Basisschool De Bron in Sprang-Capelle

De resultaten van Basisschool De Bron in Sprang-Capelle

Current section: resultaten
Nieuwevaart 11
5161 Sprang-Capelle

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Bron, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Bron bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Bron bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strenge norm: minimaal 85% van alle leerlingen dient dit basisniveau te halen. Dit percentage van 85% fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt, inclusief Basisschool De Bron.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Het Maximale Potentieel van Onze Leerlingen

Het streefniveau gaat verder dan het fundamenteel niveau en daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te bereiken. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen in groep acht dit hogere niveau te laten behalen. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, wordt specifiek voor Basisschool De Bron bepaald en weerspiegelt onze ambitie om uitmuntendheid te stimuleren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Bron?

Basisschool De Bron in Sprang-Capelle biedt een schooladvies dat naadloos aansluit bij het potentieel van elke leerling in groep 8. Onze leerlingen stromen veelal door naar het voortgezet onderwijs dat perfect overeenkomt met hun geadviseerde niveau. Dit bevestigt onze toewijding om elk kind de juiste kansen te bieden voor hun verdere ontwikkeling. Bij De Bron geloven we in het stimuleren van talenten en het vieren van de groei die leerlingen doormaken. We kijken verder dan alleen toetsresultaten en focussen op een brede, allesomvattende ontwikkeling gedurende de schooljaren.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Bron

Op Basisschool De Bron stimuleren we kinderen om essentiële sociale competenties te ontwikkelen. Deze vaardigheden zijn cruciaal voor succesvolle interacties, samenwerking en een positieve bijdrage aan de maatschappij. Leerlingen leren effectief ruzies op te lossen, samen te werken en zelfstandig te opereren, wat bijdraagt aan een veilige en prettige leeromgeving. Wij geloven dat het bevorderen van sociaal-emotionele groei de academische prestaties verbetert en leerlingen voorbereidt op actieve deelname aan de samenleving. Onze aanpak richt zich op wederzijds respect, het oplossen van problemen en het opleiden van kinderen tot evenwichtige, zelfstandige individuen. We integreren sociale vaardigheden, basiswaarden en omgangsregels in ons dagelijks onderwijs om een harmonieuze gemeenschap te creëren. De veiligheid van onze leerlingen en medewerkers staat voorop. Daarom hanteert De Bron duidelijke protocollen ter bescherming tegen sociale onveiligheid en volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind nauwgezet. Dit zorgt voor een ondersteunende en veilige omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt. Daarnaast leren onze leerlingen het belang van empathie en maatschappelijke betrokkenheid door deel te nemen aan liefdadigheidsacties zoals Kinderpostzegels en de Dorcas voedselactie. Door deze activiteiten ontwikkelen kinderen een breder perspectief en leren ze zorg te dragen voor anderen, wat hun persoonlijke groei ten goede komt.

Samenwerken

Actief Burgerschap

Veilige Leeromgeving

Hoe bevordert Basisschool De Bron de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool De Bron zet een uitgebreid anti-pestprogramma in en heeft specifieke protocollen ter waarborging van de sociale veiligheid voor zowel leerlingen als personeel. De sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling wordt actief gemonitord. Bovendien stimuleren we maatschappelijke betrokkenheid door deelname aan initiatieven zoals de Schoenendoos-actie, Dorcas voedselactie en Kinderpostzegels, en organiseren we projecten die specifieke maatschappelijke thema's belichten.

Welke systemen gebruikt De Bron voor het registreren van sociale opbrengsten?

Voor het systematisch monitoren en registreren van sociale opbrengsten, maakt Basisschool De Bron gebruik van de volgende systemen:

  • Zien
  • WMK

Welke methodieken voor sociaal-emotioneel leren hanteert Basisschool De Bron?

Basisschool De Bron past de volgende effectieve methodieken toe voor sociaal-emotioneel leren:

  • School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
  • Leer- en ontwikkelingslijnen Jonge Kind ParnasSys

Wat zegt de inspectie over de school?

Resultaten | Basisschool De Bron in Sprang-Capelle | [2025] Schoolregister