Basisschool obs De Piramide, locatie Elementen in Spijkenisse

Het team van obs De Piramide, locatie Elementen in Spijkenisse

Current section: team
Rijnlaan 25
3207 Spijkenisse

Zie hier hoe het team van obs De Piramide, locatie Elementen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van obs De Piramide, locatie Elementen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past obs De Piramide, locatie Elementen bij jullie?

Ontdek hoe goed obs De Piramide, locatie Elementen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor obs De Piramide, locatie Elementen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zekerheid van Onderwijs: Ons Beleid bij Personeelsvervanging

Op obs De Piramide, locatie Elementen, garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Verlofaanvragen worden zorgvuldig beoordeeld en goedgekeurd conform de CAO Primair Onderwijs 2024, met behoud van salaris waar van toepassing. Medewerkers die een medische afspraak hebben, worden aangemoedigd deze buiten schooltijden te plannen. Indien dit niet mogelijk is, verwachten we hen voor of na hun bezoek aan huisarts of specialist op school aanwezig te zijn. Bij kortdurende ziekte van een leerkracht streven we ernaar de reguliere lessen zoveel mogelijk doorgang te laten vinden. We overwegen een aanvraag bij onze flexibele poule van invallers. Helaas maakt het huidige lerarentekort het in veel gevallen lastig om direct een geschikte vervanger te vinden via externe kanalen. Daarom zetten we binnen De Piramide intern diverse oplossingen in om de impact van kortdurend ziekteverzuim te minimaliseren. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Hiervoor gebruiken we de volgende strategieën: We benaderen eerst de duo-collega om te zien of invulling van de eigen groep mogelijk is. Daarnaast zetten we onze leraarondersteuners en onderwijsassistenten in, waarbij de direct omliggende leerkrachten als aanspreekpunt fungeren. Een andere optie is het tijdelijk verdelen van leerlingen en hun werkzaamheden over andere klassen, mits de groepsgrootte dit toelaat. Bij meerdere gelijktijdige ziekmeldingen kunnen ambulante collega's uit het managementteam ondersteuning bieden. Indien deze interne opties ontoereikend zijn, informeren we ouders via Social Schools met het verzoek hun kind thuis te houden. Er wordt geen online les aangeboden, aangezien de leerkracht fysiek niet in staat is les te geven. Kinderen die niet thuis of anders opgevangen kunnen worden, zijn welkom in aangrenzende klassen. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, langer dan twee weken, zoeken we naar structurele interne oplossingen. Dit kan door de duo-collega te vragen voor een langere periode in te vallen, of door in overleg met het team een herverdeling van leerkrachten over de groepen te realiseren. Ook het inzetten van een invaller uit de VPR-pool of het tijdelijk samenvoegen van klassen behoort tot de mogelijkheden. Soms kan het voorkomen dat groepen om de beurt een dag geen les krijgen, omdat hun leerkracht ondersteuning biedt aan een andere groep die tijdelijk zonder vaste leerkracht zit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Vakleerkracht gymnastiek:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek ons deskundig ondersteuningsteam voor uw kind op basisschool De Piramide

5

Taal, Rekenen en Begaafdheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Muziekspecialisten
Specialist Begrijpend & Technisch Lezen
Specialist Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Onze toegewijde intern begeleider, Wendy Schot, stuurt ons gespecialiseerde team aan. Voor rekenvaardigheden kunt u terecht bij onze rekenspecialist Linda Brijs. Onze taalspecialist verbetert de lees- en schrijfvaardigheden. Lloyd Amelo is onze muziekspecialist die creativiteit stimuleert. Evelyn Sonders is expert in begrijpend en technisch lezen. Annemieke Mori begeleidt hoog- en meerbegaafde leerlingen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Preventiecoach
Rots en Water Trainer

Toelichting van de school:

Voor ondersteuning bij sociaal-emotionele vraagstukken staat ons team klaar. Onze gedragsspecialist en intern begeleider bieden gerichte hulp. Juf Rowena, onze preventiecoach, werkt proactief aan welzijn. Jacques Helderop verzorgt de Rots en Water trainingen voor zelfvertrouwen en weerbaarheid.

0

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten benoemd zijn voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, wordt deze ondersteuning breed gedragen binnen ons schoolteam. Onze leerkrachten zetten diverse methodieken in om uw kind te helpen bij het ontwikkelen van een goede werkhouding en studievaardigheden. De intern begeleider en gedragsspecialist bieden aanvullende expertise waar nodig.

2

Motoriek en Bewegingsonderwijs

Beschikbare specialisten:

Vakdocenten Bewegingsonderwijs
Specialist Beweging en Motoriek Onderbouw

Toelichting van de school:

Ons bewegingsonderwijs wordt verzorgd door gespecialiseerde vakdocenten. Dit zorgt voor kwalitatief hoogstaande gymlessen en een gestructureerde ontwikkeling van motorische vaardigheden. Daarnaast is er een specialist die zich richt op de bewegings- en motorische ontwikkeling van leerlingen in de onderbouw.

1

Medische Paraatheid en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

BHV-gecertificeerd personeel

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Alle leerkrachten van obs De Piramide, locatie Elementen, zijn in het bezit van een geldig BHV-certificaat. Dit garandeert dat zij adequaat kunnen handelen in geval van calamiteiten en eerste hulp kunnen verlenen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op obs De Piramide

Extra Hulp en Begeleiding voor Elke Leerling

Op obs De Piramide, locatie Elementen, bieden we naast de algemene ondersteuning ook specifieke hulp aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben. Dit varieert van een speciale impulsklas tot op maat gemaakte leertrajecten en ondersteuning voor leerlingen met fysieke uitdagingen. Ons ondersteuningsplan, opgesteld door Onderwijscollectief VPR, beschrijft gedetailleerd hoe we deze specifieke leerbehoeften aanpakken. Wij streven naar een breed netwerk van onderwijsvoorzieningen op Voorne-Putten Rozenburg, zodat elke leerling een passende plek vindt. Door nauwe samenwerking met speciaal onderwijs zorgen we ervoor dat meer kinderen de juiste educatie kunnen ontvangen. Voor leerlingen die baat hebben bij gespecialiseerd onderwijs, is een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) vereist. Deze verklaring, aangevraagd in samenspraak met ouders, wordt door de specialisten van Onderwijscollectief VPR afgegeven na zorgvuldig onderzoek. Meer weten over passend onderwijs of heb je specifieke vragen? Bezoek www.onderwijscollectiefvpr.nl voor actuele informatie en het ondersteuningsplan. Ook het onafhankelijke ouder- en jeugdsteunpunt van Onderwijscollectief VPR (steunpunt.onderwijscollectiefvpr.nl) staat klaar om ouders en leerlingen van het basis- en voortgezet onderwijs te informeren en te ondersteunen. **Burgerschap en Actieve Deelname** Ons onderwijs stimuleert actief burgerschap en sociale verbondenheid. We richten ons op respect voor democratische waarden, zoals verankerd in de Grondwet, en de universele mensenrechten. Leerlingen leren omgaan met diversiteit in geloof, afkomst, geslacht en geaardheid, met de nadruk op gelijkwaardigheid. **Hoe wij burgerschap bevorderen:** In onze wereldoriëntatielessen (Naut, Meander, Brandaan) besteden we aandacht aan maatschappelijke thema's. De sociaal-emotionele methode ‘Goed gedaan’ helpt leerlingen bij het ontwikkelen van empathie en respect voor anderen. Daarnaast versterken de Rots en Water trainingen de basisvaardigheden voor zowel groepen als individuele leerlingen die extra ondersteuning hierin nodig hebben.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Voor Continu Verbeterend Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van obs De Piramide in het schoolplan?

Ons schoolplan is de ruggengraat van onze kwaliteitszorg, waarin we streven naar duurzame ontwikkeling en een lerende organisatie. Kwaliteit definiëren we als het succesvol realiseren van onze onderwijsdoelstellingen. Onze focus ligt op vier kerngebieden: onderwijs en ontwikkeling, een professionele lerende organisatie, verbinding met de omgeving en een efficiënte bedrijfsvoering. Binnen onderwijs en ontwikkeling zetten we in op handelings- en opbrengstgericht werken, met aantoonbare verbeteringen in de kernvakken en integratie van ICT. We waarborgen de sociale en fysieke veiligheid van alle leerlingen. Als professionele lerende organisatie stimuleren we continu leren van en met elkaar, en versterken we onze professionele houding en cultuur. We formuleren een heldere visie op kwaliteitsbeleid. Verbinding met ouders als educatieve partners en ambassadeurs is essentieel. We werken samen met andere schoolbesturen, bieden professionaliseringsprogramma's aan ons personeel en combineren eigen expertise met externe kennis. Op het gebied van bedrijfsvoering en organisatie streven we naar een gezonde balans tussen materiële en personele kosten, met een heldere profilering van onze organisatie.

Hoe realiseert obs De Piramide haar onderwijsdoelen?

Obs De Piramide hanteert een gestructureerde aanpak om haar ambitieuze onderwijsdoelen te realiseren, waarbij we continu monitoren en bijsturen. We gebruiken hiervoor diverse kwaliteitsinstrumenten. Onze belangrijkste instrumenten zijn de trendanalyse van leerresultaten, onze schoolambities in relatie tot die van ons bestuur Nissewijs, en tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en medewerkers. Ook veiligheidsmonitoren en risico-inventarisatiescans dragen bij aan een compleet beeld. We maken gebruik van tussentijdse toetsingen, zoals de IEP-toetsen, om de voortgang te meten en schoolbrede aanpakken te ontwikkelen. Methodegebonden toetsen analyseren we om specifieke verbeterpunten per leerjaar of bouw te identificeren. Regelmatige kwaliteitsgesprekken met het bestuur, de financial controller en HRM zorgen voor afstemming en feedback. De inzichten uit deze analyses vertalen we naar concrete interventies en nieuwe plannen, waaronder jaarplannen die de agenda van ons team bepalen. De directie, samen met het onderwijsteam, bepaalt de onderwijsinhoudelijke richting, met speciale aandacht voor didactische, pedagogische en sociaal-emotionele aspecten. Leren in teams en individueel staat centraal binnen ons kwaliteitsbeleid. We werken cyclisch aan passende leeropbrengsten op school-, groeps- en leerlingniveau. Dit borgen we binnen ons systeem door middel van een continue cyclus die start in het schoolplan, via het jaarplan wordt geconcretiseerd en geëvalueerd. De jaarplanning dient als praktisch leidraad voor leerkrachten en omvat studiedagen en activiteiten voor het hele team. Het bestuur monitort de voortgang via kwaliteitsgesprekken, ondersteund door data-analyses uit systemen als Parnassys en Ultimview. Onze analyse richt zich op school-, groeps- en leerlingniveau, waarbij we kijken naar verschillen per vakgebied en de algemene ontwikkeling van leerlingen. We onderzoeken of bepaalde groepen of leerlingen positief of negatief opvallen, zowel absoluut als in vergelijking met hun leeftijdsgenoten. De schoolambities koppelen we aan ambitieuze leerresultaten, waarbij we minimumdoelen stellen die we absoluut willen behalen. Op alle cognitieve vakken hanteren we doelen die rekening houden met de schoolweging. We werken met referentieniveaus (1F en 1S) om de leerontwikkeling van elke leerling in kaart te brengen en een soepele overgang naar het voortgezet onderwijs te garanderen. Leerlijnen lopen van groep 1 tot en met 8, met cruciale leerdoelen per leerroute en naadloze aansluiting tussen de groepen. In groep 1-2 werken we thematisch, waarbij we het aanbod aanpassen aan de ontwikkelingen van de leerlingen. Vanaf groep 3 gebruiken we de methode als bronnenboek. De schoolweging wordt meegenomen om de verschillen tussen scholen te duiden en de mogelijkheden van leerlingen optimaal te benutten. Op bestuursniveau werkt Nissewijs mee aan het nieuwe onderzoekskader van de inspectie, met als missie 'Effectief toezicht voor beter onderwijs'. Dit omvat het verbeteren van de stelselkwaliteit, het benadrukken van de verantwoordelijkheid van besturen, en het stimuleren van kwaliteitsverbetering met toezicht op maat. Nissewijs streeft ernaar dat alle scholen minimaal basiskwaliteit leveren op het gebied van pedagogisch-didactisch handelen, instructie, leer- en werkklimaat en differentiatie, vanuit de missie 'Goed lesgeven in een goede en veilige sfeer'.

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen in Spijkenisse

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Piramide, locatie Elementen, biedt een verrijkend programma speciaal voor onze jongste leerlingen. We zetten ons in voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, een cruciale fase voor de ontwikkeling. Op onze locatie Elementen werken we nauw samen met Klein Maar Dapper, een vertrouwde partner in kinderopvang. Samen implementeren we het bewezen VVE Startblokken programma, dat garant staat voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren met plezier.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS De Piramide Elementen extra programma's voor peuters en kleuters?

Ja, OBS De Piramide, locatie Elementen, heeft een speciaal aanbod voor jonge kinderen, gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen optimaal voor te bereiden op hun schoolcarrière. We werken hierbij samen met externe partners om de kwaliteit en het speelse leerproces te waarborgen. Dit aanbod is een belangrijk onderdeel van onze missie om elk kind een vliegende start te geven.

Met welke partners werkt OBS De Piramide Elementen samen voor het jonge kind programma?

OBS De Piramide, locatie Elementen, werkt samen met Klein Maar Dapper voor ons programma voor jonge kinderen. Deze samenwerking stelt ons in staat om het VVE Startblokken programma effectief aan te bieden. Klein Maar Dapper is een erkende kinderopvangorganisatie die onze visie op vroege educatie deelt. Hun expertise vult ons onderwijsaanbod perfect aan, wat resulteert in een rijke leeromgeving voor de allerkleinsten.

OBS De Piramide, locatie Elementen, werkt samen met Klein Maar Dapper voor ons programma voor jonge kinderen. Deze samenwerking stelt ons in staat om het VVE Startblokken programma effectief aan te bieden. Klein Maar Dapper is een erkende kinderopvangorganisatie die onze visie op vroege educatie deelt. Hun expertise vult ons onderwijsaanbod perfect aan, wat resulteert in een rijke leeromgeving voor de allerkleinsten.

Team | obs De Piramide, locatie Elementen in Spijkenisse | [2025] Schoolregister