OBS 't Fonnemint in St.-Annaparochie

Het team van OBS 't Fonnemint in St.-Annaparochie

Current section: team
Dordtse Straat 40
9076 St.-Annaparochie

Zie hier hoe het team van OBS 't Fonnemint is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS 't Fonnemint. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS 't Fonnemint bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS 't Fonnemint bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS 't Fonnemint zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS 't Fonnemint. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (4.2%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (29.2%)
55-65 jaar (29.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS 't Fonnemint werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Indirect ondersteunend personeel (4.2%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS 't Fonnemint gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij OBS 't Fonnemint: Een Duidelijk Protocol

Bij OBS 't Fonnemint zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hanteren een helder protocol om de best mogelijke vervanging te garanderen voor al onze 215 leerlingen. Ons beleid is erop gericht dat elke leerling op de eerste dag van ziekteverlof van de leerkracht wordt vervangen. Dit geldt eveneens voor medewerkers die gebruikmaken van zwangerschaps- of ouderschapsverlof. Zo minimaliseren we de impact op het leerproces en de dagelijkse routine binnen onze school. Bij planbaar verlof stimuleren we eerst het onderling ruilen van dagen tussen duo-collega's. Als dit niet mogelijk is, benadert de directeur proactief onze interne vervangingspool. In geval van nood, en wanneer de pool geen geschikte vervangers biedt, schakelen we direct de duopartner en het bredere schoolteam in. Flexibiliteit staat hierbij centraal. Onze onderwijsassistenten spelen een cruciale rol bij tijdelijke ondersteuning, waarbij zij, in overleg met collega's, de IB'er of directie, deels de les kunnen overnemen. Zelfs als een leerkracht iets later op de ochtend aanwezig kan zijn, zorgen de IB'er of directie voor tijdelijke waarneming. In uitzonderlijke situaties, waarbij vervanging onverhoopt niet geregeld kan worden, worden de leerlingen verdeeld over andere klassen of vinden we een passende alternatieve oplossing. Communicatie met ouders is hierbij essentieel. Alleen in het uiterste geval van niet-communiceerbare afwezigheid krijgen kinderen vrijaf.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school werkt met een onderbouwteam (groepen 1 t/m 4) en een bovenbouwteam (groepen 5 t/m 8). Naast de leerkrachten die iedere dag verantwoordelijk zijn voor de groepen beschikt ieder team over extra ondersteuners (leerkracht en leerkrachtondersteuners). Tijdens leerlingbesprekingen wordt vastgesteld welke leerling(en) extra aandacht nodig hebben om zich de leerstof eigen te maken. Deze begeleiding is standaard beschikbaar voor alle leerlingen. Een aantal leerlingen krijgen op basis van een Ondersteunings Perspectief Plan (OPP) of NT2-achtergrond daarnaast nog meer extra begeleiding. Voor meerbegaafde kinderen uit de groepen 5 t/m 8 is er een plusklas in Stiens. Eens in de twee weken bezoeken deze kinderen de klas waarin ze gelijkgestemden kunnen ontmoeten en aan het werk gaan met hogere-orde-denk-opdrachten. In de school werken we met Levelwerk in alle groepen. Het aanbod en de planning wordt begeleid door ambulante collega's. In de kleutergroepen zitten de kinderen van groep 1 en 2 bij elkaar. Er zijn twee kleutergroepen. Als deze groepen volzitten en er stromen tussentijds nog steeds nieuwe leerlingen binnen wordt in januari een nieuwe groep 1 opgestart.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de specialisten die extra ondersteuning bieden op OBS 't Fonnemint

6

Experts voor taal en rekenen: verbeter uw kind's prestaties

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
NT2-specialisten
Leescoördinator

Toelichting van de school:

Op OBS 't Fonnemint werken we met een toegewijd team van specialisten om taal- en rekenvaardigheden te optimaliseren. Twee ervaren taalcoördinatoren en twee leescoördinatoren bewaken ons schoolbeleid, adviseren leerkrachten en stimuleren leesplezier. Onze twee NT2-specialisten ondersteunen leerlingen met een anderstalige achtergrond en helpen leerkrachten bij het vormgeven van effectief onderwijs. De rekencoördinatoren zorgen voor een consistente aanpak en bieden gerichte ondersteuning bij rekenonderwijs. Door nauwe samenwerking met de bibliotheek via het project 'De Bieb op School' bevorderen we actief het leesplezier en de leesvaardigheid bij alle kinderen. Ons team staat klaar om uw kind te helpen excelleren.

4

Sociaal-emotionele ontwikkeling en welzijn: onze prioriteit

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Veiligheidscoördinator
Schoolmaatschappelijk werker
Kwink coach

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal bij OBS 't Fonnemint. Wij maken gebruik van de effectieve methode Kwink, die zich richt op sociaal-emotionele vaardigheden en burgerschap. Onze Kwinkcoach begeleidt en adviseert het team om deze vaardigheden optimaal te integreren in het dagelijks onderwijs. Voor een veilige leeromgeving zijn zowel de intern-begeleider als de directeur geschoold als veiligheidscoördinator. Daarnaast is onze schoolmaatschappelijk werker, bekend als de 'Praatjuf', wekelijks aanwezig om kinderen te ondersteunen bij zorgen over school of thuissituatie, altijd met toestemming van ouders.

0

Gedrag en werkhouding: stimuleren van positief gedrag

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS 't Fonnemint stimuleert actief gewenst gedrag en heeft duidelijke procedures voor ongewenst gedrag. Ons Protocol Ongewenst Gedrag, dat u kunt vinden op onze schoolwebsite, beschrijft de aanpak. Dit protocol biedt een leidraad voor zowel leerlingen als leerkrachten om een positieve en veilige leeromgeving te waarborgen. We zetten in op preventie en een consequente aanpak.

3

Motorische en fysieke ontwikkeling: voor een gezonde start

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Fysiotherapeut
Vakleerkrachten lichamelijke opvoeding

Toelichting van de school:

De motorische en fysieke ontwikkeling van uw kind wordt op OBS 't Fonnemint optimaal begeleid. Onze vakleerkrachten lichamelijke opvoeding geven uitdagende lessen en monitoren de vooruitgang. Binnen Elan Onderwijsgroep hebben we een orthopedagoog in dienst die zich bezighoudt met de brede ontwikkeling van leerlingen. Daarnaast werken we samen met een externe fysiotherapeut (ZZP'er) die expertise biedt op het gebied van motoriek. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we uw kind de best mogelijke ondersteuning kunnen bieden voor een gezonde en actieve ontwikkeling.

0

Medische zorg en verzorging: veilige ondersteuning op school

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS 't Fonnemint zorgt voor een veilige omgeving voor kinderen met medische behoeften. We onderhouden nauwe contacten met de Thuiszorg voor ondersteuning bij specifieke aandoeningen, zoals diabetes of darmproblemen. Ons Protocol Medisch Handelen biedt een duidelijk kader voor de zorgverlening op school. Dit protocol beschrijft de procedures en de betrokken zorgaanbieders, zodat u kunt vertrouwen op adequate ondersteuning. We streven ernaar om alle leerlingen een veilige en zorgzame schoolomgeving te bieden, waarin ook aan persoonlijke verzorging en medische ondersteuning aandacht wordt besteed.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Leerplein

Optimale Leerlingondersteuning bij OBS 't Fonnemint

Ons Schoolbeleid voor Extra Begeleiding

OBS 't Fonnemint biedt een stimulerende leeromgeving voor basisschoolkinderen met een gemiddeld IQ van 80 of hoger. Onze focus ligt op het maximaliseren van het potentieel van elke leerling binnen een veilige en ondersteunende sfeer. Wij streven ernaar om een inclusieve school te zijn. Hoewel we geen specifieke programma's hebben voor kinderen met ernstige lichamelijke of meervoudige beperkingen, verwelkomen we kinderen met ADHD en ASS van harte. Het is wel essentieel dat hun gedrag niet externaliserend is, om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen. Kinderen met een NT2-achtergrond vinden bij ons een soepele overgang. Na een jaar op de gespecialiseerde Toverbal school, stromen zij door naar OBS 't Fonnemint, waarbij we een succesvolle integratie bevorderen. Toekomstige Ontwikkelingen in Leerlingondersteuning We anticiperen op een versterkte rol voor onze maatschappelijk werker, die een cruciale brug zal vormen naar ondersteuning binnen de thuissituatie. Door het hele systeem te betrekken, inclusief de school, kunnen we de hulp aan kinderen nog effectiever maken. Daarnaast investeert OBS 't Fonnemint in de professionele ontwikkeling van ons team. Onze Intern Begeleider volgt een opleiding tot hoogbegaafdheidscoördinator, en onze Rekencoördinator wordt opgeleid tot rekenspecialist. Deze investeringen garanderen dat we onze leerlingen blijvend de best mogelijke begeleiding bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan op OBS 't Fonnemint

Welke ambitieuze doelen streeft OBS 't Fonnemint na in het schoolplan?

OBS 't Fonnemint, onderdeel van Elan Onderwijsgroep, hanteert het Strategisch Beleidsplan 2023-2027 als leidraad. Dit vertaalt zich in een gedetailleerd schoolplan met concrete doelen voor de komende vier jaar. Jaarlijks focussen we op specifieke prestaties via een schooljaarplan, waardoor alle strategische doelen structureel worden behaald. Zowel het schooljaarplan als het schooljaarverslag zijn toegankelijk via onze website, wat zorgt voor transparantie in ons onderwijs. Elk schooljaar ronden we af met een evaluatie in het schooljaarverslag. Dit verplichte document dient als verantwoording aan de Onderwijsinspectie. Voor elke nieuwe beleidsperiode ontwikkelen we een actueel leerlingenpopulatiedocument, dat de basis vormt voor ons onderwijsbeleid. Specifieke doelen voor 2025-2026 omvatten het structureel verhogen van leerlingen die uitstromen op referentieniveau 1S bij Rekenen, met nadruk op automatiseren en het verbeteren van redactiesommen door consequente didactische aanpak en differentiatie. Daarnaast streven we naar een structurele verbetering van taalvaardigheid, met als doel meer leerlingen op referentieniveau 2F bij Taalverzorging. We zetten in op een rijk taal- en leesaanbod, stimuleren een leescultuur met kinderliteratuur en bevorderen schrijf- en spreekvaardigheid met de 'Taalronde'. Een nieuwe Klusklas en de eerste stappen richting een beleidsplan Digitale Geletterdheid versterken ons aanbod.

Hoe borgt OBS 't Fonnemint het behalen van de gestelde onderwijsdoelen?

De voortgang op de doelen uit het schooljaarplan wordt nauwgezet geëvalueerd in juni/juli, vastgelegd in het schooljaarverslag. Deze evaluaties vormen de cruciale basis voor het formuleren van nieuwe, ambitieuze doelstellingen voor het volgende schooljaar.

Downloaden

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Groep 1-2

Toelichting van de school

OBS 't Fonnemint biedt een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Onze kleutergroepen, groep 1 en 2, werken thematisch aan de ontwikkeling van uw kind. We richten ons op essentiële vaardigheden op het gebied van taal, rekenen en motoriek. Met behulp van de methode 'Mijn Kleutergroep 2.0' stimuleren we spelenderwijs leren in diverse ontdek- en werkhoeken. Samenwerking met Kinderopvang: De Krobbekeet en De Arebaar Voor een soepele overgang van peuter naar basisschool, onderhoudt OBS 't Fonnemint nauwe banden met peuterspeelzaal De Krobbekeet (Kids First) en kinderopvang De Arebaar. De Arebaar fungeert tevens als onze locatie voor kinderopvang. Deze samenwerkingen waarborgen een consistente en ondersteunende leerervaring voor elk jong kind, vanaf de eerste stapjes in de opvang tot en met de basisschool. Ontwikkeling door Spel in Groep 1-2 In onze groepen 1 en 2 staat spelend leren centraal. De kinderen ontdekken de wereld in uitdagende hoeken, speciaal ingericht om hun nieuwsgierigheid te prikkelen en hun leervermogen te vergroten. We focussen op een brede ontwikkeling, waarbij taalvaardigheid, rekeninzicht en fijne motoriek spelenderwijs worden geoefend. Dit legt een sterke basis voor verdere schoolse successen.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS 't Fonnemint extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, OBS 't Fonnemint heeft speciale programma's ontwikkeld om jonge kinderen extra te ondersteunen. Deze programma's zijn gericht op kinderen die baat hebben bij aanvullende begeleiding of extra uitdaging. We zorgen ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. Ons team van ervaren leerkrachten staat klaar om deze kinderen met zorg en expertise te begeleiden, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

Ja, OBS 't Fonnemint heeft speciale programma's ontwikkeld om jonge kinderen extra te ondersteunen. Deze programma's zijn gericht op kinderen die baat hebben bij aanvullende begeleiding of extra uitdaging. We zorgen ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. Ons team van ervaren leerkrachten staat klaar om deze kinderen met zorg en expertise te begeleiden, zodat zij hun volledige potentieel kunnen bereiken.

Specifieke ondersteuningsprogramma's voor kleuters

Met welke kinderopvangpartners werkt OBS 't Fonnemint samen?

OBS 't Fonnemint werkt samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze doorstroming te garanderen. Dit omvat een nauwe samenwerking met Kids First, specifiek de VVE-gecertificeerde locatie De Krobbekeet, bekend om hun hoogwaardige programma's voor peuters. Daarnaast onderhouden we een sterke band met Stichting Kinderopvang Friesland (SKF) via hun locatie De Arebaar, wat zorgt voor een breed en toegankelijk aanbod aan kinderopvangfaciliteiten.

OBS 't Fonnemint werkt samen met vooraanstaande kinderopvangorganisaties om een naadloze doorstroming te garanderen. Dit omvat een nauwe samenwerking met Kids First, specifiek de VVE-gecertificeerde locatie De Krobbekeet, bekend om hun hoogwaardige programma's voor peuters. Daarnaast onderhouden we een sterke band met Stichting Kinderopvang Friesland (SKF) via hun locatie De Arebaar, wat zorgt voor een breed en toegankelijk aanbod aan kinderopvangfaciliteiten.

Team | OBS 't Fonnemint in St.-Annaparochie | [2025] Schoolregister