De Duykeldam in Swifterbant

De resultaten van De Duykeldam in Swifterbant

Current section: resultaten
De Lange Streek 30
8255 Swifterbant

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Duykeldam, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Duykeldam bij jullie?

Ontdek hoe goed De Duykeldam bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Essentiële Vaardigheden voor Toekomstig Succes op De Duykeldam

Het fundamenteel niveau markeert de kernvaardigheden in taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Deze cruciale vaardigheden worden in groep acht geëvalueerd middels de doorstroomtoets, een belangrijke graadmeter voor de verdere onderwijsloopbaan. De Onderwijsinspectie stelt een minimumnorm van 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Deze 85% is de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen, inclusief onze school in Swifterbant.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen en Resultaten op De Duykeldam

Op basisschool De Duykeldam reiken we verder dan het fundamenteel niveau; we stellen ambitieuze leerdoelen. Ons uiteindelijke doel is dat een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen in groep acht dit hogere niveau bereikt, wat getuigt van brede ontwikkeling. Voor elke school wordt, rekening houdend met de specifieke leerlingkenmerken, een individueel streefpercentage bepaald door de Onderwijsinspectie. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school, een maatstaf voor onze onderwijskwaliteit.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Duykeldam?

Op Basisschool De Duykeldam in Swifterbant bieden we een gestructureerde aanpak voor de overgang naar het voortgezet onderwijs. Vanaf groep 7 starten we met open gesprekken om leerlingen en ouders te informeren over de diverse schoolkeuzes. Wij volgen de onderwijsontwikkeling van elke leerling nauwgezet. In januari presenteren we een voorlopig schooladvies, waarna de doorstroomtoets in februari plaatsvindt. Het definitieve advies, in maart, zorgt ervoor dat alle leerlingen optimaal voorbereid zijn op hun vervolgstudie.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling Basisschool De Duykeldam: Groei in een Veilige Omgeving

Bij Basisschool De Duykeldam in Swifterbant is de sociale ontwikkeling van uw kind onze hoogste prioriteit. Wij creëren een 100% veilige en stimulerende leeromgeving waar kinderen zich volledig kunnen ontplooien en positieve interacties aangaan. Een warme, duidelijke en respectvolle schoolcultuur vormt de basis voor persoonlijke groei. Elk kind voelt zich hierdoor gezien en gewaardeerd, wat cruciaal is voor zowel hun academische als sociale ontwikkeling. Onze proactieve aanpak bevordert empathie, effectieve samenwerking en een sterk zelfvertrouwen, zodat uw kind niet alleen leert, maar ook uitgroeit tot een sociaal vaardige persoonlijkheid.

Samenwerken met plezier en wederzijds respect

Een veilige en vertrouwde leeromgeving voor iedereen

Continue groei door leren en reflecteren op gedrag

Hoe faciliteert De Duykeldam de sociale groei van leerlingen?

Basisschool De Duykeldam garandeert een omgeving van sociale veiligheid. Wekelijks worden de HIRO-lessen in alle klassen geïntegreerd om de sociale vaardigheden van onze leerlingen actief te versterken. Om de sociale veiligheid continu te monitoren, nemen leerlingen in de bovenbouw tweemaal per jaar deel aan een digitale vragenlijst. Leerkrachten evalueren de sociale sfeer eveneens tweemaal per jaar met behulp van de gevalideerde lijsten van Kindbegrip. De tevredenheid van ouders over onze sociale benadering wordt elke twee jaar gemeten, zodat wij onze inspanningen optimaal kunnen afstemmen op de behoeften van onze gehele schoolgemeenschap.

Welke methoden gebruikt De Duykeldam voor het meten van sociale resultaten?

Voor een nauwkeurige registratie van sociale opbrengsten, maakt Basisschool De Duykeldam gebruik van diverse meetinstrumenten. Deze tools stellen ons in staat om de sociale en emotionele groei van onze leerlingen effectief te volgen. Onze methoden omvatten: * Kanvas: Voor het systematisch bijhouden van individuele leerontwikkelingen. * Sociaal Emotionele Vragenlijst: Om het emotionele welzijn van leerlingen te peilen. * Kindbegrip: Voor een gestructureerde evaluatie van sociale competenties en gedrag.

Welke lesmethode voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op De Duykeldam?

Op Basisschool De Duykeldam zetten we de HIRO-methode succesvol in voor sociaal-emotioneel leren. Deze didactische aanpak is specifiek ontworpen om kinderen te begeleiden bij de ontwikkeling van cruciale sociale en emotionele vaardigheden. De wekelijkse HIRO-lessen bieden een gestructureerd curriculum om kinderen te leren hoe ze met hun emoties om kunnen gaan, conflicten constructief kunnen oplossen en duurzame, positieve relaties kunnen opbouwen. Dit draagt significant bij aan een veilige en harmonieuze schoolcultuur.

Officiële Inspectierapporten Basisschool De Duykeldam Swifterbant

Ontdek de transparante beoordelingen en bevindingen van de Onderwijsinspectie voor basisschool De Duykeldam, gelegen in het hart van Swifterbant. Onze school, met 114 enthousiaste leerlingen, zet zich dagelijks in voor het leveren van kwalitatief uitmuntend basisonderwijs, waarbij elke ontwikkeling wordt gestimuleerd. Dit officiële inspectierapport biedt een gedetailleerd inzicht in onze onderwijskwaliteit, schoolresultaten en de continue inspanningen gericht op verbetering en groei, essentieel voor de toekomst van ons onderwijs.

Resultaten | De Duykeldam in Swifterbant | [2025] Schoolregister