Basisschool Basisschool De Wegwijzer in Tilburg

Het team van Basisschool De Wegwijzer in Tilburg

Current section: team
Giekerkstraat 53
5043 Tilburg

Zie hier hoe het team van Basisschool De Wegwijzer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Wegwijzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Wegwijzer bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Wegwijzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Wegwijzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.3%)
Man (21.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Wegwijzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.7%)
25-35 jaar (34.8%)
35-45 jaar (17.4%)
45-55 jaar (21.7%)
55-65 jaar (4.3%)
&ge;65 jaar (13%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Wegwijzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.2%)
Direct ondersteunend personeel (21.7%)
Indirect ondersteunend personeel (8.7%)
Management (4.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Wegwijzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervoer van Leerkrachten: Ons Zorgvuldig Plan voor Continuïteit

Bij Basisschool De Wegwijzer zorgen we voor een naadloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We zetten ons eigen team van flexibele en vertrouwde invalkrachten in, die bekend zijn bij uw kind. Dit garandeert een consistente en warme leeromgeving, waar uw kind zich veilig en gestimuleerd voelt. Indien onze interne vervangers niet beschikbaar zijn, schakelen we een professioneel extern netwerk in voor vervanging. We werken samen met betrouwbare partners om snel de juiste gekwalificeerde leerkracht te vinden. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse lesprogramma's en zorgt ervoor dat uw kind ononderbroken kan leren. In uitzonderlijke situaties waarin externe vervanging niet mogelijk is, verdelen we de leerlingen over de bestaande groepen. We streven ernaar om de klassengrootte beheersbaar te houden. Als allerlaatste redmiddel informeren we ouders proactief en bieden we, indien nodig, aangepaste opvang aan voor kinderen wiens ouders niet thuis kunnen blijven. Uw kind en de kwaliteit van het onderwijs staan altijd voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Gymles: Plezier in bewegen vinden we belangrijk. Dit draagt bij aan een gezonde ontwikkeling van onze leerlingen. De kinderen van de Parelklas en de groepen 1 t/m 8 krijgen 2 keer per week gymles, de kinderen van de kinderopvang krijgen 1 keer per week gymles. Minimaal 1 keer per week wordt deze les verzorgd door onze vakleerkracht gym die in dienst is van het Sportbedrijf Gemeente Tilburg. De tweede gymles wordt verzorgd door de groepsleerkrachten die daarvoor bevoegd zijn. Een van onze eigen leerkrachten heeft de gymopleiding succesvol afgerond en verzorgt de 2de gymles voor een aantal groepen waarvan de eigen leerkracht geen gymbevoegdheid heeft.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Wegwijzer: Deskundige Specialisten

5

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Educatieve Planning
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalontwikkelingsspecialist
Logopedist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Wegwijzer staat de individuele leerbehoefte van elk kind centraal. Onze aanpak is erop gericht om op maat gemaakte ondersteuning te bieden, waarbij we nauw samenwerken met ouders en externe partners. Basisondersteuning wordt geboden voor uitdagingen zoals dyslexie en taalontwikkelingsstoornissen (TOS). Differentiatie in het lesaanbod voor rekenen, lezen en spelling is standaard. Deze begeleiding vindt plaats binnen de klas, verzorgd door de eigen leerkracht of ondersteunend personeel. Wanneer meer ondersteuning nodig is, bieden we extra hulp. Dit kan variëren van verdieping en verrijking tot een compacter leeraanbod. Kinderen kunnen deelnemen aan verrijkingsklassen zoals Lefland of het Peers013 programma. Voor leerlingen die gebaat zijn bij praktijkgericht leren, is er Talent in Handen. Minimaal zesmaal per jaar organiseren we een ondersteuningsteam-overleg. Dit multidisciplinair overleg brengt ouders, leerlingen, leerkrachten, de intern begeleider, de directeur en eventuele externe experts samen. Hier bespreken we de onderwijsbehoeften en de meest effectieve ondersteuningsstrategieën. Indien nodig nodigen we ook ons Samenwerkingsverband Plein013 uit voor expertise. Daarnaast werken we samen met externe specialisten zoals logopedisten en psychomotorische therapeuten voor gerichte ondersteuning. Diverse rustige ruimtes, zoals de TaalTuin, zijn beschikbaar voor individuele begeleiding. De externe experts benutten deze ruimtes voor hun sessies met leerlingen. De ontwikkeling van extra ondersteuning gebeurt altijd in nauwe samenspraak met ouders en het schoolteam.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positieve Ontwikkeling
Intern Begeleider
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
Psychomotorisch Therapeut

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Wegwijzer hanteren we de 'Het Kan!' visie, gericht op het versterken van welbevinden en betrokkenheid. Wij geloven dat elk kind floreert in een omgeving waar het zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, wat de basis legt voor optimale ontwikkeling. 'Het Kan!' stimuleert een proactieve houding gericht op mogelijkheden. We sluiten naadloos aan bij de individuele behoeften van kinderen en creëren een veilige, uitdagende en motiverende leeromgeving. Dit draagt bij aan groei, zelfvertrouwen en leerplezier. Onze (T)huiskamer, bemand door twee ervaren pedagogen, is een veilige haven voor sociaal-emotionele begeleiding. Hier luisteren we, helpen we bij emotieregulatie en versterken we sociale vaardigheden. Dagelijks beginnen we met een check-in om het welbevinden van de kinderen te peilen, wat bewustwording en gesprek stimuleert. De dag wordt afgesloten met een check-out voor reflectie. Deze routines, samen met de begeleiding in de (T)huiskamer, bevorderen een positief pedagogisch klimaat, verbondenheid en vertrouwen.

4

Gedrags- en Werkhoudingsondersteuning voor Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Leervaardigheden
Intern Begeleider
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Wanneer een kind extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van gedrag of werkhouding, werken we nauw samen met het kind, ouders, de leerkracht en de (T)huiskamer. We onderzoeken gezamenlijk de meest effectieve aanpak, zowel binnen als buiten de klas, om optimale begeleiding te garanderen. In ons kindcentrum maken we gebruik van de autometafoor. Deze visuele tool helpt leerlingen hun leer- en werkgedrag beter te begrijpen en te sturen. Door het gebruik van herkenbare beelden en een gedeelde taal, creëren we duidelijkheid en herkenning voor zowel kinderen als leerkrachten.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional
Intern Begeleider
Logopedist
Combinatiefunctionaris Sport en Beweging

Toelichting van de school:

Onze combinatiefunctionaris verzorgt dynamische gymlessen en observeert de motorische ontwikkeling van alle leerlingen. Zij biedt gericht advies aan leerkrachten en ouders bij specifieke motorische aandachtspunten. In groep 3 vindt jaarlijks een motorische screening plaats. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen deze binnen het kindcentrum, zodat elke leerling zich optimaal op motorisch vlak kan ontwikkelen.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gecertificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV)
Preventiemedewerker

Toelichting van de school:

Meerdere medewerkers van Basisschool De Wegwijzer zijn opgeleid tot gecertificeerd bedrijfshulpverlener (BHV-er) en volgen jaarlijkse trainingen. Zij zijn uitstekend voorbereid om medische zorg te verlenen en adequaat te handelen in noodsituaties. Voor kinderen met specifieke medische zorg, zorgen we voor volledige informatieoverdracht aan alle betrokken personeelsleden. We maken gebruik van GGD-richtlijnen, protocollen en medische kaarten om correcte en snelle hulp te garanderen. Daarnaast besteden we aandacht aan persoonlijke verzorging, vaak via thema’s in de klas. Indien nodig voeren we respectvolle en passende gesprekken met kinderen en ouders hierover.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aula met podium
Leer- en oefenlokaal en een hoekenlokaal
Lefland en de TaalTuin
Watertappunt en Kinderzwerfboekenkast
(T)huiskamer

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij De Wegwijzer

Ontdek Ons Aanbod voor Extra Begeleiding

Bij Basisschool De Wegwijzer staat het welbevinden en de veiligheid van elk kind centraal. Wanneer wij signalen ontvangen die wijzen op mogelijke uitdagingen in het welzijn van een leerling, of wanneer de veiligheid van kinderen of personeel in het geding komt, starten wij een open gesprek met ouders of verzorgers. Samen evalueren we de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften. Onze prioriteit is om aan te sluiten bij de individuele leerbehoeften. Indien blijkt dat de benodigde ondersteuning de capaciteiten van ons kindcentrum overstijgt, werken we nauw samen met ouders/verzorgers om de meest geschikte vervolgplek te vinden. Hierbij schakelen we ons samenwerkingsverband Plein013 in om een zorgvuldig afgestemd traject te garanderen. Kindcentrum De Wegwijzer is er voor alle kinderen in de wijk, inclusief leerlingen met specifieke behoeften zoals meer- of hoogbegaafdheid, taalontwikkelingsachterstanden of leerproblemen. Ons Schoolondersteuningsprofiel beschrijft onze identiteit, aanpak en ontwikkelingsdoelen. Wij streven naar optimale groei voor ieder kind. Lukt dit niet direct, dan zoeken we actief naar externe expertise en ondersteuning, eerst binnen onze wijk Oud Reeshof, daarna binnen ons samenwerkingsverband. De (T)huiskamer: Een Rustpunt voor Prikkelverwerking Sinds schooljaar 2021-2022 biedt De Wegwijzer een speciale (T)huiskamer. Deze ruimte is ingericht om kinderen met aandacht- en prikkelverwerkingsproblemen te ondersteunen. Onder begeleiding van gespecialiseerde leerkrachten of pedagogen kunnen zij hier tot rust komen en zich voorbereiden om weer actief deel te nemen aan de reguliere lessen. Deelname wordt altijd in overleg met ouders, leerkrachten en de intern begeleider bepaald. Vanuit de (T)huiskamer beschrijft een leerkracht en pedagoog: "De (T)huiskamer is een sfeervolle, huiselijke ruimte waar elk kind zich welkom voelt. Kinderen uit alle groepen kunnen er terecht, na afstemming met het kind, ouders, leerkracht en intern begeleider. Dit kan via vaste begeleidingsmomenten door onze pedagogen, of op basis van vrije inloop indien het kind hier behoefte aan heeft en dit is afgestemd met de leerkracht. Binnen de (T)huiskamer bieden we ondersteuning op maat, gericht op executieve functies, zelfvertrouwen, sociale vaardigheden, emotieregulatie, basisvaardigheden voor kleuters en het ontwikkelen van een growth-mindset. Soms is het simpelweg een veilige plek om te praten of om te ontprikkelen. We zetten de (T)huiskamer preventief in voor positieve ervaringen, zowel binnen als buiten de klas. Ook bieden we ondersteuning tijdens het buitenspelen en bij gym- of muzieklessen voor kinderen die extra begeleiding nodig hebben. We onderhouden nauw contact met ouders via geplande (T)huiskamergesprekken, terug te vinden in de jaarkalender. Voor tussentijds contact zijn wij altijd bereikbaar via e-mail." De Parelklas: Speciaal Onderwijs voor Zeer Moeilijk Lerende Kinderen Naast regulier basisonderwijs en kinderopvang, beschikt De Wegwijzer over een Parelklas. Deze voorziening is speciaal ingericht voor zeer moeilijk lerende kinderen met een IQ tussen de 35 en 65, zonder bijkomende problematiek. De Parelklas biedt passend onderwijs in een veilige, thuisnabije omgeving met veel individuele aandacht van deskundige professionals. Onze visie op de Parelklas: "Speciaal waar het moet, regulier waar het kan." Dit betekent dat we een voorspelbare, uitdagende en betekenisvolle leeromgeving creëren. Onze 'parelkinderen' zijn volledig geïntegreerd binnen het kindcentrum. Ze spelen en leren samen met leeftijdsgenoten uit reguliere groepen, zowel binnen als buiten school, en worden geaccepteerd zoals ze zijn. Integratie, communicatie en samen leren staan centraal. De Parelklas is een waardevolle aanvulling op ons kindcentrum. Kinderen kunnen vanaf 4 jaar instromen en blijven tot ongeveer 12 of 13 jaar. De groep telt 10 tot 13 kinderen van verschillende leeftijden. De Parelklas fungeert als basisgroep, van waaruit deelname aan integratieklassen plaatsvindt. Ook opgyeniveau werken leerlingen in reguliere groepen. Integratieactiviteiten worden afgestemd via een gezamenlijk rooster. Nauwe samenwerking met ouders is hierbij cruciaal; zij worden vanaf inschrijving actief betrokken. Toekomstig Aanbod voor Uitgebreide Ondersteuning Basisschool De Wegwijzer ambieert een kindcentrum te zijn waar kinderen de hele dag terechtkunnen. We streven naar een eigen buitenschoolse opvang (BSO) die aansluit bij de specifieke behoeften van onze leerlingen, met focus op rust, structuur en begeleiding. Daarnaast versterken we de samenwerking met middelbare scholen, met name rondom het Leerpad Taal. Dit traject, in samenwerking met lokale basisscholen en een vo-school, zorgt voor een doorlopende lijn in taalontwikkeling. Tot slot breiden we het aanbod van groepsarrangementen in de (T)huiskamer uit. Deze ruimte biedt mogelijkheden voor maatwerk, extra ondersteuning en verdieping in een stimulerende, huiselijke sfeer. Zo faciliteren we de optimale ontwikkeling van elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Schoolontwikkeling op Basisschool De Wegwijzer

Wat zijn de kernambities van Basisschool De Wegwijzer in het schoolplan?

Bij Basisschool De Wegwijzer streven we naar betekenisvol en kindgericht onderwijs in een inspirerende en kansrijke leeromgeving voor alle leerlingen. Onze visie is om elk kind te erkennen en te begeleiden, met ruimte voor spel, vertrouwen en persoonlijke groei. We moedigen medewerkers aan om continu te ontwikkelen en samen te excelleren, met een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor het succes van elk kind. We integreren de buitenwereld actief in ons onderwijs, met een focus op flexibele leerplekken en rijke materialen. Dit stimuleert spelend, onderzoekend en ontdekkend leren binnen een betekenisvolle context, waarbij we kinderen aanmoedigen hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Onze ambitie is een bruisende leeromgeving met open lokalen waar basisvaardigheden, spel, wetenschap, techniek, cultuur, expressie en beweging geïntegreerd worden aangeboden. Dit alles voor een doorlopende leerlijn en optimale ontwikkeling van 0 tot 13-jarigen. We hanteren kerndoelen en referentieniveaus, met een focus op 1S als standaard. Ons curriculum is logisch opgebouwd en we selecteren methodes en bronnen doelgericht om de leerresultaten te optimaliseren.

Hoe waarborgt De Wegwijzer de onderwijskwaliteit en bereikt zij haar educatieve doelen?

Kwaliteitszorg bij Basisschool De Wegwijzer draait om continue verbetering: wat gaat goed, wat kan beter en wat moet beter? Dit beantwoorden we door actief de dialoog aan te gaan met leerlingen, ouders, collega's, de buurt en het bestuur. Jaarlijks evalueren we resultaten, ontwikkelplannen en feedback om onze onderwijskwaliteit te borgen. We gebruiken het onderwijsportfolio om onze schoolvisie, koers en de kwaliteitsgebieden van het inspectiekader inzichtelijk te maken. Ons schoolplan 2024-2027, met herijkte visie en verbeterthema's, stuurt onze professionele ontwikkeling. Door middel van analyse, verantwoording, reflectie en feedback op bestuursniveau monitoren we onze doelen en stellen we deze bij waar nodig.

Welke focus ligt er op basisvaardigheden zoals taal, rekenen en digitale geletterdheid?

Goed ontwikkelde basisvaardigheden, waaronder taal, rekenen-wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap, zijn cruciaal voor succesvolle participatie in de maatschappij en voor het volgen van ander onderwijs. Ons taalonderwijs is geïntegreerd en volgt de SLO-leerlijnen, met een focus op woordenschat, begrijpend lezen en effectieve spelling met de Staal-methode. We streven naar excellente leesvaardigheden en een brede woordenschat bij onze leerlingen. Voor rekenen-wiskunde bieden we betekenisvol en uitdagend onderwijs, afgestemd op individuele leerbehoeften, met rijke materialen en spel. We zetten in op vroegsignalering en flexibele aanpak van de vier handelingsniveaus om de resultaten op 1S-niveau te verbeteren. Digitale geletterdheid is essentieel in onze snel veranderende wereld. We verdiepen ons in mediawijsheid en bieden een doorlopende leerlijn met thema's als cyberpesten, programmeren en informatievaardigheden, ondersteund door het Expertisepunt digitale geletterdheid.

Hoe wordt burgerschap onderwezen op De Wegwijzer?

Burgerschap is integraal verweven met onze kernwaarden en onderwijsaanpak. We leren kinderen respectvol en zelfbewust met elkaar om te gaan, waarbij verschillen als verrijkend worden beschouwd. We stimuleren kritisch denken, probleemoplossend vermogen en sociale weerbaarheid. Door democratische processen en open gesprekken leren kinderen diverse levensvisies te begrijpen en te reflecteren op hun eigen normen en waarden. Burgerschapscompetenties ontwikkelen zich via alle vakgebieden, projecten, het schoolklimaat en buitenschoolse activiteiten, ter voorbereiding op actieve deelname aan de maatschappij.

Ontdek ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Sinds 19 februari 2024 verwelkomen wij u met trots in Kindcentrum De Wegwijzer, ons geïntegreerde kinderdagverblijf en basisschool. Onze kinderopvang telt drie sfeervolle groepen: de Wijzers, de Verkenners en de Gidsen. Met een uitgebreide binnenspeelruimte en een prachtige buitentuin bieden wij een inspirerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en groeien. Onze gezamenlijke visie en nauwe samenwerking garanderen een consistente en stimulerende leerervaring. We maken veelvuldig gebruik van natuurlijke materialen om de nieuwsgierigheid en creativiteit van uw kind te prikkelen. Dit bevordert een holistische ontwikkeling, aangepast aan de individuele behoeften van elk kind. In onze groepen 1 en 2 ligt de focus op het ontwikkelen van essentiële basisvaardigheden. Denk hierbij aan fijne en grove motoriek, zintuiglijke waarneming, ruimtelijk inzicht, en de voorbereiding op lezen, schrijven en rekenen. Ook creatief denken staat centraal. Onze leerkrachten, ondersteund door onderwijsassistenten, bieden gerichte instructies aan kleine groepen of individuele leerlingen. Wij werken met thema's die kinderen uitdagen en verwonderen, gebaseerd op de principes van kindgericht werken. "Uitdagingen in plaats van opdrachten" en "uitgaan van het competente kind" zijn hierbij leidend. Wij geloven dat spel de krachtigste leermethode is voor jonge kinderen. Daarom stimuleren we actief het creatieve denkproces, waarbij we samen met de kinderen op zoek gaan naar vragen en oplossingen, in plaats van ons te focussen op het ene juiste antwoord. Onze pedagogisch professionals en leerkrachten ontwikkelen gezamenlijk boeiende thema's, zoals de jaargetijden, dieren, de winkel, het ziekenhuis, feesten, uitvinders en het vliegveld. Deze thema's, die zo'n vier tot zes weken duren, bieden een rijke context voor het stellen van leerdoelen. We besteden veel aandacht aan spel, levensecht leren en het verkennen van de wereld om ons heen. Kinderen hebben een actieve inbreng in hun leerproces. Naast hun eigen klaslokaal kunnen leerlingen in de onderbouw ook gebruikmaken van ons veelzijdige hoekenlokaal. Dit biedt volop ruimte voor creativiteit en zelfontdekking. Voor de buitenschoolse opvang (BSO) werken we momenteel nauw samen met lokale organisaties, met de ambitie om binnen twee jaar onze eigen BSO te openen. In het kader van het initiatief "In de buurt gebeurt het" bundelen wij, samen met omliggende scholen en kinderopvangorganisaties, onze krachten. Zo creëren we binnen de wijk Oud Reeshof een breed scala aan kansen voor de toekomst van elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Wegwijzer extra educatieve programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Wegwijzer biedt een rijk en aanvullend aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onze geïntegreerde kinderopvang en een focus op kindgerichte educatie.

Ja, Basisschool De Wegwijzer biedt een rijk en aanvullend aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat onze geïntegreerde kinderopvang en een focus op kindgerichte educatie.

Ontdek onze kinderopvangfaciliteiten
Meer informatie over Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Ontdek de voordelen van ons Kindcentrum
Kindgericht werken volgens de principes van Het Ka

Met welke partners werkt Basisschool De Wegwijzer samen voor het jonge kind programma?

Wij werken nauw samen met Kinderdagverblijf De Wegwijzer, een essentieel onderdeel van ons bredere Kindcentrum. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak.

Wij werken nauw samen met Kinderdagverblijf De Wegwijzer, een essentieel onderdeel van ons bredere Kindcentrum. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak.

Team | Basisschool De Wegwijzer in Tilburg | [2025] Schoolregister