
Het team van Basisschool De Bron in Sprang-Capelle
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Bron is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Bron. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Bron bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Bron bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Zo zien wij leren: het leren begint met vertrouwen dat je het kunt. Zelfvertrouwen ontwikkelen in een veilige sfeer is dan ook zeer belangrijk. Leren betekent iets gaan beheersen wat je daarvoor nog niet kon. Leren kan op verschillende manieren: door samenwerken met behulp van coöperatieve werkvormen, door naar elkaar te luisteren, van elkaar te leren en door te oefenen. Kinderen worden gemotiveerd wanneer ze de verantwoordelijkheid over een taak krijgen. Leren betekent ook zelfstandig zijn. Zelfstandig een taak kunnen uitvoeren en ook hulp durven vragen wanneer je iets nog niet weet of wanneer je iets nodig hebt. Hulp vragen kan aan de leerkracht, maar ook aan een groepsgenoot. De leerkracht begeleidt de kinderen, motiveert, stimuleert, geeft instructie en corrigeert waar nodig. We willen dat kinderen te weten komen wie ze zijn, wat ze kunnen en welke talenten ze hebben. Kortom: we willen dat het kind samen met zijn omgeving het beste uit zichzelf haalt. Toetsen worden meer adaptief en procesgericht ingezet, in plaats van strikt normerend. De rapportage wordt breder dan een traditioneel rapport met elementen van een portfolio. Leren vindt samen plaats. Kinderen van verschillende leerjaren ontdekken samen in de school maar ook daarbuiten. We stemmen ons aanbod af om te zorgen voor een doorlopende leerlijn in het onderwijs. Wij verbeteren in de afgesproken processen de aansluiting bij de ontwikkeling van kinderen en dagen hen uit te blijven groeien. "Samen ontdekken, samen leren, samen groeien"
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Bron
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Bron geloven we in een sterke basis voor taal en rekenen. We hanteren specifieke protocollen, zoals voor dyslexie en dyscalculie, om elke leerling de nodige ondersteuning te bieden. Onze toegewijde intern begeleider werkt nauw samen met de leerkrachten. Daarnaast staan onderwijsassistenten klaar om zowel in de klas als in kleine groepjes extra begeleiding te verzorgen, wat de individuele leerontwikkeling ten goede komt.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociale en emotionele veiligheid van onze leerlingen staat centraal bij Basisschool De Bron. Jaarlijks meten we de beleving van leerlingen met behulp van de WMK-vragenlijst (Werken met Kwaliteitskaarten). De aandachtspunten die hieruit voortkomen, integreren we proactief in het schoolplan voor het volgende jaar. Ons team streeft naar een positief en veilig klimaat voor iedereen, waarbij de omgangsvormen tussen leerlingen, ouders en leerkrachten continu aandacht krijgen. De methode Kwink versterkt deze sociaal-emotionele vorming.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een effectieve leerlingenzorg is essentieel voor de ontwikkeling van elk kind. Onze intern begeleiders spelen hierin een onmisbare rol, dankzij hun gespecialiseerde opleiding en vaardigheden. Zij beschikken over de nodige competenties om leerlingen optimaal te begeleiden bij hun gedrag, werkhouding en het aanpakken van schooltaken, wat bijdraagt aan een succesvolle leerervaring.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool De Bron erkennen we het belang van een brede ontwikkeling. Naast cognitieve vaardigheden, besteden we veel aandacht aan de motorische en fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Onze vakleerkracht spel en beweging zorgt voor een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma dat bijdraagt aan de algehele gezondheid en het welzijn van de kinderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Procedures
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de zorg binnen onze onderwijsomgeving hanteren wij een strikt protocol voor medisch handelen en medicijnverstrekking. Dit waarborgt de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen. In principe voeren wij geen medische handelingen uit of verstrekken wij medicijnen. Bij specifieke zorgvragen werken we nauw samen met ouders en externe professionals om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool De Bron
Ons Schoolondersteuningsprofiel en Zorgbeleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontwikkeling en Kwaliteitsborging Basisonderwijs op De Bron
Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor verbeterd onderwijs?
Hoe implementeert Basisschool De Bron de vastgestelde onderwijsdoelen?
Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool De Bron
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool De Bron extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool De Bron blinkt uit in gespecialiseerd aanbod voor het jonge kind. Dit omvat een naadloze integratie met kinderopvang en een rijk VVE-programma, ontworpen om de basisvaardigheden te versterken en een vliegende start te garanderen.
Met welke lokale partners werkt Basisschool De Bron samen voor jonge kinderen?
Wij koesteren onze samenwerking met Kinderdagverblijf De Schat. Deze synergie waarborgt een consistente en stimulerende leeromgeving voor onze jongste leerlingen, van peuteropvang tot de eerste schooldagen.