze directeur kinderopvang is betrokken bij diverse overleggen en organiseert activiteiten om de verbinding te versterken. Een harmonieuze samenwerking tussen school en buitenschoolse opvang vormt de basis voor de optimale ontwikkeling van elk kind. De directie legt jaarlijks verantwoording af aan het bestuur over onze ambities, behaalde doelen en de plannen voor het komende schooljaar.

Hoe waarborgt Kindcentrum Klinkers de kwaliteit van het onderwijs?

Xpect013 staat voor toekomstgericht en kwalitatief hoogwaardig onderwijs, met een gedeelde ambitie om voortdurend te verbeteren. Kwaliteitsmanagement is een integraal onderdeel van ons dagelijks handelen, gericht op het inzichtelijk maken van de kwaliteit van onze scholen en de organisatie. Wij zijn een lerende organisatie waar iedereen een eigen rol en verantwoordelijkheid heeft. We inspireren en versterken elkaar, met als doel kinderen maximale kansen te bieden voor hun ontplooiing en ontwikkeling. Dit vereist een continue focus op kwaliteitsverbetering op alle niveaus. Om onze ambities te realiseren, moeten we dagelijks scherp blijven, zoals beschreven in ons koersplan. Kwaliteitsleiding binnen Xpect013 is een continu proces, waarbij iedereen activiteiten onderneemt om gestelde doelen en ambities te bereiken. Dit is gericht op de gewenste resultaten van het onderwijsproces, de behoeften van de organisatie en de verwachtingen van onze stakeholders. Op bestuurs- en schoolniveau stellen we doelen en ambities die voortkomen uit het koersplan en schoolplan. We bepalen wat nodig is om deze doelen te behalen en borgen dit in beleid en processen. Zichtbaarheid van de gerealiseerde kwaliteit is essentieel voor bijsturing en verantwoording. Intern verantwoorden we ons aan het bestuur, de raad van toezicht en de GMR. Extern doen we dit aan de inspectie, ouders en andere stakeholders. De kwaliteitscyclus binnen Xpect013 kent vier formele momenten met het bestuur per schooljaar: ontwikkelgesprek directeur (sept/okt), begrotingsgesprek (nov/dec), opbrengstengesprek (feb/mrt) en managementgesprek (mei/jun). Op schoolniveau vinden de volgende formele verantwoordingsmomenten met het MT plaats: ontwikkelgesprek medewerker (okt/nov), opbrengstengesprek op bouw-/schoolniveau (feb/mrt), groeps-/leerlingbespreking (2x per jaar) en opbrengstengesprek op schoolniveau (jun/jul).

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Tilburg

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum Klinkers geloven we dat kinderen floreren in een stimulerende omgeving die hun natuurlijke nieuwsgierigheid voedt. Ons onderwijs is ontworpen om elke stap in de ontwikkeling van uw kind te ondersteunen, met speciale aandacht voor hun psychologische behoeften. Spelen is de kern van leren voor jonge kinderen, terwijl oudere kinderen worden aangemoedigd om te onderzoeken en te ontdekken. Onze groepen 1 tot en met 4 volgen, net als de oudere leerlingen, dezelfde boeiende onderzoeksthema's binnen ons IB-PYP framework. Leerkrachten in de kleuterklassen stimuleren actief de nieuwsgierigheid en integreren deze thema's naadloos in spel en activiteiten. Dit zorgt voor een rijke en betekenisvolle leerervaring. In groep 3 en 4 maken leerlingen de overstap van 'leren door te spelen' naar 'spelen tijdens het leren'. Ze integreren de schoolbrede onderzoeksthema's, waarbij essentiële basisvaardigheden op een speelse en toegankelijke manier worden aangeboden. Een solide basis voor verdere academische groei.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum Klinkers specifieke ondersteuning of extra programma's voor jonge kinderen in Tilburg?

Kindcentrum Klinkers biedt een geïntegreerd programma voor jonge kinderen dat volledig aansluit bij het IB-PYP onderwijs. Alle activiteiten zijn gericht op het stimuleren van hun ontwikkeling en nieuwsgierigheid binnen de reguliere schoolstructuur.

Met welke partners werkt Kindcentrum Klinkers samen voor de ontwikkeling van het jonge kind?

Kindcentrum Klinkers werkt nauw samen met lokale partners zoals Kinderopvang Petteflet en Kinderopvang 't Groene Spoortje om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te garanderen.

Kindcentrum Klinkers werkt nauw samen met lokale partners zoals Kinderopvang Petteflet en Kinderopvang 't Groene Spoortje om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te garanderen.

Team | Kindcentrum Klinkers in Tilburg | [2025] Schoolregister