
Schoolweging
De schoolweging van Pater Eymard is 29,51 , met een spreiding van 4,53 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
In 2021-2022 ontving 42,9% van de leerlingen een havo/vwo- of vwo-advies (3 van de 7 leerlingen). Praktijkonderwijs kwam met 14,3% iets vaker voor dan regionaal gemiddeld (circa 10%). De adviezen reflecteren maatwerk, mede gezien de spreiding in schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Pater Eymard | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Met behulp van de Cito leerlingvolgsysteemtoetsen bepalen wij de tussenresultaten. Volgens de cyclus Data-Duiden-Doelen-Doen worden verzamelde gegevens geanalyseerd en worden nieuwe doelen gesteld die vastgelegd worden in de groepsplannen. De groepsleerkracht is verantwoordelijk voor hetgeen in de groepsplannen beschreven staat. De intern begeleider ondersteunt de groepsleerkracht waar nodig. Tijdens groepsbesprekingen en leerlingbesprekingen bespreekt de groepsleerkracht de voortgang met de intern begeleider. Indien nodig kunnen plannen worden bijgesteld.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
83,3% van de leerlingen zit op advies, hoger dan het landelijk gemiddelde (62,9%). Het percentage onder advies (16,7%) is weliswaar hoger dan gemiddeld (11,8%), maar past bij de relatief ambitieuze adviezen die de school geeft. Dit sluit aan bij het beleid om leerlingen te plaatsen waar zij 'optimaal uitgedaagd worden'.