Basisschool Sint Theresia in Swalmen

De resultaten van Basisschool Sint Theresia in Swalmen

Current section: resultaten
Kerkweg 7
6071 Swalmen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Sint Theresia, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool Sint Theresia bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Theresia bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald: Sterke Basis op Basisschool Sint Theresia

Het fundamenteel niveau omvat de cruciale basisvaardigheden in taal en rekenen die essentieel zijn voor elke leerling aan het einde van de basisschoolperiode. Deze vaardigheden worden beoordeeld in groep acht, vaak via een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% om dit basisniveau te garanderen. Op Basisschool Sint Theresia bereikt 92,71% van de leerlingen dit fundamentele niveau. Dit resultaat ligt aanzienlijk boven de landelijke norm van 85%, wat bevestigt dat onze leerlingen een sterke en betrouwbare basis meekrijgen voor hun verdere onderwijsloopbaan. In vergelijking met het landelijk gemiddelde van 96,87% presteert Basisschool Sint Theresia uitstekend op dit gebied. Dit onderstreept de effectiviteit van ons onderwijs en onze voortdurende focus op het ontwikkelen van essentiële basisvaardigheden bij alle leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Succesvol Behaald: Ambitieuze Resultaten Basisschool Sint Theresia

Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieuzer leerdoel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie bepaalt een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau, afgestemd op de unieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie. Basisschool Sint Theresia heeft een eigen ambitieus streefniveau van 50,1% vastgesteld. Met een indrukwekkend behaald percentage van 57,29% overtreffen onze leerlingen dit schoolspecifieke doel ruimschoots, wat getuigt van hun inzet en de kwaliteit van ons onderwijs. Hoewel het landelijk gemiddelde voor het streefniveau op 61,79% ligt, laten de resultaten van Basisschool Sint Theresia zien dat onze leerlingen uitmuntende prestaties leveren. Dit bevestigt onze toewijding aan hoogwaardig onderwijs en de optimale ontwikkeling van ieder kind binnen onze school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Sint Theresia?

Basisschool Sint Theresia in Swalmen begeleidt uw kind optimaal naar de volgende onderwijsfase. Al in groep 7 ontvangen ouders een deskundig voorlopig schooladvies. Dit advies is een weloverwogen integratie van drie belangrijke factoren die de ontwikkeling van uw kind weerspiegelen. De Adit-toets, ook wel bekend als Avision, vormt 20% van het advies en meet de cognitieve vaardigheden. Het leerlingvolgsysteem van Leerling In Beeld (CITO) draagt 35% bij en geeft een gedetailleerd beeld van de academische vooruitgang. Dit systeem volgt uw kind nauwkeurig. De overige 45% van het advies is gebaseerd op de observaties van de leerkrachten, de zogenaamde kindbeelden. Hierbij letten wij op essentiële eigenschappen zoals sociale vaardigheden, zelfstandigheid en de algemene inzet van uw kind. In de weken na de herfstvakantie leggen de leerlingen van groep 8 een laatste leerlingvolgsysteemtoets af voor een actueel beeld. In december stellen we het voorlopige definitieve advies vast, dat we in januari persoonlijk met u bespreken. Vaak nemen we in december deel aan het normeringsonderzoek van Route 8. Dit dient als waardevolle oefening voor de eindtoets, zonder invloed op het individuele adviesproces. Begin februari leggen de kinderen de doorstroomtoets van Route 8 af. De school ontvangt de resultaten uiterlijk op 15 maart. In de week daarna worden de schooladviezen bijgesteld waar nodig. Uiterlijk 24 maart ontvangen alle ouders het definitieve schooladvies, waarmee de volgende onderwijsstap duidelijk wordt.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool Sint Theresia in Swalmen

Op Basisschool Sint Theresia in Swalmen staat de sociale ontwikkeling van ieder kind centraal. Wij creëren een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen leren samenwerken, spelen en ontdekken. Deze essentiële interacties vinden plaats in de klaslokalen, op ons levendige schoolplein en tijdens diverse buitenschoolse activiteiten. Onze school fungeert als een oefenplaats voor het ontwikkelen van sociale competenties. De variëteit aan persoonlijkheden binnen onze gemeenschap helpt kinderen om te gaan met verschillende situaties en elkaar beter te begrijpen. We erkennen en waarderen de unieke achtergronden en ervaringen die elk kind meebrengt naar onze school. We zien dat kinderen tegenwoordig soms uitdagingen ervaren bij het doorzetten wanneer taken lastig worden. Opgeven of kiezen voor de makkelijkste weg kan dan snel gebeuren. Dit zien we ook terug in vriendschappen en het aangaan en onderhouden van sociale relaties, wat niet altijd vanzelfsprekend is. Onze inspanningen zijn gericht op het versterken van deze cruciale sociale vaardigheden. Ons doel is het creëren van een veerkrachtige en positieve sociale omgeving voor al onze leerlingen, wat een kernpunt van onze aandacht is voor het komende schooljaar.

Creëren van een inclusieve leeromgeving

Waarderen van de diversiteit van leerlingen

Bevorderen van positieve sociale interacties

Hoe stimuleert Basisschool Sint Theresia de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen wordt jaarlijks geëvalueerd met behulp van de CITO-vragenlijst 'Sociaal Emotioneel Functioneren' (SEF) uit het leerlingvolgsysteem 'Leerling in Beeld'. Hiermee kunnen we verbanden leggen tussen sociaal-emotionele groei, leerprestaties en de algehele ontwikkeling van het kind. Onze pedagogische visie komt tot uiting in diverse schoolactiviteiten. We bieden een omgeving waar fouten maken wordt aangemoedigd als leermoment, terwijl we duidelijke grenzen stellen voor een veilige leeromgeving. Meer details over ons beleid vindt u in ons protocol 'grensoverschrijdend gedrag'.

Welke methoden gebruikt Basisschool Sint Theresia voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Basisschool Sint Theresia hanteert de volgende registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen te monitoren:

  • Observatieinstrument 'Kijk!'
  • Sociale Competentie Observatie Lijst (SCOL)

Welke lesprogramma's zet Basisschool Sint Theresia in voor sociaal-emotioneel leren?

Voor effectief sociaal-emotioneel leren maakt Basisschool Sint Theresia gebruik van de volgende bewezen programma's:

  • Kinderen en… hun sociale talenten
  • De Coole Kikker

Inspectierapport Basisschool Sint Theresia: Ontdek Onze Onderwijskwaliteit

Basisschool Sint Theresia in Swalmen, een toegewijde basisschool, wordt periodiek beoordeeld door de onderwijsinspectie. Een belangrijk recent inspectiebezoek vond plaats op 17 juni 2013. Het uiteindelijke inspectierapport, dat op 28 augustus 2013 werd vastgesteld, biedt diepgaande inzichten in de onderwijskwaliteit en de voortdurende ontwikkeling van onze school. Voor een gedetailleerd overzicht van de bevindingen, kunt u het volledige inspectierapport van Basisschool Sint Theresia downloaden. Daarnaast heeft in mei 2018 een interne audit plaatsgevonden door onze stichting Swalm en Roer, wat onze commitment aan continue kwaliteitsverbetering onderstreept. Leer meer over hoe Basisschool Sint Theresia zich onophoudelijk inzet voor hoogwaardig onderwijs voor elk kind.

Resultaten | Basisschool Sint Theresia in Swalmen | [2025] Schoolregister