IKC Stelle-Zeemeeuw in Terneuzen

Het team van IKC Stelle-Zeemeeuw in Terneuzen

Current section: team
Wagnerhof 3
4536 Terneuzen

Zie hier hoe het team van IKC Stelle-Zeemeeuw is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Stelle-Zeemeeuw. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Stelle-Zeemeeuw bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Stelle-Zeemeeuw bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Stelle-Zeemeeuw zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Stelle-Zeemeeuw. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (15.4%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (15.4%)
55-65 jaar (30.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Stelle-Zeemeeuw werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Stelle-Zeemeeuw gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij Kindcentrum Stelle-Zeemeeuw

Bij Kindcentrum Stelle-Zeemeeuw garanderen we de continuïteit van hoogwaardig onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten. Ons prioritaire beleid is gericht op het snel en efficiënt invullen van vacatures voor leerkrachtvervanging, met een sterke focus op interne oplossingen. Dankzij de overformatie binnen de Elevantio scholen, kunnen wij kortdurende ziektegevallen vaak intern opvangen. Dit zorgt ervoor dat uw kind ononderbroken kan blijven leren en ontwikkelen, zonder onderbreking van het lesprogramma. Onze leerkrachten zetten zich met passie in voor elk kind. Indien interne vervanging niet haalbaar is, zetten we alles op alles om een bekwame en gekwalificeerde externe leerkracht te vinden. Het huidige lerarentekort kan echter uitdagingen met zich meebrengen, waar we proactief mee omgaan. In zeldzame gevallen waarbij externe invulling niet lukt, kan het nodig zijn om een leerlingengroep tijdelijk te verdelen over andere klassen. Dit doen we met de grootst mogelijke zorg voor elk kind. In uitzonderlijke omstandigheden, na het uitputten van alle mogelijke opties, kan het voorkomen dat we genoodzaakt zijn een lesgroep tijdelijk naar huis te sturen. Wij verzekeren u dat u in zo'n situatie direct en volledig geïnformeerd wordt. Voor gezinnen waar thuisopvang niet mogelijk is, biedt Kindcentrum Stelle-Zeemeeuw altijd een warme en veilige opvanglocatie. Uw kind is en blijft bij ons welkom.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Directeur: Maaike Eggermont

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Buitenspel
30%
Werkles / Ontwikkelingsmateriaal
19%
Werken in hoeken
15%
Taal
10%
Pauze
5%
Gecijferdheid
4%
Muziek
4%
Bewegingsonderwijs
3%
Verkeer
2%
Sociaal-emotionele ontwikkeling
2%
Godsdienst
2%
Oriëntatie op jezelf en de wereld
2%
Voorbereidend schrijven
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
26%
Rekenen/wiskunde
23.2%
Overig
14.2%
Lezen
11.5%
Wereldoriëntatie
7.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
6.7%
Bewegingsonderwijs
6.7%
Levensbeschouwing
2.2%
Engelse taal
2%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op IKC Stelle-Zeemeeuw

4

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Onze toegewijde Intern Begeleider
Deskundige Logopedist
Ervaren Pedagoog
Gespecialiseerde Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Op IKC Stelle-Zeemeeuw leggen we een sterke nadruk op de taal- en rekenontwikkeling van elk kind. Onze samenvatting van het schoolondersteuningsprofiel biedt inzicht in onze expertisegebieden. Voor verdiepende ondersteuning op het gebied van taal en rekenen, werken we nauw samen met onze Intern Begeleider en gespecialiseerde NT2-leerkrachten, zowel intern als extern. Deze samenwerking garandeert dat uw kind de best mogelijke begeleiding krijgt om deze cruciale vaardigheden te ontwikkelen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn Centraal

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Betrokken Intern Begeleider
Deskundige Pedagoog voor Emotionele Groei

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op IKC Stelle-Zeemeeuw. Binnen ons Kindcentrum is een toegewijde Kwink-coach actief die de doorgaande lijn in de sociaal-emotionele begeleiding monitort en waarborgt. Deze coach werkt samen met ons team om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

3

Gedrag, Werk- en Leerhouding: Focus op Succes

Beschikbare specialisten:

Specialistische Gedragsexpert
Ondersteunende Intern Begeleider
Pedagoog voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Wij besteden veel aandacht aan de gedragsontwikkeling en werkhouding van onze leerlingen, zodat zij succesvol kunnen zijn in hun leerproces. Binnen ons Kindcentrum hebben twee van onze collega's de prestigieuze opleiding 'Master SEN Gedrag' succesvol afgerond. Deze gespecialiseerde kennis stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden bij gedragsvraagstukken en de ontwikkeling van een positieve leerhouding.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Ervaren Fysiotherapeut
Deskundige Logopedist
Gekwalificeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

IKC Stelle-Zeemeeuw stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind door middel van een gevarieerd aanbod. Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs verzorgt met passie de gymlessen voor de groepen 3 tot en met 8, gericht op plezier en vaardigheidsontwikkeling. Daarnaast is er op maandagochtend een logopediste aanwezig en op dinsdagochtend een kinderfysiotherapeute, wat de toegang tot gespecialiseerde zorg vergemakkelijkt.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

GGD: Samenwerking voor Gezondheid
EHBO: Veiligheid Eerst
BHV: Voorbereid op Elke Situatie

Toelichting van de school:

Op IKC Stelle-Zeemeeuw bieden we ook ondersteuning op het gebied van medische handelingen en persoonlijke verzorging, in samenwerking met externe professionals. De GGD heeft een eigen ruimte binnen ons gebouw en wordt ingeschakeld voor persoonlijke verzorging, zoals het stimuleren van tandenpoetsen. Daarnaast zijn diverse leerkrachten in het bezit van een EHBO-certificaat en zijn zowel collega's van school als de kinderopvang gecertificeerd voor Bedrijf Hulpverlening (BHV), wat zorgt voor een veilige omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Lift

Uitgebreide Leerlingondersteuning op IKC Stelle-Zeemeeuw: Ons Schoolondersteuningsprofiel

Deskundige Begeleiding en Ontwikkeling voor Elk Kind

Bij IKC Stelle-Zeemeeuw, uw basisschool in Terneuzen, geloven we sterk in een aanpak waarbij ieder kind centraal staat. Wij bieden op maat gemaakt onderwijs dat de natuurlijke talenten van leerlingen stimuleert en inspeelt op hun individuele leerbehoeften. Waar mogelijk integreren we leerlingen binnen het reguliere onderwijs om hen optimaal voor te bereiden op een succesvolle toekomst. Speciaal onderwijs blijft een gewaardeerde optie voor die kinderen bij wie dit de meest geschikte ontwikkelingsroute is. Onze zorgplicht garandeert passende ondersteuning voor alle leerlingen die extra hulp nodig hebben, zowel nieuwkomers als kinderen die al langer deel uitmaken van onze schoolgemeenschap. In nauwe samenwerking met ouders zoeken we steeds naar de ideale onderwijsplek, binnen de veilige omgeving van IKC Stelle-Zeemeeuw of daarbuiten. Ons uitgebreide Schoolondersteuningsprofiel (SOP), beschikbaar op www.stelle-zeemeeuw.nl, schetst gedetailleerd de hulpmiddelen en strategieën die we inzetten, conform het geldende bovenschoolse beleid voor leerlingbegeleiding. Wij bieden gespecialiseerde ondersteuning, met een bijzondere focus op taalontwikkeling voor leerlingen met diverse achtergronden. Ons toegewijde team, versterkt door een NT2-specialist, beschikt over ruime ervaring in het begeleiden van anderstalige nieuwkomers. Met een gestructureerde huiswerkklas en gerichte taalstimuleringsprogramma's zorgen we ervoor dat elke leerling zijn of haar taalniveau effectief kan verbeteren en uitbouwen. Naast academische vooruitgang besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Dit bevorderen we door middel van een breed scala aan na- en buitenschoolse activiteiten, variërend van sport en cultuur tot educatieve projecten. Onze proactieve en planmatige aanpak, gericht op meetbare resultaten en de continue verbetering van onze onderwijskundige competenties, stelt leerkrachten in staat om effectief passend onderwijs te realiseren. We streven ernaar om leerlingen te ontwikkelen tot zelfstandige en probleemoplossende individuen. Momenteel excelleren wij in het ondersteunen van kinderen met leerachterstanden, specifieke taalproblemen en NT2-onderwijs (in nauwe samenwerking met TEC Terneuzen). Daarnaast bieden we waardevolle ondersteuning op het gebied van weerbaarheidstraining. Onze ambitie is om onze expertise verder te verrijken met de begeleiding van leerlingen die een ontwikkelingsvoorsprong hebben, zodat ook zij optimaal kunnen presteren. Beslissingen over doubleren en kleuterverlenging worden bij IKC Stelle-Zeemeeuw met de grootste zorgvuldigheid genomen. Een leerling blijft enkel zitten wanneer de school overtuigd is dat dit de meest gunstige route is voor verdere persoonlijke en academische ontwikkeling. Waar mogelijk geven we de voorkeur aan aangepaste lesprogramma's om een soepele doorstroming te waarborgen. Doubleren vindt uitsluitend plaats wanneer dit aantoonbaar zinvol is, altijd in samenspraak met ouders en conform een vastgesteld protocol. Kleuterverlenging wordt toegepast als een kind extra tijd nodig heeft om essentiële vaardigheden te ontwikkelen die cruciaal zijn voor de overgang naar groep 3, eveneens met actieve ouderlijke betrokkenheid en volgens de geldende procedures. Voor een optimale sociaal-emotionele ontwikkeling werken we nauw samen met de ervaren social workers van AanZ. Deze partners bieden snelle en laagdrempelige hulp bij diverse emotionele of sociale uitdagingen. Een social worker is wekelijks aanwezig op school en direct bereikbaar via onze intern begeleider. Deze synergetische samenwerking versterkt onze capaciteit om elk kind een veilige, ondersteunende en stimulerende leeromgeving te garanderen. IKC Stelle-Zeemeeuw streeft ernaar een school te zijn waar alle kinderen zich welkom en gewaardeerd voelen. We zijn voortdurend op zoek naar de meest effectieve methoden om thuisnabij onderwijs te organiseren voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Door middel van gedifferentieerde instructie, individuele leertrajecten en intensieve begeleiding door onze toegewijde onderwijsassistenten en leerkrachten, garanderen we een passend en inspirerend onderwijsprogramma voor ieder kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

IKC Stelle-Zeemeeuw: Kwaliteitsborging en Toekomstplan voor Succesvol Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelen van ons Schoolplan 2023-2027?

Het Schoolplan 2023-2027 van IKC Stelle-Zeemeeuw vormt de blauwdruk voor ons streven naar excellent onderwijs. Jaarlijks vertalen we deze ambities naar een concreet Jaarplan, waarin we onze focuspunten voor het komende schooljaar vastleggen en evalueren. Dit jaar ligt de nadruk op de versterking van essentiële leergebieden door middel van een geoptimaliseerd lesrooster en de introductie van innovatieve reken- en taalmethodes. We anticiperen hiermee effectief op de individuele onderwijsbehoeften van al onze leerlingen. Ons doel is een consistente pedagogische en didactische aanpak, met aandacht voor zowel digitale als traditionele leermiddelen en een effectief klassenmanagement. Een professionele cultuur, gericht op welzijn, welbevinden en de unieke talenten van elke leerling, is hierbij cruciaal. Met ons kwaliteitszorgsysteem, geïnspireerd door het model 'Regie op onderwijskwaliteit' van de PO-raad, garanderen we een continue groei en ontwikkeling voor elke leerling. Door regelmatige evaluatie van ons onderwijs, onze organisatie en onze resultaten, streven we naar steeds betere leeropbrengsten.

Hoe zorgen we voor de realisatie van onze onderwijsdoelstellingen bij IKC Stelle-Zeemeeuw?

Bij IKC Stelle-Zeemeeuw zetten we ons in voor de brede en optimale ontwikkeling, die onze leerlingen voorbereidt op een succesvolle toekomst. Wij evalueren voortdurend ons onderwijs en onze werkwijzen, kritisch kijkend naar de effectiviteit van onze missie en visie. Onze kernvragen zijn: Zijn we gefocust op de juiste zaken? Voeren we deze correct uit? Hoe meten we ons succes? Hoe kijken ouders en leerlingen hiernaar? En hoe benutten we deze inzichten? Op deze manier waarborgen we dat onze resultaten, aangepast aan onze specifieke leerlingenpopulatie, minimaal gelijkwaardig zijn aan het landelijk gemiddelde. Leerkrachten volgen de individuele voortgang nauwgezet via methodetoetsen, het Cito leerlingvolgsysteem en gerichte observaties. Op basis hiervan formuleren wij jaarlijks concrete school-, groeps- en individuele leerdoelen, die tweemaal per jaar worden geanalyseerd tijdens opbrengstenvergaderingen. We versterken de samenhang in de VVE-programma's, overbruggen de overgang naar het voortgezet onderwijs en focussen op pedagogische sensitiviteit en burgerschapsvorming. Speciale aandacht gaat uit naar taal, rekenen en begrijpend lezen om leerlingen te vormen tot zelfstandige en vaardige individuen. We maken gebruik van de rapportages van het Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO) om tweemaal per jaar 'Beter onderwijs op onze school' te realiseren. Deze data, inclusief taal- en rekentoetsresultaten, worden conform de AVG ook gedeeld met het CBS voor landelijke analyses. Persoonlijke identificatiegegevens zoals BSN, onderwijsnummer en geboortedatum worden na koppeling direct vernietigd, en alle data wordt veilig opgeslagen om de anonimiteit van leerlingen te waarborgen. Indien u bezwaar heeft tegen het delen van uw kind's gegevens, kunt u dit melden bij de school.

Stimulerende Peuteropvang en Vroegschoolse Educatie bij IKC Stelle-Zeemeeuw

Toelichting van de school

IKC Stelle-Zeemeeuw, in samenwerking met Juultje van Prokino, biedt een complete en hoogwaardige dienstverlening voor jonge kinderen. Wij verzorgen gespecialiseerde kinderopvang, naschoolse opvang (BSO) en een inspirerende peutergroep die elke ochtend plaatsvindt. Ons primaire doel is het creëren van een veilige, stimulerende en ontwikkelingsgerichte omgeving waarin elk jong kind kan floreren. Bent u geïnteresseerd in onze opvangmogelijkheden, de peuterprogramma's of wilt u meer weten over ons integrale kindcentrum? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons team staat klaar om al uw vragen over de dagelijkse gang van zaken, onze pedagogische aanpak en het inschrijvingsproces te beantwoorden. Voor directe informatie over de opvang en ons rijke educatieve aanbod, kunt u contact opnemen met: Prokino Wagnerhof 1 4536 BP Terneuzen Telefonisch zijn wij bereikbaar op: 06-82 84 94 01. Voor algemene vragen over de dienstverlening van Prokino kunt u bellen naar: 088-2330000 of een e-mail sturen naar: klantenservice@prokino.nl.

Veelgestelde vragen

Welke gespecialiseerde faciliteiten en programma's biedt IKC Stelle-Zeemeeuw voor de allerkleinsten?

IKC Stelle-Zeemeeuw onderscheidt zich door een breed en gevarieerd aanbod aan faciliteiten, specifiek ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat toegewijde kinderopvang en een rijk programma voor voorschoolse educatie (VVE). Als integraal kindcentrum combineren we onderwijs en opvang naadloos, wat zorgt voor een optimale ontwikkelingservaring voor uw kind.

IKC Stelle-Zeemeeuw onderscheidt zich door een breed en gevarieerd aanbod aan faciliteiten, specifiek ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat toegewijde kinderopvang en een rijk programma voor voorschoolse educatie (VVE). Als integraal kindcentrum combineren we onderwijs en opvang naadloos, wat zorgt voor een optimale ontwikkelingservaring voor uw kind.

Professionele kinderopvang van topkwaliteit
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en gespecialiseerde peuteropvang
Integraal Kindcentrum (IKC) diensten voor optimale ontwikkeling

Met welke toonaangevende partners werkt IKC Stelle-Zeemeeuw samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor ons gespecialiseerde en hoogwaardige programma voor jonge kinderen hebben we een sterke samenwerking met Juultje, een initiatief van Prokino. Deze samenwerking garandeert de hoogste kwaliteit van opvang en educatie, volledig afgestemd op de unieke behoeften van peuters en jonge schoolkinderen.

Voor ons gespecialiseerde en hoogwaardige programma voor jonge kinderen hebben we een sterke samenwerking met Juultje, een initiatief van Prokino. Deze samenwerking garandeert de hoogste kwaliteit van opvang en educatie, volledig afgestemd op de unieke behoeften van peuters en jonge schoolkinderen.

Team | IKC Stelle-Zeemeeuw in Terneuzen | [2025] Schoolregister