
Het team van Kindcentrum Klinkers in Tilburg
Current section: teamZie hier hoe het team van Kindcentrum Klinkers is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Klinkers. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Kindcentrum Klinkers bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum Klinkers bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Kindcentrum Klinkers zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Klinkers. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Kindcentrum Klinkers werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Klinkers gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum Klinkers: Een Vlekkeloze Regeling
Bij Kindcentrum Klinkers zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. De directeur coördineert de vervanging bij verlof en ziekte. Voor gepland verlof stellen we alles in het werk om tijdig de juiste vervanging te vinden. Ziekteverzuim vraagt om flexibiliteit, waarbij we snel schakelen om de impact op de lessen te minimaliseren. Onze stappen voor optimale vervanging: We zetten eerst de ondersteunende leerkrachten binnen de eigen bouwen in voor directe ondersteuning. Indien nodig, vragen we ondersteunende leerkrachten uit andere bouwen of stagiaires van de opleiding. We maken gebruik van de professionele vervangerspool van Xpect013 en het Regionaal Transfer Centrum (RTC) voor gespecialiseerde hulp. Beunvoegde ambulante collega's worden ingezet indien beschikbaar, als extra ondersteuning. In uitzonderlijke gevallen verdelen we een klas over andere groepen binnen dezelfde bouw. Als laatste redmiddel, en enkel bij langdurige afwezigheid, kan een klas een dag thuisblijven, mits dit ruim van tevoren wordt gecommuniceerd. Ouders worden altijd proactief geïnformeerd over eventuele klasverdelingen of thuisblijfdagen, zodat zij tijdig eigen opvangmogelijkheden kunnen regelen. Uw kind kan rekenen op een stabiele leeromgeving.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Opleiden in school (‘onderwijsnest’)
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Kindcentrum Klinkers
Experts in Taal en Rekenen voor Succesvolle Leerontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Kindcentrum Klinkers bieden we een solide basis voor taal en rekenen met bewezen methodes. Voor rekenen zetten we Pluspunt 4 in, terwijl STAAL 2 de basis vormt voor spelling. Technisch lezen, begrijpend lezen en taalontwikkeling integreren we naadloos binnen onze transdisciplinaire Units of Inquiry. We monitoren de voortgang van elk kind nauwkeurig. Dit doen we via methodegebonden toetsen voor rekenen en spelling, aangevuld met de halfjaarlijkse Leerling In Beeld toetsen vanaf groep 3. In groep 7 en 8 gebruiken we de AMN aansluitings- en doorstroomtoetsen. Regelmatige reken- en taalgesprekken met alle leerkrachten van een bouw zorgen voor een gezamenlijke focus op onderwijs en ondersteuning. Onze reken- en taalspecialisten zijn hierbij nauw betrokken. Met het digitale portfolio-systeem MRF (Mijn Referentie Functies) krijgen leerlingen inzicht in hun leerproces en vaardigheden. Ouders zijn cruciale partners; hun observaties thuis bespreken we met de leerkracht en intern begeleider. De intern begeleider gebruikt het leerlingvolgsysteem en groepsbesprekingen om de ontwikkeling van leerlingen te volgen en waar nodig extra ondersteuning te plannen. Indien nodig bieden we aanvullende ondersteuningsinterventies, afgestemd op de individuele behoeften van het kind en de mogelijkheden van onze school. Dit varieert van dyslexiebegeleiding en differentiatie in de klas tot verrijkingsprogramma's zoals de Peergroep en Peers013. Soms is externe expertise nodig, waarvoor we consultatiegesprekken aangaan met ons samenwerkingsverband Plein013.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum Klinkers stimuleert een positief sociaal-emotioneel klimaat waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. De Kanjertraining is een integraal onderdeel van onze dagelijkse aanpak, gericht op het versterken van sociale vaardigheden, het voorkomen van pesten en het bevorderen van zelfvertrouwen. We streven naar een veilige leeromgeving, het aanleren van effectieve conflictbeheersing en het vergroten van de zelfredzaamheid. In de bovenbouw gebruiken we Dramataal om leerlingen te helpen hun gedrag te analyseren, hun emoties te begrijpen en bewuste keuzes te maken voor hun persoonlijke groei. De sociaal-emotionele ontwikkeling volgen we via groepsbesprekingen, KanVAS-vragenlijsten (groep 5-8) en portfoliogesprekken. Oudergesprekken bieden waardevolle inzichten in de thuissituatie. Bij specifieke ondersteuningsvragen werken we samen met partners zoals het bovenschools ondersteuningsteam (BOT), schoolmaatschappelijk werk (SMW) en de GGD. Gezamenlijke overleggen met alle betrokkenen, inclusief ouders en specialisten, zorgen voor een integrale aanpak op maat.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak voor Optimale Leerprestaties
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Kindcentrum Klinkers leggen we sterk de nadruk op de ontwikkeling van gedrag, een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak. We gebruiken de Kanjertraining, het Learner Profile en de ATL's (Approaches to Learning) om leerlingen deze cruciale vaardigheden bij te brengen. We observeren en evalueren de voortgang van leerlingen tijdens de Units of Inquiry, via groepsbesprekingen en in portfoliogesprekken. Dit helpt ons om individuele ondersteuningsbehoeften tijdig te signaleren en aan te pakken. Indien extra ondersteuning nodig is, werken we nauw samen met externe partners zoals het BOT, SMW en de GGD. Gezamenlijke overleggen met ouders, leerkrachten en specialisten garanderen een gecoördineerde en effectieve aanpak voor elk kind.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Bewegen is Essentieel
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Kindcentrum Klinkers investeert in kwalitatief hoogwaardig bewegingsonderwijs. Elke week genieten de kinderen van een gymles verzorgd door een gediplomeerde vakdocent, aangevuld met een tweede gymles door bevoegde leerkrachten. We volgen de motorische ontwikkeling nauwlettend, onder andere tijdens de schrijfles in groep 2 en via de jaarlijkse 4SS-test voor alle leerlingen in groep 3. Deze observaties bepalen of leerlingen baat hebben bij onze gespecialiseerde MRT-ondersteuningslessen. Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op motorisch gebied, plannen we overleggen met ons ondersteuningsteam (OST) en andere partners. Zo zorgen we voor een integrale aanpak, waarbij we samen met ouders en specialisten de beste oplossingen vinden.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke vragen rondom medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de daarvoor aangewezen professionals en instanties.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum Klinkers
Ontdek Onze Aanpak voor Passend Onderwijs
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kindcentrum Klinkers
Wat zijn de kernambities van Kindcentrum Klinkers?
Hoe waarborgt Kindcentrum Klinkers de kwaliteit van het onderwijs?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Tilburg
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Kindcentrum Klinkers specifieke ondersteuning of extra programma's voor jonge kinderen in Tilburg?
Met welke partners werkt Kindcentrum Klinkers samen voor de ontwikkeling van het jonge kind?
Kindcentrum Klinkers werkt nauw samen met lokale partners zoals Kinderopvang Petteflet en Kinderopvang 't Groene Spoortje om een doorlopende ontwikkelingslijn voor jonge kinderen te garanderen.