
Het team van De Bataaf in Tiel
Current section: teamZie hier hoe het team van De Bataaf is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Bataaf. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Bataaf bij jullie?
Ontdek hoe goed De Bataaf bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Bataaf zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Bataaf. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Bataaf werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Bataaf gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging op Basisschool De Bataaf: Zekerheid voor Elke Leerling
Op Basisschool De Bataaf begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Onze toegewijde teamleden genieten soms van welverdiend verlof, zoals compensatieverlof. Bij onverwachte of geplande afwezigheid van een leerkracht of medewerker, zetten wij direct alles op alles om een deskundige en passende vervanging te regelen. Uw kind kan rekenen op een consistente leeromgeving. We streven ernaar dat elke schooldag optimaal benut wordt, met gekwalificeerde professionals die de lessen en begeleiding voortzetten. Dit zorgt voor een stabiele en vertrouwde sfeer in de klas.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Op De Bataaf hebben we het leerstofjaarklassensysteem losgelaten en werken we in units. We gaan uit van de ontwikkeling van het kind en niet van de methode. In unit 1 zitten kinderen van 4 - 7 jaar, in unit 2 zitten kinderen van 7 - 9 jaar en in unit 3 zitten kinderen van 9 - 13 jaar.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Basisschool De Bataaf
Taal en Rekenen Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Bataaf in Tiel ontvangen leerlingen gespecialiseerde instructie op het gebied van taal en rekenen. Elke unit heeft vaste leerkrachten met expertise in deze vakgebieden, die gerichte instructie geven aan kleine groepjes leerlingen (3-8 kinderen) op hun individuele niveau. Dit zorgt voor optimale leerresultaten en een afgestemde aanpak. Indien de leerontwikkeling ondanks deze extra ondersteuning achterblijft of het welzijn van een kind in het geding is, kan een gespecialiseerde onderwijsvorm overwogen worden. In dergelijke gevallen kan een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden aangevraagd. Dit geldt ook als de school niet de benodigde specifieke ondersteuning kan bieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welbevinden van de kinderen staat centraal op De Bataaf. Dagelijks worden sociaal-emotionele aspecten besproken binnen de unitteams. De intern begeleider en orthopedagoog zijn nauw betrokken bij het KiVa-team, waar kinderen met sociaal-emotionele uitdagingen worden geanalyseerd. De toegewezen coach is verantwoordelijk voor de communicatie met zowel het kind als de ouders, en stelt indien nodig een plan van aanpak op. Als de sociaal-emotionele ontwikkeling stagneert of het welzijn van een leerling onvoldoende is, zelfs na extra ondersteuning, kan een gespecialiseerde onderwijssetting nodig zijn. Hiervoor kan een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden aangevraagd, vooral wanneer de school de benodigde intensieve zorg niet kan bieden.
Gedrag en Werkhouding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Bataaf bevordert de betrokkenheid en een proactieve werkhouding bij alle leerlingen. We hanteren de driehoek van ruimte, tijd en criteria voor autonomie, en het 4-sporenbeleid voor differentiatie in zelfsturing. De intern begeleider en orthopedagoog evalueren regelmatig de voortgang van leerlingen met elk unitteam. De coach van de leerling coördineert de communicatie met kind en ouders, en ontwikkelt een plan van aanpak indien nodig. Mocht de ontwikkeling van een leerling ondanks de geboden ondersteuning stagneren, of het welzijn onvoldoende zijn, dan kan gespecialiseerd onderwijs in een andere setting overwogen worden. Hiervoor kan een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) worden aangevraagd, met name als de school niet kan voorzien in de specifieke, intensievere ondersteuningsbehoeften.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De specialist Beeld en Brein Beelddenken op De Bataaf is deskundig op het gebied van didactiek, pedagogiek en diagnostiek gerelateerd aan beelddenken. Deze specialist kan beelddenken diagnosticeren en leerlingen begeleiden met effectieve, talentgerichte leerstrategieën. De specialist biedt individuele coaching om de leerontwikkeling te optimaliseren. Indien de sociaal-emotionele ontwikkeling stagneert of het welzijn van een leerling onvoldoende is, kan een meer gespecialiseerde onderwijsvorm noodzakelijk zijn. Een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) kan dan worden aangevraagd, vooral wanneer de school de specifieke ondersteuningsbehoefte niet kan vervullen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Gelderland-Zuid monitort de ontwikkeling en gezondheid van onze leerlingen gedurende hun schooltijd, in opdracht van de gemeente. Meer details over hun ondersteuning bij ontwikkeling, gezondheid en opvoeding vindt u in hoofdstuk 4.5 'Extra informatie - Praktische zaken'. De Bataaf hanteert een formulier 'Afspraken medische handelingen op school', dat verkrijgbaar is bij de directie en door ouders/verzorgers ingevuld dient te worden. Mocht de ontwikkeling van een leerling ondanks extra ondersteuning stagneren of het welzijn onvoldoende zijn, dan kan een gespecialiseerde onderwijssetting uitkomst bieden. Een Toelaatbaarheidsverklaring (TLV) kan worden aangevraagd indien de school de benodigde intensieve begeleiding niet kan bieden.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Bataaf
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Optimale Kwaliteitszorg en Innovatief Schoolplan op De Bataaf
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2024-2027?
Hoe realiseren we de onderwijsdoelen van De Bataaf?
Downloaden
Download ons Uitgebreide Schoolplan HierOntdek het Jonge Kind Programma op Basisschool De Bataaf
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Bataaf voor jonge kinderen?
Basisschool De Bataaf bevordert de ontwikkeling van jonge kinderen door nauwe samenwerking met kinderopvangorganisaties. Dit zorgt voor een optimale overdracht en afstemming van leerdoelen, zodat uw kind een vliegende start maakt in groep 1 en 2.
Met welke kinderopvangpartners werkt De Bataaf samen voor het jonge kind?
Wij werken nauw samen met Kinderopvang KaKa, gevestigd in ons schoolgebouw. Deze samenwerking is gericht op het waarborgen van een soepele overgang en een gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen.