
Schoolweging
De schoolweging van De triviant is 28,89 , met een spreiding van 6,26 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,99% behaalt vrijwel elke leerling het fundamenteel niveau, ver boven de inspectienorm van 85%. Deze score overtreft ook het vergelijkingsgemiddelde (96,37%) en reflecteert een stevige basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
72,99% van de leerlingen haalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 48,6%. Dit is significant hoger dan het vergelijkingsgemiddelde (60,5%) en benadrukt de effectiviteit van het adaptieve onderwijsprogramma.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het adviesprofiel toont een duale focus: 25,81% vmbo-(g)t en 22,58% havo vormen de kern. Opvallend is het beperkte aandeel praktijkonderwijs (0% vs. 1,01% regio), terwijl 12,9% vwo-advies boven regionaal gemiddelde (18,61%) blijft. De combinatie vmbo-k/-(g)t (9,68%) en havo/vwo (3,23%) laat zien dat de school differentieert naar individuele mogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De triviant | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De school maakt sinds het schooljaar 2023-2024 voor het eerst gebruik van het LVS : Cito leerling in beeld. ( Voorheen Cito) Twee keer per jaar wordt voor de onderdelen : Spelling-Rekenen -Lezen (Begrijpend en Technisch)- Soc-emotionele ontwikkeling de LVS- toets afgenomen. We vergelijken hierbij onze school t.a.v. het landelijk gemiddelde als ook onze eigen streefdoelen. Tevens kijken we hoe de leerling zijn individuele groei doormaakt m.b.t een vakgebied. Leerkrachten maken groepsoverzichten ( inclusief een analyse- streefdoelen komende periode ) per vakgebied. Deze worden tijdens het groepsgesprek met de Intern begeleider besproken. Tevens kan de vakspecialist t.a.v. een leerling of betreffend vakgebied interventies en gesprekken plannen. Twee keer per schooljaar worden de toetsen schoolbreed geanalyseerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 4,35% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk). Maar liefst 52,17% stroomt door boven het gegeven advies, wat het vertrouwen in onderadviseringstrategie bevestigd. Dit sluit aan bij de beschreven 'talentgesprekken' en doorlopende leerlijnen in het schoolplan.